وبلاگ

/

/

بهترین توکن های متاورس برای سرمایه گذاری کدامند؟

بهترین توکن های متاورس برای سرمایه گذاری کدامند؟

۱۱ دی ۱۴۰۱

بهترین توکن های متاورس :در ماه گذشته هر کسی حداقل یک بار خبری از متاورس ، بازی های متاورس یا بهترین توکن های متاورس را در شبکه‌های اجتماعی دیده یا در خبرها خوانده است. این حوزه جدید در کنار رمز ارزها، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و بازی‌های ویدیویی، بر آن است تا روشی که مردم با آن بازی‌های ویدیویی انجام داده، با یکدیگر تعامل کرده، کلکسیون‌ها را جمع‌آوری و استفاده کرده و بسیاری از کارهای دیگری که انجام می‌دهند را متحول کند. متاورس خیلی زود سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد.توکن های متاورس یکی از روش‌های پرداخت ارزی آنلاین هستند که در حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال محوبیت فراوانی دارند. قیمت توکن های متاورس رو به رشد است و کمپانی‌هایی که مرتبط با این حوزه کار می‌کنند روز به روز بیشتر مورد توجه مردم و سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند. در اینجا با هم می‌خوانیم که متاورس چیست و بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه گذاری کدامند؟

سرمایه-گذاری-در-متاورس

متاورس چیست؟

در زبان یونانی متا به معنی فراتر و ورس کوتاه‌شده کلمه یونیورس به معنی دنیا است. بنابراین متاورس به چیزی فراتر از واقعیت موجود یا دنیا اشاره دارد. متاورس سیستم واقعیت مجازی (VR) است که افراد در آن می‌توانند به صورت مجازی با هر چیزی تعامل داشته باشند. برای مثال کاربر می‌تواند با استفاده از هدست‌های وی آر وارد یک جلسه کاری شده یا با دوستان خود بازی ویدیویی انجام دهد. همان‌طور که مدیر عامل کمپانی Meta (فیسبوک سابق) مارک زاکربرگ گفت، متاورس هنوز راه زیادی تا تکمیل شدن دارد. البته کمپانی‌های NFT و ارز دیجیتال زیادی همین حالا در حال بررسی این حوزه هستند و بسیاری از سرمایه گذاری در متاورس صحبت می‌کنند؛ چون پیش‌بینی می‌کنند که متاورس فرصت فوق‌العاده‌ای برای استفاده از خدمات آن‌ها در موقعیت‌هایی بیش از آنچه متصور بوده‌اند، فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در متاورس

متاورس و ارزهای دیجیتال

متاورس دنیای مالکیت و خلق کردن است که کاربران در آن می‌توانند روی یک پلتفرم اغلب غیرمتمرکز با هم مشارکت کرده یا چیزی را بسازند. این پلتفرم‌ها با به روشی پایدار تامین مالی شوند و بسیاری از پروژه‌ها انتخاب می‌کنند که مدل کسب و کار رایگان داشته باشند یعنی افراد می‌توانند به صورت رایگان به خدمات آن‌ها دسترسی داشته و از آن استفاده کنند. اما اگر افراد بخواهند آواتار خود را شخصی‌سازی کنند یا مالکیت بخشی از زمین را به خود اختصاص داده تا خانه خود را روی آن بسازند باید در یک بازار آن را بخرند.

آیتم‌هایی که کاربران خریداری می‌کنند به شکل توکن‌های غیرمثلی یا NFT هستند که دارایی‌های دیجیتال منحصر به فردی هستند که ثابت می‌کنند خریدار مالک انحصاری آن آیتم خاص است. وقتی آن NFT در کیف پول کاربر قرار داشته باشد، پلتفرم می‌تواند آن را شناسایی کرده و کارایی‌هایی آن را فعال کند. از آنجایی که NFT‌ها روی بلاکچین ذخیره می‌شوند، ارتباط نزدیکی با ارزهای دیجیتال دارند که یعنی برای خرید آن‌ها به ارز دیجیتال نیاز است. این یعنی پروژه‌های مرتبط با متاورس ارتباط غیرمستقیمی با ارزهای دیجیتال دارند. بنابراین تقریبا همه پروژه‌های مرتبط با متاورس هم توکن اختصاصی خود را دارند که هر کدام حق رای و اشکال دیگر قوانین را داشته باشند.

واقیت-دربارهی-متاورس

ایده متاورس فیسبوک چیست؟

در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱ فیسبوک اعلام کرد که نام خود را به Meta Platforms Inc یا اختصارا متا تغییر داده است. این نام واقعا هوشمندانه و با دقت انتخاب شده بود که نشان‌دهنده آینده ناگزیر ارتباط انسان و شاید زندگی است. مارک زاکربرگ در نامه خود پس از اعلام تغییر نام نوشت:

«کیفیت تعیین‌کننده متاورس ، احساس حضور خواهد بود درست مانند این‌که شما با فرد دیگر در جای دیگری هستید. احساس حضور با فرد دیگر، رویای بزرگ و نهایی فناوری شبکه‌های اجتماعی است. به همین دلیل است که ما تمرکز خود را روی ساخت آن می‌گذاریم».

زاکربرگ در یک ویدیوی ۷۷ دقیقه‌ای نشان داد مردم می‌توانند هرکاری که در دنیای واقعی انجام می‌دهند در متاورس هم انجام دهند. او گفت هر هدست واقعیت مجازی یا هر گجت پوشیدنی که برای این منظور طراحی شود دروازه‌ای به سوی این جهان خواهد بود.

ایده متاورس فیسبوک شامل آواتارهای مجازی مردم در حال بازی، برگزاری جلسه، شرکت در کارگاه‌های آموزشی، ورزش، مطالعه، دورهمی و تمام فعالیت‌هایی است که در واقعیت انجام می‌دهند. او معتقد است حدود ۱۰ سال طول می‌کشد که متاورس به مفهومی رایج و کاربردی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: متاورس شیبا

سایر پلتفرم های متاورس

پلتفرم‌های پیشرفته‌تر متاورس شامل Roblox و Fortnite هستند که اولی جذاب‌تر است. روبلاکس Roblox در سال ۲۰۰۶ به بازار عرضه و به قدری شهرت پیدا کرد که نیمی از کودکان زیر ۱۶ سال در آمریکا در سال ۲۰۲۰ آن را بازی می‌کردند اما این محصول چیزی بیش از یک بازی است. به منظور مقایسه، نمایشگاهی را تصور کنید که غرفه‌ها به بازدیدکنندگان اجازه بازی می‌دهند. حالا Roblox مانند یک نمایشگاه خیلی بزرگ است در یک جهان مجازی است. که کاربران می‌توانند بازی‌های خود را در پلتفرم ایجاد کرده و با تبدیل پول مجازی خود به نام Robux که در پلتفرم به دست می‌آورند، کسب درآمد واقعی داشته باشند.

از سوی دیگر فورتنایت Fortnite یکی از بزرگ‌ترین رقبا در حوزه متاورس است. بازی Fortnite که در سال ۲۰۱۷ توسط Epic Games به بازار عرضه شد در ابتدا یک بازی چند نفره آنلاین بود و اکنون به یک فضای رسانه اجتماعی با موزیسین‌های مطرح تبدیل شده و آرایانا گرانده روی پلتفرم‌ آن کنسرت اجرا می‌کند.

بهترین-توکن-های-متاورس

آیا ما هم تجربه متاورس داشته ایم؟

در سال ۲۰۰۳ یک کمپانی فناوری آمریکایی اپلیکیشنی به نام «Second Life» عرضه کرد. هواداران و کارشناسان واقعیت مجازی این محصول را بذرهایی برای متاورس خواندند. «زندگی دوم» به کاربران این امکان را می‌داد که واقعا یک زندگی دیگر داشته باشند. مردم می‌توانند آواتار مجازی و سه بعدی خود را در پلتفرم ایجاد کرده و تقریبا هر کاری که در دنیای واقعی انجام می‌دهند را در آنجا انجام دهند. کاربران این بازی می‌توانند با هم تعامل داشته و رابطه شکل دهند. می‌توانند خود را از طریق موزیک و هنر ابراز کرده و در ساخت مواردی مانند ساختمان‌های مجازی مشارکت کنند. در سال ۲۰۱۷ مالدیو اولین کشوری بود که سفارت مجازی خود را در Second life افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد بدونترید کردن

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

ظهور هدست‌های واقعیت مجازی (VR) مانند Oculus به ایده متاورس گستردگی زیادی بخشید. بازی‌هایی که برای استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی ویرایش شده‌اند هم‌اکنون در حال کسب درآمدهای زیادی هستند. طبق گزارش‌ها، بازار بازی‌های واقعیت مجازی از ۷.۹۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۵۳.۴۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۸ خواهد رسید.

گام فراتر آن، واقعیت افزوده (AR) است که درک کاربر از واقعیت با استفاده از فناوری ارتقا می‌یابد. واقعیت افزوده مانند دریافت اطلاعات بیشتر از یک شیء در دنیای واقعی است در حالی که آن را از یک دستگاه یا هدست واقعیت افزوده تماشا می‌کنیم. برای درک بهتر این موقعیت، فیلم مرد آهنی را به یاد بیاورید که با پوشیدن لباس مرد آهنی اطلاعات و تصاویری از وسایل و موارد مختلف برای او نمایش می‌یافت یا به مغز او مخابره می‌شد و او به صورت زنده آنها را می‌دید. شرکت اپل دارای بزرگ‌ترین پلتفرم واقعیت افزوده در جهان است.

آینده متاورس

واقعیت این است که متاورس هم درست به اندازه اینترنت رایج و واقعی خواهد شد و فقط به مرور زمان نیاز دارد. موسس Epic Games در پاسخ به خبرنگار سی ان ان گفت که فکر می‌کند حدود یک دهه یا بیشتر طول بکشد که متاورس به هدف غایی خود برسد اما فکر می‌کند که این اتفاق در حال رخ دادن است. این اتفاق توسط یک کمپانی رخ نمی‌دهد. بلکه توسط میلیون‌ها برنامه‌نویس رخ خواهد داد که هر کدام نقش خود را در ساخت این شبکه عظیم انجام می‌دهند. بنابراین متاورس هنوز آجر به آجر در حال ساخت است و هر کسی می‌تواند دستی در ساخت آن داشته باشد.

آینده-دنیا-متاورس

بهترین توکن های متاورس

بهترین توکن های متاورس که در حال حاضر در بازار موجود هستند و می‌تواند فرصت سرمایه‌گذاری خوبی در نظر گرفته شوند شامل موارد زیر هستند.

۱. انجین کوین (ENJ)

بازی--متاورسی

 

انجین یکی از نام‌های برجسته در صنعت NFT و بازی‌های بلاکچین‌ است که استاندارد ERC-1155 NFT و یک توکن (ENJ) برای برانگیختن NFTها ایجاد کرده است. انجین که برای مقابله با موانع ورود مثل هزینه تراکنش، زمان تراکنش و پیچیدگی استفاده ایجاد شده است، یک اکوسیستم چند زنجیره‌ای با Jumpnet و Efinity ایجاد کرد که بلاکچینی با هدف NFT بود و در حال حاضر با پاراچین پولکادات رقابت می‌کند. این محصول می‌تواند برای اثبات مالکیت و غارت در بازی در متاورس نقشی تعیین‌کننده داشته باشد. اگر برای مثال شما در حال بازی با دوستان خود باشید و شمشیر کمیابی داشته باشید، این امکان وجود خواهد داشت که بدون هیچ هزینه‌ و زمان انتظاری آن را برای دوستان خود ارسال کرده و آن‌ها فورا از آن استفاده کنند. همچنین می‌توانید در زمان عوض کردن بازی خود تمام آیتم‌هایی که به سختی در طول بازی به دست آورده‌اید را بفروشید که در حال حاضر فقط در چند بازی امکان‌پذیر است.

۲. دسنترالند (MANA)

دسنترالند-(MANA)

 

گزینه دوم از بهترین توکن های متاورس توکن مانا از دسنترالند است. دسنترالند یک یونیورس چندنفره است که کاربران در آن می‌توانند در مینی گیم، چت با افراد آنلاین، خرید محصولات دلخواه برای آواتار خود و حتی خرید قطعات زمین شرکت کنند. اگر کاربری یک قطعه زمین خریداری کند می‌تواند هر چیزی که می‌خواهد شامل گالری هنری برای تبلیغ NFT، جایی برای بازی شطرنج با دوستان یا زمین بسکتبال برای افزایش مهارت مجازی خود در آن بسازد. در این پلتفرم یک بخش مستغلات هم وجود دارد چون قطعات زمین محدود هستند و نزدیک بودن آنها به مرکز، مشخصه کلیدی برای بالاترین قدرت نمایش است. چون هر قطعه منحصر به فرد است، می‌توان انتظار داشت قیمت‌ها متناسب با تقاضا بالا روند.

۳. سندباکس (SAND)

بازی-های-متاورسی-

 

سندباکس (SANDBOX) یک بازی است که شما می‌توانید در آن خلق کنید، بسازید، بفروشید و مالک آیتم‌های بازی و قطعات زمین شوید. بازیکن‌ها در دنیای سه بعدی غرق می‌شوند و می‌توانند ماجراجویی‌ها را با همکاری هم کامل کرده و با هیولاها بجنگند. افراد می‌توانند بدون هیچ دانش برنامه‌نویسی بازی خود را در سندباکس داشته باشند و همین باعث می‌شود خیلی از کاربران هم خلق‌کننده شوند. شاید بازی کمی بیشتر از دسنترالند روی ماجراجویی و جستجوگری تمرکز کرده باشد که برای برخی از کاربران جذاب است. این بازی هم هنوز در مرحله تست خود قرار دارد و برای عده زیادی قابل دسترس نیست. حق مشارکت در فاز تست این بازی ۱۲۰۰۰ دلار است. ارز سند یکی از بهترین ارزهای متاورس به شمار می‌رود.

۴. آکسی اینفینیتی (AXS)

آکسی-اینفینیتی

 

چهارمین گزینه از فهرست بهترین توکن های متاورس به توکن AXS تعلق دارد. آکسی اینفینیتی یک بازی است که در آن می‌توانید آیتم‌های را خریدار کنید که همه آنها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. هدف از این کار این است که بهترین تیم و کلکسیون را داشته باشید تا بتوانید در نبرد علیه بقیه بازیکن‌ها پیروز شوید. با توجه به نتایج شما، SLP (ارز داخل بازی) به دست می‌آورید که می‌توانید برای ایجاد و خرید آیتم‌های بیشتر استفاده کنید و چون شما مالک آنها هستید می‌توانید آنها را برای کسی فرستاده یا بفروشید. بازیکن‌ها می‌توانند مالک زمین هم باشند و با توجه به علاقه خود روی آن زمین فروشگاه یا زندان بسازند یا ارز دیجیتال ایجاد کنند. این بازی یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های دارای ویژگی NFT بود و دائما در حال آپدیت شدن است.

۵. اولترا (UOS)

اولترا یک پلتفرم سرگرمی است که در آن می‌توانید بازی، فیلم سینمایی، تورنمنت، اینفلوئنسر و خیلی سرگرمی‌های دیگر پیدا کنید. ویژگی خاص این پلتفرم این است که وقتی کاربران در آن آیتمی را خریداری می‌کنند مالک آن می‌شوند و می‌توانند آن را استفاده کرده، آن را قرض داده را حتی آن را بفروشند. کاربران می‌توانند با انجام بازی‌هایی که مالک آن در اولترا هستند کسب درآمد کنند. اولترا با گرایش به انحصارطلبی که در بازار کنونی گیم و ویدیو استریمینگ شاهد آن است مبارزه می‌کند.

آینده-فیس-بوک-با--متاورسی

سرمایه گذاری در متاورس

روش‌های مختلفی برای شروع سرمایه‌گذاری در متاورس وجود دارد که شامل خرید توکن ارزهای دیجیتالی است که از متاورس پشتیبانی می‌کنند، سپس آن NFT را خواهیم داشت. همچنین می‌توانیم زمین یا ملکی را در متاورس بخریم و سپس به صورت عمومی سهامی که زیرساخت را پشتیبانی می‌کند خرید و فروش کرد و متاورس را بسازیم. در کل این‌ها روش‌هایی است که فرد می‌تواند برای ورود به متاورس استفاده کند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

۱. خرید توکن های متاورس

تصمیم بر سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال روز به روز بیشتر شایع می‌شود و دیگر محدود به افراد ثروتمند و قدرتمند نیست. این روزها همه می‌توانند در رمز ارزها سرمایه‌گذاری کنند. توکن‌های متاورس یکی از بهترین روش‌ها برای سرمایه گذاری در متاورس است اما به راحتی از بقیه ارزها و توکن‌ها قابل تشخیص نیستند اما معمولا به یک حوزه مرتبط هستند. برخی از آن‌ها مانند Axie Infinity به عنوان یک بازی تحت وب عمل کرده که در آن می‌توانید شخصیت‌هایی را برای نبرد خریده از آن‌ها پول به دست آورید. برخی از برترین توکن‌های متاورس که بیشترین بازدهی را در سال ۲۰۲۲ خواهند داشت شامل موارد زیر هستند:

– Axie Infinity (اکسی اینفینیتی توکن اختصاصی بازی به همین نام است که یکی از بهترین بازی های NFT محسوب می‌شود)

– Decentraland (ارز دیجیتال دسنترالند (MANA) توکن اختصای پلتفرم واقعیت مجازی به همین نام است)

– سندباکس (Sandbox)

– Nakamoto Games

– Metahero

– Bloktopia

افراد بسیاری روی این توکن‌های سرمایه گذاری می‌کنند چون معتقد هستند این پلتفرم‌ها روزی به پلتفرم‌های برتر متاورس تبدیل می‌شوند.

متاورس-چیست

۲. خرید NFT بازی

توکن‌های غیرمثلی (NFT) خیلی رایج شده‌اند. طبق گفته تحلیل‌گران پیشرفته، حجم تراکنش‌های NFT در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به ۱۰.۶۷ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سه ماه سوم سال گذشته ۷۰۴ درصد رشد داشته است. افزایش محبوبیت بازی های NFT عاملی است که به افزایش حجم تراکنش‌ها می‌انجامد. آیتم‌های درون بازی در طول این مدت ۲.۳ میلیارد دلار از حجم تراکنش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که چیزی بالغ بر ۲۲ درصد از مجموع تراکنش‌ها است.

بازی های NFT راهی برای سرمایه گذاری در متاورس است تا از محبوبیت توکن‌های غیرمثلی استفاده کنند. بسیاری از این بازی‌ها شامل پروژه‌های مالی هستند که به بازیکن‌ها امکان کسب درآمد از بازی را می‌دهند. با رشد محبوبیت بازی‌های NFT، پتانسیل اقتصادی آن‌ها هم رشد می‌کند. چند بازی به عنوان منبع درآمد برای بازیکن‌ها در حال گسترش هستند که تماشای آن‌ها را لذت‌بخش می‌سازد.

۳. خرید زمین در متاورس

 

یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری در متاورس خرید زمین است. علی‌رغم موجود بودن محصولات مالی دیگر شامل بودجه مشترک و سهام، محبوبیت زمین از بین نرفته است. البته شما باید از تمام مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در زمین آگاه باشید. اگر بخواهید در دسترالند یا سندباکس زمین بخرید، میزان پولی که باید سرمایه‌گذاری کنید بالا خواهد بود. افرادی که بودجه محدود دارند نمی‌توانند در زمین سرمایه‌‌گذاری کنند. اگر مالک زمین کوچک، متوسط یا بزرگی در متاورس هستید می‌توانید آن را به creatorها، builderها یا سازندگان بازی که حتی توان خرید زمین را ندارند اجاره دهید در این صورت آن‌ها کسب و کار خود را در زمین شما ایجاد کرده و شما اجاره می‌گیرد. این به درآمد شما کمک خواهد کرد. پلتفرم‌های متاورس دیگری در راه است که هزینه ‌آن‌ها پایین‌تر است. تقاضای خرید هم کم است اما به مرور افزایش پیدا خواهد کرد. Gaia Everworld، NetVRK و CUBE برخی از پروژه متاورس هستند که می‌توانید در آن‌ها زمین بخرید.

۴. خرید سهام متاورس

سهام متاورس در واقع شرکت‌هایی هستند که در حال توسعه فناوری‌هایی برای ایجاد، حفظ یا ارتباط با آنچه که توسط نویسندگان رمان‌های علمی تخیلی، دنیای مجازی خوانده می‌شود، هستند. تولید چیپ، فناوری VR، اپلیکیشن‌های ویرایش سه بعدی، سرور‌ها و فناوری‌های شبکه شامل این تخصص‌ها هستند. متاورس بخش بزرگ بعدی است که سود را به خود اختصاص داده است. در هفته گذشته، سرمایه‌گذاران در بازار سهام تمرکز خود را روی سهام متاورس گذاشته بودند. سهام متاورس یکی از بهترین روش‌ها برای سرمایه گذاری در متاورس است. در حال حاضر سهام متاورس زیادی وجود دارد که می‌توان از میان آن‌ها انتخاب کرد. از یک سو می‌توانید در نام‌های شناخته شده مانند مایکروسافت سرمایه‌گذاری کنید، از سوی دیگر، کمپانی‌هایی مانند Zoom هم وجود دارند. در ادامه لیستی از این شرکت‌ها آورده شده است:

– فیسبوک

– اپل

– Nvidia

– Roblox

– Unity

همه-چیز-دربارهی-متاورس-

۵. سرمایه گذاری در شاخص متاورس

هدف از شاخص متاورس (MVI) به دست آوردن الگوی سرگرمی، فعالیت‌های ورزشی و کسب و کار در دنیای مجازی است. این شاخص می‌تواند یک گزینه سرمایه‌گذاری پرسود برای افرادی باشد که به دنبال ارزهای دیجیتال پرسود هستند. شاخص متاورس در حال حاضر ۳۳۱.۱۳۷ دلار خرید و فروش می‌شود و یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه گذاری در متاورس است. در اینجا تمام توکن‌ها در یک شاخص جمع می‌شوند و به جای خرید تک تک توکن‌ها و افزودن ریسک بیشتر به پورتفوی خود، می‌توانید شاخص را خریداری کنید.

نتیجه:

نظر شما درباره بهترین توکن های متاورس چیست؟ اگر قصد خرید توکن های متاورس همچون خرید ارز دسنترالند، یا خرید ارز سندباکس و یا خرید ارز اکسی اینفینیتی را دارید، می‌توانید با مراجعه به قسمت خرید و فروش اتوماتیک ارزهای دیجیتال در وب‌سایت کافه ارز، به راحتی و طی چند مرحله ساده، خدمات مورد نظر خود را دریافت کنید. همچنین شما می‌توانیدقیمت لحظه ای ارزهای دیجیتالو همچنین نمودار و تغییرات ۲۴ ساعته ارزها را در کافه ارز مشاهده کنید.

4.8/5 - (31 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *