وبلاگ

/

/

انواع ویزای کار و مهارت استرالیا

انواع ویزای کار و مهارت استرالیا

۱۰ دی ۱۴۰۱

انواع ویزای کار و مهارت استرالیا :یکی از راه های موجود برای مهاجرت به استرالیا تلاش برای اخذ انواع ویزای کار و مهارت استرالیا است. استرالیا یکی از کشور هایی است که سال های بسیار دور به دنبال جذب نیروی کار حرفه ای از دیگر کشور ها بوده و به همین دلیل از کشور های جذاب برای مهاجرت کاری به شمار می رود. حقوق بالا به همراه شرایط و امکانات رفاهی مناسب نیز از جمله دلایل دیگری هستند که باعث شده تا کشور استرالیا همواره مورد توجه بسیاری از افراد از نقاط مختلف دنیا قرار بگیرد. با وجود مشکلات و محدودیت ها پرداخت بین المللیکه در ایران وجود دارد برایپرداخت هزینه تعیین وقت سفارت هامی‌توانید از خدمات کافه ارز استفاده کنید، برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از کارشناسانکافه ارزکمک بگیرید.

مهارت-استرالیا

انواع ویزای کار و مهارت استرالیا به چندین نوع مختلف تقسیم می شود که لازم است با هر یک از آن ها آشنا شوید. از جمله ویزای های مورد استفاده به منظور مهاجرت کاری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ویزای 189 استرالیا
  • ویزای 190 استرالیا
  • ویزای 491 استرالیا
  • ویزای 476 استرالیا

قبل از اقدام به مهاجرت به هر کشوری باید از وضعیت اشتغال و بیکاری در آن کشور مطلع شد.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد نحوه تعیین وقت سفارت استرالیا

شرایط وضعیت کار و نرخ بیکاری در استرالیا به چه صورت هست؟

استرالیا یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات اورگانیک در جهان بوده که در حدود یک سوم پشم جهان را تولید می کند. باید بدانید که در زمینه صادرات محصولات کشاورزی در کشور استرالیا بیش از 55 میلیون نفر مشغول به فعالیت هستند که نشان می دهد صنعت کشاورزی در این کشور از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

از جمله بازار های هدف در این کشور می توان به کشور های کره جنوبی، ژاپن، آمریکا، چین، نیوزیلند و اتحادیه اروپا اشاره نمود. این کشور با توجه به صنعت پویا و رو به رشد خود همواره خواهان مهندسین با دانش در حوزه های مختلف است. همچنین در زمینه هایی همچون پزشکی، مراقبت های ویژه، مراقبت از سالمندان، مدیریت و… نیز این کشور از بازار کار بسیار خوبی برخوردار می باشد.

در ادامه بحث درباره انواع ویزای کار و مهارت استرالیا باید بدانید که نرخ بیکاری در این کشور در رقم ثابت 5 درصد قرار داشته که گسترش ویروس کرونا باعث شد تا این عدد به 9 درصد نیز برسد. یکی دیگر از نکات اثرگذار در مهاجرت به کشور های دیگر میزان درآمد افراد می باشد. بر اساس گزارشات موجود در سال 2020 متوسط درآمد هفتگی افراد در استرالیا 1711 دلار بوده که عدد قابل قبولی می باشد. بیشترین درآمد نیز مربوط به صنعت معدن بوده که 2700 دلار به ازای هر هفته است.

انواع-ویزای-کار-مهارت-استرالیا

بیشتر بخوانید: چطور هزینه ویزای استرالیا را پرداخت کنیم؟

انواع ویزای کار و مهارت استرالیا

انواع ویزای کار و مهارت استرالیا به دو دسته کلی تقسیم می شود که شامل، ویزای مهارت دائم و ویزای مهارت موقت می باشد. شما در ویزای مهارت دائم می توانید پس از پشت سر گذاشتن شرایط خاص به طور نامحدود و برای همیشه در این کشور به کار و فعالیت مشغول شوید. ویزای موقت شما در مدت زمان مشخصی که برایتان در نظر گرفته شده می توانید به کار و فعالیت مشغول شوید و پس از آن باید برای تمدید ویزا مجددا اقدام نمایید.

در بخش قبلی این مقاله به انواع ویزای کار و مهارت استرالیا اشاره کردیم. در این بخش توضیحات بیشتری در ارتباط با هر یک از ویزا های موجود ارائه خواهیم داد.

ویزای 189

در این ویزا متقاضی باید بتواند در ساب کلاس 189 حداقل 65 امتیاز را کسب کند. آن دسته از افرادی که ابتدا این ویزای و سپس موفق به مهاجرت دائم به استرالیا شوند می توانند به همراه همسر و فرزندان خود برای همیشه در این کشور زندگی کنند.

ویزای 190

در این ویزای باید بتوانید حداقل 60 امتیاز از ساب کلاس دریافت نمایید. چرا که 5 امتیاز اسپانسری ایالتی استرالیا نیز به شما تعلق گرفته و به حداقل 65 امتاز ممکن خواهید رسید. افرادی که موفق به اخذ اقامت استرالیا با این ویزا شوند می توانند به همراه خانواده خود بدون قید و شرط در این کشور زندگی کنند.

بیشتر بخوانید:نکات قبل از مهاجرت تحصیلی به استرالیا

ویزای 491

این ویزا در سال 2019 به اداره مهاجرت ابلاغ شد. با این ویزا از انواع ویزای کار و مهارت استرالیا این امکان را دارید تا به همراه خانواده خود به مدت 5 سال در مناطق کم جمعیت به کار و تحصیل بپردازید. پس از گذشت 3 سال از اخذ این ویزا می توانید درخواست اقامت دائم نیز داشته باشد.

ویزای 476

این ویزا مخصوص فارغ التحصیلان دانشگاه های تهران و امیرکبیر بوده که به فرد این اجازه را می هد تا 18 ماه در استرالیا زندگی کند. در این ویزا متقاضی باید زیر 31 سال سن داشته باشد و فارغ التحصیل رشته های مهندسی باشد.

انواع-ویزای-کار

بیشتر بخوانید: پرداخت هزینه سفارت استرالیا

ویزای کار اقامت دائم استرالیا

در بخش قبلی در ارتباط با هریک از ویزای های موجود در زمینه مهاجرت کاری به استرالیا توضحات مختصری ارائه دادیم. باید بدانید که کشور استرالیا نیز همانند بسیاری از کشور های مطرح، در ابتدا ویزای موقت را برای متقاضیان ورود به این کشور صادر می کند و پس از آن در صورتی که فرد مورد نظر شرایط لازم را داشته باشد اقدام به ارائه شهروندی و یا همان ویزای دائم می کند.

اخذ اقامت دائم استرالیا مزایایی به همراه دارد که از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره نمود:
حق زندگی نا محدود در استرالیا
حمایت از همسر و فرزندان برای ورود و اخذ اقامت این کشور
دریافت بیمه های درمانی
دریافت کمک هزینه های خرید اولید خانه
وام های دانشجویی
پی ریزی مسیری در راستای اخذ شهروندی این کشور
به منظور کسب اقامت دائم استرالیا علاوه بر انواع ویزای کار و مهارت استرالیا روش های دیگری نیز وجود دارد که می توان به سرمایه گذاری، ازدواج، اقامت از طریق والدین و اقامت از طریق فرزندان مقیم استرالیا اشاره نمود.

انواع-ویزای-کار-و-مهارت-استرالیا

 

بیشتر بخوانید: درباره لاج (Lodge) استرالیا

آیا دریافت ویزای کار استرالیا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

یکی از سوالات اصلی متقاضیان دریافت انواع ویزای کار و مهارت استرالیا مدرک زبان مورد نیاز است. به طور خلاصه باید بدانید که برای دریافت اکثر ویزا های موجود در کشور استرالیا نیاز به ارائه مدرک زبان دارید. یکی از نکات بسیار مهم این است که زبان اصلی کشور استرالیا انگلیسی می باشد و برای مهاجرت به این کشور باید زبان انگلیسی را بیاموزید که همین موضوع کار را برای دریافت مدرک زبان معتبر آسان تر می کند.
برای مهاجرت به این کشور باید حداقل نمره زبان 6 در آزمون آیلس را کسب نمایید. برای آن دسته از افرادی که می خواهند اقدام به دریافت ویزای نیروی کار ماهر کنند، نمره زبان 6 امتیازی برای آن ها در پی نخواهد داشت. اما در صورتی که بتوانند نمره 7 را در آزمون آیلتس کسب نمایند 20 امتیاز به آن تعلق می گیرد.

نتیجه :

با توجه به موارد موجود اگر به دنبال راهی برای دریافت انواع ویزای کار و مهارت استرالیا(Australian visa) هستید قبل از هر کاری باید برای دریافت مدرک زبان خود اقدام نمایید. در بسیاری از موارد این مدرک برای شما امتیازی به همراه نخواهد داشت ولی یکی از شروط اصلی ورود به این کشور می باشد.

5/5 - (21 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *