وبلاگ

/

/

4 ارز دیجیتال هوش مصنوعی برتر در سال 2024

4 ارز دیجیتال هوش مصنوعی برتر در سال 2024

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

ارز دیجیتال هوش مصنوعی: حوزه Artificial Intelligence یا همان AI به تازگی خیلی بر سر زبان‌ها افتاده است. امروزه نام سازمان OpenAI و محصول جدیدش ChatGPT خیلی زیاد به گوش می رسد چون بدون اتلاف وقت و با روش انسانی مسائل مختلف را حل می‌کند. هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا با استفاده بهتری از داده‌ها داشته باشیم و بتوانیم تصمیمات موثرتری بگیریم. مقوله پرداخت اینترنتی آنلاین یکی از حوزه‌هایی است که بیشترین تاثیر را از تکنولوژی هوش مصنوعی گرفته است. بازار ارز دیجیتال نیز از این پدیده بی نصییب نمانده و ردپای هوش مصنوعی در پروژه‌های کریپتویی نیز مشاهده می‌شود. امروز در کافه ارز قصد داریم، ارز دیجیتال برتر مربوط به هوش مصنوعی را معرفی کرده و خصوصیات آنها را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

منظور از ارزهای هوش مصنوعی چیست؟

بهترین توکن های هوش مصنوعی

با توجه به سرمایه‌گذاری کمپانی‌های غول حوزه تکنولوژی نظیر حمایت مایکروسافت از OpenAI و سرمایه‌گذاری گوگل در پروژه آنتروپیک، این فناوری قطعاً آینده روشنی خواهد داشت. ترکیب پدیده هوش مصنوعی با تکنولوژی بلاک چین، فرصت‌های جدیدی را بر روی حوزه ارزهای دیجیتال گشوده است که کاربران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. تکنولوژی هوش مصنوعی و بلاک چین دو فناوری تاثیرگذار قرن جدید به شمار می‌روند که تمام صنایع را دستخوش تغییرات بسیاری کرده‌اند.

توکن هوش مصنوعی به ارزهای دیجیتال متعلق به پروژه‌های بلاک چینی گفته می‌شود که هدف از راه اندازی آنها ترکیب دو فناوری هوش مصنوعی و بلاک چین و ارائه سرویس‌های مربوط به این دو حوزه است. شروع سال 2023 با آغاز بکار هوش مصنوعی همراه بود و همین موضوع باعث شد تا ارز دیجیتال هوش مصنوعی رشد بسیار خوبی را تجربه کند. به نظر می‌رسد که ارزهای دیجیتال مربوط به حوزه هوش مصنوعی در ادامه سال 2023 رشد بیشتری را نیز تجربه خواهد کرد. اگرچه این توکن‌ها به قدرت ارزهای دیجیتال معروف مثل ارز بیت کوین، ارز تتر و ارز اتریوم نیستند اما سرمایه‌گذاری بر روی آن ها از جذابیت زیادی برخوردار است.

منظور از ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی به زبان ساده به ارزهایی پروژه‌های بلاک چینی مبتنی بر هوش مصنوعی گفته می‌شود. انعطاف‌پذیری هوش مصنوعی باعث می‌شود که پروژه‌های بلاک چینی در فرمهای مختلف به بازار عرضه شوند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. برای مثال، بازی‌های بلاک چینی، وب 3، ردیابی اطلاعات، برنامه‌های غیرمتمرکز و موارد بی‌شمار دیگر را می‌توان با استفاده از فناوری هوش مصنوعی توسعه داد. هم اکنون، برخی از بهترین آلت‌کوین‌های بازار از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. تلفیق هوش مصنوعی و ارزهای دیجیتال باعث کارآمدی و سازگاری هر چه بهتر پروژه می‌شود و این موضوع می‌تواند تعامل ما با دنیای فناوری را به طور کلی تغییر دهد.

خرید ارزدیجیتال

بیشتر بخوانید: تحول ارز دیجیتال با هوش مصنوعی

کاربرد هوش مصنوعی در تکنولوژی بلاک چین

هر کدام از پروژه‌های رمز ارزی مبتنی بر هوش مصنوعی ساختار و کاربرد متفاوتی دارد. دلیل این موضوع بسیار مشخص است چون هر کدام از پروژه‌های کریپتویی با اهداف مختلف توسعه داده می‌شوند و هوش مصنوعی تنها راه دستیابی به این اهداف را آسان‌تر می‌کند. هوش مصنوعی در حال حاضر در برخی پروژه‌های کریپتویی برای تجزیه و تحلیل داده‌های رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال، پلتفرم Dash 2 Trade یک شبکه بلاک چینی جدید است که از تکنولوژی هوش مصنوعی برای آنالیز شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر استفاده می‌کند تا احساس کاربران در قبال یک ارز دیجیتال خاص را درک کند.

به عبارت دیگر، هوش مصنوعی می‌تواند در پیش‌بینی قیمت، شناسایی ریسک و رشد احتمالی یک ارز دیجیتال به کاربران این حوزه کمک کند. هوش مصنوعی همچنین در زمینه توسعه «عامل‌های خودکار غیرمتمرکز» یا همان DAA کاربرد دارد. عامل‌های خودکار غیرمتمرکز، برنامه‌های هوشمندی هستند که می‌توانند به صورت خود مختار تصمیم بگیرند. برای مثال، پروژه Fetch.ai یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی است از DAA به عنوان دستیار استفاده می‌کند که تمام عملیات مربوط به قیمت‌گذاری و خرید و فروش محصولات را به صورت اتوماتیک مدیریت می‌کنند.

حوزه بازی (Gaming) نیز یکی دیگر از بخش‌های پرکاربرد هوش مصنوعی به شمار می‌رود. بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین نظیر Meta Masters Guild از فناوری هوش مصنوعی برای ایجاد یک پلتفرم همه‌کاره برای گیمرها استفاده می‌کند. مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم تنها تعداد محدودی از کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. امکانات هوش مصنوعی انقدر گسترده‌ است که به طور قطع در آینده شاهد حضور ابزارها و سرویس‌های فوق پیشرفته در پروژه‌های بلاک چینی خواهیم بود.

معرفی 4 ارز دیجیتال هوش مصنوعی برتر

کاربرد ai در بلاکیچن

بهترین توکن های هوش مصنوعی معمولاً یک پلتفرم AI درونی دارند که امکان توسعه برنامه‌های هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به عبارت دیگر، کاربران الگوریتم فوق پیشرفته‌ای می‌سازند که به آنها در تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری، معاملات خودکار و مدیریت دارایی‌های خودکار کمک می‌کند. علاوه بر این، پروژه‌های بلاک چینی به دلیل ماهیت غیرمتمرکز، مقاومت بسیار بالایی در برابر حملات مخرب دارند. یکی دیگر از ویژگی‌های ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی این است که شما می‌توانید آنها را در پلتفرم‌های معاملاتی غیرمتمرکز استفاده کرده و یا بدون واسطه توکن‌های خود را معامله کنید. در ادامه برای افرادی که دنبال ترندهای بازار کریپتوکارنسی هستند، 4 ارز دیجیتال هوش مصنوعی که در ادامه معرفی خوایهم کرد می‌تواند گزینه بسیار خوب باشد.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی اوشن پروتکل (Ocean Protocol)

اوشن پروتکل یک پلتفرم متن باز است که امکان مبادله اطلاعات و کسب درآمد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. توسعه‌دهندگان نیز با استفاده از ویژگی‌های منحصربفرد این پلتفرم نظیر امنیت بالای دسترسی به داده‌ها و مخزن‌های ذخیره‌سازی خصوصی و عمومی می‌توانند برنامه‌های مورد نظر خود را طراحی کنند. از ویژگی‌های این پروتکل می‌توان به حفظ حریم خصوصی، مقیاس‌پذیری، شفافیت و صرفه جویی در هزینه‌ها اشاره کرد. شرکت‌های صاحب داده نیز می‌توانند در یک محیط امن اطلاعات مورد نظر را خرید و فروش کنند. علاوه بر این، به خاطر ساختار غیرمتمرکز این پلتفرم، کاربران می‌توانند داده‌ها را بدون واسط و شخص ثالث با یکدیگر معامله کنند.

قیمت لحطه ای ارزدیجیتال

رمز ارز فچ (FET) Fetch.ai

پروژه کریپتویی فچ یک پلتفرم بلاک چینی با دسترسی عمومی (Open Access) است که به لطف یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی غیرمتمرکز می‌تواند بدون کمترین مشارکت انسانی، برنامه‌هایی در جهت رشد اقتصاد دیجیتالی را مدیریت کند. این شبکه تمام ابزارهای لازم برای توسعه عامل‌های خودمختار را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که می‌توان از آنها در سیستم‌های حمل و نقل، زنجیره تامین و توسعه خانه‌های هوشمند استفاده کرد. توکن این پلتفرم به نام FET نیز برای تشویق مشارکت‌کنندگان در شبکه و دادن پاداش به ماینرها در ازای اعتیار سنجی بلاک‌های جدید شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. رمز ارز فچ یکی از بهترین توکن های هوش مصنوعی در سال 2023 شناخته شده است که معامله‌گران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است.

دیپ برین (DPB) Deep Brain Chain

بهترین توکن های هوش مصنوعی

دیپ پرین یک پروتکل هوش مصنوعی توزیع شده و مبتنی بر بلاک چین است که قابلیت استفاده از امکانات محاسباتی هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. دسترسی کاربران این پلتفرم به امکانات هوش مصنوعی به صورت مقرون به صرفه و اختصاصی است. به عبارت دیگر، افراد می‌توانند توان محاسباتی دیگر کاربران این شبکه را اجاره کرده و بهای آن را با توکن‌های DBC پرداخت کنند. معماری این پلتفرم به شکلی است که هزینه استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی را تا حد زیادی کاهش داده و امکان استفاده از آن را برای تمام کسب و کارهای موجود فراهم می‌کند.

شرکت‌های بزرگ مدت زیادی است که از دیپ برین برای توسعه بازی‌های ابری، شبیه‌سازی و داروسازی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، پلتفرم دیپ برین یک لایه امنیتی خصوصی دارد که امکان نشت هرگونه اطلاعات حساس را از بین می‌برد. این قابلیت در صنعت داروسازی و بخش‌های درمانی که حفظ داده‌های محرمانه اهمیت بالایی دارد، ویژگی بسیار کاربردی به شمار می‌رود.

فروش ارز دیجیتال

رمز ارز سینگولاریتی نت (SingularityNET)

پروژه کریپتویی SingularityNET یک پلتفرم مبتنی بر دفتر کل توزیع شده است که امکان ایجاد، به اشتراک‌گذاری و کسب درآمد از حوزه هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سینگولاریتی نت در اصل یک بازار خرید و فروش سرویس‌های هوش مصنوعی محسوب می‌شود که کاربران آن می‌توانند از طریق پرداخت توکن AGIX می‌توانند سرویس‌های هوش مصنوعی را خریداری کنند.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *