وبلاگ

/

/

پرداخت هزینه چاپ مقاله خارجی

پرداخت هزینه چاپ مقاله خارجی

۲۹ مرداد ۱۴۰۱

پرداخت هزینه چاپ مقاله خارجی

پرداخت هزینه چاپ مقاله خارجی: هنگامی برای پذیرش در دانشگاه‌های خارجی برای تحصیلات تکمیلی اقدام می‌کنید، اگر یک و یا چند مقاله علمی را در مجله‌ها و ژورنال‌های علمی و پژوهشی انتشار و به چاپ رسانده باشید، فاکتوری بسیار مهم برای شما محسوب شده و شانس قبولی شما در آن دانشگاه را به میزان قابل توجهی بالا خواهد برد. همچنین دانشجویان مقطع دکترا در کشورهای مختلف باید تحقیقات خود را در مجلات علمی خارجی به چاپ برسانند. این امر موجب ارتقا جایگاه علمی دانشجویان و حتی اساتید دانشگاه‌ها می‌شود. برای چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر که Publication Fee یا هزینه چاپ مقاله نام دارد، نیاز به پرداخت ارزی خواهید داشت. با خدمات پرداخت هزینه چاپ مقاله در مجلات خارجی در کافه ارز شما به آسانی می‌توانید نسبت به پرداخت هزینه چاپ مقاله در ژورنال ها و مجلات بین المللی خارجی اقدام کنید. در ادامه مطلب با کافه ارز همراه باشید تا بیشتر با مجلات علمی معتبر در دنیا برای چاپ مقاله و همچنین نحوه پرداخت هزینه چاپ مقاله در مجلات خارجی آشنا شوید.

پرداخت هزینه چاپ مقاله در ژورنال ها و مجلات بین المللی خارجی

پس از پایان خیلی از فعالیت‌های پژوهشی و همچنین تحقیقاتی، یک مقاله علمی تهیه می‌شود که به اصطلاح به آن‌ها Paper و Article گفته می‌شود. بهتر است که بدانید یک مقاله علمی می‌تواند در ژورنال‌های علم یا همان مجله علمی پژوهشی خارجی جهت چاپ ارائه شود. لازم به ذکر است که خیلی از مجلات خارجی بعد از دریافت چکیده (Abstract) مقاله، آن را به دقت بررسی می‌کنند و نتیجه را که می‌تواند پذیرش مقاله و حتی یا رد (Reject) آن باشد به نویسنده و یا تمام نویسندگان مقاله اعلام می‌کنند.

این موضوع را هم باید افزود که بعد از این که مقاله‌ای جهت چاپ در یک ژورنال خارجی و یا مجله بین المللی پذیرفته شد، مشابه با ارائه مقاله در کنفرانس‌های خارجی، به طور معمول موسسه مربوطه هزینه‌‎ای را تحت عنوان هزینه چاپ مقاله دریافت خواهد کرد. حال مبلغ این هزینه می‌تواند از ۳۰ دلار تا ۵۰۰ دلار و حتی در برخی از مواردی بیشتر، متغیر باشد. حال این موضوع را هم باید افزود که پرداخت هزینه چاپ مقاله خارجی، به طور عمده به صورت آنلاین و از طریق کارت‌های اعتباری ویزا کارت و مستر کارت و یا حتی حساب پی پال صورت می‌گیرد. شما با کمک خدمات پرداخت ارزی در کافه ارز به آسانی می‌توانید پرداخت هزینه چاپ مقاله خارجی در تمامی مجله‌ها و ژورنال‌های معتبر خارجی را انجام دهید.

پرداخت هزینه چاپ مقاله در ژورنال

معرفی برخی از مجلات علمی معتبر

شاید برای شما هم جالب باشد تا با مجلات علمی معتبر دنیا آشنا شوید، به همین دلیل در این قسمت قرار است به معرفی برخی از این مجلات بپردازیم، پیشنهاد می‌کنیم همراه ما باشید.

مجلات تامسون رویترز ISI

مجلات ISI در تعداد بسیار زیادی از کشورها به ویژه کشور ما از جایگاه علمی بسیار بالایی برخوردار است و چاپ مقاله در این مجله ضمن دریافت امتیاز پژوهشی، یکی از ملاک‌های ارزشیابی محققان و دانشجویان در دریافت پذیرش از دانشگاه‌های خارجی و مصاحبه علمی است. مجلات ISI به دو بخش ایمپکت‌دار و یا JCR (معمولا پرداخت هزینه چاپ مقاله خارجی رایگان است و برای داوری و چاپ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود) و بدون ایمپکت و یا ISI listed (برای داوری و چاپ مقالات هزینه دریافت می‌کنند) تقسیم‌بندی می‌شود.

مجلات JCR یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین مجلات این پایگاه هستند که دریافت پذیرش از این ژورنال‌ها بسیار دشوار و مستلزم ارائه مقاله‌ای با محتوای بسیار قوی است. شما باید از ایندکس بودن یک ژورنال در پایگاه تامسون رویترز، اطمینان حاصل کنید. بعد از بررسی و دریافت تایید استاد راهنما و همچنین پژوهش دانشگاه در خصوص صحت اعتبار مجله، یکی از مجلات را انتخاب کرده و سابمیت مقاله به مجله و یا ژورنال درخواستی را انجام می‎‌دهید. بهتر است که بدانید بعد از Submit با استفاده از User و Password دریافتی به راحتی و در کوتاه‌ترین می‌توانید پروسه بررسی و تایید مقاله خود را پیگیری نمایید.

مجلات پابمد PubMed

مجلات نمایه شده در پابمد مجلاتی مناسب هستند و دارای ایندکس (Pubmed) پابمد هستند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید پایگاه پابمد یکی از محیط های جستجو منابع و مقالات در حوزه پزشکی است که توسط موسسه مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی و کتابخانه ملی پزشکی آمریکا NLM تهیه شده است. هم اکنون پایگاه اطلاعاتی پابمد Pubmed بیشتر از 16 میلیون مقاله و همچنین بیشتر از 4500 ژورنال‌های رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، پرستاری و علوم پایه پزشکی و … را دارا است.

به طور کلی مجلات پابمد در خیلی از مواقع برای گروه علوم پزشکی و زیست‌شناسی است؛ به همین دلیل یکی از مناسب‌ترین مجلات علمی برای محققان و دانشجویان در رشته‌های علوم پزشکی و زیست شناسی است. لازم به ذکر است که مراحل پذیرش و چاپ مقاله در ژورنال‌های پابمد در بازه زمانی کوتاه‌تر و با هزینه کمتری نسبت به سایر مجلات در سایر پایگاه‌ها دارد.

پرداخت هزینه چاپ مقاله در مجلات خارجی

مجلات اسکوپوس SCOPUS

پایگاه اسکوپوس (SCOPUS)، یکی از محصولات شرکت الزویر (Elsevier) است که از نمایه‌های بسیار معتبر و استنادی در سراسر جهان است که اطلاعات کتاب‌شناختی حدود شصت میلیون سند علمی را دارد. بهتر است که بدانید این پایگاه طیف وسیعی از حوزه‌های علوم انسانی، پزشکی، پایه مهندسی را پوشش می‌دهد. به یاد داشته باشید که استفاده از اطلاعات پایگاه SCOPUS که یکی از فضاهای جستجو به منظور کسب آگاهی از ژورنال‌های علمی است و توسط پایگاه Elsevier تهیه می‌شود، پرداخت هزینه و خرید اشتراک از این سایت مورد نیاز است. برای پرداخت هزینه چاپ مقاله خارجی و خرید اشتراک SCOPUS می‌توانید از خدمات پرداخت خارجی در کافه ارز استفاده کنید.

کیفیت مجلات را توسط علامت Q نشان می‌دهند؛ به این‌گونه کیفیت مجلات از Q1 به Q4 است. مهم است که بدانید مجلات دارای Q1 مجلات معتبر تخصصی هستند که دریافت پذیرش از این مجلات کار سختی است و مستلزم مقاله‌‎ای با موضوع جدید و با محتوای قوی است.

نحوه پرداخت هزینه چاپ مقاله در مجلات خارجی

پرداخت هزینه چاپ مقاله در مجلات خارجی

اگر محقق هستید و در رابطه با موضوعی خاص در رشته علمی‌ مورد نظر خود فعالیت و پژوهش می‌کنید، حتما می‌دانید که نیاز دارید تا دستاوردهای خود را از طریقی به گوش دیگران برسانید. حال چه راهی بهتر از نگارش مقاله است که می‌تواند نظرات و نتایج کارتان را به گوش همگان برساند. مزایای زیادی در این زمینه برای‌ شما وجود دارد. به عنوان مثال دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی از جمله ارشد و دکتری برای دریافت نمره کامل باید دارای چندین مقاله باشند که در نشریات معتبر به چاپ رسیده است. اساتید برای ارتقای درجه استادی نیاز به داشتن مقالات معتبر دارند و به این گونه می‌توانند به مراتب بالاتری برسند. پس مقاله‌نویسی در دنیای آکادمیک علمی بسیار مهم است.

حال در رابطه با هزینه چاپ مقالات بهتر است که بدانید می‌تواند نرخ‌های متنوعی برای‌ شما داشته باشد. برخی از نشریات داخلی و خارجی کاملا رایگان هستند و به همین دلیل نیازی به پرداخت هزینه چاپ مقاله خارجی و انتشار در آن‌ها وجود ندارد. اما در مقابل برخی دیگر هزینه‌ای را برای انتشار آثار از شما دریافت می‌کنند و از این رو نیاز به پرداخت هزینه چاپ مقاله خارجی می‌باشد. بازه قیمتی برای پرداخت هزینه وجود دارد، برای نشریات داخلی این مبلغ از حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و به ۲ الی ۳ میلیون تومان هم می‌رسد. البته شاید مبالغی بیشتر و حتی یا کمتر از این بازه قیمتی هم در میان مجلات مختلف اعلام شود. باید برای اطلاع از این موضوع هم به وبسایت مجلات مختلف مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که هزینه انتشار مقالات در ژورنال‌های خارجی بیشتر است. این هزینه نیز به شکل ارزهای خارجی دریافت می‌شود و به همین دلیل هم کمی با چالش روبه‌رو خواهید بود؛ چرا که باید ریال را به دلار و سایر ارزهای خارجی تبدیل کنید. برای پرداخت هزینه چاپ مقاله خارجی می‌توانید از طریق درگاه‌های پرداخت بین‌المللی، کارت‌های اعتباری خارجی و یا حتی آشنایانی که حساب‌هایی در بانک‌های خارجی دارند، هزینه را پرداخت کنید. آسان‌ترین راه برای این کار استفاده از خدمات پرداخت ارزی و پرداخت هزینه چاپ مقاله در مجلات خارجی کافه ارز است.

مبلغی را هم که برای چاپ مقاله‌‌تان در ژورنال‌های خارجی باید پرداخت کنید، چیزی حدود ۵ -۶ الی ۱۰ میلیون تومان است. البته این نرخ‌ها تقریبی هستند و می‌توانند بیشتر و یا کمتر محسوب شوند. شرایط ایده‌ال این است که مجله رایگان و معتبر باشد، چنین چیزی ممکن اما نامحتمل است. توجه داشته باشید که اکثر مجلات معتبر بین‌المللی رایگان نیستند.

نحوه پرداخت هزینه چاپ مقاله در مجلات خارجی

برای خیلی از افراد سوالی که به وجود می‌آید این است که نحوه پرداخت هزینه چاپ مقاله خارجی چگونه است؟ در این باره بهتر است که بدانید شما به راحتی می‌توانید هزینه چاپ مقالات خود را در مجلات خارجی و بین المللی از طریق روش‌‎های مختلفی مانند پرداخت نمایید که در این قسمت این روش‌ها را بیان خواهیم کرد و شما به این گونه می‌توانید بسته به این که روش پرداخت چه باشد، از یکی از روش‌های زیر ثبت سفارش کنید:

هنگامی که پرداخت هزینه پذیرش مقاله از طریق پی پال قابل انجام باشد و یا هنگامی که پرداخت هزینه چاپ یا پذیرش مقاله از طریق ویزا کارت یا مستر کارت قابل انجام باشد. این موضوع را هم باید افزود که اگر بعد از مطالعه صفحات پرداخت PayPal و ثبت سایر سفارش‌ها هنوز هم نمی‌دانید فرآیند این پرداخت چگونه قابل انجام است، می‌توانید از طریق شماره تلفن‌ها و یا از طریق یکی دیگر از راه‌های ارتباطی با کارشناسان کافه ارز تماس بگیرید تا کارشناسان ما اطلاعات لازم جهت نحوه پرداخت هزینه چاپ مقاله خارجی به شما دوستان عزیز کمک کنند و راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهند. کارشناسان کافه ارز یک تیم حرفه‌ای و خبره هستند که با حوصله و صبر می‎‌توانند اطلاعات کافی و دقیقی را در این باره در اختیار شما قرار دهند.

پرداخت هزینه چاپ مقاله در مجله خارجی

شما می‌توانید به راحتی هزینه چاپ مقالات خود را در مجلات بین المللی از طریق ویزا کارت یا مستر کارت و پی پال پرداخت نمایید. هزینه چاپ مقاله بسیار متفاوت بوده و با توجه به میزان اعتبار ناشر تعیین می‌شود. برخی از مجلات علمی معتبر شامل: مجلات تامسون رویترز ISI، مجلات پابمد PubMed و مجلات اسکوپوس SCOPUS هستند که هزینه چاپ مقالات در این مجله‌های نام برده شده متفاوت است. در نهایت با خدمات پرداخت ارزی در کافه ارز می‌توانید نسبت به پرداخت هزینه چاپ مقاله خارجی اقدام کنید.

4.6/5 - (18 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *