وبلاگ

/

/

بازی Illuvium چیست؟ نحوه بازی ایلوویوم

بازی Illuvium چیست؟ نحوه بازی ایلوویوم

۱۳ بهمن ۱۴۰۰

بازی Illuvium (ایلوویوم) یکی از بازی‌های مبتنی بر بلاکچین است که این روزها با محبوبیت متاورس از شهرت زیادی برخوردار شده و بسیاری به دنبال کسب درآمد از بازی ایلوویوم هستند. در این مطلب از وبلاگ کافه ارز با هم می‌خوانیم بازی Illuvium چیست و نحوه بازی ایلوویوم چگونه است و هر چیزی که نیاز است درباره این بازی بدانید را مرور می‌کنیم.

بازی Illuvium چیست؟

بازی ایلوویوم (Illuvium) یکی از بهترین بازی های متاورس است که قرار است در آینده نزدیک روی رایانه‌های شخصی و مک عرضه شود. بازی Illuvium در یک محیط PRG و جهان باز اتفاق می‌افتد. بازیکنان توکنی به نام ایلوویال (Illuvials) را باید جمع‌آوری کنند. کاراکترهای بازی هرکدام دارای امتیاز و سطح مختلفی هستند. در این بازی ۵ کلاس و رقابت وجود دارد که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارد.

هر بازیکنی که بتواند رقبا را شکست داده و مأموریت‌ها را به پایان برساند، می‌تواند ایلوویال بیشتری را جمع کند. بازی Illuvium دارای دو نوع توکن ERC-20 آلت کوین مبتنی بر اتریوم است. ILV و sILV توکن های این بازی هستند. بازیکنانی که دارای توکن ILV هستند می‌توانند در حکمرانی و کسب پاداش از آن استفاده کنند. البته این توکن بعد از استخراج تا مدتی قفل و غیرقابل استفاده است؛ اما توکن های sILV را می‌توان بلافاصله در بازی استفاده کرد.

بازی ایلوویوم چیست

بازی های NFT مدتی‌ است که وجود دارد حتی برخی از آن‌ها از اوایل دوران ارزهای دیجیتال هم وجود داشته‌اند. آیتم‌ها و توکن های این بازی با توکن های مثلی یا NFT‌ علامت‌گذاری شده‌اند و می‌توان آن‌ها را در خارج از بازی نیز معامله کرد. برای شروع بازی می‌توانید توکن های بازی را از صرفی بایننس خریداری کنید.

فناوری بلاکچین گسترش زیادی داشته است و بازی‌های زیادی در این زمینه ارائه شده است. ایلوویوم ادعا می‌کند که یک بازی پیشرفته مبتنی بر بلاکچین و متاورس ارائه خواهد کرد. بازیکنان می‌توانند در این بازی برای خود کسب درآمد داشته باشند؛ اما این ادعا چگونه محقق خواهد شد؟

بازی Illuvium چگونه کار می‌کند؟

ایلوویوم یک بازی با فناوری بلاکچین و جهان باز PRG طراحی شده است. بازی Illuvium بر پایه اتریوم طراحی شده و به‌زودی عرضه خواهد شد. بازیکنان این بازی در دنیای فانتزی با هیولاهایی به نام ایلوویال مبارزه کرده و آن‌ها را شکار می‌کنند. در مراحل بعد این هیولاها در نبرد به کمک بازیکن آمده و علیه سایر بازیکنان به کار گرفته می‌شود. با کمک این هیولاها می‌توانید چالش‌های مختلف بازی را انجام داده و توکن های ایلوویال را جمع‌آوری می‌کنند.

همان‌طور که گفته شد این بازی توکن های مخصوص ILV و sILV و توکن های مثلی نیز دارد. این توکن‌ها برای ارتقا در مراحل و خرید ابزارهای کاربردی استفاده می‌شوند. گیمرهایی که توکن ILV بیشتری جمع‌آوری کرده باشند می‌توانند چالش‌ها، مأموریت‌ها و نبردها را به‌خوبی به پایان رسانده و کسب درآمد از بازی Illuvium نیز داشته باشند.

نحوه بازی Illuvium چگونه است؟

بازی Illuvium هنوز درحال‌ توسعه و طراحی بوده و قرار است در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود. کاربران بعد از ایجاد حساب کاربری می‌توانند این بازی را به‌عنوان یک برنامه روی دسکتاپ خود نصب کنند. بازی به‌ دو صورت رایگان و اشتراک پریمیوم خواهد بود.

مکانیسم اصلی این بازی بر پایه جمع‌آوری و سفارشی‌سازی ایلوویال NFT است. هر ایلوویال دارای یک کلاس و ارتباط با دیگر ایلوویال‌های بازی است. ایلوویا‌های قدرتمند می‌توانند کلاس‌ها و ارتباط‌های خود را ترکیب کنند. استفاده از ایلوویال‌های با کلاس و وابستگی یکسان باعث می‌شود پاداش‌هایی را در صورت نبرد با یکدیگر نصیب شما کند. بازیکنان می‌توانند ایلوویال‌های خود را با هم ترکیب کنند تا به سطح بالاتری رسیده و قدرت خود را افزایش دهند.

نحوه بازی Illuvium

ایلوویال‌های به‌دست آمده در یک قطعه از بازی قابل نگهداری هستند. برای کسب توکن قدرتمند باید از ایلوویال قوی‌تری استفاده کنید. اگر ایلوویال شما آسیب ببینید، به‌مرور زمان خود را ترمیم می‌کند. برای سرعت بخشیدن به ترمیم آن می‌توانید هزینه پرداخت کرده و یا از ابزارهای مخصوص این کار استفاده کنید. برخی از ایلوویال‌ها نایاب بوده و معمولا به رنگ‌های طلایی و براق هستند.

کلاس های بازی Illuvium

بازی Illuvium دارای ۵ کلاس است. Fighter، Guardian، Empath، Rogue و Psion کلاس‌های این بازی هستند که جزئیات آن‌ها هنوز منتشر نشده است. اگر بازیکنان بخواهند یک تیم را با هم تشکیل دهند، کلاس‌های آن‌ها باد باید هم‌طراز و هم‌افزایی داشته باشند. این ویژگی برای تشکیل کلاس‌های ترکیبی بسیار مهم است.

به‌عنوان‌مثال، یک Slayer از ترکیب یک Fighter Illuvial با یک Rogue Illuvial به دست می‌آید. همچنین دو نفر که در یک کلاس هستند می‌توانند باهم ترکیب شوند تا یک ایلوویال قوی‌تر ساخته شود که مهارت‌های قوی‌تر آن کلاس را دارد.

عناصر سازنده بازی Illuvium

بازی Illuvium دارای ۵ عنصر سازنده است. هوا، طبیعت، آتش، آب و زمین عناصر ۵ گانه این بازی هستند. این ایلوویال‌ها می‌توانند به یکدیگر آسیب‌زده و یا آسیب ببینند. به‌عنوان‌ مثال، ایلوویال آب می‌تواند به ایلوویال آتش صدمه وارد کند اما نسبت به زمین ضعیف است. می‌توانید این عناصر را دو به‌ دو با هم ترکیب کنید تا قدرتشان بیشتر شود. مثلا هوا با زمین یا هوا با آب ترکیب می‌شوند.

سایر ویژگی های ایلوویوم

علاوه بر کلاس و طبقه هر ایلوویال دارای ویژگی‌هایی است که قدرت، سرعت، سلامت و آسیب‌پذیری آن را تعیین می‌کند. هر چه ایلوویال شما در نبردهای بیشتری پیروز شود و دشمنان بیشتری را شکست دهد قوی‌تر می‌شود. همچنین می‌توانید ویژگی‌های ایلوویال خود را با آیتم‌هایی که داخل بازی پیدا می‌کنید، ترکیب کنید. برخی از ویژگی‌های قابل خریداری و بعضی دیگر با اجزای کاردستی ساخته می‌شوند.

بازی Illuvium چیست

توکن ILV چیست؟

بازی Illuvium یک توکن اصلی ERC-20 در بلاکچین اتریوم به نام توکن ILV دارد. این توکن موارد استفاده زیادی در محیط بازی دارد. قیمت این توکن به‌وسیله میزان موفقیت در بازی، شرط‌بندی و پیش‌بینی بازیکنان تعیین می‌شود. این توکن به دو شکل ILV و sILV عرضه می‌شود. معمولا ILV بعد از به دست آمدن تا مدتی قفل است و قابل استفاده نیست؛ اما توکن sILV بلافاصله قابل استفاده است. قرار است تنها ۷ میلیون از این دو توکن عرضه شود. ۳ میلیون توکن نیز به‌عنوان جوایز شرط‌بندی در نظر گرفته شده است که درمجموع 10 میلیون می‌شود.

سه کاربرد اصلی برای توکن اصلی بازی Illuvium در نظر گرفته شده است:

  • هر بازیکنی که در مراحل مختلف موفق شود، جایزه و پاداش خود را با سکه‌های ILV دریافت می‌کند.
  • بازیکنان می‌توانند توکن‌های خود را در خزانه بازی بگذارند و در آن شریک شوند. با این کار علاوه بر سهامداری، جوایزی را به‌صورت ILV و sILV دریافت ‌کنند.
  • دارندگان این توکن می‌توانند از طریق سازمان غیرمتمرکز خودمختار ایلوویوم در مدیریت بازی شرکت کنند. این شورا امکان مشارکت بازیکنان را برای بهبود فضای بازی و سایر تغییرات فراهم می‌کند.

نحوه خرید ایلوویوم (ILV)

توکن های بازی ایلوویوم به‌راحتی از طریق صرافی‌ ارز دیجیتال بایننس قابل خریداری هستند. ابتدا در بایننس ثبت‌نام کرده و وارد سیستم شوید. پس از ثبت‌نام و ورود به سیستم، وارد برگه Trade شوید. نمای معاملاتی کلاسیک یا پیشرفته را انتخاب کنید. ILV را جستجو کرده و سپس یک جفت معاملاتی مناسب را انتخاب کنید. مبلغی را که می‌خواهید بخرید وارد کرده و نوع سفارش خود را انتخاب کنید. قبل از کلیک بر روی گزینه خرید یک‌بار دیگر جزئیات سفارش خود را بررسی کنید.

اما برای کاربران ایرانی آسان‌ترین راه خرید ارز دیجیتال ایلوویوم از کافه ارز است که امکان خرید و فروش ارز دیجیتالرا به صورت اتوماتیک فراهم کرده است.

نحوه استیک کردن IIlluvium (LV)

نحوه اشتراک‌گذاری IIlluvium (LV)

کاربرانی که ILV را استیک می‌کنند به دو روش می‌توانند جوایزی را به دست بیاورند:

  • از طریق ییلد فارمینگ ILV و sILV. جوایز ILV به‌دست آمده به مدت 12 ماه قفل هستند اما کاربران با انتخاب sILV می‌توانند فورا از آن استفاده کنند.
  • از طریق تقسیم درآمد. اتریومی که توسط بازیکنان در ایلوویوم خرج می‌شود معمولا برای خرید ILV مورداستفاده قرارگرفته و بعدازآن بین سهامداران توزیع می‌شود. این مکانیسم با راه‌اندازی بازی به‌صورت آنلاین اجرا خواهد شد.

برای اشتراک‌گذاری ILV لازم است آن را به کیف پول خارجی منتقل کنید. این کیف پول باید قابلیت اتصال به متامسک یا کیف پول بایننس چین را داشته باشد.

سخن پایانی

بازی Illuvium با انتشار ارز دیجیتال ILV و پلتفرم سهامداری غیرمتمرکز مالی (Defi) سروصدای زیادی کرده است و حجم معاملاتی نسبتا مناسبی در بازار دارد. روند رشد قیمت این ارز نیز از ابتدا تاکنون روند سالمی داشته است. با وجود شباهت زیاد مکانیسم این بازی با گیم‌های بلاکچین مانند بازی Axie Infinity ظاهر و عملکرد این بازی از کیفیت بالاتری برخوردار است. البته باید منتظر بمانیم تا عملکرد بازی را بعد فاز بتای آن ببینیم.

نظر شما درباره بازی Illuvium چیست؟ با نحوه بازی ایلوویوم آشنایی دارید؟ خرید توکن ILV را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟ کافه ارز به عنوان اولین ارائه‌دهنده اختصاصی خدمات متاورس امکان خرید توکن های متاورس و همچنین امکان خرید زمین مجازی در متاورس را به صورت آسان و با بهترین قیمت فراهم کرده است.

4.6/5 - (24 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *