وبلاگ

/

/

اسکایپ چیست؟ آموزش اسکایپ و معرفی خدمات 📱

اسکایپ چیست؟ آموزش اسکایپ و معرفی خدمات 📱

اسکایپ (Skype) یکی از راه‌های ارتباطی اینترنتی است که گرچه در حال حاضر محبوبیت سابق را ندارد، اما همچنان به خاطر نوآوری‌هایی همچون ترجمه آنلاین بسیار پرکاربرد بوده و کاربران زیادی دارد. اسکایپ در ایران دوباره محبوبیت پیدا کرده و به همین دلیل بسیاری به دنیال استفاده از تمامی امکانات آن هستند که نیازمند پرداخت ارزی است. خرید از سایت های خارجی در ایران به لیل تحریم‌ها بسیار دشوار است اما شما می‌توانید با استفاده از خدمات خرید اشتراک سایت های خارجی در کافه ارز به آسانی نسبت به خرید اکانت اسکایپ اقدام کنید. در این مطلب از کافه ارز با هم می‌خوانیم که اسکایپ چیست و با خدمات رایگان و پولی آن آشنا می‌شویم.

اسکایپ چیست؟

اسکایپ (Skype) یک برنامه نرم‌افزاری است که به شما امکان استفاده از کامپیوتر را برای برقراری ارتباط با سایر افراد می‌دهد. بسیاری از افراد برای ارتباط با دوستان و خانواده خود به این نرم‌افزار متکی هستند و در ساعات اوج شلوغی، ۴۰ میلیون نفر هم‌زمان از این سرویس استفاده می‌کنند. در سال ۲۰۰۵ کمپانی ای‌بی نسبت به خرید Skype اقدام کرد اما مایکروسافت کمپانی Skype را در سال ۲۰۱۱ خرید و آن را با مایکروسافت اوت لوک و سایر برنامه‌ها ادغام کرد. دفتر اصلی Skype در لوکزامبورگ واقع شده است اما این کمپانی چندین شعبه دیگر از جمله در در لندن، پاریس، تالین و پراگ دارد. اگر با نحوه کار این نرم‌افزار و هزینه استفاده از آن آشنا شوید می‌توانید بهره بیشتری از آن ببرید.

بیشتر بخوانید: خرید اکانت اسکایپ

فناوری Skype

وقتی با استفاده از SKYPE ارتباط برقرار می‌کنید، ارتباط شما برای جلوگیری از شنود توسط هکرها و دست‌کاری کردن محتوای آن، رمزگذاری می‌شود. سپس این ارتباطات در سراسر شبکه‌ای از کامپیوترهای سریع و قدرتمندی که این نرم‌افزار را اجرا می‌کنند حرکت کرده تا به دریافت‌کننده برسند. اگر از طریق تلفن ثابت ارتباط برقرار کنید، این ارتباط در طول یک شبکه استاندارد تلفنی حرکت می‌کند تا به مقصد برسد.

دانلود اسکایپ

برای دانلود اسکایپ شما می‌توانید مستقیما از سایت اسکایپ اقدام کنید و یا از طریق لینک‌هایی که در ادامه ذکر می‌کنیم اقدام به دانلود کنید.

خدمات رایگان اسکایپ

شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای یک حساب کاربری در Skype ایجاد کرده و با استفاده از آن، تماس‌های صوتی و ویدیویی رایگان برقرار کنید. در این روش امکان برقراری تماس با موبایل یا تلفن ثابت افراد وجود ندارد. این نرم‌افزار همچنین قابلیت ارسال پیام فوری را ارائه می‌دهد تا بتوانید با سایر کاربران آن، ارتباط برقرار کرده و با کشیدن و رها کردن فایل در قیمت چت، فایل‌های مورد نظر خود را برای دیگران ارسال کنید. با استفاده از این سرویس می‌توانید عکس، ویدیو و سایر فایل‌ها را ارسال کنید.

تماس های پولی با اسکایپ

تماس های پولی

گرچه امکان برقراری تماس‌های رایگان بین کامپیوترهایی که نرم‌افزار Skype روی آن‌ها نصب شده است، وجود دارد اما شما می‌توانید از این نرم‌افزار برای ارتباط با افراد موبایل یا تلفن ثابت آنها هم استفاده کنید. هزینه برقراری این نوع تماس به صورت نامحدود برای کاربران آمریکا و کانادا به سراسر کشورهای جهان، ماهانه کمتر از ۲۰ دلار است.

سایر خدمات پولی

علاوه بر تماس‌های پولی به موبایل و تلفن ثابت، برنامه Skype به کاربران خود سرویس‌های دیگری را هم با پرداخت هزینه اندک ارائه می‌دهد. شما می‌تواند به ازای ۱۰ سنت بابت هر پیام، به موبایل دیگران پیامک ارسال کرده یا با پرداخت کمتر از ۱۰ دلار به صورت ماهانه، ویدیو کنفرانس‌های باکیفیت تا ۱۰ نفر شرکت‌کننده برقرار کنید. شما می‌توانید از ویدیو کنفرانس‌های گروهی برای تماس با هر کشوری در دنیا استفاده کنید همچنین برنامه Skype امکان خدمات مشتریان به صورت چت زنده را برای کاربرانی که خدمات آن را خریداری می‌کنند فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: خرید شماره مجازی اسکایپ

اپلیکیشن‌ ها

Skype اپلیکیشن موبایل خود را هم برای پلتفرم‌های محبوب مانند اندروید، iPhone و ویندوز فون تهیه کرده است. همچنین اپلیکیشنی برای iPad Touch تهیه شده که با استفاده از آن، می‌توانید آیپد خود را به تلفن تبدیل کنید. این اپلیکیشن‌ها استفاده از Skype را از گوشی موبایل آسان کرده است بنابراین نیازی به وابستگی به کامپیوتر برای استفاده از Skype نیست.

اسکایپ فیلتر است؟

اگر از نسخه تحت وب آن استفاده کنید، این نرم‌افزار فیلتر نیست اما اپلیکیشن آن در ایران اخیرا فیلتر شده است. با توجه به فیلتر بودن Skype موبایل، شما باید با تغییر آی‌پی و با استفاده از VPN نسبت به استفاده از آن اقدام کنید. پس از فیلتر شدن Skype این کمپانی به مدت یک روز کلیه تماس‌ها به ایران را رایگان کرد اما مجددا برای این‌کتر نیاز به خرید خواهید داشت.

آموزش اسکایپ

برای استفاده از برنامه Skype در موبایل و ویندوز ابتدا آن را دانلود کنید. اگر از نسخه تحت وب استفاده می‌کنید تنها کافی است به آدرس آن بروید. سپس این مراحل را طی کنید:

  • ابتدا در Skype یک اکانت ایجاد کنید. شما می‌توانید از طریق حساب مایکروسافت یا فیسبوک نیز اقدام به ثبت نام کنید.
  • می‌توانید اطلاعات اکانت خود را تکمیل کنید تا دیگران نیز بتوانند شما را در این برنامه پیدا کنند.
  • برای شروع ارتباط ابتدا از فهرست مخاطبین خود، شخص مورد نظر را انتخاب کنید. در اینجا شما می‌توانید از میان گزینه‌های تماس صوتی، تماس تصویری و پیامی یک گزینه را انتخاب کنید.
  • برای میزبانی تماس از طریق این برنامه نیز می‌توانید از دو روش Meet Now (تماس از طریق ایمیل) و Video and voice calls with contacts (هر شخصی که اکانت Skype دارد) استفاده کنید.

آموزش اسکایپ

خرید اکانت اسکایپ یا شارژ اکانت اسکایپ

در صورت نیاز به خدمات پولی Skype می‌توانید هم از خدمات خرید اکانت Skype به صورت مستقیم استفاده کنید و هم از بخش خرید با پی پال یا پرداخت با ویزا و مستر کارت، سفارش خود را ثبت کرده تا در کوتاه‌ترین زمان، انجام شود. همچنین می‌توانید با خرید ویزا و مسترکارت مجازی، به صورت مستقیم پرداخت خدمات را انجام دهید.

خرید شماره مجازی اسکایپ

با خرید شماره Skype می‌توانید حتی با کسانی که از این نرم‌افزار استفاده نمی‌کنند نیز تماس برقرار کنید. همچنین دوستان یا آشنایان و یا شرکای تجاری شما می‌توانند از طریق این شماره به صورت مستقیم با شما تماس بگیرند یا پیام بفرستند. شما می‌توانید از میان پیش‌شماره‌های کشورهای مختلف (بیش از ۲۲ کشور) انتخاب کرده و یک خط بین المللی داشته باشید. برای خرید شماره مجازی اسکایپ می‌توانید از خدمات پرداخت‌های بین المللی کافه ارز استفاده کنید.

گیفت کارت اسکایپ

با خرید گیفت کارت Skype می‌توانید هم نسبت به شارژ اکانت خود اقدام کنید و هم شماره مجازی و هر پرداخت درون برنامه‌ای دیگر را انجام دهید. برای خرید گیفت کارت اسکایپ از کافه ارز ، پس از ثبت نام و احراز هویت، وارد پنل کاربری خود شده و از قسمت گیفت کارت‌ها ، گیفت کارت Skype را انتخاب کرده و از میان مبالغ موجود، مبلغ مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش خود را تکمیل کنید.

4.8/5 - (21 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *