وبلاگ

/

/

شرایط مهاجرت به مجارستان

شرایط مهاجرت به مجارستان

۲ اسفند ۱۴۰۱

مهاجرت به مجارستان

مهاجرت به مجارستان :مهاجرت به مجارستان، در بین کشورهای اروپایی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت به خارج از کشور باشد. چرا که این کشور از لحاظ داشتن اقتصادی پویا، نرخ پایین بیکاری و هزینه‌های پایین زندگی در مجارستان شرایط خوبی را برای افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور اروپایی را دارند، فراهم می‌کند. پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت ها از جمله پرداخت ارزی مورد نیازی است که برای ایرانیان با مشکلاتی همراه است.شما میتوانید برای پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت هااز طریق سایت کافه ارز بدون هیچ نگرانی اقدام کنید.

ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا شما را با روش‌های مخلتف مهاجرت به مجارستان اعم از تحصیلی، کاری، توریستی، سرمایه‌گذاری، همراه، ازدواج، تولد، و پناهندگی آشنا کنیم. اگر قصد بازدید یا مهاجرت به مجارستان دارید، این اطلاعات مربوط به سفر و مجاورت مجارستان نیز مفید است. در ادامه مقاله با کافه ارز همراه باشید.

شرایط مهاجرت به مجارستان

شرایط مهاجرت به مجارستان

کشور مجارستان در قلب اروپا واقع شده‌ و فرهنگ بسیار متنوعی دارد و می توان تفاوت‌های زیادی از بوداپست تا مرزهای شرقی و غربی این کشور مشاهده کرذ. این کشور نزدیک به ۱۰۰۰۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد و در سال ۲۰۰۷ میلادی به عضویت اتحادیه شینگن درآمد. مهاجرت به مجارستان برای کسانی که تمایل به مهاجرت به اروپا دارند می تواند سکوی پرتاب مناسبی باشد؛ چرا که با اخذ اقامت مجارستان می توانید در بسیاری از کشور های اتحادیه اروپا به کار، تحصیل بپردازید.

مزایای مهاجرت به مجارستان

همین که مجارستان در مرکز اروپا قرار دارد یک مزیت خوب محسوب می شود تا این کشور از نظر اقلیم، دارای طبیعت بکر و زیبایی باشد. آب و هوای مجارستان را میتوان مانند آب و هوا غرب ایران در نظر گرفت؛ همچنین سیستم تحصیلی مجارستان توانسته همزمان سیستم تحصیلی اروپا پیشرفت کند.در اکثر مدارس و دانشگاه ها این کشور زبان انگلیسی و آلمانی تدریس می شود؛ به همین دلیل اکثر مردم این کشور به زبان انگلیسی آلمانی به خوبی صحبت کنند.

هزینه های زندگی در کشور مجارستان بسیار پایین است؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشید که درآمد در این کشور نیز پایین تر است و مردم برای گذراندن زندگی خود باید زمان بیشتری را کار کنند. مجارستان کمترین مالیات را ذز اروپا دارد به همین دلیل به راحتی می توانید کسب و کار خود را به این کشور انتقال دهید.

بیشتر بخوانید :بهترین کشورها برای مهاجرت، کدام کشور بهتر است؟

روش مهاجرت به مجارستان

شما برای مهاجرت به مجارستان میتوانید از روش های مختلفی اقدام کنید.که در ادامه برای شما معرفی خواهیم کرذ.

    1. تحصیلی
    2. کاری
    3. سرمایه گذاری
    4. ازدواج
    5. همراه
    6. توریستی
    7. تولد
    8. پناهندگی
    9. ثبت شرکت

روش مهاجرت به مجارستان

مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل

معمولاً دانشجویان ایرانی تمایل زیادی برای تحصیل در مجارستان دارند؛ زیرا تدریس در اغلب دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی انجام می‌شود و مدارک دانشگاهی این کشور در تمامی کشورهای جهان معتبر است.دلیل دیگر محبوبیت این کشور هزینه‌های زندگی در مجارستان ۴۰ الی ۵۰ درصد ارزانتر از سایر کشورهای اروپای غربی است. این موضوع یکی از عوامل تأثیرگذار در جذب دانشجویان خارجی به این کشور محسوب می‌شود.

لازم به ذکر هست که دوره ی زبان در مجارستان یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به مجارستان می باشد. یکی از دلایل آن سرعت و سهولت صدور این ویزا برای دانشجویان است.دانشگاه‌های مجارستان در حال حاضر میزان زیادی از درخواست دانشجویان ایرانی را می‌پذیرند. البته تحصیل در کالج های مجارستان (قبل از دانشگاه)، فرآیند اخذ ویزای دانشجویی را تسهیل می‌کند. هزینه تحصیل در دانشگاه های مجارستان، سالانه بین ۲٫۰۰۰ تا ۱۷٫۰۰۰ یورو متغیر است.

بر اساس آمار کشورهای مجارستان و چک، زیباترین کشورهای اروپا معرفی شدند. این کشورها دارای معماری بی نظیری در قاره اروپا هستند و به کشور مجارستان، عروس کشورهای اروپایی نیز می‌گویند. این کشور از نظر معماری جذابیت بصری بسیاری بالایی را برای گردشگران ایجاد می‌کند و ساختمان‌های سطح شهر به همان شیوه معماری قرون ۱۸ تا ۲۰ میلادی هستند.

مهاجرت به مجارستان از طریق کار

مجارستان یکی از اقتصادهای در حال توسعه و بخشی از بازار اتحادیه اروپا است. نرخ بیکاری در این کشور تنها ۳٫۷% است که موفقیت این کشور در جذب سرمایه و کارآفرینی را نشان می‌دهد.

اخذ اقامت مجارستان از طریق کار بر اساس قرارداد کاری با کارفرما و پیشنهاد کاری Job Offer می باشد. کارفرمای مجارستانی در صورتی که نیروی کار مجارستانی و یا اروپایی مورد نظر برای کار را پیدا نکرد ،با متقاضی قرارداد کاری منعقد می کند.متقاضیانی که دارای مهارت و تخصص حرفه ای و مدرک تحصیلی در رشته های مدیریت منابع انسانی، امور مالی و حسابداری، مدیر شبکه و سئو و IT باشند، در اولویت استخدام قرار دارند. متقاضیان برای اخذ ویزای کار مجارستان باید دارای مهارت و تسلط به زبان آلمانی و یا انگلیسی باشد. هزینه دریافت ویزای کار مجارستان ۶۰ یورو است و پرداخت هزینه ویزا از طریق پی پال و همچنین ویزا مستر کارت امکان پذیر است. در صورتی که تمایل به پرداخت هزینه ویزا را دارید؛ می توانید از خدمات کافه ارز استفاده نمایید.

مهاجرت به مجارستان از طریق کار

 

بیشتر بخوانید:پیشرفته ترین کشور های دنیا از نظر فناوری کدامند؟

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری، این امکان را به سرمایه گذاران می دهد که از طریق سرمایه گذاری اقامت دائمی دریافت کنند. این اوراق خاص حداقل 5 ساله بوده و از طریق آژانس قرضه دولتی مجارستان (Hungarian Government Debt Agency) صادر میشود. برای بهرمندی از برنامه HII، حداقل سرمایه مورد نیاز 250000 یورو است؛ که 100 درصد سرمایه بعد از یک دوره 5 ساله بازگردانده می شود و این برنامه کاملا به نفع سرمایه گذار است.

شاید یکی از بزرگترین مزایای برنامه HII این باشد که بعد گذشت 6 ماه از دریافت اقامت، فرد و خانواده او برای اقامت دائم واجد شرایط شناخته می شوند. از آن جایی که سرمایه گذاران به سرعت می توانند از مزایای برنامه HII استفاده کنند و اقامت دائم برای خود و خانواده دریافت نمایند، مجارستان به سرعت مقصد اول سرمایه گذاران خارجی تبدیل شده است.

مهاجرت به مجارستان ازطریق ازدواج

اگر مدتی است که با یک شهروند مجارستانی ازدواج کرده اید، ممکن است واجد شرایط شهروندی مجارستان در اخذ تابعیت ساده شده باشید، که مشابه روشی که برای درخواست شهروندی بر اساس اصل و نسب مجارستانی خود لازم است.

اگر حداقل 10 سال است که با یک شهروند مجارستانی ازدواج کرده اید، می توانید برای شهروندی مجارستان اقدام کنید و اگر حداقل یک فرزند مشترک داشته اید، می توانیدبعد از 5 سال ازدواج درخواست دهید. بر این اساس، یکی از مزیت های اصلی این روش این است که نیازی به 8 سال اقامت مجارستان ندارید، مانند روند عادی تابعیت. داشتن آدرس دائمی مجارستان حتی یک الزام نیست.

یکی دیگر از مزایای اصلی روش ساده‌سازی تابعیت این است که شما نیازی به قبولی در یک امتحان در مورد افسانه‌های پایه مجارستان از جمله دانش تاریخ، ادبیات، و مطالعات قانون اساسی ندارید (که معمولاً به عنوان “امتحان شهروندی” شناخته می‌شود). در همان زمان، همچنان باید با یک مدیر (یا یک کنسول) ملاقات کنید و یک صحبت کوتاه در مورد اینکه چرا می خواهید شهروند شوید – که برای آن به مهارت های اولیه زبان مجارستانی نیاز دارید، صحبت کنید.

مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج

مهاجرت به مجارستان ازطریق گرفتن ویزای همراه

گرفتن ویزای مجارستان با این روش برای مهاجرت به مجارستان خانواده های دانشجو می توانند اقامت این کشور را داشته باشند. کشور مجارستان مانند کشورهای در حوزه شینگن هستند دارای 3 نوع ویزا است : کوتاه مدت، بلند مدت، اقامت دائم.برای اینکه بتوانید ویزای اقامت ایند کشور را دریافت کنید باید به ابن نکته توجه کنید که برای کشور مجارستان ملیت و هدف مهاجرت مهاجران بسیار اهمیت دارد.گرفتن ویزای همراه میتوان از طریق روش های مانند کار، دانشجو، تحصیل، سرمایه گذاری اقدام کنید.

مهاجرت به مجارستان از طریق پناهندگی

شما میتوانید از طریق درخواست پناهندگی به این کشور مهاجرت کنید. کسی که از طریق پناهندگی قصد مهاجرت به این کشور را دارد باید ثابت کند که اگر به کشور خود برگردد دچار آسیب روحی و جسمی،شکنجه و یا مرگ می شود .شما باید برای دولت مجارستان مدارک لازم را تهیه کنید تا بتوانید آنها را قانع کنید. فراموش نکنید بهتر است از طریق دفاتر مهاجرتی این کشور مشاوره دریافت کنید.

مهاجرت به مجارستان از طریق تولد

یکی از راه های مهاجرت به مجارستان، تولد فرزند است که طبق قوانین مشخصی این امر امکان پذیر است. اخذ اقامت از طریق تولد فرزند تابع قانون خاک و خون است. قانون خاک یعنی اگر فرزندی در کشوری به دنیا آید تابعیت آن کشور به او تعلق میگیرد و قانون خون یعنی فرزندی در کشوری که پدر یا مادر وی تبعه آن کشور باشند به دنیا آید، خود فرزند تابع آن کشور است. مجارستان تابع قانون خون است یعنی فرزندی که پدر یا مادرش تبعه مجارستان باشد، در خاک مجارستان به دنیا آید به فرزند تابعیت مجارستان تعلق میگیرد.

اگر پدر و مادر فرزند مجارستانی باشند، فرزند نیز تابعیت مجارستان می گیرد و به او شناسنامه مجارستان میدهند. قبل از سال 1993 قانون اعطای تابعیت از طریق تولد به این صورت بود که اگر پدر مجارستانی و مادر خارجی بود تابعیت به فرزند منتقل میشد اما برعکسش برقرار نبود یعنی اگر مادر مجارستانی و پدر خارجی بود کودک نمیتوانست تابعیت مجارستان را بگیرد مگر اینکه تابعیت پدرش مجهول بوده باشد. فرزند متولد شده در مجارستان بعد از گذشت 5 سال میتواند تابعیت مجارستان را بگیرد. در صورتیکه کودک به فرزند خواندگی گرفته شده باشد بعد از 3 سال تابعیت مجارستان را میگیرد.

مهاجرت به مجارستان از طریق تولد

حقایق اساسی درباره کشور مجارستان

کشور مجارستان در اروپا محصور شده و با هفت کشور هم مرز است. اتریش، اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان، اسلوونی و کرواسی.رود دانوب کشور و پایتخت، بوداپست را تقسیم می کند که زمانی به عنوان دو شهر جداگانه، بودا و آفت شناخته می شد.

جمعیت: حدود 10000000 نفر
سرمایه: بوداپست، جمعیت = 1،756،000
ارز: Forint (HUF) – نمایش سکه های مجارستان و اسکناس مجارستان. می توانید در مجارستان از یورو استفاده کنید. اما ممکن است نرخ ارز در مغازه ها مطلوب نباشد. کارتهای اعتباری عمده پذیرفته شده اند و خودپرداز خود را در مناطق شهری پیدا خواهید کرد.
منطقه زمانی: زمان اروپای مرکزی (CET) و CEST در طول تابستان .
تلفن تماس: 36
اینترنت TLD : hu

بیشتر بخوانید:

دین مردم کشور مجارستان (Hungary)

مجارستان یک کشور عمدتاً مسیحی است و فرقه های مختلف مسیحیت را تشکیل می دهد. پراکندگی دین گرجستان به این شکل است که حدود 82 درصد مردم این کشور مسیحی ارتدوکس گرجی ، حدود 4 درصد مسیحی ارتدوکس روسی ، حدود 1 درصد مسیحی ارامنه ، حدود 11 درصد مسلمان و حدود 3 درصد نیز پیرو سایر ادیان می باشند ، با توجه به آمار فوق درباره دین گرجستان می توان دریافت که دین مردم گرجستان به طور رسمی مسیحیت می باشد. گرجستان دومین کشور جهان (پس از ارمنستان) بود که مسیحیت را به عنوان دین مردم گرجستان به طور رسمی در سال ۳۲۶ بعد از میلاد مسیح انتخاب کرد.

شرایط مهاجرت به مجارستان چیست؟

باید حداقل سن افراد 18 سال باشد.

دارای سلامت روحی و روانی باشید.

افراد نباید سابقه کیفری داشته باشند.

بهترین روش برای مهاجرت به مجارستان کدام است؟

شرایط افراد باهم متفاوت است و این شرایط افراد است که مشخص می کند کدام روش برای آنها مناسب است; اما یکی از روش های محبوب در بین افراد مهاجرت از طریق تحصیلی است، زیرا دانشگاه های مجارستان از نظر سطح علمی از کیفیت بالای برخوردار هستند و تحصیل در این کشور به نسبت به کشور های اروپایی ارزان تر و ساده تر است و همین باعث شده تا برای کاربران این روش را انتخاب کنند.

مهاجرت به مجارستان

 

مردم مجارستان – Hungary چگونه اند؟

مردم مجارستان دیدگاه مثبتی نسبت به مهاجران دارند و به راحتی آنها را بین خود می‌پذیرند و از نظر فرهنگی جای مناسبی برای مهاجرت است.

  • اغلب مهاجرانی که در مجارستان زندگی می‌کنند، به روش‌های تحصیلی، کاری و یا سرمایه‌گذاری به این کشور مهاجرت کرده‌اند.
  • تعداد پناهجویان در مجارستان به شدت پایین است.
  • توان مالی مردم مجارستان خیلی بالا نیست و در واقع بخش عمده ای از مهاجران این کشور، سطح رفاهی بهتری نسبت به مردم مجارستان دارند. این باعث شده است که مردم، به مهاجران این کشور به چشم یک فرصت اقتصادی نگاه کنند.
  • مجارستان تنها کشور ترانزیتی اروپا برای پناهجویان است. بدین معنی که مهاجران از طریق این کشور به شمال و مرکز اروپا مهاجرت می‌کنند.

جمع بندی :
ما در این مقاله به مهاجرت به مجارستان پرداختیم.اگر شما قصد بازدید یا مهاجرت به مجارستان را دارید؛ دارید میتوانید پرداخت های ارزی خود را از طریق سایت کافه ارز انجام دهید.کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن خدمات را به کاربران خود ارائه می دهند.

5/5 - (19 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *