وبلاگ

/

/

متاورس شیبا 🐾 | آیا خرید زمین در متاورس شیبا ارزش دارد؟

متاورس شیبا 🐾 | آیا خرید زمین در متاورس شیبا ارزش دارد؟

۱۳ آذر ۱۴۰۱

متاورس شیبا: شیبا اینو یکی از میم کوین‌های پرطرفدار بازار کریپتوکارنسی است که در سال 2020 توسط فرد ناشناسی با نام ریوشی خلق شد. واژه شیبا اینو (Shiba Inu) در زبان ژاپنی به معنی سگ شکاری است. ارز دیجیتال شیبا در میان طرفداران میم کوین‌ها به قاتل دوج کوین، دیگر میم کوین معروف بازار معروف است. ریوشی بلاکچین اتریوم را برای ساخت شیبا اینو برگزید چون اعتقاد داشت که امنیت اکوسیستم اتریوم از شبکه‌های دیگر بیشتر است.امروز در کافه ارز قصد داریم بازی متاورس شیبا اینو را معرفی کرده و زمین های متاورس شیبا را نیز مورد بررسی قرار دهیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. علاوه بر این، کافه ارز خدماتی از قبیل پرداخت های ارزی و خرید و فروش ارز دیجیتالرا با کارمزدی بسیار پایین در اختیار کاربران قرار داده است که با ثبت نام در وب‌سایت یا اپلیکیشن آن می‌توانید به راحتی از این خدمات بهره‌مند شوید.

خرید متاورس شیبا

متاورس شیبا چیست؟

شیبا اینو مانند هر میم کوین دیگر بازار، پروژه‌های بلندپروازانه‌ای دارد که یکی از آن‌ها فعالیت در دنیای متاورس است. متاورس شیبا اینو یکی از جدیدترین ترندهای خبری است که کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. یکی از توسعه‌دهندگان شیبا اینو به نام شیتوشی کوساما در دسامبر 2021 در توییتی خبر از آغاز پروژه بازی‌سازی (Gaming) شیبا اینو داد. وی ادعا کرد که پروژه بازی‌های سه بعدی شیبا اینو مثل بمب در دنیا خواهد ترکید و این صنعت را دچار تغییر و تحول اساسی خواهد کرد.

تیم توسعه shiba inu ادعا می‌کند که قبل از تغییر نام فیسبوک به متا و ‌داغ‌شدن دنیای متاورس، ایده ساخت پلتفرم‌های بازی‌سازی را در سر داشته است. البته، چنین چیزی در وایت پیپر shiba مشاهده نمی‌شود. این رمز ارز برای توسعه متاورس با معاون سابق تیم فناوری شرکت بازی‌سازی Activision به نام ویلیام دیوید ولک قرار داد بسته است. این فرد هم چندی پیش از توسعه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های بازیسازی اخیر خود خبر داد. شیتوشی کوساما در توییتی دیگر اذعان کرد که آن‌ها قصد دارند یک بازی با نام FriendShibs روانه بازار کنند که امکاناتی فراتر از بازی‌های بلاکچینی، متاورس و ساخت NFT در اختیار کاربران قرار خواهد داد. با شروع به کار قدرتمند بازی متاورس شیبا و افزایش سرعت توکن‌سوزی این ارز دیجیتال، قیمت آن می‌تواند دستخوش تغییرات بسیار مثبتی شود.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در متاورس

سایت متاورس شیبا SHIB.io است و شما با پرداخت ارز دیجیتال Leash که توکن کاربردی شبکه شیبا اینو محسوب می‌شود، می‌توانید وارد متاورس شیبا شوید. کاربران در متاورس شیبا می‌توانند بازی کنند و با دیگر کاربران تعامل داشته باشند. علاوه بر این، در متاورس شیبا مانند تمام فضاهای متاورسی، امکان خرید و فروش زمین نیز در اختیار کاربران قرار دارد که در فازهای مختلف قابلیت معامله‌شدن دارند. زمین‌های فاز یک متاورس شیبا در طی یک حراجی به فروش گذاشته‌شده‌اند. پروژه متاورس شیبا اینو Shiberse نام دارد و کاربران با سپرده‌کردن‌ توکن‌های LEASH می‌توانند وارد نقشه متاورس شیبا شوند.

نقشه متاورس شیبا اینو

در متاورس شیبا حدود 100 هزار و 595 عدد زمین وجود دارد. برخی از این زمین‌ها مکان‌های کلیدی نام دارند که برای سفرهای درون متاورسی طراحی شده‌اند. برای مثال، جاده‌ها، بلوارها، خیابان‌ها و مناطق مرکزی شهر غیر قابل فروش هستند که قابلیت خرید و فروش ندارند. فاز اول زمین های متاورس شیبا حدود 36.431 قطعه زمین است که در چهار محله مختلف حضور دارند.

بازی متاورس شیبا

منطقه رشد (Growth District)، منطقه دفاعی (Defence District)، منطقه تکنولوژی (Technology District) و منطقه رمزارزها (Currencies District) بخش‌های تشکیل دهنده فاز یک متاورس شیبا اینو به شمار می‌روند. زمین های متاورس شیبا اینو که در مناطق بهتر قرار دارند از ارزش بیشتری برخوردار خواهند بود. در حقیقت، هرچه مکان یک زمین استراتژیک‌تر باشد، ساخت و ساز در آن درآمد بیشتری را نصیب شما خواهد کرد. به طور کلی، زمین متاورس شیبا 4 سطح مختلف دارد که در زیر به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • لول 4 با نام پشم نقره‌ای (Silver Fur) دارای 17.030 قطعه زمین
  • لول 3 با نام دم طلایی (Golden Tail) دارای 7.356 قطعه زمین
  • لول 2 با نام پنجه پلاتینیومی (Platinium Paw) دارای 5.714 قطعه زمین
  • لول 1 با نام دندان الماسی (Diamond Teeth) دارای 2.024 قطعه زمین

البته حدود 4.307 قطعه زمین برای مناطق شهری قفل شده‌‌اند و 15 قطعه هم به تیم توسعه‌دهنده اختصاص یافته است. خرید و فروش زمین‌‌هایی که متعلق به توسعه‌دهندگان است فقط از طریق پرداخت توکن Ether امکان‌پذیر است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا توسعه‌دهندگان از توکن شیبا اینو به جای اتریوم استفاده نکرده‌‌اند؟ در وهله اول چون ارز دیجیتال اتریوم بی طرف است و فروش آن تاثیری در قیمت شیبا اینو نخواهد داشت. در حقیقت، اگر توسعه‌‌دهندگان در ازای دریافت حجم بسیار زیادی شیبا اینو زمین‌های خود را به فروش برسانند، هنگام فروش توکن‌های شیبا اینو، قیمت آن به صورت شدیدی ریزش خواهد کرد.

زمین‌‌داران همچنین می‌توانند منابع درون بازی و جوایز دیگر را جمع‌آوری کنند. علاوه بر این، زمین‌داران با سوزاندن توکن‌های شیبا می‌توانند زمین‌های خود را عوض کنند؛ اینجا اولین جایی است که از توکن بومی شبکه یعنی SHIB استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین توکن های متاورس

خرید زمین در متاورس شیبا

شاید برایتان سوال باشد که چگونه در متاورس شیبا زمین بخریم؟ خرید زمینهای متاورس shiba کار خیلی پیچیده‌ای نیست و برای این‌ کار باید فقط کمی با نحوه کار کردن فضاهای آشنا باشید. اولین بازی metaverse شیبا به نام شیبا اترنیتی (Shiba Eternity) در تاریخ 14 مهر 1401 به بازار عرضه شد. شیبا اترنیتی مخصوص دستگاه‌های موبایل است که بر روی سیستم عامل اندروید و آی او اس قابل بازی کردن است. نکته‌ مهم این است که هزینه‌های جمع‌آوری شده از خریدهای درون برنامه‌ای این بازی قرار است صرف خرید ارز شیبا اینو و توکن LEASH و سپس سوزاندن آن‌ها شود. در حقیقت، این امر اگر به ثمره بنشیند، توکن شیبا اینو نه تنها دچار ریزش قیمت نخواهد شد بلکه دچار افزایش قیمت خواهد شد.

چگونه در متاورس شیبا زمین بخریم

خرید متاورس shiba از طریق قفل کردن توکن‌های LEASH قبل از عرضه عمومی زمین‌ها نیز امکان‌پذیر است. در این حالت که به لیش لاکر (Leash Locker) معروف است، با سپرده‌گذاری مقدار مشخصی توکن Leash می‌توانند قبل از موعد عرضه رسمی، خرید زمینهای shiba را انجام دهند. در حقیقت، سرمایه‌گذاران از این طریق می‌توانند زودتر از دیگران زمین های متاورس shiba inu را انتخاب کرده و قبل از عرضه عمومی پیش خرید کنند.

خرید منطقه شیبوشی

شبکه Shiba Inu برای قدردانی از کاربرانی که توکن Shibushi (شیبوشی) را تهیه کرده‌اند، منطقه‌ای با همین نام که حاوی 2 هزار قطعه زمین است را در اختیار آن‌ها داده است. حدود 3.593 نفر رمز ارز شیبوشی را خریداری کرده‌‌‌اند که 2 هزار نفر از آن‌ها به صورت کاملاً تصادفی برای دسترسی به این منطقه انتخاب شده‌اند. این افراد می‌توانند در مرحله خرید اولیه (Early Acess Bid Event) و فاز دوم (مراسم هولدرها) به راحتی خرید و فروش 2 هزار قطعه زمین موجود در شیبوشی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد داشته بدون ترید کردن

البته شایان ذکر است که محدودیت مینت کردن (Minting) زمین که برای تمام کاربران رعایت می‌شود، در منطقه شیبوشی نیز اجرا خواهد شد. اگر پس از پایان یافتن مرحله اول فروش، زمین‌هایی از منطقه شیبوشی به فروش نرفته باشند، 1.593 آدرس باقیمانده می‌توانند در طی مرحله دوم، نسبت به خرید و فروش آن‌ها اقدام کنند.

خرید اولیه (مراسم مزایده)

این مرحله، اولین فاز فروش زمین‌های متاورس شیبا است. خرید زمینهای متاورس شیبا با توجه به برنامه‌های جدید و جذاب این شبکه ذهن بسیاری از سرمایه‌گذاران را مشغول کرده است. مراسم مزایده یا همان Bid Event که در طی 72 ساعت برگزار می‌شود، خریداران قیمت پیشنهادی خود را برای خرید زمین در شیبا ارائه می‌کنند و هر کس قیمت بالاتری ارائه دهد، زمین را خریداری خواهد کرد.

برای شرکت در این مرحله اول فروش زمین های شیبا اینو باید توکن‌های LEASH را در شبکه قفل کنید. برای خرید زمین در این مرحله باید از کیف پول متا مسک و ارز دیجیتال اتریوم استفاده کنیم.

مرحله دوم خرید زمین متاورس شیبا

ارز متاورس شیبا

مرحله دوم خرید زمینهای متاورس shiba اینو مراسم هولدر است. این مرحله برای آن کاربرانی در نظر گرفته شده که دارای توکن شیبوشی و لیش هستند اما موفق به خرید زمین shiba metaverse نشده‌اند. این دسته از افراد بعد از پایان یافتن مرحله اول، 7 روز زمان دارند که زمین‌های خود را در متاورس shiba inu خریداری کنند. این مرحله دیگر به صورت مزایده‌ای نیست و زمین‌ها با قیمت ثابت به فروش می‌‌رسند.

مرحله سوم (فروش عمومی)

فروش عمومی یا Public sale سومین و آخرین مرحله از فروش زمینهای متاورس شیبا است. این مرحله مخصوص افرادی است که در دو مرحله قبلی نتوانستند زمین های شیبا را خریداری کنند. برخلاف مرحله اول و دوم، برای خرید زمین متاورس شیبا در مرحله سوم نیازی به قفل کردن دارایی‌ها نیست و زمین‌ها با قیمت بسیار مناسبی به فروش می‌رسند.

قیمت متاورس شیبا

قیمت زمین های متاورس شیبا بر اساس لول‌های چهارگانه‌‌ای که در بالا به آن اشاره کردیم، تعریف شده‌اند. قیمت ثابت سطح 1 (پشم نقره‌ای) که به طبقه چهارم نیز معروف است حدود 0.2 ETH، برای طبقه سوم (دم طلایی) حدود 0.3 ETH، طبقه دوم (پنجه طلایی) 0.5 ETH و طبقه اول 1 ETH است. توسعه‌دهندگان شیبا اینو باور دارند که اکوسیستم سه ارز دیجیتال Bone، LEASH و SHIB در حال پیشرفت است. علاوه بر این، shiba inu با معرفی لایه دوم خود به نام شیباریوم (Shibarium) که متاورس shiba را حمل می‌کند و طراحی استیبل کوین SHI آینده بسیار روشنی رقم خواهد زد. ارز متاورس شیبا و زمین‌های آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری مجزا قلمداد نمی‌شوند بلکه به فرصت سهیم شدن در پروژه‌های آتی shiba inu را برای کاربران فراهم می‌سازند.

کلام آخر

متاورس شیبااینو یکی از پروژه‌های بلندپروازانه تیم توسعه دهنده shiba inu محسوب می‌شود که دنیای بازی‌های کریپتویی را متحول کرده است. خرید زمین‌های متاورس شیبا با قیمت‌هایی منصفانه، فرصت درگیرشدن با پروژه‌های metaverse را در اختیار بیشتر کاربران عادی کریپتوکارنسی قرار می‌دهد. سازندگان اصلی شیبا اینو که به صوت ناشناس فعالیت می‌کنند، اعلام کرده‌اند که قبل از تغییر فیسبوک به متا، قصد داشته‌اند چنین پروژه‌ای را راه‌اندازی کنند. بنابراین، متاورس shiba قطعاً به یکی از قدرتمندترین پروژه‌های متاورسی تبدیل خواهد شد که کاربران زیادی را به سمت خود جذب خواهد کرد.

 

4.6/5 - (27 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط