وبلاگ

/

/

لینکدین چیست و چطور از Linkedin استفاده کنیم؟

لینکدین چیست و چطور از Linkedin استفاده کنیم؟

لینکدین چیست: امروزه بخش بزرگی از ساعات شب و روز و زندگی ما در شبکه‌های اجتماعی مختلف سپری می‌شود. اما همه این شبکه‌های اجتماعی که از آن‌ها استفاده می‌کنیم تنها برای سرگرمی ما استفاده نمی‌شوند بلکه بعضی از آن‌ها برای کسب و کار یا بهبود بخشیدن به روند زندگی ما هستند. از این شبکه‌ها می‌توان برای رسیدن به مقاصد مهم زندگی استفاده کرد. به عنوان مثال لینکدین (LinkedIn) یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که می‌تواند کسب و کار شما را به سراسر جهان معرفی کند و روند شغلی شما را بهبود بخشد. کافی است فقط کمی درباره آن بدانید تا در شغل خود موفق و پیشرو در بین رقبای خود باشید. برای استفاده از امکانات بیشتر شبکه اجتماعی LinkedIn باید اکانت آن را خریداری کرد اما در ایران پرداخت ارزی و در نتیجه هرگونه خرید از سایت های خارجی با مشکلات زیادی همراه است. با استفاده از خدماتخرید اشتراک سایت های خارجیدر کافه ارز می‌توانید به آسانی نسبت به خرید اکانت لینکدین پریمیوم اقدام کنید. در ادامه این مقاله با کافه ارز همراه باشید تا با هم بخوانیم LinkedIn چیست و چگونه از لینکدین استفاده کنیم و همچنین بتوانید با استفاده از آموزش لینکدین به بهترین نحو از این شبکه اجتماعی برای کسب کار خود استفاده کنید.

Linkedin چیست؟

لینکدین (LinkedIn) شبکه اجتماعی حرفه‌ای است که اساسا کار آن بهبود بخشیدن به کسب و کار و آشنایی افراد مختلف یک حوزه با یکدیگر است. در واقع لینکدین پلتفرمی است برای کسانی که می‌خواهند شغل خود را به همه مردم جهان عرضه کنند. همچنین با استفاده از آن می‌توانید برای یافتن شغلی خوب در این شبکه اقدام کنید و از این طریق به کار مورد نظر خود دست یابید. کارآفرینان در لینکدین می‌توانند زمینه شغلی را برای افرادی که به دنبال کسب و کار می‌گردنند فراهم کنند و به دنبال افراد متخصص در زمینه مورد نظر خود بپردازند. استفاده از لینکدین برای افراد رایگان است اما اگر می‌خواهید از امکانات بیشتر این شبکه‌ی کاری استفاده کنید می‌توانید از لینکدین پریمیوم و فرصت‌های بیشتری که در اختیارتان قرار می‌دهد بهره ببرید.

لینکدین چیست؟

آدرس لینکدین چیست؟

حال که خواندیم لینکدین چیست، اگر قصد فعالیت در یک فضای حرفه‌ای برای بهبود کسب و کار و حتی موقعیت شغلی خود دارید، استفاده از لینکدین به شما پیشنهاد می‌شود. پیش از هرچیز باید باید در برنامه لینکدین ورود کنید. ورود به لینکدین هم با استفاده از لینکدین وب و هم نصب لینکدین در موبایل ممکن است. آدرس لینکدین در وب linkedin.com است.

ثبت نام در لینکدین

پس از دانلود لینکدین و نصب لینکدین باید در لینکدین ثبت نام کنید. برای ثبت نام در لینکدین این مراحل را دنبال کنید:

  • برای ثبت نام در لینکدین پس از ورود به لینکدین، گزینه Join Now را انتخاب کنید.
  • در صفحه عضویت لینکدین (linkedin.com/signup) ایمیل و پسورد را وارد کنید. برای ان کار می‌توانید از گزینه ورود با اکانت گوگل استفاده کنید.
  • سپس در صفحه بعد باید شماره موبایل خود را وارد کنید. شما می‌توانید به آسانی کشور ایران را انتخاب کرده و موبایل ایران خود را وارد کنید.
  • کشور و شهر خود را انتخاب کنید.
  • آخرین عنوان شغلی خود را انتخاب کنید. انتخاب کنید که پاره وقت، تمام وقت و … هستید. در آخر هم نام شرکت را انتخاب کنید.
  • از شما سوال پرسیده می‌شود که به دنبال شغل جدید هستید یا خیر.
  • مشخص کنید که به دنبال چه عنوان شغلی هستید و در چه شهری قصد دارید کار کنید. همچنین می‌توانید گزینه امکان دورکاری را انتخاب کنید یا خالی بگذارید.
  • ثبت نام در لینکدین به پایان رسید. شما می‌توانید افرادی که لینکیدن به شما پیشنهاد می‌کند را دنبال کنید.
بیشتر بخوانید: خرید اکانت پرمیوم لینکدین

ثبت نام در لینکدین

بهتر است پیش از شروع به فعالیت در لینکدین ابتدا بخوانید لینکدین چیست و سپس نحوه ثبت نام در لینکدین را دنبال کنید و در نهایت از آموزش لینکدین که در ادامه آورده شده است استفاده کنید.

نحوه استفاده از لینکدین (آموزش لینکدین)

برای شروع فعالیت در هر شبکه اجتماعی ابتدا باید در آن ثبت نام کرد و یک اکانت با مشخصات شخصی خود بسازید. حال که دانستیم لینکدین چیست، بد نیست بدانید که در این شبکه نه بلکه در هر شبکه اجتماعی دیگری باید پروفایلی برای خود بسازید و اطلاعاتی از خود را در آن درج کنید. پس از ایجاد یک حساب کاربری در لینکدین باید این را بدانید که این شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام یا فیسبوک نیست و باید در شبکه ایجاد شده رزومه شغلی خود یا گذشته شغلی خود را شرح دهید. در کنار آن می‌توانید تمام مهارت‌هایی که کسب کرده‌اید را برای همه به اشتراک بگذارید. صفحه شما در این شبکه در واقع شبیه به یک کارت ویزیت است اما به صورت مجازی که میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. پس برای فعالیت بهتر در این شبکه، بهتر است با آموزش لینکدین آشنا شوید.

ثبت مشخصات شخصی

مهم‌ترین کاری که شما باید پس از ثبت نام در لینکدین و ایجاد حساب کاربری در لینکدین انجام دهید ارائه مشخصات شخصی است تا دیگران بتوانند به واسطه آن شما را بشناسند و از این طریق به راحت‌ترین شکل ممکن به شما دسترسی داشته باشند. با ارائه چنین اطلاعاتی کافی است به صفحه خودتان در لینکدین رفته و روی آیکون قلم بزنید در قسمت (Contact and Personal Info) کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه صفحه‌ای باز می شود که در آن می‌توانید اطلاعاتی از جمله آدرس ایمیل، شماره تلفن، آدرس پستی، نام کاربری توییتر و آدرس URL وب سایت خود را بنویسید.

ساخت پروفایل در لینکدین

عکس پروفایل

پس از ساخت لینکدین، باید برای پروفایل خود عکسی را انتخاب کنید. برای عکس پروفایل خود از عکسی مناسب و باکیفیت استفاده کنید؛‌ به‌طوری که کامل در قالب دایره‌ای شکل لینکدین قرار بگیرد. استفاده از عکسی مناسب با ظاهری آراسته باعث می‌شود تا افراد بیشتری جذب صفحه شما شوند. پس در انتخاب عکس دقت زیادی را به عمل آورید. عکس یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ساخت لینکدین به شمار می‌رود.

عنوان در لینکدین Linkedin

حال که خواندیم لینکدین چیست و ثبت نام در لینکدین چگونه است، باید بدانید که هنگام ساخت لینکدین، نوشتن عنوان در لینکدین مهم است زیرا بازتابی از کار شما خواهد بود. پس به نوشتن آن اهمیت دهید. عنوان عبارتی است که در زیر نام شما نشان داده می‌شود. به طور کلی، عنوان توصیف‌کننده شما و کسب و کار شما است. عبارتی را مناسب کار خود پیدا کنید و در این قسمت بنویسید.

عنوان در لینکدین Linkedin

تصویر پیش زمینه Linkedin

یکی از ویژگی‌هایی که لینکدین دارد این است که شما می‌توانید در قسمت پیش زمینه عکس قرار دهید که از هر نظر زیبا و جلوه‌گر صفحه شما است. با این کار ظاهری آراسته به صفحه خود بخشیده‌ اید. بهتر است از عکسی استفاده کنید که ارتباطی با کار شما داشته باشد یا نمادی از آن باشد.

سوابق کسب و کار

مهم‌ترین بخش پروفایل لینکدین شما همین قسمت است؛ زیرا خلاصه‌ای از سابقه کاری شما را به تصویر می‌کشد. بهترین کار برای پر کردن این بخش، مهارت‌های فعلی شما در کسب و کار کنونی شما است. افراد برای دنبال کردن صفحه شما باید دلیلی داشته باشند و تمامی مهارت‌ها و تجربه‌های شما اطلاعات کافی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی Taplio |برندینگ شخصی در لینکدین

جوایز و افتخارات در لینکدین چیست؟

این بخش در ساخت لینکدین شما می‌تواند نظر تعداد زیادی از کابران را به شما و شغل شما جلب کند. جایزه‌هایی که در طی دوران تحصیل یا در فعالیت کاری خود کسب کرده‌اید را به اشتراک بگذارید تا بیشتر دیده شوید. این موضوع در نظر افرادی که شما را دنبال می‌کنند تاثیر بسزایی خواهد داشت. پس اگر در ارتباط با کار خود افتخاراتی کسب کرده‌اید به هیچ عنوان از قرار دادن آن در صفحه اجتماعی خود نترسید. با افتخار آن را در معرض دید کاربران قرار دهید.

انتشارات و دوره های آموزشی گذرانده

این دو قسمت همانطور که از اسمشان پیدا است به آموزش‌ها و تمریناتی که پشت سر گذرانده‌اید مربوط است. اگر در مقالات یا کتاب‌هایی نام شما برده شده است یا خود دارای انتشاراتی هستید، نام آن را در این قسمت ذکر کنید. ارائه چنین اطلاعاتی برای کارفرمایان بسیار حائز اهمیت است و ارزش شما را بسیار بالا می‌برد.

یافتن افراد مهم در لینکدین

یافتن افراد مهم در لینکدین

حال که خواندیم لینکدین چیست و ثبت نام در لینکدین چگونه است و چطور اطلاعات پروفایل خود را تکمیل کنیم، به قسمت یافتن افراد مربط با حرفه شما می‌رسد. در این قسمت باید افرادی را بیابید که به کسب و کار شما مربوط هستند و تاثیر بسزایی در کارتان دارند. پیدا کردن افراد در لینکدین هیچ شباهتی با دیگر شبکه‌های اجتماعی ندارند. در این شبکه افراد حرفه‌ای هستند و اساسا ارتباط آن‌ها کاری است. به همین منظور هرچه دامنه کانکشن‌های شما بیشتر و وسیع‌تر باشد بر اعتبار کار شما می‌افزاید.

برای پیدا کردن افراد مناسب باید به قسمت My Network بروید. وقتی که این صفحه برای شما باز شد، تعداد زیادی از افرادی را به شما نشان می‌دهد که به کسب و کار شما مربوط است. کافی است کمی وقت بگذارید و پروفایل این افراد را بررسی کنید و در صورت تمایل روی گزینه Connect، کلیک و آن‌ها را به جمع کانکشن‌های خود دعوت کنید.

 

تفاوت شبکه های اجتماعی دیگر و لینکدین چیست؟

با توجه به تمام حرف‌های گفته شده از جمله این‌که لینکدین چیست، ثبت نام در لینکدین چگونه است و چطور اطلاعات پروفایل خود را تکمیل کنیم و با آموزش لینکدین آشنا شدیم، اکنون می‌دانیم که لینکدین LinkedIn فراتر از یک شبکه اجتماعی است و فضایی را فراتر از سرگرمی برای کاربران فراهم کرده است. به همین دلیل لینکدین مکانی برای حرفه‌ای‌ها است و جایی برای پست‌های متفرقه نیست. خلاصه این‌که لینکدین نه توییتر است نه فیسبوک نه شبیه دیگر شبکه‌های اجتماعی است.

مزایای استفاده از لینکدین چیست؟

  • یک مکان عالی و بسیار بزرگ برای کاریابی
  • قابلیت دنبال کردن شرکت‌ها
  • امکان پیوستن به گروه‌های لینکدین
  • استفاده از لینکدین به عنوان یک ابزار تحقیق و بررسی

Linkedin چیست؟

لینکدین فیلتر است؟

در سال 1401 برای مدتی دسترسی کاربران ایرانی به این شبکه اجتماعی مسدود شد. اما در تاریخ 26 مهرماه همین سال شبکه اجتماعی لینکدین به همراه تعدادی دیگر از شبکه های اجتماعی رفع فیلتر شد و از آن به بعد کاربران ایرانی بدون هیج محدودیتی می‌توانند از لینکدین فارسی استفاده کنند.

 

نتیجه:

در این مطلب با هم خواندیم لینکدین چیست و چه مزایایی برای کسب و کار شما دارد. فرقی نمی‌کند به دنبال کار باشید یا کارفرما، لینکدین به شما در یافتن افراد مورد نظر یا شغل مورد نظر یاری خواهد رساند. علاوه بر این با آموزش لینکدین و نحوه ساخت لینکدین و ثبت نام در لینکدین آشنا شدیم و حتی درباره نصب لینکدین اطلاعات کسب کردیم. حال اگر می‌خواهید از تمامی امکانات این شبکه اجتماعی بهره ببرید، بهتر است نسبت به خرید اکانت پرمیوم لینکدین اقدام کنید. با استفاده از خدمات خرید اشتراک سایت های خارجی در کافه ارز می‌توانید به آسانی نسبت به خرید اکانت لینکدین اقدام کنید.

4.7/5 - (24 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *