وبلاگ

/

/

بیوگرافی چانگ پنگ ژائو؛ مدیر عامل صرافی بایننس

بیوگرافی چانگ پنگ ژائو؛ مدیر عامل صرافی بایننس

۱۱ فروردین ۱۴۰۲

چان پنگ ژائو (Chanpeng Zhao)که به CZ معروف است در سال 1977 در جیانگسوی چین به دنیا آمد. پدر و مادر ژائو معلم بودند و با حکومت وقت چین مشکل داشتند، بنابراین ژائو در زمان کودکی دچار مشکلات بسیار زیادی شد. او در سن 12 سالگی با پدر و مادر خود کشور چین را ترک کردند و به کانادا مهاجرت کردند. حوزه پرداخت های ارزی به خصوص ارز دیجیتال بخشی از تکامل خود را مدیون چانگ پنگ ژائو موسس صرافی بایننس است. امروز ذر کافه از قصد داریم، بیوگرافی چانگ پنگ ژائو را مرور کرده و حقایقی درباره زندگی وی را بازگو خواهیم کرد.

آشنایی با چانگ پنگ ژائو

آشنایی با چانگ پنگ ژائو

مهاجرت به کانادا مشکلات ژائو را دو چندان کرد. او مجبور بود برای تامین خرج و مخارج زندگی به صورت شبانه روزی در پمپ بنزین کار می‌کرد. در واقع، اصالت چینی ژائو و خانواده‌اش باعث شد که بارها مکان زندگی خود را عوض کنند. با وجود تمام این مشکلات، ژائو در نهایت توانست در رشته علوم کامپیوتری وارد دانشگاه شود. تحصیل در این رشته باعث شد که ژائو پیوند عمیقی با حوزه ارزهای دیجیتال برقرار کند. او همچنین به 4 زبان فرانسوی، انگلیسی، چینی و ژاپنی مسلط بود. او پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه وارد فاز جدیدی از زندگی خود شد و در مسیر موفقیت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: صرافی OTC چیست و چه مزایایی دارد ؟

چان پنگ ژائو و ارزهای دیجیتال

ژائو اولین فعالیت حرفه ای خود در بازارهای مالی را در بازار بورس توکیو ژاپن آغاز کرد. او در این حوزه به توسعه‌ نرم‌افزار برای تطابق سفارشات و معاملات مشغول شد و توانست موفقیت خود را با طراحی نرم افزار برای انجام معاملات آتی تا شهر نیویورک گسترش دهد. ژائو بیشتر در زمینه ترید، بورس و بازارهای معاملاتی فعالیت داشت و به دلیل عملکرد بسیار خوبی که از خود نشان داده بود توانست ارتقای شغلی داشته باشد. وی در سال 2005 به چین برگشت و تصمیم به تاسیس شرکتی به نام Fusion System گرفت. این شرکت با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم برا انجام معاملات برورکرها در کمترین زمان شروع به فعالیت کرد.

آشنایی چانگ پنگ ژائو با بیت کوین به صورت کاملاً اتفاقی بود. او در سال 2013 در زمانی که در حال بازی کردن پوکر بود با ارز دیجیتال بیتکوین آشنا شد و این نقطه سرآغاز موفقیت او در حوزه ارزهای دیجیتال بود. سپس در اولین قدم به مدت 8 ماه به عنوان سرپرست تیم توسعه Blockchain.info مشغول به کار بود. ژائو در این مدت کوتاه با افراد معروف حوزه ارزهای دیجیتال نظیر مدیرعامل شبکه بیت کوین و بیت کوین کش به نام Roger Ver آشنا شد. پس از این تجربه شیرین، چانگ در پلتفرم OKcoin به عنوان مدیر ارشد فناوری فعالیت داشت و در نهایت تصمیم گرفت که شرکت شخصی خود را تاسیس کند.

در آن زمان پلتفرم‌های زیادی در زمینه ارزهای دیجیتال و تبدیل آنها به دلار، یورو و غیره فعالیت داشتند اما هدف ژائو از تاسیس شرکت خود بسیار بزرگتر بود. در حقیقت، او سعی داشت شبکه‌ای تاسیس کند که کاربران بتوانند طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال را با یکدیگر و یا حتی با ارزهای دیگر مبادله کنند؛ در اینجا بود که ایده توسعه صرافی بایننس به ذهن ژائو رسید.

بیشتر بخوانید: انواع معاملات در صرافی کوکوین

تاسیس صرافی بایننس

تاسیس صرافی بایننس

دنیای کریپتوکارنسی در سال 2017 با پیشرفت چشمگیری مواجه شد و پروژه‌های ارز دیجیتال پشت سر هم اقدام به عرضه اولیه سکه (ICO) کردند. این موضوع باعث شد که پروژه‌های جدید به خلق ایده‌های جسورانه و بلندپروازانه‌تر روی بیاورند. چانگ پنگ ژائو از این فرصت نهایت استفاده را برد و با سرمایه 15 میلیون دلاری صرافی متمرکز Binance را تاسیس کرد. ژائو در زمینه ارزهای دیجیتال تجربه بسیار خوبی کسب کرده بود و همین موضوع باعث شد که اوج خلاقیت خود را در طراحی صرافی بایننس انجام دهد. پس از تلاش‌های شبانه‌روزی ژائو، پیش از گذشت تنها هشت ماه، صرافی بایننس از لحاظ حجم معاملات توانست عنوان “بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال دنیا” را از آن خود کند.

با افزایش محبوبیت صرافی Binance، نام چانگ پنگ ژائو بر سر زبان‌ها افتاد و به یکی از تاثیرگذارترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل شد. علاوه بر این، پیشرفت فوق سریع صرافی Binance باعث شد که قیمت BNB توکن اختصاصی این پلتفرم نیز با افزایش چشمگیری مواجه شود. البته، او باز هم با یک چالش جدید روبرو شد. با غیرقانونی اعلام شدن فعالیت ارزهای دیجیتال در کشور چین، صرافی بایننس نیز وارد بحران شد. ژائو تصمیم گرفت که دفتر اصلی صرافی را از شانگهای به جزیره مالت در جنوب اروپا منتقل کند.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با صرافی اوپن اوشن

ثروت افسانه‌ای چانگ پنگ ژائو

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های زندگینامه افراد مشهور و موفق، مرور دارایی و ثروت متعلق به آنها است. با توجه به حجم معاملات صرافی بایننس، می‌توان پیش بینی کرد که میزان ثروت خالص ژائو تا چه حد زیاد است. آخرین گزارشی که از ثروت زندگی ژائو در سال 2020 در مجله یاهوو منتشر شد نشان می‌دهد که میزان ثروت وی حدود 2.6 میلیارد دلار است. او قبلاً در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که او حدود 99 درصد دارایی خود را در بازار ارزهای تدیجیتال سرمایه‌گذاری کرده و از این طریق به کسب ثروت مشغول است. صرافی بایننس تا پایان سال 2020 حدود 20 میلیارد دلار درآمد خالص به ارمغان آورد و از آنجایی که 90 درصد سهام صرافی در اختیار ژائو قرار دارد، بنابراین ثروت او تا پایان سال 2022 به حدود 96 میلیارد دلار رسید و او را به یکی از ثروتمندترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی صرافی BingX

رابطه چانگ پنگ ژائو و صرافی FTX

رابطه چانگ پنگ ژائو و صرافی FTX

چانگ پنگ ژائو در نوامبر سال 2022 و در زمان سقوط صرافی FTX دوباره بر سر زبان‌ها افتاد و رسانه‌های خبری دوباره به سمت او هجوم بردند. او در زمان شروع بحران نقدینگی صرافی FTX با انتشار توییتی خبر از فروش توکن‌های FTT داد و این موضوع باعث شد که با انتشار خبر ورشکستگی صرافی رقیب و بحران نقدینگی ، بارها پیشنهاد کمک و خرید صرافی را ارائه کرد اما پس از مشخص شدن عمق فاجعه شکست FTX، از پیشنهاد خود منصرف شد. او در توییتی به این نکته اشاره کرد که طبق پیگیری‌های اخیر بایننس و تحقیقات انجام شده در زمینه کلاهبرداری از کاربران، ما تصمیم گرفتیم که از خرید ftx.com منصرف شده و دیگر آن را دنبال نکنیم.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین صرافی غیر متمرکز

سخن آخر

چانگ پنگ ژائو به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد در جهان است که با تاسیس صرافی متمرکز بایننس در عرض 180 روز به ثروت نجومی دست پیدا کرد. ژائو در سن 12 سالگی به همراه پدر و مادر خود به دلیل مشکلات سیاسی از کشور چین خارج و به کشور کانادا مهاجرت کرد. او در این کشور وارد دانشگاه شده و در رشته علوم کامپیوتری به تحصیل مشغول شد. او در نهایت به کشور خود چین بازگشت و صرافی بایننس را در آن راه‌اندازی کرد. در نهایت با ممنوع شدن فعالیت ارزهای دیجیتال در چین، او مجبور شد صرافی را به کشور مالت منتقل کرد. در حال حاضر، ژائو با ثروتی بالغ بر 96 میلیارد دلار، به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان شناخته می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *