وبلاگ

/

/

سرمایه گذاری در متاورس با روش های کاربردی

سرمایه گذاری در متاورس با روش های کاربردی

۴ دی ۱۴۰۰

حوزه متاورس در حال گسترش است و شما می‌توانید به راحتی در آن سرمایه‌گذاری کرده و نسبت به کسب درآمد از متاورس اقدام کنید. گام بعدی در توسعه اینترنت، متاورس نام دارد و در راه است تا همه چیز را دگرگون کند. اگر با آن آشنا نیستید، متاورس را جهان دیجیتال در نظر بگیرید. شاید بتوان گفت متاورس هم مانند فیسبوک که در پلتفرم‌های اجتماعی نام و استراتژی ماندگار و محبوبی شد، در بازارهای مالی همچون بازار رمز ارزها خرید و فروش ارز دیجیتال به عبارت محبوبی تبدیل شود. اما پیش از آن که بتوانیم در مورد سرمایه گذاری در متاورس صحبت کنیم باید بدانیم که اصلا متاورس چیست و چه روش‌هایی برای ورود در آن وجود دارد.

متاورس چیست؟

شاید بتوان متاورس را به عنوان جانشین اینترنت تعریف کرد درست مانند شبکه موبایل که دهه‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ جایگزین اینترنت‌های دایل آپ شد. متاورس از بی‌شمار محیط پیوسته دیجیتال تشکیل شده که با یکدیگر و همچنین با دنیای فیزیکی تعامل داشته و اقتصادی شکوفا را رقم خواهند زد که کار و زمان آزاد را توسعه بخشیده و در عین حال صنایع و بازارهای قدیمی مانند بانکداری و امور مالی، فروش و آموزش، ورزش، سلامت و غیره را متحول کند. به عبارت دیگر، جهان متاورس نه تنها شامل دنیای فیزیکی و هر کس و هر آنچه که اکنون می‌شناسیم است، بلکه شامل دنیای دیجیتال و تمام جنبه‌های فردی، فیزیکی و محیطی آن هم هست. محبوبیت متاورس روز به روز در حال افزایش است چون فیسبوک نام خود را به متا. فیسبوک تغییر داد و کاملا مشخص کرد که قصد دارد به حوزه متاورس ورود کند. بسیاری از سرمایه‌گذاری می‌خواهند بدانند چگونه می‌توانند در متاورس فیسبوک سرمایه‌گذاری کنند. هنوز مشخص نیست اما امروزه روش‌های دیگری برای سرمایه گذاری در متاورس وجود دارد.

متاورس چیست

سرمایه گذاری در متاورس

روش‌های مختلفی برای شروع سرمایه‌گذاری در متاورس وجود دارد که شامل خرید توکن ارزهای دیجیتالی است که از متاورس پشتیبانی می‌کنند، سپس آن NFT را خواهیم داشت. همچنین می‌توانیم زمین یا ملکی را در متاورس بخریم و سپس به صورت عمومی سهامی که زیرساخت را پشتیبانی می‌کند خرید و فروش کرد و متاورس را بسازیم. در کل این‌ها روش‌هایی است که فرد می‌تواند برای ورود به متاورس استفاده کند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین توکن های متاورس

۱. خرید توکن های متاورس

تصمیم بر سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال روز به روز بیشتر شایع می‌شود و دیگر محدود به افراد ثروتمند و قدرتمند نیست. این روزها همه می‌توانند در رمز ارزها سرمایه‌گذاری کنند. توکن‌های متاورس یکی از بهترین روش‌ها برای سرمایه گذاری در متاورس است اما به راحتی از بقیه ارزها و توکن‌ها قابل تشخیص نیستند اما معمولا به یک حوزه مرتبط هستند. برخی از آن‌ها مانند Axie Infinity به عنوان یک بازی تحت وب عمل کرده که در آن می‌توانید شخصیت‌هایی را برای نبرد خریده از آن‌ها پول به دست آورید. برخی از برترین توکن‌های متاورس که بیشترین بازدهی را در سال ۲۰۲۲ خواهند داشت شامل موارد زیر هستند:

– Axie Infinity (اکسی اینفینیتی توکن اختصاصی بازی به همین نام است که یکی از بهترین بازی های NFT محسوب می‌شود)

– Decentraland (ارز دیجیتال دسنترالند (MANA) توکن اختصای پلتفرم واقعیت مجازی به همین نام است)

– سندباکس (Sandbox)

– Nakamoto Games

– Metahero

– Bloktopia

افراد بسیاری روی این توکن‌های سرمایه گذاری می‌کنند چون معتقد هستند این پلتفرم‌ها روزی به پلتفرم‌های برتر متاورس تبدیل می‌شوند.

۲. خرید NFT بازی

توکن‌های غیرمثلی (NFT) خیلی رایج شده‌اند. طبق گفته تحلیل‌گران پیشرفته، حجم تراکنش‌های NFT در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به ۱۰.۶۷ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سه ماه سوم سال گذشته ۷۰۴ درصد رشد داشته است. افزایش محبوبیت بازی های NFT عاملی است که به افزایش حجم تراکنش‌ها می‌انجامد. آیتم‌های درون بازی در طول این مدت ۲.۳ میلیارد دلار از حجم تراکنش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که چیزی بالغ بر ۲۲ درصد از مجموع تراکنش‌ها است.

بازی های NFT راهی برای سرمایه گذاری در متاورس است تا از محبوبیت توکن‌های غیرمثلی استفاده کنند. بسیاری از این بازی‌ها شامل پروژه‌های مالی هستند که به بازیکن‌ها امکان کسب درآمد از بازی را می‌دهند. با رشد محبوبیت بازی‌های NFT، پتانسیل اقتصادی آن‌ها هم رشد می‌کند. چند بازی به عنوان منبع درآمد برای بازیکن‌ها در حال گسترش هستند که تماشای آن‌ها را لذت‌بخش می‌سازد.

۳. خرید زمین در متاورس

خرید زمین در متاورس

یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری در متاورس خرید زمین است. علی‌رغم موجود بودن محصولات مالی دیگر شامل بودجه مشترک و سهام، محبوبیت زمین از بین نرفته است. البته شما باید از تمام مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در زمین آگاه باشید. اگر بخواهید در دسترالند یا سندباکس زمین بخرید، میزان پولی که باید سرمایه‌گذاری کنید بالا خواهد بود. افرادی که بودجه محدود دارند نمی‌توانند در زمین سرمایه‌‌گذاری کنند. اگر مالک زمین کوچک، متوسط یا بزرگی در متاورس هستید می‌توانید آن را به creatorها، builderها یا سازندگان بازی که حتی توان خرید زمین را ندارند اجاره دهید در این صورت آن‌ها کسب و کار خود را در زمین شما ایجاد کرده و شما اجاره می‌گیرد. این به درآمد شما کمک خواهد کرد. پلتفرم‌های متاورس دیگری در راه است که هزینه ‌آن‌ها پایین‌تر است. تقاضای خرید هم کم است اما به مرور افزایش پیدا خواهد کرد. Gaia Everworld، NetVRK و CUBE برخی از پروژه متاورس هستند که می‌توانید در آن‌ها زمین بخرید.

بیشتر بخوانید: متاورس شیبا

۴. خرید سهام متاورس

سهام متاورس در واقع شرکت‌هایی هستند که در حال توسعه فناوری‌هایی برای ایجاد، حفظ یا ارتباط با آنچه که توسط نویسندگان رمان‌های علمی تخیلی، دنیای مجازی خوانده می‌شود، هستند. تولید چیپ، فناوری VR، اپلیکیشن‌های ویرایش سه بعدی، سرور‌ها و فناوری‌های شبکه شامل این تخصص‌ها هستند. متاورس بخش بزرگ بعدی است که سود را به خود اختصاص داده است. در هفته گذشته، سرمایه‌گذاران در بازار سهام تمرکز خود را روی سهام متاورس گذاشته بودند. سهام متاورس یکی از بهترین روش‌ها برای سرمایه گذاری در متاورس است. در حال حاضر سهام متاورس زیادی وجود دارد که می‌توان از میان آن‌ها انتخاب کرد. از یک سو می‌توانید در نام‌های شناخته شده مانند مایکروسافت سرمایه‌گذاری کنید، از سوی دیگر، کمپانی‌هایی مانند Zoom هم وجود دارند. در ادامه لیستی از این شرکت‌ها آورده شده است:

– فیسبوک

– اپل

– Nvidia

– Roblox

– Unity

سرمایه گذاری در متاورس

۵. سرمایه گذاری در شاخص متاورس

هدف از شاخص متاورس (MVI) به دست آوردن الگوی سرگرمی، فعالیت‌های ورزشی و کسب و کار در دنیای مجازی است. این شاخص می‌تواند یک گزینه سرمایه‌گذاری پرسود برای افرادی باشد که به دنبال ارزهای دیجیتال پرسود هستند. شاخص متاورس در حال حاضر ۳۳۱.۱۳۷ دلار خرید و فروش می‌شود و یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه گذاری در متاورس است. در اینجا تمام توکن‌ها در یک شاخص جمع می‌شوند و به جای خرید تک تک توکن‌ها و افزودن ریسک بیشتر به پورتفوی خود، می‌توانید شاخص را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: کسب درآمدبدون ترید کردن

نظر شما درباره سرمایه گذاری در متاورس چیست؟ اگر قصد خرید توکن های متاورس همچون خرید ارز دسنترالند، یا خرید ارز سندباکس و یا خرید ارز اکسی اینفینیتی را دارید، می‌توانید با مراجعه به قسمت خرید و فروش اتوماتیک ارزهای دیجیتال در وب‌سایت کافه ارز، به راحتی و طی چند مرحله ساده، خدمات مورد نظر خود را دریافت کنید. همچنین شما می‌توانید قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال و همچنین نمودار و تغییرات ۲۴ ساعته ارزها را در کافه ارز مشاهده کنید.

4.9/5 - (31 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *