وبلاگ

/

/

تحصیل در دانشگاه هنر برلین و شرایط آن

تحصیل در دانشگاه هنر برلین و شرایط آن

۱۵ آذر ۱۴۰۰

تحصیل رشته هنر در برلین از جمله مقصدهای علاقمندان به رشته هنر است. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی آینده‌نگر که قصد دارند مدرک هنر خود را تکمیل کنند، ممکن است برلین را به عنوان اولین مقصد برای تحصیل در خارج از کشور در نظر نگیرند. با این حال، هنگامی که کسی از برلین بازدید می‌کند، غیرممکن است که متوجه گالری‌های هنری متعدد و یکی از جالب‌ترین و خلاقانه‌ترین هنرهای خیابانی نشود. امروزه برلین به عنوان یکی از پربارترین شهرها از نظر هنرهای معاصر از جمله نقاشی، طراحی، موسیقی، تئاتر و مد شناخته می‌شود. برلین مزایای متعددی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند، از جمله تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی، ارائه طیف گسترده‌ای از مدارک تحصیلی انگلیسی از جمله مدرک هنر لیسانس و کارشناسی ارشد.

تحصیل در برلین

تحصیل در رشته‌های مختلف هنرهای زیبا در آلمان طرفداران بسیار زیادی در بین دانشجویان بین‌المللی دارد. برلین یکی از بزرگ‌ترین شهرهای دانشجویی آلمان است و مرکز اصلی فرهنگی و تجاری در این کشور است. بر اساس رتبه بندی QS، دانشگاه‌های برلین جزو بهترین‌‌ها هستند. یکی از دغدغه‌های دانشجویان برای ورود به مقاطع بالاتر تحصیلی، هزینه‌های بالای آن است، اما در برلین هزینه تحصیل نسبت به سایر مقاصد عالی تحصیلی در اروپا و آمریکا بسیار پایین‌تر است؛ همچنین یکی از ویژگی‌های مهم تحصیل در برلین، ارائه دروس به زبان انگلیسی است.

برلین چندین مؤسسه و دانشگاه هنری را گرد هم می‌آورد که مدرک لیسانس و فوق لیسانس هنر و آموزش‌های پیشرفته هنری را ارائه می‌دهند. این شهر به دلیل امکانات کاری، صنعتی و تحصیلی در زمینه‌های بین‌المللی بسیار فعال و زبان انگلیسی یکی از زبان‌های رایج در این شهر است. تحصیل رشته هنر در برلین برای هر هنرمندی می‌تواند سکوی موفقیت باشد. استودیوها یا فضاهای اجرا در برلین برای اجاره بسیار ارزان هستند و دولت آلمان همچنین از هر کسی که در صنایع خلاق کار می‌کند حمایت مالی می‌کند. اصلی‌ترین مؤسسات آموزش عالی اختصاص داده شده به دانشجویانی که مایل به تحصیل رشته هنر در برلین هستند عبارتند از:

  • موسسه هنر برلین
  • دانشگاه هنر برلین
  • کالج بارد برلین
  • دانشگاه بین‌المللی هنر اسمود برلین در زمینه مد و فشن

بیشتر بخوانید: هزینه زندگی دانشجویی در آلمان
تحصیل هنر در آلمان

درباره‌ی دانشگاه هنر برلین

دانشگاه هنر برلین به عنوان یکی از بزرگ ترین دانشگاه های هنر در جهان شناخته می شود. آموزش ها بیشتر در چهار دانشکده هنرهای زیبا، معماری، رسانه و طراحی، موسیقی و هنرهای نمایشی ارائه می شوند. در این دانشگاه امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکترا وجود دارد. در حال حاضر، در حدود 3900 دانشجو به تحصیل در این دانشگاه معتبر مشغول می باشند. از آنجایی که برلین یک شهر بین‌المللی است، تحصیل رشته هنر در برلین جذاب است و شما می‌توانید سبک‌ها و تکنیک‌های مختلف هنری را ببینید و از آن‌ها الهام بگیرید و با شبکه بزرگ و متنوعی از هنرمندان تبادل نظر کنید. علاوه بر این، برلین میزبان چندین رویداد هنری است و چندین سازمان محلی از هنرمندان در نمایش و تبلیغ آثارشان حمایت می‌کنند، در حالی که برخی دیگر بر بازاریابی همه نمایشگاه‌ها، نمایش‌ها، اجراها و سخنرانی‌ها تمرکز می‌کنند. برنامه‌های بین‌المللی ارائه شده توسط دانشگاه‌های برلین به طور کامل یا جزئی به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

بیشتر بخوانید: پر درآمدترین شغل های آلمان برای مهاجرت

تحصیل هنر در آلمان

شرایط اخذ پذیرش دانشگاه هنر برلین

دانشجویان برای تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، فوق دکترا در دانشگاه هنر برلین باید درخواست خود به صورت آنلاین از طریق وب سایت دانشگاه ارسال نمایند. 30 یورو باید برای ارسال درخواست پرداخت گردد. پس از بررسی درخواست، جزئیات به صورت کتبی به دانشجویان ارسال می گردد و متقاضی برای آزمون ورودی فراخوانده می شوند. اکثر آزمون های ورودی این دانشگاه به صورت دیجیتالی برگزار می شود اما شرکت در برخی از آن ها نیاز به حضور فیزیکی دارد. همواره تحصیل در رشته های هنری نیاز به ارائه پرتفولیو خواهد داشت که این دانشگاه نیز از این امر مستثناء نمی باشد. شرایط اولیه پذیرش برای تحصیل در این دانشگاه عبارتند از:

  • فتوکپی ورنوشت اصلی
  • رزومه به صورت جدول بندی
  • UNI-assist رونوشت های گواهی ارزیابی شده
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • نمونه کار طبق نیاز
  • مدرک کارآموزی
  • ویدیو کوتاه برای معرفی خود در برخی از رشته ها
بیشتر بخوانید: هزینه تحصیل در آلمان چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه هنر برلین

برلین شهر گرانی برای زندگی نیست، اما ارزان هم نیست؛ بنابراین دانشجویان رشته هنر در برلین باید بودجه خود را با دقت مدیریت کنند. همه دانشگاه‌های دولتی آلمان برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای دانشجویانی اتحادیه اروپا که در برلین تحصیل می‌کنند، رایگان است. البته تمام دانشجویان حال حاضر دانشگاه های برلین باید مبلغی حدوداً هر ترم 300 یورو را واریز کنند. این مبلغ مشخص شامل بیمه، کمک برای انجمن های دانشجویی، هزینه های ثبت نام و ادامه تحصیل، و یک بلیط ترم برای استفاده در حمل و نقل عمومی پرداخت خواهد شد. با این حال، دانشگاه‌های خصوصی به شهریه سالانه نیاز دارند که می‌تواند به طور متوسط ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو در سال باشد. برای پوشش هزینه‌های زندگی خود بین 750 تا 1000 یورو در ماه نیاز دارید.

اگر علاقمند به تحصیل در خارج از کشور هستید و مایلید که به تحصیل رشته هنر در برلین بپردازید، می‌توانید روش‌های مختلفی مانند بورسیه تحصیلی آلمان ، کمک هزینه تحصیلی و وام دانشجویی را برای تامین هزینه تحصیل خود دریافت کنید. در اینجا چند فرصت بورسیه برای دانشجویان هنر که قصد شرکت در دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌های برلین را دارند آورده شده است:

  • برنامه بورسیه تحصیلی آلمان
  • برنامه بورسیه (DAAD)
  • بورسیه‌های بنیاد هاینریش بول

اقامت پس از تحصیل در آلمان در دانشگاه هنر برلین

تحصیلات بین المللی برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا مانند ایران مستلزم اخذ ویزای تحصیلی است؛ ویزایی که اقامتی مشروط و موقت را به ارمغان می آورد و از آنجایی که پیش نیاز کسب تابعیت آلمان اقامت دائم است به طبع به مجرد این ویزا نمی توان اقامت دائم و تابعیت آلمان را کسب کرد. به دانشجویان دانشگاه هنر برلین پس از فارغ التحصیلی فرصتی 18 ماهه داده می شود تا به کاریابی و پیدا کردن شغل در آلمان اختصاص دهند. در این فرصت فارغ التحصیلان می توانند بواسطه کارفرمایان آلمانی بلو کارت و ویزای کار را دریافت نمایند و پس از سپری کردن دوره های مقرر شده به اقامت دائم دست یابند و پس از آن مقدمات برای اخذ تابعیت فراهم شده و قابل دسترس خواهد شد. در اینجا چند منبع جالب برای فارغ التحصیلان هنر به دنبال فرصت شغلی در برلین آمده است:

  • بنیاد فرهنگی فدرال آلمان
  • انجمن بین‌المللی هنر در آلمان (IGBK)
  • موقعیت‌های شغلی مرتبط با هنر و فرهنگ
بیشتر بخوانید: دانشگاه های بدون شهریه

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی در برلین

 

اگر شما دانشجوی یکی از دانشگاه‌های آلمان هستید یا تازه فرآیند درخواست پذیزش از موسسات آموزشی این کشور را شروع کرده‌اید، می‌توانند برای پرداخت شهریه یا هزینه‌های ثبت‌نام از خدمات پرداخت‌های بین‌المللی کافه ارز با استفاده از خرید با پی پال و خرید با ویزا و مستر کارت استفاده کنید. کافه ارز با کمترین کارمزد و سریع ترین زمان ممکن پرداخت های ارزی و بین المللی شما را انجام می دهد و کنار شماست.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *