وبلاگ

/

/

برنامه زوم چیست و چگونه کار می‌کند؟ آموزش و معرفی انواع اکانت

برنامه زوم چیست و چگونه کار می‌کند؟ آموزش و معرفی انواع اکانت

برنامه زوم: برنامه Zoom یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های چت ویدیویی در دنیای امروز است. حتی اگر در خانه کار نمی‌کنید، احتمالا نام پلتفرم زوم را شنیده باشید. پس از همه‌گیری ویروس کرونا، اپلیکیشن‌های ویدئو کنفرانس به استانداردی برای برقراری ارتباط چهره به چهره با دیگران در کسب و کارهای آنلاین و محیط‌های کاری و شخصی تبدیل شده‌اند. در حال حاضر نرم افزار زوم به عنوان یک پلتفرم ارتباط ویدیویی توسط دولت‌ها، استارتاپ‌های فناوری، جوامع مذهبی، و البته افرادی معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اپلیکیشن زوم هم به صورت رایگان و هم پولی قابل استفاده است اما برای استفاده از قابلیتهای برنامه زوم نیاز به خرید اکانت Zoom خواهید داشت. پرداخت ارزی بین المللی در ایران به دلیل تحریم‌ها مشکلات زیادی دارد و بسیاری برای خرید از سایت های خارجی با دردسرهای زیادی روبرو هستند. خدماتخرید اشتراک سایت های خارجی در کافه ارز به شما برای خرید اکانت زوم یاری خواهد رساند.

برنامه زوم چیست؟

پلتفرم زوم یک برنامه ارتباط ویدیویی ارتباطی مبتنی بر سرور ابری (Cloud Server) است که به شما امکان ایجاد کنفرانس‌های صوتی و تصویری مجازی، وبینارها، چت‌های زنده، اشتراک‌گذاری صفحه و سایر قابلیت‌های لازم برای اشتراک‌گذاری را ارائه می‌کند. شما برای شرکت در جلسات برنامه زوم نیازی به حساب کاربری ندارید. این پلتفرم سازگاری کاملی با سیستم عامل‌های مک (Mac)، ویندوز (Windows)، لینوکس (Linux)، آی‌اواس (iOS) و اندروید (Android) دارد. این موضوع به این معنا است که تقریبا هر کسی می‌تواند به راحتی آن دسترسی داشته باشد.

البته برنامه‌های ویدئو کنفرانس جدید نیستند. اپلیکیشن زوم تنها یکی از لیست طولانی ابزارهای ارتباطی نظیر اسکایپ (Skype)، ویدئو کنفرانس سیسکو (Cisco Webex) و گوگل میت (Google Meet) است. بخش بزرگی از جذابیت برنامه زوم سادگی آن است. نصب این برنامه آسان است، همچنین حجم این برنامه بسیار کم است. همچنین در این برنامه رابط کاربری برای استفاده از ویژگی‌های محبوبی مانند نمای گالری وجود دارد. نمای گالری به به شما امکان می‌دهد تا تمام افراد شرکت کننده در جلسه را به طور همزمان ببینید.

بیشتر بخوانید: شارژ اکانت زوم

برنامه Zoom

انواع اکانت برنامه زوم

باید بدانید که این پلتفرم دارای چهار طرح قیمت‌گذاری مجزا برای استفاده افراد یا شرکت‌ها است. پس این‌که چه چیزی برای شما مناسب است بستگی به نحوه استفاده شما از این برنامه دارد.

اکانت زوم پایه (Zoom Basic)

این طرح محبوب‌ترین برنامه این پلتفرم است، این موضوع با توجه به رایگان بودن آن کاملا منطقی است. شما با استفاده از این طرح می‌توانید تعداد نامحدودی جلسات را به صورت برگزار کنید، اما کنفرانس‌های ویدئویی با بیش از سه شرکت کننده دارای محدودیت زمانی ۴۰ دقیقه است، هر چند نباید فراموش کرد که شما همیشه می‌توانید جلسه دیگری را شروع کنید. اگر می‌خواهید از اپلیکیشن زوم برای هر چند وقت یک‌بار گفتگو با دوستان یا خانواده استفاده کنید، این طرح برای شما مناسب است.

اکانت زوم پرو (Zoom Pro)

اگر با یک تیم کوچک کار می‌کنید یا قصد دارید به طور منظم تماس‌های ویدیویی طولانی مدت داشته باشید، طرح پرو برنامه Zoom برای شما ایده‌آل است. علاوه بر افزایش طول جلسه گروهی از ۴۰ دقیقه به ۲۴ ساعت، این طرح به میزبان‌ها اجازه می‌دهد تا جلسات خود را در فضای ابری ذخیره کنند. همچنین شناسه‌هایی برای جلسات تکرار شونده به علاوه گزارش‌های استفاده پیشرفته، ایجاد کنند.

اکانت زوم تجاری (Zoom Business)

این طرح برنامه زوم پولی است و برای آسان کردن همکاری برای شرکت‌های کوچک تا متوسط طراحی شده است. برای استفاده از این برنامه حداقل به ۱۰ میزبان نیاز است. با استفاده از این برنامه می‌توانید از ویژگی‌های نظیر برندسازی شرکت در همه دعوت‌ها، پشتیبانی اختصاصی مشتری و ویژگی‌های بیشتری مانند رونویسی تولید شده خودکار استفاده کنید.

اکانت Zoom Enterprise

این طرح برای مشاغل بزرگ طراحی شده است و برای ثبت نام آن به حداقل ۱۰۰ هاست نیاز دارد. این طرح دارای مزایای زیادی از جمله فضای ذخیره‌سازی ابری نامحدود، قابلیت مدیر موفقیت مشتری اختصاصی و ظرفیت میزبانی ۵۰۰ نفر در یک تماس است. البته شما می‌توانید بعد از انتخاب طرح مورد نظر خود نیز آن را به طرح مناسب‌تری تغییر دهید.

علاوه بر چهار طرح ذکر شده، این پلتفرم تماس ویدیویی طرح‌هایی دیگری را نیز ارائه می‌دهد که به صورت برای مربیان، شرکت‌های بهداشت از راه دور و توسعه‌دهندگان وب ساخته شده‌اند. هر کدام از این طرح‌ها دارای ویژگی‌ها و سیستم‌های پشتیبانی مشتری خاص خود هستند.

نرم افزار زوم چیست

قابلیتهای برنامه زوم

قابلیتهای برنامه زوم شامل موارد گوناگونی می‌شود که بسیاری افراد در حوزه‌های مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند. مهم‌ترین قابلیتهای برنامه زوم به شرح زیر است:

  • امکان برگزاری جلسات یک به یک: این قابلیت برنامه Zoom مناسب کسانی است که قصد دارند جلسات علاوه بر جلسه گروهی امکان جلسه با تک تک شرکت‌کنندگان به صورت جداگانه و مجزا داشته باشند.
  • ویدئو کنفرانس‌های گروهی: این قابلیت برنامه Zoom امکان برگزاری جلسات گروهی تا سقف ۵۰۰ نفر را فراهم می‌کند. اگر قصد استفاده از اکانت زوم رایگان دارید، این گروه محدود به ۱۰۰ نفر خواهد شد. مدت زمان اکانت رایگان زوم تنها ۴۰ دقیقه است.
  • اشتراک‌گذاری صفحه نمایش (Screen Sharing): این قابلیت برنامه Zoom این امکان را شرکت‌گنندگان می‌دهد تا صفحه نمایش خود را با شرکت‌کنندگان به اشتراک بگذارید.

دانلود برنامه زوم

هنگامی که در مورد استفاده از برنامه Zoom تصمیم گرفتید، می‌توانید به راحتی دانلود زوم در کامپیوتر یا تلفن هوشمند خود انجام دهید.

  • پلتفرم زوم برای دستگاه‌های آیفون، آی پد و اندروید به ترتیب از طریق اپ استور (App Store) و گوگل پلی استور (Google Play) در دسترس است.
  • اگر قصد استفاده از این برنامه را در رایانه خود دارید، ، باید به وب سایت Zoom به آدرس zoom.us مراجعه کنید. البته با توجه به سیستم عامل کامپیوتر شما روند دانلود برنامه زوم کمی متفاوت خواهد بود.
  • برای پیوستن به جلسات برنامه زوم نیازی به حساب کاربری ندارید، اما اگر قصد میزبانی، زمان‌بندی و مدیریت تماس‌های خود را دارید، باید حساب کاربری Zoom را ایجاد کنید.
  • اگر قصد دارید اغلب از پلتفرم زوم برای کسب و کار یا تفریح، استفاده کنید، توصیه می‌کنیم ابتدا برنامه Zoom را دانلود کنید و سپس حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

آموزش برنامه زوم

پس از دانلود و نصب برنامه زوم، شما آماده شروع کار هستید. اما نحوه کار با برنامه Zoom چگونه است؟

پلتفرم زوم

اگر حساب کاربری ندارید و فقط می‌خواهید به یک جلسه زوم بپیوندید، می‌توانید این کار را به چند روش مختلف انجام دهید.

  • شما می‌توانید از طریق پیوند زوم میتینگ (Zoom Meeting) ارائه شده توسط میزبان به جلسه مورد نظر خود وارد شوید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی پیوند مورد نظر کلیک کنید تا به جلسه راهنمایی شوید.
  • همچنین می‌توانید بر روی گزینه پیوستن در صفحه اصلی اپلیکیشن زوم کلیک کنید و شناسه جلسه را به صورت دستی وارد کنید.
  • علاوه بر این موارد اگر نمی‌توانید از طریق تلفن همراه هوشمند یا کامپیوتر خود از برنامه زوم استفاده نمائید، باید بدانید که برنامه Zoom از تماس تلفنی نیز پشتیبانی می‌کند.

اگر حسابی دارید و می‌خواهید اولین جلسه خود را در برنامه زوم را برنامه‌ریزی کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به برنامه یا صفحه حساب خود در سایت Zoom بروید، بر روی گزینه زمان‌بندی کلیک کنید و سپس دستور العمل‌ها را دنبال کنید.

وقتی تنظیمات لازم را اعمال کردید، می‌توانید از شرکت‌کنندگان دعوت کنید تا به کنفرانسی شما بپیوندند. شما می‌توانید از طریق ایمیل، یا شماره تلفن از شرکت‌کنندگان خود دعوت کنید. ساده‌ترین روش برای ارسال دعوتنامه جلسات اپلیکیشن زوم به اشتراک‌گذاری پیوند عضویت جلسه در هنگام برنامه ریزی یا شروع جلسه است.

پس از راه‌اندازی یا اتمام جلسه شما در برنامه زوم، بزرگنمایی از ابزارها برای تماس یا ویدیویی که شما ارائه می‌کنید در اختیارتان قرار می‌گیرد. به شما توصیه می‌کنیم به این ویژگی‌های اصلی توجه داشته باشید.

  • چت درون جلسه: با استفاده از این ویژگی، می‌توان پیام‌هایی را به‌صورت خصوصی برای یک فرد یا یک گروه درون یک جلسه ارسال کرد.
  • ضبط هر نسخه از یک گزینه: با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید در جلسات از تماس ضبط شده خود استفاده کنید. با استفاده از این خصوصیت می‌توانید فیلم ضبط شده خود را به صورت دستی یا خودکار شروع کنید.
  • اشتراک‌گذاری صفحه نمایش: شما می‌توانید در برنامه زوم سخنرانی خود را برگزار کنید. شما می‌توانید صفحه نمایش سخنرانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و سخنرانی‌های خود را برای تعداد زیادی از افراد برگزار کنید.
  • اتاق‌های پراکنده: این امکان در برنامه Zoom وجود دارد که یک تماس ویدیو خود را به گروه‌های مختلف تقسیم کنید تا شرکت‌ها و افراد مختلف به صورت سازنده و هدفمندی در جلسات شما حضور داشته باشند.

اپلیکیشن زوم چیست

خرید اکانت زوم Zoom

برای خرید از سایت زوم نیازمند داشتن کارت اعتباری یا حساب بین‌المللی خواهید بود. از آنجایی که خرید اکانت سایت های خارجی نیازمند پرداخت ارزی است و بسیاری به کارت یا حساب بین‌المللی دسترسی ندارند. با استفاده از خدمات خرید اشتراک سایت های خارجی به آسانی می‌توانید به آسانی نسبت به خرید اکانت زوم و شارژ اکانت زوم اقدام کنید.

نتیجه :

نظر شما درباره برنامه Zoom چیست ؟ بهترین قابلیتهای برنامه زوم چیست؟ این آموزش استفاده از نرم افزار زوم به شما کمک کرد؟ شما می‌توانید نظرات خود را درباره اپلیکیشن زوم با ما به اشتراک بگذارید.

4.7/5 - (30 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *