وبلاگ

/

/

ارز دیجیتال پپه چیست؟ همه چیز درباره میم کوین PEPE

ارز دیجیتال پپه چیست؟ همه چیز درباره میم کوین PEPE

۸ فروردین ۱۴۰۳

ارز دیجیتال پپه: هر چند یه وقت یکبار، میم‌کوین‌هایی وارد بازار می‌شوند که هیاهو و شور باورنکردنی بین کاربران ایجاد می‌کنند. برای مثال، ارزهایی نظیر دوج کوین و شیبا اینو توانستند افراد زیادی را به سرمایه‌گذاری جذب کنند. خرید ارز PEPE نیز یکی از جدیدترین میم‌کوین‌هایی است که در عرض چند روز توانست در فهرست 100 پروژه برتر ارز دیجیتال قرار بگیرد. شاید خیلی از شما نیز اسم این ارز دیجیتال را شنیده باشید، اما اگر می‌خواهید به طور کامل با آن آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

بررسی میم کوین PEPE

ارز دیجیتال پپه (PEPE) چیست؟

پپه، یک ارز دیجیتال ضد تورمی است که در آوریل سال 2023 بر پایه بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است. توسعه‌دهندگان پپه، این ارز دیجیتال را بر اساس میم معروف اینترنتی “Pepe the Frog” که توسط مت فیوری ساخته شده، طراحی کردند. در حقیقت، توسعه دهندگان آن می‌خواستند بازار میم‌کوین‌ها را دوباره احیا کرده و از میم‌کوین‌های معروفی نظیر دوج کوین و شیبا اینو سبقت بگیرند. به همین دلیل ارز دیجیتال پپه به صورت مرموز و مخفیانه و بدون پیش‌فروش به بازار معرفی شد؛ حساب رسمی پپه در توییتر این ارز دیجیتال را به عنوان میم‌ترین میم‌کوین دنیا معرفی کرد و گفت که دوره سگ‌ها دیگر به پایان رسیده است.

پپه به صورت رسمی به میم‌کوین‌هایی با مضمون سگ مثل دوج کوین اشاره کرده است که توانستند در یک دوره به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کنند. همانطور که گفته شد، نام ارز دیجیتال پپه از قورباغه‌ای مشهور به همین نام الهام گرفته شده و در ابتدا توسط مت فیوری در سال ۲۰۰۵ ایجاد شده است. مت فوری راه‌اندازی رمزارز پپه را به همراه جنبش سیاسی Alt-right و سایر گرایش‌ها معرفی کرده و مانند تعدادی از توکن‌های مشابه دیگر، این توکن هیچ ارتباط رسمی با فوری یا شخصیت کارتونی اصلی ندارد.

بنیان‌گذار پپه کیست؟

رمز ارز پپه توسط یک حساب کاربری ناشناس در توییتر محبوب شد. با مشاهده قراردادهای هوشمند پپه در Eherscan نشان می‌دهد که فردی با آدرس 0x2afae77 این میم‌کوین را ساخته و نقدینگی اولیه آن را در بلاک شماره 17046105 مستقر کرده است. به طور کلی، تیم توسعه‌دهنده پپه مشخص نیست و اخبار آن فقط در حساب کاربری آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر می‌شود.

هدف ارز دیجیتال PEPE

تیم توسعه‌دهنده پپه ابتدا به شوخی اذعان می‌کرد که هیچ طرح و برنامه‌ای برای آینده این ارز ندارد. اما با گذشت زمان، یک نقشه راه (Road Map) 3 مرحله‌ای برای پپه معرفی شد که شامل مراحل Vibe (وایب)، Meme (میم) و HODL (هودل) بود.

مرحله اول (وایب)

  • راه‌اندازی
  • فهرست‌شدن ار زدیجیتال پپه در صرافی Coingecko و ورود به سایت‌هایی نظیر کوین مارکت کپ و Eightcap
  • رسیدن به مرز هزار سرمایه‌گذار هولدر
  • ترندکردن ارز دیجیتال PEPE در شبکه‌های اجتماعی به خصوص ایکس

مرحله دوم (میم)

  • راه‌اندازی خبرنامه دیجیتال با مشارکت اعضای کامیونیتی این ارز در ایکس
  • تشکیل کانال دیسکورد و فعالیت در آن
  • لیست‌شدن در صرافی‌های متمرکز
  • عبور از مرز 10 هزار سرمایه‌گذار هولدر

مرحله سوم (HODL)

  • تبدیل‌شدن به کالایی برای خرید و فروش
  • ایجاد اکادمی ارز دیجیتال پپه
  • عبور از مرز 100 هزار هولدر
  • معرفی ابزارهایی برای رمز ارز پپه
  • شکست میم‌کوین‌های دیگر

اکوسیستم رمزارز PEPE

ارز دیجیتال پپه چگونه کار می‌کند؟

توکنومیکس ارز دیجیتال پپه (PEPE) دارای یک ساختار ساده و شفاف است. این ارز دیجیتال بدون هیچگونه مالیاتی به بازار عرضه شده و تعداد کل توکن‌های آن ۴۲۰٫۶۹ تریلیون است. از این میزان عرضه، ۳۹۲٫۵۵ تریلیون توکن به صورت خودکار به حوضچه نقدینگی اضافه شده و توکن‌های LP (نقدینگی) آن نیز سوخته شده‌اند. بنابراین، قابلیت تغییر حجم نقدینگی وجود ندارد و قیمت پپه تنها به عرضه و تقاضا وابسته است. به طور کلیف مابقی توکن‌های پپه به شرح زیر توزیع شده‌اند.

  • ۲۸٫۱۴ تریلیون توکن با هدف گسترش جامعه کاربری و به اشتراک‌گذاری پروژه با دیگران، به صورت رایگان در میان کاربران پخش شده‌ است.
  • ۴٫۸۵ تریلیون توکن به عنوان رزرو در نظر گرفته شده‌اند و برای حمایت از پروژه‌های مرتبط با پپه، از جمله NFT، بازار، بازی و غیره استفاده می‌شوند.
  • ۳٫۱۵ تریلیون توکن به عنوان جوایز در نظر گرفته شده‌اند و برای جذب و پاداش دادن به کاربران فعال و خلاق در جامعه پپه به کار می‌روند.
  • ۲٫۰۰ تریلیون توکن به عنوان حق تقدم در نظر گرفته شده‌اند و برای درآمدزایی از فعال‌سازی رول آپ خوش‌بینانه به کار می‌روند. رول آپ خوش‌بینانه یک راهکار لایه دو است که با فشرده‌سازی و انتقال تراکنش‌های پپه به زیرشبکه‌ای جدا، هزینه و زمان تأیید آن‌ها را کاهش می‌دهد. کاربران می‌توانند با پرداخت ۰٫۱ درصد از مقدار تراکنش خود به عنوان حق تقدم، رول آپ را فعال یا غیرفعال کنند.

مزایای میم‌کوین پپه

همانطور که اشاره کردیم، پپه یک نوع توکن ERC-20 است که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است؛ این به این معنی است که به طور کلی می‌توان آن را قابل اعتماد و امن در نظر گرفت. همچنین، این توکن با برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و کیف پول‌های مختلف سازگار است. یکی از مزیت‌های بارز این ارز دیجیتال، ویژگی ضد‌تورمی آن است؛ به این صورت که هر تراکنش انجام شده، منجر به سوختن بخش کوچکی از سکه‌ها می‌شود و در طول زمان، باعث کاهش مقدار کلی عرضه می‌شود. کمیاب شدن سکه‌ها، ارزش آن‌ها را افزایش می‌دهد و این ارز را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر می‌کند.

علاوه بر این‌ها، میم‌کوین PEPE از سیستم توزیع مجدد نیز بهره می‌برد؛ به این معنا که بخشی از هر تراکنش بین دارندگان توکن توزیع می‌شود. همچنین، سرمایه‌گذاران و هلدرها انگیزه بیشتری برای نگه‌داری طولانی‌مدت سکه‌ها پیدا می‌کنند. یکی دیگر از مزیت‌های این پروژه، تلاش برای تعامل و توسعه جامعه خود است. کل تیم در تلاش هستند تا جامعه‌ای قوی و بسیار حامی را ایجاد و تشویق کنند؛ در همین راستا، آن‌ها به طور مداوم از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با کاربران تعامل می‌کنند.

چرا ارز دیجیتال پپه منحصربه‌فرد است؟

رمزارز PEPE به علت شهرت میم اینترنتی Pepe the Frog که نمادی از طنز است به محبوبیت رسیده و از سایر میم‌کوین‌های با موضوع سگ متمایز است. این موضوع باعث شده تا پپه طرفداران دو آتیشه زیادی کسب کند و بیشتر کاربران آن را به عنوان یک ارز دیجیتال معتبر و ارزشمند توصیف کنند. سیستم توزیع مجدد PEPE باعث می‌شود که دارندگان توکن‌های آن در بلندمدت پاداش دریافت کنند و از این طریق سرمایه‌گذاران را به وفاداری تشویق می‌کند. در حقیقت، هر چه فرد توکن‌های په په را طولانی‌تر نگه دارد، پاداش‌های بیشتری می‌تواند دریافت کند که به نفع کاربران است و ارزش توکن را در طول زمان افزایش می‌دهد.

توکن‌سوزی دقیق پپه نیز به حفظ کمبود عرضه در بازار کمک می‌کند. این مکانیسم ارزش توکن‌های PEPE را برای هلدرها افزایش می‌دهد و این پروژه را به یک گزینه جذاب برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند. پپه همچنین سیاست ضد مالیاتی دارد و از همین جهت با دیگر ارزهای دیجیتال متفاوت است. به عبارت دیگر، هیچ کارمزد تراکنشی از کاربران دریافت نمی‌شود، بنابراین آن را به گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای تریدرها و سرمایه‌گذارها تبدیل می‌کند.

آینده ارز دیجیتال پپه

اکوسیستم ارز دیجیتال PEPE

اکوسیستم رمزارز پپه روز به روز در حال رشد و افزایش است و اکوسیستمی جامعه‌محور و پویا دارد. توسعه‌دهندگان نیز برای بهبود عملکرد و افزایش قابلیت‌های پپه تمام تلاش خود را انجام می‌دهند. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران و طرفداران نیز با شور و اشتیاق فراوان با فعالیت در بازار، ارز دیجیتال پپه را با یکدیگر مبادله می‌کنند. اکوسیستم پپه شامل چندین بخش است که هر کدام نقض خاصی را در توسعه و رشد این ارز دیجیتال ایفا می‌کنند. در ادامه بخش‌های مختلف اکوسیستم پپه را با یکدیگر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز: این صرافی‌ها نقش مهمی را ایفا کرده و امکان خرید و فروش پپه یا تبادل آن با ارزهای فیات را برای کاربران فراهم می‌کنند. از معروف‌ترین صرافی‌ها که پپه را لیست کرده‌اند می‌توان به یونی‌سواپ، کوکوین و سوشی‌سواپ اشاره کرد.
  • کیف‌پول‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، آنلاین و آفلاین: کیف‌پول دیجیتال (Wallet)، امکان نگه‌داری امن یا انتقال آسان ارز دیجیتال پپه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کیف‌پول‌های معروف متامسک، تراست ولت و کیف پول سخت‌افزاری لجر از ارز دیجیتال PEPE پشتیبانی می‌کنند.
  • رول آپ خوشبینانه:راه‌حل لایه دوم پپه است که با فشرده‌سازی و انتقال تراکنش‌های پپه به زیرشبکه‌ای جدا، هزینه و زمان تأیید آن‌ها را کاهش می‌دهد. کاربران می‌توانند با پرداخت ۰٫۱ درصد از مقدار تراکنش خود به عنوان حق تقدم، رول آپ را فعال یا غیرفعال کنند.
  • بازی، NFT و بازار:این بخش‌ از اکوسیستم پپه به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از این ارز دیجیتال به خلق NFT بپردازند. در حقیقت، شما با استفاده از طرح توکن پپه می‌توانید کالکشن NFTهای جذاب طراحی کرده و به فروش برسانید. علاوه بر این، می‌توانید پرداخت‌های خود را در فضای انلاین با پپه پرداخت کرده و در بعضی از بازی‌های جذاب شرکت کنید. از پروژه‌های معروف که از پپه در این بخش استفاده می‌کنند می‌توان به PepeNFT، PepeMarket، PepeGames و PepeSwap اشاره کرد.

ریسک‌های میم‌کوین پپه

اکثر پروژه‌های میم‌کوینی که به یکباره وایرال می‌شوند با چالش‌های قیمتی روبرو می‌شوند و ارز دیجیتال PEPE هم از این قاعده مستثنی نبوده است. به طور کلی، ثباتی در در رفتار معامله‌گران و علاقه‌مندان به این میم‌کوین دیده نمی‌شود و قیمت آن از زمان عرضه نوسانات بسیار شدیدی داشته است. برای مثال، در اول ماه می، قیمت ارز دیجیتال پپه بیش از دو برابر شد و در یک روز ۱۰۰ درصد سود را نصیب هولدرهای خود کرد.

اگرچه این اتفاق ممکن است جذاب به نظر برسد، اما همانطور که قیمت میم کوین پپه در بازه‌ی زمانی کوتاهی، به بیش از دو برابر رسید، به همین سرعت نیز افت کرد. به طور کلی، اگرچه بتواند در یک بازه زمانی بلند مدت ارزش خود را حفظ کند، ممکن است در صرافی‌های متمرکز بیشتری لیست شود و همین موضوع نگرانی‌های مربوط به کمبود نقدینگی آن را برطرف خواهد کرد.

اما همانطور که می‌دانید، هر ارز دیجیتالی ریسک‌ها و چالش‌های خود را دارد. برخی از ریسک‌ها و چالش‌های پیش روی ارز دیجیتال پپه را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

1. نامشخص بودن هویت توسعه‌دهندگان و بنیان‌گذاران این پروژه. این موضوع ممکن است باعث شود که بعضی از سرمایه‌گذاران به صحت و سلامت پروژه شک کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل، نتوانند فردی را برای راهنمایی در برطرف کردن مشکل پیدا نکنند.

2. نبود ارزش ذاتی و فقط تکیه بر جنبه سرگرمی و فان. این موضوع باعث می‌شود که ارز دیجیتال پپه به علت غیرقابل پیش‌بینی‌بودن قیمت، نوسانات بسیار شدیدی را در بازار تجربه کند. همچنین، ممکن است باعث شود که بعضی از سرمایه‌گذاران به عنوان حبابی گذرا به آن نگاه کنند و علاقه‌ای به حمایت طولانی مدت از آن نداشته باشند.

3. رقابت سخت با میم‌کوین‌های دیگر مانند دوج‌کوین و شیبا. ارز دیجیتال پپه باید بتواند جذابیت خود را حفظ کند و با استفاده از تبلیغات و همکاری‌های جذاب، جامعه خود را گسترش دهد. در غیر این صورت، ممکن است بازار را به رقبای خود واگذار کند.

قیمت ارز دیجیتال pepe

امنیت شبکه ارز دیجیتال PEPE

تامین امنیت شبکه ارز دیجیتال PEPE مشابه شبکه اتریوم است. این ارز دیجیتال بر بستر بلاک‌چین اتریوم ساخته شده و مبتنی بر الگوریتم اثبات سهم (Proof of Stake) است. در این الگوریتم، کاربرانی که تعداد زیادی از توکن‌های پپه را در کیف پول خود نگه می‌دارند، به عنوان نودهای شبکه عمل می‌کنند و مسئول تأیید تراکنش‌ها و تولید بلاک‌های جدید هستند.

نتیجه‌گیری

ارز دیجیتال پپه (PEPE)، میم‌کوینی نوظهور است که با الهام گرفتن از شخصیت محبوب قورباغه پپه، قصد دارد به پادشاه میم ‌کوین‌ها تبدیل شود. رمزارز پپه با راه‌اندازی مخفیانه و بدون پیش فروش، با رویکردی متمرکز بر جامعه کاربران ارز دیجیتال حاضر در شبکه اجتماعی ایکس و تلگرام، توانسته موج جدیدی در دنیای میم‌کوین‌ها پدید آورد. پیش‌بینی قیمت پپه امری محال است چون مانند تمام ارزهای دیجیتال دیگر دارای نوسانات قیمتی شدید است. لازم به ذکر است که برای خرید و فروش بدون کارمزد ارز دیجیتال پپه می‌توانید از صرافی ارز دیجیتال کافه ارز استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *