وبلاگ

/

/

تغییر صدا با استفاده از هوش مصنوعی Elevenlabs

تغییر صدا با استفاده از هوش مصنوعی Elevenlabs

۲۳ بهمن ۱۴۰۲

هوش مصنوعی Elevenlabs:با استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی تبدیل متن به گفتار ElevenLabs می‌توانید یک صدای منحصر به فرد بسازید که به راحتی هر چیزی را که می‌خواهید اعلام کند، بدون اینکه صدای آن شبیه به ربات باشد. شبکه‌های عصبی به نوعی تکنولوژی آینده هستند و آخرین به‌روزرسانی آزمایشگاه تحقیقاتی ElevenLabs Neuron این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با کیفیت بالا، صدای افراد مختلف را به راحتی در محتوای خود استفاده کنند. امروز در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که هوش مصنوعی ElevenLabs چیست و استفاده از آن چه مزایایی در اختیار ما قرار می‌دهد. با ما تا انتهای این مطلب همراهی کنید. لازم به ذکر است که شما برای استفاده از تمام امکانات این هوش مصنوعی جذاب می‌توانید اکانت پرمیوم آن را خریداری کنید. برای خرید اشتراک پرمیوم هوش مصنوعی ElevenLabs می‌توانید از سرویس خرید اکانت هوش مصنوعی کافه ارز استفاده کنید.

هوش مصنوعی elevenlabs برای تقلید صدا

هوش مصنوعی ElevenLabs چیست؟

در مقالات گذشته با ابزارهای هوش مصنوعی دیگر مانند هوش مصنوعی چت GPT و هوش مصنوعی کوپایلوت آشنا شده‌ایم. حالا در این مقاله قصد داریم یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی را به شما معرفی کنیم. در سال‌های اخیر، این ابزار به قدری پیشرفت کرده است که توانسته همگان را متحیر کند و تقریباً در هر زمینه‌ای که به ذهن شما برسد، از هوش مصنوعی بهره‌مند شود. یکی از این ابزارها، هوش مصنوعی ElevenLabs است. این ابزار توانایی تقلید صدا به ۳۰ زبان مختلف در سراسر جهان را دارا است. اگر استفاده از این ابزار بیشتر شود و نقاط ضعف آن به طور کامل رفع شود، می‌توان ادعا کرد که در آینده نه چندان دور، بسیاری از استودیوهای ساخت فیلم به جای استخدام دوبلورها، به به‌کارگیری این ابزار جلب خواهند شد. این موضوع می‌تواند آینده صنعت سینما و صداپیشگی را دچار تغییر و تحول کند.

شبکه‌های عصبی امروزی نه تنها قادر به انجام کارها با سرعت بالاتر از انسان‌ها هستند، بلکه حتی می‌توانند به دنبال کشف مسائلی باشند که انسان‌ها نیز قادر به پیش بینی یا حل آنها نیستند. اما تصور کنید اگر این شبکه‌ها توانایی انجام کارهایی ماورای انجام وظایف ساده را داشته باشند. برای مثال فرض کنید، شما با هوش مصنوعی بتوانید صدای کسی را تقلید یا حتی جعل کنید. این همان چیزی است که با آخرین به‌روزرسانی ElevenLabs Neuron به امکانات این هوش مصنوعی اضافه شده است و عملاً جذابیت بیشتری به آن اضافه کرده است. با خرید اکانت و عضویت در ElevenLabs، شما می‌توانید از تمام امکانات آن استفاده کنید. با پلن‌های Starter و Creator، کاربران می‌توانند به ترتیب با ۳۰,۰۰۰ و ۱۰۰,۰۰۰ کاراکتر در ماه فعالیت کنند. حتی امکان شبیه‌سازی صدای خود و برخی صداهای مجاز در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

خرید اکانت هوش مصنوعی

قابلیت تقلید صدا در هوش مصنوعی ElevenLabs

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد، هوش مصنوعی الون‌لبز ابزاری برای تقلید صدا به ۳۰ زبان مختلف در جهان است. با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی، می‌توانید به سرعت و به‌صورت رایگان کار تبدیل متن به صدا را انجام دهید. این ابزار قادر به تولید صدایی واقعی و شبیه به صدای انسان است. صداهایی که با استفاده از ElevenLabs ایجاد می‌شوند، قابل استفاده در ویدیوها، استوری‌های اینستاگرام و محتواهای مختلف هستند. علاوه بر این، در مواقعی که قصد خواندن مقالات طولانی را دارید، می‌توانید از این ابزار برای صرفه‌جویی در زمان استفاده کنید و کارهای خود را به‌صورت راحت‌تر انجام دهید. هدف اصلی طراحان و توسعه‌دهندگان این ابزار، کمک به سرعت‌بخشیدن به روند انجام کارها و تسهیل در انجام وظایف مختلف شماست.
همچنین، برای آشناشدن با محبوب‌ترین هوش مصنوعی تغییر صدا می‌توانید به وبلاگ کافه ارز سر بزنید و در مقاله هوش مصنوعی voice ai اطلاعات کامل را بدست آورید.

تقلید صدای افراد مشهور با هوش مصنوعی Elevenlabs

این ابزار دارای قابلیت تولید محتوای دیپ فیک (Deep Fake) است و از زمان عرضه تاکنون پیشرفت‌های قابل توجهی کرده است. به‌عنوان مثال، تعداد زبان‌هایی که توسط این ابزار پشتیبانی می‌شوند، نسبت به نسخه‌های اولیه آن افزایش یافته است. مدل جدید این ابزار با نام Multilingual v2، قادر به تولید صدای مطابق با لهجه یک انسان در ۳۰ زبان مختلف است. در واقع، این برنامه از دو ابزار هوش مصنوعی تشکیل شده است، که ابزار اول وظیفه تبدیل متن به گفتار را بر عهده دارد و ابزار دوم، یعنی VoiceLab، به کاربران این امکان را می‌دهد تا با وارد کردن صداهای خود به این برنامه، از آن برای شبیه‌سازی صدا استفاده نمایند. در حقیقت، با استفاده از مدل جدید شما می‌توانید صدای خود را به زبان‌های مختلف دوبله کنید. همچنین، هوش مصنوعی MURF ابزاری است که به شما در زمینه تولید محتوای صوتی کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این هوش مصنوعی پیشنهاد می‌شود مطلب مرتبط با آن در وبلاگ را مطالعه فرمایید.

آیا می‌توان متن را با هوش مصنوعی ElevenLabs به زبانی به جز انگلیسی دوبله کرد؟

در جواب این سوال باید بگوییم بله. شما می‌توانید متن مورد نظر خود را به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، لهستانی، اسپانیایی، ایتالیایی، فرانسوی، پرتغالی و هندی تبدیل کنید. البته، فراموش نکنید که این قابلیت فقط با خرید اکانت و اشتراک ElevenLabs در دسترس است. ابزار تبدیل متن به گفتار هوش مصنوعی ElevenLabs به راحتی یکی از بهترین ابزارهای موجود در بازار امروز است که به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی به فایل‌های متنی گوش دهید. این هوش مصنوعی برای افرادی که به دنبال تولید محتوا یا تولید پادکست با هوش مصنوعی با صدای انسان هستند نیز یک ابزار بسیار عالی به شمار می‌رود.

مزایای خرید دو پلن هوش مصنوعی ElevenLabs

شما برای استفاده از تمامی امکانات هوش مصنوعی ElevenLabs باید اشتراک پرمیوم آن را استفاده نمایید. برای خرید اکانت این هوش مصنوعی باید دارای حساب بین‌المللی یا کارت‌های اعتباری خارجی باشید. به دلیل محدودیت‌های موجود برای کاربران ایرانی، امکان خرید مستقیم اکانت برای شما وجود ندارد. البته، شما می‌توانید با ثبت‌نام در سایت کافه ارز به راحتی هر نوع اکانت هوش مصنوعی را در کمتر از چند دقیقه خریداری کنید. به طور کلی، این هوش مصنوعی دو پلن اشتراک پرمیوم دارد که با خرید هر یک، مزایای زیر در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

طرح استارتر (Starter)

  • امکان استفاده از صدای 30 هزار کاراکتر
  • امکان ساخت حداقل 10 صدای سفارشی
  • دسترسی به شبیه‌ساز صدای فوری

طرح Creator

  • دسترسی به تمام ویژگی‌های پلن استارتر
  • امکان استفاده از صدای 100 هزار کاراکتر
  • امکان ساخت حداقل 30 صدای سفارشی
  • امکان ویرایش فایل گفتار طولانی
  • شبیه‌سازی حرفه‌ای صدای خود کاربر
  • امکان خروجی‌گرفتن 192 کیلوبایت بر ثانیه

همچنین، با استفاده از هوش مصنوعی Fliki می‌توانید ایده‌های خلاقانه‌تری را به واقعیت تبدیل کنید و محتوای صوتی و تصویری با کیفیت بالا ایجاد کنید. این ابزار قدرتمند امکانات بسیاری برای ایجاد محتوای منحصر به‌فرد فراهم می‌کند و به شما کمک می‌کند تا در هنر و خلاقیت خود به اوج برسید. پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقاله مرتبط به آن، کار با این ابزار را نیز یاد بگیرید.

تقلید صدای بازیگران با هوش مصنوعی

 

نحوه استفاده از هوش مصنوعی ElevenLabs

اگر می‌خواهید از هوش مصنوعی ElevenLabs استفاده کنید باید به ترتیب مراحل زیر را در دستور کار قرار دهید.

  • در قدم اول باید به سایت رسمی آن به آدرس Elvenlabs.io مراجعه کنید.
  • سپس با ایمیل خود در این سایت ثبت‌نام کنید.
  • در مرحله بعدی باید نام خود و نحوه آشنایی با سایت را وارد کنید.
  • سپس باید هدف خود از ثبت‌نام در این سایت را انتخاب کنید. برای مثال، باید از میان گزینه‌هایی نظیر استفاده شخصی (Personal Use) یا مهندس توسعه نرم‌افزار یا بازی (Engineer) یک مورد را انتخاب کنید.
  • این ابزار زبان ورودی را به صورت خودکار شناسایی می‌کند اما شما می‌توانید به صورت دستی نیز زبان فایل متنی یا صوتی خود را تعیین کنید.
  • سپس باید تکنولوژی هوش مصنوعی را از بین چهار گزینه Eleven v2 Turbo، Eleven English v1، Eleven Multilingual v1 و Eleven Multilingual v2 انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که این هوش مصنوعی از زبان ورودی فارسی پشتیبانی می‌کند. بنابراین شما می‌توانید فایل فارسی را به زبان‌های دیگر دوبله کنید. اما امکان تبدیل و ترجمه فایل‌های خارجی به زبان فارسی در این هوش مصنوعی امکان‌پذیر نیست.

آینده هوش مصنوعی ElevenLabs

پس از انتشار نسخه آزمایشی ابزار ElevenLabs در بازار، چالش‌ها و حواشی متعددی در زمینه به خطرافتادن حریم خصوصی افراد به وجود آمد. برخی از افراد سودجو از این فناوری برای جعل هویت افراد مختلف، به خصوص افراد مشهور، استفاده کردند و با انتشار محتواهای ناپسند یا توهین‌آمیز، سعی کردند مشکلاتی برای این افراد ایجاد کنند. به همین دلیل، افرادی که از طریق این هوش مصنوعی متضرر شده بودند، شکایت‌هایی از این پلتفرم ارائه دادند و شرکت تصمیم گرفت تا اقدامات محدودکننده‌ای را برای پیشگیری از وقوع چنین جرایمی در نظر بگیرد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله، به بررسی هوش مصنوعی ElevenLabs پرداختیم و توضیح دادیم که کاربران با استفاده از این پلتفرم قادرند ویدیوهای خود را به ۳۰ زبان مختلف جهان دوبله کنند. اگر این فناوری بتواند مشکلات و نواقص جزئی خود را برطرف سازد، در آینده‌ای نه چندان دور صنعت سینما و صداپیشگی را تغییر خواهد داد. برای استفاده از تمام قابلیت‌های این هوش مصنوعی باید اکانت پرمیوم آن را از سایت‌های پرداختی نظیر کافه ارز خریداری کنید. شما با ثبت‌نام در سایت کافه ارز و احراز هویت می‌توانید به صورت آنی انواع اکانت هوش مصنوعی را خریداری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *