وبلاگ

/

/

تعیین وقت سفارت آذربایجان | اخذ ویزای الکترونیکی آذربایجان

تعیین وقت سفارت آذربایجان | اخذ ویزای الکترونیکی آذربایجان

۱۸ بهمن ۱۴۰۰

آذربایجان یکی از کشورهای همسایه ایران است که در سال‌های اخیر مورد توجه مهاجرین قرار گرفته است. متقاضیان زیادی برای تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، سفر و یا اقامت دائم به این کشور مهاجرت می‌کنند. کشور آذربایجان علاوه بر جاذبه‌های طبیعی که دارد یکی از کشورهای مجهز به امکانات و تفریحات به‌روز است. مهاجران باید به این نکته توجه کنند، با هر هدفی که برای مهاجرت اقدام می‌کنند، اخذ ویزای آذربایجان در اولویت قرار دارد. باتوجه به هدف سفر شما، انواع مختلفی ویزا وجود دارد. برای دریافت ویزا آذربایجان باید مراحل و شرایط لازم را سپری کنید. در این مطلب از وبلاگ کافه ارز همراه باشید تا در مورد نحوه پرداخت تعیین وقت سفارت آذربایجان و همچنین انواع ویزای آذربایجان اطلاعات لازم را دریافت کنید.

نحوه تعیین وقت سفارت در کشور آذربایجان

متقاضیان باید برای اخذ ویزای آذربایجان به سفارت این کشور مراجعه کنند؛ البته در چند سال اخیر امکان درخواست ویزا به صورت اینترنتی نیز امکان‌پذیر است که از طریق سایت ویزای الکترونیکی آذربایجان مقدور است. متقاضیان باید فرم‌های لازم را آپلود کنند و نهایتا تا ۳ روز کاری، ویزای آن‌ها صادر می‌شود.

برای اخذ ویزای آذربایجان به صورت حضوری، باید بعد از آماده کردن اسناد و مدارک، برای تعیین وقت سفارت آذربایجان اقدام کنید. ویزای آذربایجان به ۲ روش سینگل یا مولتی صادر می‌شود که متقاضیان در ویزای سینگل تنها یک بار اجازه ورود و خروج دارند اما در ویزای مولتی چند بار اجازه خروج خواهند داشت.

تعیین وقت سفارت آذربایجان

تعیین وقت سفارت آذربایجان و اخذ ویزا

برای سفر به آذربایجان و اخذ ویزای این کشور می‌توان به ۲ روش الکترونیکی و لیبلی اقدام کرد. این ۲ روش برای سفر زمینی در نظر گرفته شده است و برای سفر هوایی می‌توان از ویزای فرودگاهی استفاده کرد. در ویزای الکترونیکی آذربایجان ، مهاجران باید صفحه اولی که در سایت قرار گرفته را بارگذاری کرده و آن را اسکن کنند و در ظرف مدت زمان کوتاهی، ویزای آن‌ها صادر می‌شود. در ویزای لیبل آذربایجان لازم است که مهاجران، با پاسپورتی که حداقل ۶ ماه اعتبار دارد و یک قطعه عکس پرسنلی به سفارت کشور آذربایجان مراجعه کرده و فرم‌های لازم را پر کنند. هر ۲ روش اخذ ویزا، دارای یک اعتبار است و از مدت زمان یکسانی برخوردار هستند.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای آذربایجان

اسناد و مدارکی که برای تعیین وقت سفارت آذربایجان لازم است، به شرح زیر است:

  • اصل شناسنامه و کپی از کلیه صفحات به همراه کارت ملی
  • اصل پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه و در بعضی موارد بیشتر از ۶ ماه (مهاجرانی که برای ویزای تحصیلی اقدام کرده‌اند پاسپورت‌شان باید حداقل تا یک سال اعتبار داشته باشد)
  • یک قطعه عکس پرسنلی برای پاسپورت
  • بلیت رفت و برگشت
  • فرم‌های پر شده برای اخذ ویزای آذربایجان
  • ووچر هتل در آذربایجان
  • گواهی تمکن مالی مهاجران
  • گواهی تعیین محل سکونت در آذربایجان
  • گواهی پزشکی
  • مدارک تحصیلی مورد نیاز و همچنین ویزای تحصیلی
  • برای ویزای تحصیلی برگه پذیرش از دانشگاه نیاز است
  • برای ویزای کاری دعوت نامه کاری لازم است
  • برای ویزای تحصیلی داشتن مدرک زبان آیلتس لازم است
  • در صورت نیاز به ویزای تجارتی، کارت بازرگانی و پروانه کسب لازم است
  • برای ویزای کاری داشتن سوابق کاری نیاز است
بیشتر بخوانید: ویزای الکترونیکی آذربایجان

اخذ ویزای الکترونیکی آذربایجان

انواع ویزای آذربایجان

آذربایجان انواع مختلفی ویزا دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم:

ویزای توریستی آذربایجان

این نوع ویزای آذربایجان، معمولا بیشترین تقاضا را دارد. برای اخذ ویزای توریستی آذربایجان مهاجران می‌توانند مدارک لازم را شخصا به سفارت آذربایجان برسانند یا کلیه کارها را به کارگزاران آژانس‌های توریستی بسپارند زیرا برای این نوع ویزا نیازی به حضور مهاجران نیست. ویزای توریستی آذربایجان حداکثر در ۹۰ روز صادر می‌شود و مهاجران می‌توانند بعد از صدور ویزا تا یک ماه از آن استفاده کنند. همچنین می‌توان برای این نوع ویزای آذربایجان از ویزای فرودگاهی نیز استفاده کرد.

ویزای تجاری آذربایجان و ویزای کار آذربایجان

شاید بیشتر افراد فکر کنند که این ۲ نوع ویزا یکی هستند، در حالی که بین آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد. ویزای تجارتی آذربایجان به منظور تجارت بین ۲ کشور صادر می‌شود اما مهاجران با داشتن ویزای کار می‌توانند در آذربایجان مشغول به کار شوند. برای اخذ ویزای کار لازم است که متقاضی، برگه دعوت‌نامه از کارفرما در آذربایجان را داشته باشد و آن را همراه با مدارک به سفارت آذربایجان تحویل دهد.

ویزای تحصیلی آذربایجان

متقاضیان برای داشتن ویزای تحصیلی لازم است که از دانشگاه نامه داشته باشند و آن را همراه با دیگر مدارک لازم ارائه دهند. دانشجویان باید همراه با اخذ ویزای تحصیلی برای ویزای اقامتی نیز درخواست بدهند. همچنین لازم به ذکر است که ویزای تحصیلی برای مدت زمان کمی صادر می‌شود و نمی‌توان با ویزای تحصیلی آذربایجان اقامت دائم در این کشور را به دست آورد.

برای اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان نیاز به مدرک قبولی آیلتس با حداقل نمره ۶ است زیرا بیشتر دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند.

ویزای دیدار با خانواده در آذربایجان

این نوع ویزا همانطور که از نام آن مشخص است برای دیدار با خانواده یا آشنایان صادر می‌شود که متقاضیان در مدت زمان معینی باید در این کشور اقامت داشته باشند.

ویزای ترانزیت آذربایجان

ویزای ترانزیت آذربایجان مختص مهاجرانی است که برای رفتن به کشور دیگری نیاز است ابتدا وارد کشور آذربایجان شوند و بعد به کشور مورد نظر سفر کنند. مدت زمان اعتبار صدور این نوع ویزا ۳۰ روز است. اینکه مسافران می‌توانند چند روز در آذربایجان اقامت داشته باشند بستگی به تاریخ بلیت و نوع وسیله نقلیه‌ای دارد که با آن مسافرت می‌کنند.

از دیگر ویزاهای آذربایجان

ویزاهای پزشکی برای امور درمانی و پزشکی صادر می‌شوند و ویزاهای ورزشی و فرهنگی نیز به منظور مناسبت‌های فرهنگی و ورزشی صادر می‌شوند. کلیه ویزاهای آذربایجان برای مدت زمان کوتاهی در نظر گرفته می‌شوند به جز ویزای توریستی و کاری که با توجه به اقامت افراد و شرایط زندگی و کاری‌شان مدت زمان ویزا نیز تغییر می‌کند.

اخذ ویزای الکترونیکی آذربایجان

هزینه انواع ویزای آذربایجان

  • هزینه ویزای تحصیلی بلند مدت برابر است با ۲۰۰ دلار
  • هزینه ویزای الکترونیکی فوری برابر است با ۵۸ دلار
  • هزینه ویزای توریستی لیبل‌دار برابر است با ۳۰ دلار
  • هزینه ویزای مالتی برای چند بار ورود و خروج برابر است با ۳۵۰ دلار
  • هزینه ویزای ترانزیت برابر است با ۲۰ دلار
  • هزینه ویزای الکترونیکی عادی برابر است با ۲۸ دلار
  • هزینه ویزای تحصیلی کوتاه مدت برابر است با ۱۰۰ دلار

مشخصات و آدرس تعیین وقت سفارت آذربایجان

آدرس سفارت آذربایجان در ایران: تهران، خیابان پاسداران، نیستان سوم، کوچه راستون، پلاک ۱۶

شماره تلفن جهت تماس با سفارت آذربایجان: ۲۲۵۵۸۱۸۳-۰۲۱

شماره تلفن کنسولگری آذربایجان در تهران: ۲۲۲۹۱۱۴۴-۰۲۱

آدرس دقیق کنسولگری آذربایجان در تهران: نیاوران، خیابان‌پور ابتهاج، خیابان خداوردی، کوچه سیزدهم غربی، نبش کوچه شیرافکن، پلاک ۵

شماره تلفن کنسولگری آذربایجان در تبریز: ۳۳۳۳۴۸۰۳-۰۲۱

آدرس و مشخصات کنسولگری آذربایجان در شهر تبریز: تبریز، بلوار ولیعصر، خیابان عارف، پلاک ۹

نکات لازم برای تعیین وقت سفارت آذربایجان

سفارت آذربایجان در ایران خدمات گسترده‌ای برای شهروندان ارائه می‌دهد و به این منظور، سفارت آذربایجان از طریق کنسولگری خود در کشور ایران در شرایط زیر از شهروندان ایرانی حمایت لازم را انجام می‌دهد:

  • شهروندان باید اطلاعات خاص را در آذربایجان ارائه دهند
  • زمانی که شهروندان قصد اعمال ویزای آذربایجان را داشته باشند، دولت آذربایجان از آن‌ها حمایت می‌کند
  • شهروندان برای فعالیت در زمینه‌های، اقتصاد، فرهنگی، ورزشی و آموزش به اطلاعات لازم نیاز دارند
  • در خصوص اخذ تابعیت در آذربایجان به اطلاعات لازم نیاز دارند

تعیین وقت سفارت آذربایجان

اخذ ویزای الکترونیکی آذربایجان در تهران

متقاضیان برای دریافت ویزا باید در ایران و یا آذربایجان اقامت داشته باشند و روند اخذ ویزا در کشور آذربایجان شاید چند هفته طول بکشد. متقاضیانی که در آذربایجان هستند برای اخذ ویزا باید با سفارت آذربایجان در ایران تماس بگیرند تا کارشناسان آن‌ها را راهنمایی کنند.

مدارک لازم برای درخواست آنلاین ویزای آذربایجان

اسناد و مدارکی که برای ویزای آنلاین آذربایجان لازم است، به شرح زیر است:

  • ارسال کپی کل صفحات پاسپورت به طوری که واضح و خوانا باشد
  • ارسال شماره موبایل فرد متقاضی که همیشه در دسترس باشد
  • ارسال فیش‌های پرداخت
  • پرکردن فرم‌های لازم در سایت آذربایجان
  • ارسال یک عکس ۳*۴ سیاه و سفید
  • تهیه کلیه مدارک لازم برای اخذ ویزای آذربایجان و ارسال آن‌ها در وقت تعیین شده

پرداخت هزینه اخذ ویزای الکترونیکی آذربایجان

برای پرداخت هزینه اخذ ویزای الکترونیکی آذربایجان (e-visa) به کارت‌های اعتباری همچون مستر کارت یا ویزا کارت نیاز خواهید داشت. در صورتی که کارت اعتباری بین‌المللی ندارید، می‌توانید دریافت ویزای آذربایجان را به کافه ارز بسپارید. کافه ارز با سال‌ها تجربه در زمینه پرداخت های بین المللی به شما در پرداخت هزینه سفارت ها کمک خواهد کرد. کافی است مراحل اخذ ویزای آذربایجان را تا مرحله پرداخت تکمیل کرده و پس از ثبت‌نام در کافه ارز، به قسمت پرداخت سفارت‌ها مراجعه کنید، اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و سفارش پرداخت ویزای الکترونیکی آذربایجان خود را ثبت کنید. کارشناسان کافه ارز در کمترین زمان ممکن به سفارش شما رسیدگی خواهند کرد.

4.3/5 - (19 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *