وبلاگ

/

/

چگونه بدون ترید کردن کسب درآمد داشته باشیم؟

چگونه بدون ترید کردن کسب درآمد داشته باشیم؟

۳۰ خرداد ۱۴۰۲

کسب درآمد بدون ترید کردن: فعالیت در حوزه پرداخت ارزی و خرید و فروش ارزهای دیجیتال به ویژه از طریق ترید کردن، از محبوب‌ترین روش‌ها برای بدست آوردن درآمد دلاری است. اما بدانید که راه‌های دیگری هم وجود دارد تا بتوانید پول خوبی کسب کنید بدون اینکه نیاز باشد ارز دیجیتال را ترید کنید. شکوفایی فضای کریپتو، روش‌های جذاب و جدیدی را برای کسب درآمد از کریپتو فراهم نموده که فقط به خرید و فروش محدود نمی‌شود. استخراج، سهام‌گذاری، خرید و فروش توکن‌های غیرقابل تبدیل، بازی، وام‌دهی و دریافت سود، دریافت ایردراپ و هودل‌کردن از جمله راه‌هایی هستند که می‌توانید بدون ترید‌کردن ارزهای دیجیتال درآمد داشته باشید. امروز در این مطلب بررسی خواهیم کرد که هر کدام از روش‌های کسب درآمد بدون ترید کردن درآمد بدون ترید کردن چه مزایا و معایبی دارند، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

استخراج ارز دیجیتال و کسب درآمد

استخراج؛ روش های کسب درآمد بدون ترید کردن

استخراج (ماینینگ) ارزهای دیجیتال به معنای استفاده از قدرت پردازشی کامپیوتر شما برای تایید تراکنش‌ها و اضافه‌کردن بلاکهای جدید به زنجیره‌ی بلاک است. به‌عبارت‌دیگر شما ظرفیت‌های پردازشی خود را واگذار می‌کنید تا شبکه‌ی ارزهای دیجیتال را امن نگه‌دارد و در ازای آن دستمزدی دریافت خواهید کرد. استخراج یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین راه‌های کسب درآمد منفعلانه از کریپتو است که از نسل‌های مختلفی از CPU، گرافیک، FPGA تا ASIC بهره می‌برد. در نسل‌های اولیه تنها با CPU ماینینگ می‌شد اما با افزایش هش‌ریت شبکه و رقابت فزاینده، نیاز به سخت‌افزارهای پیشرفته‌تر مانند ASIC پدیدار شد. همچنین، اگر علاقه‌مند هستید برای کسب درامد دلاری ما در وبلاگ به بررسیروش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌شود به مطلب آن مراجعه کرده و مطالعه فرمایید.

صنعت ماینینگ ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین بسیار رقابتی است و شرکت‌های بزرگی مانند بیت‌مین، هایوا و … در آن فعالیت دارند که به لطف منابع مالی و تکنولوژیکی گسترده‌ای که دارند، قادرند ASICها و دیگر سخت‌افزارهای مورد نیاز برای ماینینگ را با سرعت زیاد به بازار عرضه کنند. این وضعیت موجب شده که ماینینگ بیت کوین دیگر برای افراد عادی سودآور نباشد. ممکن است ماینینگ کوین‌های جدید و ناشناخته هنوز فرصتی برای درآمدزایی وجود داشته باشد اما ریسک بالا و نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه و دانش تخصصی باعث شده تا اکثر افراد از این روش منصرف شوند. در کل ماینینگ تبدیل به کسب‌وکاری تخصصی و صنعتی شده که نیازمند سرمایه‌گذاری هنگفت است.

استکینگ (Staking)

استیکینگ در مقایسه با استخراج، روش ساده‌تر و با ریسک کمتری برای درآمدزایی است. در این روش شما توکن‌هایتان را در یک حساب مخصوص «قفل» می‌کنید و در ازای آنکه اعتبار خود را به شبکه‌ی ارز دیجیتال اضافه می‌کنید، پاداش دریافت می‌کنید. استیکینگ از الگوریتم «اثبات سهام» به منظور تایید تراکنش‌ها استفاده می‌کند، بنابراین در مقابل استخراج که از قدرت پردازشی استفاده می‌کند، استیکینگ از سرمایه‌ی شما یعنی تعداد توکن‌هایی که دارید استفاده می‌کند تا شما را برای تایید تراکنش‌ها انتخاب کند.

این روش به همین خاطر ساده‌تر و کم‌دردسرتر از استخراج است.با قفل شدن توکن‌های بیشتر در شبکه، درصد بازدهی برای اتر کاهش می‌یابد. بنابراین بازدهی نهایی ممکن است تغییر کند.در حال حاضر، پنج دارایی کریپتویی برتر از نظر میزان ارزش استیک شده، کاردانو (ADA)، سولانا (SOL)، اتریوم۲ (ETH)، پولکادات (DOT) و آوالانچ (AVAX) هستند. با درنظرگرفتن همه مزایای استیکینگ مانند ریسک کم، درآمد ثابت، کمک به امنیت شبکه و…، می‌توان گفت استیکینگ یکی از بهترین راه‌های کم‌دردسر برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است؛ بدون آنکه نیاز باشد نگران حرکات بازار و داد و ستدها باشیم.

بیشتر بخوانید: میم کوین چیست

صرافی‌های مختلفی خدمات استیکینگ را به کاربران خود ارائه می‌دهند؛ با این حال نگهداری ارزهای دیجیتال در این صرافی‌ها همیشه با ریسک‌هایی همراه است. در نتیجه، کسانی که علاقه‌مندند با این روش درآمدزایی منفعلانه پولی به جیب بزنند، بهتر است از طریق کیف‌پول‌های غیرحضانتی و یا کاربردهای مبتنی بر بلاک‌چین (DApps) اقدام به استیکینگ کنند. بدین ترتیب ارزها همچنان در مالکیت خودشان باقی می‌ماند.

وام های ارز دیجیتال

وام دهی

وام‌دهی رمزارزی یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد منفعلانه از ارزهای دیجیتال است. رشد و پیشرفت اکوسیستم دیفای نوین، منجر به شکل‌گیری ابزارهای مختلف وام‌دهی با قابلیت‌های متفاوت از هم شده است. در این روش افراد رمزارزهای خود را واریز می‌کنند تا در ازای آن پاداش‌هایی دریافت کنند. این پاداش می‌تواند در قالب همان رمزارز واریز شده، یا بیت کوین یا دیگر رمزارزها باشد. در حال حاضر Aave از پرطرفدارترین و قدرتمندترین پلتفرم‌های وام‌دهی است که برای توکن‌های شبکه‌های اتریوم و پالیگان فرصت کسب درآمد از طریق توکن بومی خود (MATIC) را فراهم کرده است. از دیگر پروتکل‌های معروف برای وام‌دهی به منظور کسب درآمد می‌توان به CRV، COMP، MKR و YFI اشاره کرد. برای توکن‌های بدون امکان استیکینگ، وام‌دهی روشی مناسب برای درآمدزایی در بازارهای صعودی و نزولی است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره سایدچین

طبیعتاً برخی از صرافی‌ها هم امکان وام‌دهی را فراهم کرده‌اند اما مسئله اینجاست که این صرافی‌ها به ندرت قابل اعتمادند. در کل وام‌دهی می‌تواند در درازمدت راهی موثر برای افزایش سرمایه باشد؛ با این حال باید بدانیم که قراردادهای هوشمند همیشه با ریسک باگ و عدم قابلیت اطمینان همراه است. بنابراین کماکان پیشنهاد می‌شود از پروتکل‌های مبتنی‌بر بلاک‌چین برای وام‌دهی برای درآمدزایی استفاده شود؛ نه از خدمات صرافی‌های مرکزی‌شده که چندان امکان بررسی و آزمایش آن‌ها وجود ندارد.

تامین نقدینگی و کسب درآمد بدون ترید کردن

تامین نقدینگی یکی از اجزای اساسی پلتفرم‌های دیفای نوپاست و سرمایه‌گذارانی که مایلند وجوه لازم برای فعالیت این پلتفرم‌های جدید را تامین کنند، معمولاً درصد بالایی از سود را به عنوان حق الزحمه بر روی توکن‌های واریزی‌شان دریافت می‌کنند، همچنین معمولاً درصدی از کارمزد تراکنش‌های پلتفرم نیز به این افراد به عنوان حق‌الزحمه داده می‌شود.

تامین نقدینگی برای اکوسیستم رو به رشد دیفای اهمیت ویژه‌ای دارد، چرا که بیشتر پروتکل‌های جدید به وجوه کافی برای شروع کار خود نیازمندند. افرادی که این وجوه را تامین می‌کنند، درصد بالایی از بازدهی یا حق‌الزحمه را به عنوان جبرانی برای ریسک‌پذیری این پروژه‌های جدید دریافت می‌کنند. برای کسب و کارهای مبتنی بر دیفای، بلندمدت‌ترین و پایدارترین راه برای درآمدزایی از رمزارزها، استفاده از استخرها است.

استخرها امکان مشارکت توکن‌ها را فراهم می‌کنند و بازدهی قابل توجهی را برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند. بنابراین بهتر است سرمایه‌گذاران بلندمدت استخرهای پروژه‌های موثر و پایدار را دنبال کنند و در آن سرمایه‌گذاری کنند. بازدهی استخرها معمولاً بسیار بیشتر از موسسات مالی سنتی است. همچنین استخر جفت‌های استیبل کوین هم به عنوان حساب پس‌انداز می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

کسب در آمد از NFT

کسب درآمد از NFT ؛ آیا واقعاً امکان پذیر است؟

برای پاسخ به این سوال، باید بگوییم بله. بازی‌های بلاک چینی و NFT یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد بدون ترید کردن به شمار می‌رود. اکسی اینفینیتی به عنوان یک بازی استخر بازدهی عالی دارد. این بازی امکاناتی مثل معامله، مبارزه، جمع‌آوری و پرورش موجودات به نام Axie را فراهم می‌کند.

کاربران پاداشی به نام Smooth Love Potion یا SLP دریافت می‌کنند که یک توکن درون بازی است و می‌توان آن را با استیبل کوین‌ها معامله کرد. شما هم می‌توانید SLP تولید کنید و آن را به ارزهای دیجیتال تبدیل کنید. منبع Your Crypto Library نشان می‌دهد که درآمد ماهیانه‌ای که کاربران اکسی اینفینیتی به طور میانگین به دست می‌آورند از 1500 تا 2000 دلار متغیر است. درآمدهای بیشتر نیازمند تعداد Axie های بیشتر و استارتر های قدرتمندتر خواهد بود.

پیاده سازی یک نود لایتنینگ (Lightening Node)

شبکه لایتنینگ یک لایه دوم بر روی بلاکچین بیت کوین است که امکان تراکنش‌های بسیار سریع‌تر از خود بلاکچین را فراهم می‌کند. در تراکنش‌های معمولی بیتکوین، ارسال وجه یکطرفه است و فرستنده نمی‌تواند آن را مجدداً دریافت کند. اما در شبکه لایتنینگ تراکنش‌ها دوطرفه هستند و فرستنده می‌تواند مجدداً وجه را از همان کانال دریافت کند. البته طرفین باید قبلاً توافق کنند.

شبکه لایتنینگ تراکنش‌هایی با سرعت بسیار بالاتر نسبت به بلاکچین اصلی ارائه می‌دهد. اما همزمان امنیت و مقاومت در برابر حملات را نیز حفظ کرده است. این شبکه به عنوان یک لایه دوم بر روی بلاکچین بیتکوین ایجاد شده تا تراکنش‌های فوری‌تری را بدون نیاز به تایید در خود بلاکچین امکان‌پذیر کند. نقش نودهای لایتنینگ فراهم کردن نقدینگی و افزایش ظرفیت شبکه لایتنینگ است. آنها بیت‌کوین‌هایی را در کانال‌های پرداختی‌شان قرار می‌دهند و سپس کارمزد تراکنش‌ها را از طریق آن کانال‌ها دریافت می‌کنند.

راه‌اندازی یک نود لایتنینگ برای کاربران غیرفنی دشوار است. درآمدهای آن هم به درجه‌ای از پذیرش شبکه لایتنینگ توسط افراد بستگی دارد. نودهای لایتنینگ نقشی حیاتی در افزایش ظرفیت، کارایی و سرعت شبکه ایفا می‌کنند. آن‌ها ظرفیت کافی برای انتقال وجوه را فراهم می‌کنند و در عین حال پاداش می‌گیرند. بنابراین افرادی که ظرفیت فنی و سرمایه کافی دارند، می‌توانند نود لایتنینگ راه‌اندازی کنند تا درآمدزایی داشته باشند اما باید همیشه به ریسک‌های احتمالی واقف باشند.

راه اندازی نود لایتنینگ

همکاری و بازاریابی

یکی از روش‌های درآمدزایی غیرفعال در فضای کریپتو، استفاده از برنامه‌های معرفی است. برخی بسترها به کسانی که کاربران جدیدی را به آن‌ها معرفی می‌کنند، پاداش می‌دهند. بسیاری از صرافی‌های رمزارز امکان استفاده از کد معرف(ریفرال کد) را فراهم کرده‌اند. بدین ترتیب که بعد از ثبت‌نام، کدی به کاربر داده می‌شود و اگر فردی با استفاده از آن کد ثبت‌نام کند، پاداش دریافت خواهد شد.

اگر در شبکه‌های اجتماعی دنبال کننده‌های زیادی دارید، معرفی پروژه‌های مورد اطمینان با استفاده از کد معرف، می‌تواند منبع درآمد مناسبی باشد. باید در مورد پروژه‌هایی که قصد معرفی آن‌ها را دارید، تحقیق کافی انجام دهید تا دنبال کنندگان خود را فریب ندهید.

مسترنودها

از نظر ساده، یک مسترنود مانند یک سرور عمل می‌کند که در شبکه ای غیرمتمرکز راه اندازی می‌شود و دارای امکاناتی است که وظیفه دیگر نودهای شبکه را انجام نمی‌دهند. برخی پروژه‌ها با ارائه مزایایی به افرادی که به منظور ثبات شبکه عمل می‌کنند، تلاش می‌کنند آنها را تشویق کنند.

مسترنودها نیاز به سرمایه اولیه بالایی دارند و راه اندازی آنها نیازمند دانش فنی است. بنابراین، افرادی که ظرفیت لازم را دارند و مایل به کمک به استحکام شبکه هستند، می‌توانند یک مسترنود راه اندازی کنند تا از مزایای آن بهره مند شوند. البته همیشه باید به ریسک‌های احتمالی واقف باشند. به یاد داشته باشید که برخی پروژه‌های مسترنود خیلی تبلیغات اغراق‌آمیزی دارند و یا سرمایه اولیه برای عضویت در آن‌ها بسیار زیاد، بنابراین باید قبل از راه‌اندازی مسترنود به خوبی تحقیق کنید.

کسب درآمد بدون ترید کردن

فورک‌ ها و ایردراپ ها ؛ کسب درآمد بدون ترید کردن

پیدایش تکنولوژی‌های دفترکل توزیع شده باعث ظهور تعداد زیادی پلتفرم‌ محتوایی شده است که به خالقان محتوا امکان می‌دهد به روش‌های مختلفی از محتوای خود درآمدزایی کنند. این پلتفرم‌ها بدون نیاز به آگهی‌های تداخل‌زا امکانات درآمدزایی از طریق محتوا را فراهم می‌کنند.

با استفاده از این پلتفرم‌ها خالقان محتوا می‌توانند برای عضویت‌ها، اشتراک‌ها و فروش محتوای خود درآمد داشته باشند. دسترسی به اینترنت، موبایل و رسانه‌های اجتماعی به همراه ظهور فناوری‌های دفترکل توزیع شده، موجب پدیدار شدن پلتفرم‌های جدیدی برای درآمدزایی از محتوا شده است. بنابراین خالقان محتوا می‌توانند بدون وابستگی به آگهی‌های تبلیغاتی، از طریق این پلتفرم‌ها درآمدزایی کنند.

در پلتفرم‌های محتوایی که بر پایه‌ی دفترکل توزیع شده‌ی هستند، خالقان محتوا مالک آثار خود خواهند بود و از طریق آن محتوا منبع درآمدزایی برایشان ایجاد می‌شود. در ابتدا نیازمند تلاش و کار زیادی برای تولید محتوا هستید اما بعد از آن، محتوای خود می‌تواند منبع درآمد منفعلانه‌ای برایتان باشد.

برای مثال برخی از نویسندگان با نوشتن کتاب‌های الکترونیکی، از طریق فروش آنها درآمد خوبی دارند و تنها به نگهداری از محتوا های تولید شده نیاز دارند. بنابراین تولید محتوا در این پلتفرم‌ها می‌تواند پس از هزینه‌ی اولیه، منبع درآمد خوبی باشد. اگرچه فرایند تولید محتوا خود نیاز به تلاش فراوان دارد.

کسب درآمد بدون ترید کردن

ریسک کسب درآمد منفعلانه در ارزهای دیجیتال

گاهی افراد در اثر تبلیغات گمراه کننده اقدام به خرید دارایی‌هایی می‌کنند که کیفیت چندانی ندارند و به مرور زمان افت می‌کنند. بعضی از پلتفرم‌های استیکینگ، پاداش را با توکن‌های دیگری می‌دهند که غیر از توکن اصلی پروژه هستند و به مرور برای توکن‌های پاداش، فشار فروش ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اقتصاد رمزنگاری چیست

از آنجا که بلاک چین هر روز در حال تغییر و تحول است، راه اندازی این منابع درآمد منفعلانه نیازمند دانش تخصصی زیادی است و بنابراین احتمال خطا از جانب کاربران وجود دارد. برای افرادی که دانش فنی لازم و کافی را ندارند بهتر است با تمام سرمایه خود وارد این فضا نشوند و از روش‌های آسان‌تر مانند استیکینگ استفاده کنند. از طرف دیگر بعضی از سیستم‌های استیکینگ یا وام‌دهی نیازمند نگهداری و مسدود کردن دارایی‌ها برای مدت خاصی هستند و این سرمایه شما را در مقابل خطراتی خاص مانند نوسانات قیمت قرار می‌دهد. نگهداری کوین‌ها در کیف پول های استیکینگ یا قراردادهای هوشمند، ممکن است با ریسک وجود باگ در کدهای برنامه روبه‌رو شوند. نرم افزار های متن باز در این زمینه می‌توانند بسیار مفید باشند.

سخن پایانی

روش‌های درآمدزایی منفعلانه در حوزه بلاکچین روزبه‌روز رواج بیشتری پیدا می‌کنند و شرکت‌های بلاکچینی نیز برخی از آن‌ها را مورد تأیید قرار داده‌اند. با پیشرفت تکنولوژی و تولید محصولات امن تر،این روش‌ها می‌توانند به عنوان سبک‌های درآمدزایی پایدار و قابل اطمینان تلقی شوند. من به عنوان بهترین روش، استیکینگ را پیشنهاد می‌کنم؛ چرا که ساده‌ترین و ایمن‌ترین روش درآمدزایی منفعلانه است. اگر روش‌های دیگری را می‌شناسید،لطفا با ما در میان بگذارید تا مقایسه و تحلیلی از آن‌ها ارائه دهیم.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *