وبلاگ

/

/

هوش مصنوعی Firefly چیست؟ هوش مصنوعی فتوشاپ

هوش مصنوعی Firefly چیست؟ هوش مصنوعی فتوشاپ

۲۴ بهمن ۱۴۰۲

هوش مصنوعی Firefly:هوش مصنوعی Adobe Firefly ابزاری نوآورانه است که به منظور رقابت با هوش مصنوعی Mid-Journey و Dall-E توسعه یافته است. این هوش مصنوعی به طور خاص بر روی خلق تصاویر منحصر‌به‌فرد تمرکز دارد و قابلیت ساخت افکت‌ها و فیلترها برای متن را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. هدف اصلی هوش مصنوعی فایرفلای این است که امکان ساخت تصاویر با استفاده از متن‌های متنوع را در اختیار کاربران قرار دهد. اگر شما هم می‌خواهید بیشتر با این ابزار شگفت‌انگیز آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. همچنین برای خرید اشتراک پرمیوم هوش مصنوعی ادوبی می‌توانید از سرویس خرید اکانت هوش مصنوعی سایت کافه ارز استفاده کنید.

هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای

هوش مصنوعی Firefly چیست؟

هوش مصنوعی Adobe Firefly یک ابزار مولد (Generative) است که بر پایه تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی کار می‌کند. این ابزار از مجموعه‌ای از داده‌ها برای یادگیری و تطبیق‌دادن خود با دستورات (Prompt) انسان بهره می‌برد. ادوبی فایرفلای که به هوش مصنوعی فتوشاپ نیز مشهور است به شما در تولید سریع و آسان تصاویر و جلوه‌های متنی با کیفیت بالا کمک می‌کند. در حقیقت، این ابزار توسط Adobe Sensei (پلتفرم هوش مصنوعی ادوبی) که با یک مجموعه داده گسترده از تصاویر و متن آموزش دیده شده است، تقویت می‌شود. هوش مصنوعی Firefly قابلیت تولید محتوای واقعی و منحصربه‌فرد را دارد و بر اساس نیازهای کاربران خروجی‌های درجه یکی را تولید می‌کند. مشابه این هوش مصنوعی که می‌توان به آن اشاره کرد هوش مصنوعی media.io است که برای تولید محتوا ویدیو و صوت و عکس به شما کمک زیادی می‌کند. ما نحوه کار با این هوش منصوعی را در وبلاگ کافه ارز آموزش داده‌ایم و شما می‌توانید مقاله مرتبط با آن را مطالعه کنید.

خرید اکانت هوش مصنوعی

با کمک فایرفلای شما می‌توانید یک نوشته متنی را به راحتی به یک طرح گرافیکی جذاب تبدیل کنید. یکی از تفاوت‌های این ابزار با رقبای خود این است که برای استفاده از آن نیاز نیست عضو دیسکورد باشید یا این که از قبل حساب خود را رزرو کنید. برای استفاده‌کردن و لذت‌بردن از هوش مصنوعی Adobe Firefly، کافی است یا یک ایمیل حساب ادوبی بسازید. این هوش مصنوعی ابتدا بر پایه وب توسعه‌ یافته بود و دسترسی به آن فقط از طریق مراجعه به سایت امکان‌پذیر بود. اما امروزه، هوش مصنوعی ادوبی در نرم‌افزار فوتوشاپ نیز در دسترس کاربران قرار دارد و افراد علاقه‌مند به طراحی می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

هوش مصنوعی فایرفلای یک تفاوت دیگر نیز با رقبای خود دارد. شرکت توسعه‌دهنده آن ادوبی مدعی شده است که در تصاویری که برای هوش مصنوعی استفاده می‌کند از قانون کپی‌رایت تبعیت می‌کند. در حقیقت، این ابزار فقط از تصاویری استفاده می‌کند که دارای لایسنس و حق کپی‌رایت باشند و کاملاً به قوانین حقوقی در این زمینه وفادار بوده است.

علاوه بر این، استفاده از ادوبی فایرفلای در مقایسه با رقبای دیگر آسان‌تر است. برای مثال، شما برای تولید تصاویر باکیفیت نیازی به استفاده از پرامپت‌های طولانی ندارید و با استفاده از چند کلیدواژه می‌توانید بهترین خروجی را دریافت کنید. شما همچنین می‌توانید خروجی را از لحاظ سبک و افکت‌‌ها ویرایش کنید.
همچنین، هوش مصنوعی Ideogram یکی از تکنولوژی‌های پیشرفته است که به شما این امکان را می‌دهد که متون را به صورت حرفه‌ای به تصاویر تبدیل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله آن در وبلاگ کافه ارز مراجعه کنید.

ابزار adobe firefly

امکانات و ویژگی‌های فایرفلای

Adobe Firefly دارای ویژگی‌های متنوعی است که برای طراحان، ارائه‌دهندگان محتوا و هنرمندان بسیار مفید هستند. در ادامه قابلیت‌ها و امکانات این ابزار را به طور مختصر مرور خواهیم کرد.

  • فراهم‌کردن فضای کار اشتراکی: ابزار فایرفلای این امکان را در اختیار هنرمندان قرار می‌دهد تا به صورت چند نفری بر روی یک طرح کار کنند و امکان همکاری فوری و بهبود روند کار تیمی در ابزارهایی نظیر فتوشاپ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • اشتراک‌گذاری بازخورد:همکاران درگیر در یک پروژه می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را به راحتی در ابزار هوش مصنوعی Firefly با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
  • امکان ویرایش در لحظه: شما می‌توانید تصاویری که در این ابزار خلق کرده‌اید را به راحتی و به صورت آنی ویرایش کنید. به طور کلی، امکان تبدیل عکس خروجی به یک اثر دیگر با چند کلیک امکان‌پذیر است.
  • ادغام فایرفلای با ابزارهای دیگر: امکان ادغام Firefly با ابزارهای دیگر نظیر فتوشاپ و Adobe Creative Cloud باعث می‌شود که به بتوان به صورت یکپارچه در تمامی زمینه‌های طراحی تصاویر، ویدیو و وب از آن استفاده کرد.

قابلیت Generative Fill در هوش مصنوعی Firefly

یکی از ویژگی‌های مهم هوش مصنوعی فایرفلای در فتوشاپ، قابلیت Generative Fill است که به کاربر این امکان را می‌دهد که با استفاده از یک براش عادی، به سادگی بخش‌هایی از پس‌زمینه تصویر را حذف کرده و سپس با استفاده از اعلان‌های متنی، پس‌زمینه جدیدی را نقاشی یا طراحی نماید. در گذشته، فتوشاپ این امکان را با عملکرد Content Aware ارائه می‌کرد اما Adobe Firefly به طور پیشرفته‌تر و با امکانات بیشتر این قابلیت را در اختیار گرافیست‌ها قرار داده است.

شما نه تنها می‌توانید تمام یا بخش‌هایی از پس‌زمینه تصویر را تغییر دهید بلکه می‌توانید تصویر را لایه‌بندی کرده و عناصر کوچکی مانند کاراکترهای اضافی یا اصلاح سایه‌ها و نور را نیز بر روی آن اجرا کنید. بسیاری از طراحان ممکن است از این قابلیت فقط به عنوان ابزاری برای تنظیم نور در یک صحنه و تغییر فضای یک طراحی استفاده کنند و باقی موارد را به صورت دستی اجرا کنند. همچنین، اگر به دنبال ابزارهای دیگری در زمینه تولید محتوای صوتی و تصویری هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از هوش مصنوعی fliki استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله این هوش مصنوعی را در وبلاگ “کافه ارز” مطالعه کنید.

از دیگر قابلیت‌های هوش مصنوعی فایرفلای در فتوشاپ می‌توان به ابزار Expand اشاره کرد که به شما این امکان را می‌دهد تا پرتره یا بخشی از یک نقاشی یا عکس را به یک منظره کامل تبدیل کنید. به عنوان مثال، اگر تصویر شما به صورت عمودی باشد و شما می‌خواهید آن را به یک تصویر عمودی با پس‌زمینه کامل تبدیل کنید، با استفاده از این قابلیت می‌توانید پس زمینه عکس را تغییر دهید.

در واقع، این قابلیت می‌تواند با استفاده از المان‌های موجود در تصویر پس‌زمینه، آن را ادامه دهد. به عنوان مثال، فرض کنید تصویر عمودی شما از یک جنگل باشد. این ویژگی قادر است تا با توجه به پوشش گیاهی موجود در عکس، درختان و گیاهان را به تصویر اضافه کند و تصویر عمودی را به یک حالت Landscape تبدیل کند به گونه‌ای که کاملاً شبیه به یک عکس واقعی به نظر برسد. همچنین، ما در وبلاگ کافه ارز یه مطلب منتشر کرده‌ایم که انواع هوش مصنوعی برتر برای نقاشی و طراحی را مورد بررسی قرارداده‌ایم. اگر علاقه‌مند هستید در این زمینه فعالیت کنید پیشنهاد می‌شود به مقاله آن مراجعه کنید.

چطور هوش مصنوعی firefly را در فتوشاپ نصب کنیم

نحوه استفاده از هوش مصنوعی Firefly

ساخت عکس با این هوش مصنوعی خیلی پیچیده نیست. در حقیقت، شما باید فقط یک توصیف کوتاه از عکس و ایده‌ای که در ذهنتان است را بنویسید. در این توصیف متنی، شما باید جزئیاتی درباره عکس، عناصر مختلف صحنه یا شرایط نوری را در ان بگنجانید. سپس، هوش مصنوعی فایرفلای با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی چند تصویر از این متن برای شما ایجاد می‌کند. همچنین اگر شما به دنبال یک هوش مصنوعی هستید که بتوانید متن را به ویدیو تبدیل کند، بهترین گزینه برای شما هوش مصنوعی Runaway AI است. برای آموزش و کسب اطلاعات بیشتر حتما مطلب آن را مطالعه فرمایید.

شما همچنین می‌توانید هر کدام از این تصاویر را مجدداً ویرایش کنید تا به تصویر مورد نظر خود دست پیدا کنید. در زمان ایجاد تصاویر، هوش مصنوعی شرکت Adobe به فاکتورهای مختلفی توجه می‌کند. به عنوان مثال، شما قادر خواهید بود طول و عرض عکس را مشخص کرده و با اطلاعاتی که برای ابعاد عکس در نظر گرفته‌اید، یک خروجی بسیار باکیفیت از آن تحویل بگیرید. یکی دیگر از قابلیت‌های هوش مصنوعی Firefly، امکان ساخت متن و تایپوگرافی است. شما با بیش از 20 افکت مختلف می‌توانید نوشته‌هایی خاص طراحی کنید.

رنگ‌آمیزی تصاویر و متون با فایرفلای

ادوبی فایرفلای می‌تواند توانمند متون و تصاویر که به آن می‌دهید را رنگ‌آمیزی کند. کیفیت این ویژگی به قدری خوب است که شما از نتیجه کار شگفت‌زده خواهید شد. البته، توسعه‌دهندگان این قابلیت اعلام کرده‌اند که این امکان در حال حاضر به صورت کامل در دسترس نیست. با این حال، تصور کنید یک هوش مصنوعی برتر در زمینه رنگ آمیزی را مشاهده می‌کنید که به سادگی قادر به تبدیل هر عکس به یک نمای رنگی جذاب و زیبا می‌باشد. لازم به ذکر است که قابلیت تبدیل عکس‌های سیاه و سفید به تصاویر رنگی یا رنگ‌آمیزی متن از قبل در نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ و الیستریتور وجود داشته است اما این هوش مصنوعی بدون نیاز به دخالت انسان، این کار را به صورت خودکار انجام می‌دهد. البته، به این نکته توجه داشته باشید که باابزار تشخیص محتوای هوش مصنوعی به راحتی می‌تواند محتوای تولید‌شده توسط بات و هوش مصنوعی را تشخیص دهد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به معرفی هوش مصنوعی Firefly پرداختیم و ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار دادیم. برای استفاده از این ابزار نیازی به تخصص و مهارت خاصی ندارید و می‌توانید با پرداخت هزینه بسیار کم از امکانات باورنکردنی آن در سایت یا ابزار فتوشاپ استفاده کنید. طرح رایگان این ابزار نیز به شما این امکان را می‌دهد تا حدود 30 تصویر را بدون نیاز به پرداخت هزینه طراحی کنید. برای استفاده از آن کافی است یک حساب در سایت Adobe بسازید. شما می‌توانید برای خرید اکانت هوش مصنوعی فایرفلای از سرویس‌های پرداختی کافه ارز استفاده کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *