وبلاگ

/

/

بهترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری رایگان در سال 2024 🌩️

بهترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری رایگان در سال 2024 🌩️

ذخیره‌سازی ابری رایگان: آپلود فایل در فضای ابری رایگان، در سال‌های اخیر امکانات گسترده‌ای در اختیار کاربران قرار داده است. با استفاده از سایت‌های آپلود فایل و ذخیره‌سازی ابری، به‌راحتی می‌توانید فایل‌های حجیم را آپلود کرده و آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. در این مقاله از وبلاگ کافه ارز، بهترین سایت‌های ذخیره‌سازی ابری رایگان را معرفی کرده و روش کار با هرکدام را توضیح می‌دهیم. اگر قصد دارید در کوتاه‌ترین زمان ممکن فایل‌های بزرگ خود را آپلود کرده و با دوستانتان به اشتراک بگذارید، مطالعه این مقاله به شما کمک خواهد کرد. کافه ارز به جز سرویس خرید هاست و دامنه خارجی، سرویس دیگری در این زمینه ارائه نمی‌کند

فضای ذخیره‌سازی ابری چیست؟

فضای ذخیره‌سازی ابری یا Cloud Storage، یک مدل از رایانش ابری (Cloud Computing) است که اطلاعات را از طریق شرکت‌های ارائه‌دهنده این سرویس، در فضای مجازی ذخیره می‌کند.علاوه بر این، افراد می‌توانند به طور ماهانه یا سالانه با پرداخت هزینه‌ای مشخص، ظرفیت‌های مختلفی از این فضا را خریداری کنند و به داده‌های خود در هر زمان و هر مکان دسترسی پیدا کنند. فضای ابری، به عنوان یک بستر مطمئن و پایدار برای ذخیره اطلاعات و داده‌های کاربران عمل می‌کند و دسترسی به داده‌ها و مدیریت آن‌ها از طریق اینترنت را امکان‌پذیر می‌سازد. همچنین، شما برای خرید سرور اختصاصی Webtropia می‌توانید از طریق سایت کافه ارز اقدام کنید، درصورت نیاز به مشاوره می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

بهترین فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان در جهان

از زمان ظهور اینترنت تاکنون، بسیاری از شرکت‌ها از ذخیره‌سازی محلی داده‌ها دست کشیده و به جای آن از سرورهای آنلاین قدرتمند استفاده می‌کنند. با نگاهی به اطراف خود متوجه می‌شویم که برای گوش‌دادن به موزیک و دسترسی به ویدیوها باید محتوا و فایل مورد نظر را در دستگاه‌های سخت‌افزاری ذخیره می‌کردیم. اما امروزه، انواع محتوا در فضای وب در دسترس هستند و به صورت آنلاین پخش می‌شوند. همچنین استفاده از سرور مجازی، علاوه بر سودهای دیگر، می‌تواند به عنوان یک تجربه مفید برای مرور اینترنت نیز مورد استفاده قرار گیرد.
دسترسی فوری به داده‌های مورد نیاز یکی از مزایای اصلی ذخیره‌سازی ابری است و این سرویس به کاربران امکان می‌دهد که با داشتن اینترنت، هر زمان و هر مکانی داده‌های خود را مدیریت و به آنها دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، اگر از فضای ابری استفاده کنید، حافظه کمتری از دستگاه شما اشغال خواهد شد.

بیشتر فضاهای ابری به صورت رایگان قابل استفاده هستند اما خرید فضای ابری امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای مثال، شما می‌توانید بدون توجه به فرمت فایل‌های خود مانند Word، PDF و تصاویر را در درون فضای ابری ذخیره کرده و هرجا که اینترنت دارید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. این عمل باعث افزایش امنیت داده‌های شخصی می‌شود، زیرا در صورت دزدیده شدن دستگاه، فرد بدون داشتن اطلاعات حساب کاربری نمی‌تواند به داده‌های ذخیره‌شده در فضای ابری دسترسی پیدا کند.همچنین سرور مجازی Sunucun یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه سرویس‌های سرورهای خارجی به شمار می‌رود که اخیراً بین کاربران ایرانی به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده است.

سرویس ذخیره‌سازی ابری چگونه کار می‌کند

سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری چگونه کار می‌کنند؟

خدمات ارائه‌دهندگان فضای ذخیره‌سازی ابری توسط شرکت‌های فعال در این زمینه ارائه می‌شوند و به سازمان‌ها و افراد این امکان را می‌دهند که داده‌های خود را در فضای آنلاین و بدون نیاز به سخت‌افزار ذخیره کنند. علاوه بر این، هر وقت که مشتریان نیاز داشتند می‌توانند ظرفیت فضای ذخیره‌سازی ابری خود را ماهانه تمدید و پرداخت کنند.

به طور کلی، شرکت‌های ارائه‌دهنده سخت‌افزاری را برای ذخیره‌سازی داده‌ها در اختیار دارند و هر زمان که مشتری درخواست دسترسی به داده‌های خود را داشته باشد، آن‌ها را از طریق اینترنت در دسترس او قرار می‌دهند. ارائه‌دهندگان سرویس‌های ابری ظرفیت مورد نیاز برای ذخیره، امنیت و دوام داده‌ها را مدیریت می‌کنند و در هر نقطه‌ای از جهان که باشید، داده‌های شما را به سرعت در دسترس‌تان قرار می‌دهند.برای کسب اطلاعات کامل درباره بهترین هاست خارجی، می‌توانید با مطالعه این مقاله، بهترین راهکارها را برای شما در اختیار داشته باشید.

نرم‌افزارها و سیستم‌های سازمانی نیز می‌توانند از طریق روش‌های ذخیره‌سازی سنتی یا به صورت مستقیم از طریق یک API به فضای ذخیره‌سازی ابری دسترسی یابند. علاوه بر این، بسیاری از فروشندگان، این امکان را به مشتریان خود ارائه می‌دهند تا از خدمات پس از فروش سرویس ابری نیز بهره‌مند شوند. این سرویس‌ها به منظور جمع‌آوری، مدیریت، ایمن‌سازی، و تجزیه و تحلیل داده‌ها در مقیاس گسترده طراحی شده‌اند.

مزایای ذخیره سازی در فضای ابری

مزایای استفاده از سرویس‌های ابری

ذخیره اطلاعات در فضای ابری مزایای زیادی را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد. به طور کلی، فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان امکانات زیر را در اختیار کاربران و کسب و کارها قرار می‌دهد.

  • صرفه‌جویی در زمان راه‌اندازی: زمانی که تیم‌های توسعه‌دهنده برنامه‌ای را آماده و اجرا می‌کنند باید سرعت و شتاب را در اولویت قرار دهند. در این شرایط، استفاده از فضای ابری این امکان را فراهم می‌آورد که تیم توسعه به سرعت و به صورت لحظه‌ای به داده‌های ذخیره‌شده در فضای ابری دسترسی داشته باشند.این ویژگی باعث می‌شود که وقت تیم توسعه صرف مدیریت سیستم ذخیره‌سازی نشود و تمرکز خود را بر روی مسائل مهم‌تر بگذارند.
  • کاهش هزینه: استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری به این معناست که دیگر نیازی به خرید و نگهداری سخت‌افزار برای ذخیره‌سازی داده‌ها یا سرمایه‌گذاری برای مقابله با سناریوهای احتمالی از دست دادن اططلاعات وجود نخواهد داشت. در واقع، شما می‌توانید بر اساس نیازهای خود، میزان ظرفیت فضای ذخیره‌سازی، سرعت عملکرد و روش نگه‌داری از داده‌هایتان را به صورت شخصی‌سازی شده انتخاب کنید. اگرچه استفاده از سرویس‌های ابری رایگان است اما در صورت انتخاب پلن‌های پولی می‌توانید با توجه به نیازتان، مبلغی را به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت کنید. در برخی اوقات، شما می‌توانید برای داده‌هایی که از حساسیت کمتری برخوردارند و کمتر به آن‌ها نیاز دارید، سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری رایگان یا ارزان‌تر انتخاب کنید.
  • مدیریت اطلاعات: ذخیره‌سازی یکپارچه داده‌ها در فضای ابری، قابلیت‌های نوآورانه‌ای برای توسعه‌دهندگان به ارمغان می‌آورد. سیاست‌ها و راه‌اندازی‌های مدیریت این سرویس‌ها، امکانات مفیدی از جمله طبقه‌بندی خودکار داده‌ها یا محدود کردن دسترسی سایر سرویس‌ها به بخش‌های خاصی از داده‌ها را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.با خرید بهترین هاستینگ وردپرس مناسب برای سایت خود، می‌توانید از طریق کافه ارز، به راحتی آن را تهیه کنید.

انواع مدل‌های سرویس ابری

ارائه‌دهندگان فضای ذخیره‌سازی ابری چه سرویس‌هایی ارائه می‌دهند؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، سرویس‌های ابری فضای ذخیره‌سازی را برای داده‌های مشتریان خود در مراکز داده خود میزبانی می‌کنند و به همین دلیل به عنوان سرویس ابری شناخته می‌شوند. این سرویس‌ها در ازای دریافت هزینه، زیرساخت‌های محاسباتی، شبکه‌سازی، و ذخیره‌سازی را برای مشتریان فراهم می‌کنند. منظور از مشتریان در واقع افراد یا شرکت‌هایی است که بسته به نیاز خود، برای دوره‌های زمانی خاص، با حجم محدود یا نامحدود از فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان یا پولی استفاده می‌کنند. با مطالعه این مقاله، می‌توانید اطلاعات جامعی درباره بهترین سرور مجازی و ویژگی‌های آن‌ها را بدست آورید.

در واقع، مشتریان به جای ذخیره‌سازی اطلاعات خود در دستگاه‌های فیزیکی کثل فلش مموری یا هارد دیسک ترجیح می‌دهند از فضای ابری برای میزبانی از داده‌‌های خود استفاده کنند. آن‌ها همچنین این مزیت را دارند که هر زمان که خوساتند با اتصال به اینترنت به داده‌های خود دسترسی پیدا کنند. این ارائه‌دهندگان فضای ابری معمولاً 3 نوع سرویس را به مشتریان خود ارائه می‌دهند که در ادامه هر یک را به صورت مختصر معرفی خواهیم کرد.

سرویس زیرساختی ابری (IaaS)

خدمات ابری زیرساختی (Infrastructure as A Service) با این هدف به کسبی و کارها ارائه می‌شود تا زیرساخت‌های مربوط به فناوری اطلاعات (IT) را داشته باشند. در واقع، شرکت‌ها به جای این که برای ذخیره‌سازی داده‌های خود برای سخت‌افزارهای فیزیکی هزینه کنند، یک سرور اختصاصی با استفاده از فضای ابری برای خود ایجاد می‌کنند که مدیریت آن خیلی ساده‌تر از روش‌های دیگر است.

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری، تمامی سرورها، شبکه‌ها، سیستم‌عامل‌ها و فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز سازمان‌ها را جهت دستیابی به اهداف خود، به عنوان یک سرویس جامع، در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. این ارائه‌دهندگان امکاناتی چون توسعه زیرساخت‌ها و کاهش هزینه‌ها را از طریق ارائه سرویس “مدل پرداخت به میزان مصرف (Pay as you go)” برای مشتریان به ارمغان می‌آورند.برای شناخت سرور مجازی Time4VPS میتوانید این مطلب دنبال کنید.

مدل‌های ذخیره‌سازی ابری

خدمات ابری پلتفرم (PaaS)

خدمات ابری پلتفرم (PaaS) امکان دسترسی به یک فضای ابری ویژه را برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی فراهم می‌کند، به طوری که این توسعه‌دهندگان قادرند به تمام ابزارهای لازم برای طراحی و توسعه این برنامه‌ها به‌صورت آسان دسترسی داشته باشند.

پلتفرم‌های ابری از عناصری چون سرورها، فضای ذخیره‌سازی، شبکه‌سازی، میان‌افزار، ابزارهای توسعه و مدیریت مراکز داده استفاده می‌کنند. این پلتفرم‌ها به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهند که با کاهش پیچیدگی‌های برنامه‌نویسی و تست اپلیکیشن، فرآیند توسعه و اجرا را ساده‌تر نمایند و همچنین هزینه‌ها و زمان مورد نیاز برای توسعه محصول را کاهش دهند. در صورت نیاز به یک سرویس VPS، می‌توانید به سایت VPSDime مراجعه کنید که یکی از ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی VPS معتبر است.

خدمات نرم‌افزاری ابری (SaaS)

افزایش روزافزون در تقاضا برای نسخه‌های آنلاین نرم‌افزارها باعث شده است که سرویس‌های ابری نیز خدماتی در این زمینه فراهم کنند. خدمات ابری نرم‌افزاری (SaaS) به کاربران این امکان را می‌دهند که به جای خرید نسخه فیزیکی نرم‌افزاری، تنها با اتصال به اینترنت از طریق مرورگرها به محیط کاربری نرم‌افزار وارد شده و از آن استفاده کنند.

استفاده از خدمات ابری نرم‌افزاری برای سازمان‌ها به این معناست که به جای فروش لایسنس استفاده از هر برنامه، یک حساب کاربری برای هر مشترک ایجاد می‌شود و مشترک می‌تواند با استفاده از نام کاربری و رمز عبور به اکانت خود به مدت معین دسترسی داشته باشد. سرویس‌های ابری نرم‌افزاری به‌طور خودکار تنظیمات دوره‌ای و به‌روزرسانی‌ها را انجام می‌دهند. نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM از جمله نرم‌افزارهای معتبر ابری سازمانی هستند که به شرکت‌ها این امکان را می‌دهند که به بهترین شکل ممکن نیروهای ریموت خود را مدیریت و سازماندهی کنند. همچنین، اگر به دنبال خرید هاست از Hostinger پیشنهاد می‌شود به مقاله آن در وبلاگ کافه ارز مراجعه کنید.

انواع فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان

انواع سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری

سرویس‌های ابری در سه نوع عمومی، خصوصی و هیبریدی به مشتریان ارائه می‌شود. در ادامه هر کدام از خدمات ذخیره‌سازی را به صورت مختصر مرور خواهیم کرد.

  • سرویس ابری عمومی: خدمات ابری که از طریق فضای وب و فضای مجازی در دسترس هستند، به عنوان خدمات ابری عمومی شناخته می‌شوند. شرکت‌های برجسته نظیر گوگل، آمازون و مایکروسافت به‌عنوان محبوب‌ترین ارائه‌دهندگان سرویس‌های ابری شناخته می‌شوند. علاوه بر این، سرویس‌هایی نظیر Slack، Office 365، Trello، DropBox و Gmail از جمله خدمات ابری عمومی و رایگان محبوب به‌شمار می‌آیند. سرویس‌های ابری مزایایی نظیر انعطاف‌پذیری، مدیریت ساده، هزینه پایین و دسترسی آسان به منابع را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.
  • سرویس ابری خصوصی: در این سرویس سترسی به داده‌ها، برنامه‌ها، و اپلیکیشن‌ها تنها از طریق زیرساخت‌های اختصاصی و سازمانی و برای برخی افراد خاص امکان‌پذیر است. در واقع، استفاده از این سرویس امنیت سازمان را به سطح بالاتری ارتقاء می‌دهد و خطراتی مانند حملات سایبری را به شکل قابل توجهی کاهش خواهد داد. به طور کلی، شرکت‌ها اغلب داده‌ها حساس و پراهمیت خود را در فضای ابری خصوصی ذخیره‌ می‌کنند.
  • سرویس ابری هیبریدی: این سرویس ترکیبی از خدمات ابری عمومی و خصوصی است و بخشی از قابلیت‌های خود را بر روی سرویس عمومی و برخی دیگر را بر روی سرویس خصوصی ارائه می‌کند. در واقع، شرکت‌ها در این مدل از مزیت دسترسی آسان به داده‌ها در سرویس عمومی و ذخیره‌سازی اطلاعات حساس خود در سرویس خصوصی بهره‌مند می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید درباره سایت OVH که به عنوان سومین شرکت بزرگ در حوزه هاستینگ فعالیت می‌کند، بیشتر بدانید.

بهترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری رایگان

برای انتخاب سرویس ذخیره‌سازی مناسب باید به یکسری نکات مهم توجه داشته باشید. اولین نکته‌ای که باید مد نظر قرار دهید، میزان فضای ذخیره‌سازی است که هر ارائه‌دهنده برای شما فراهم می‌کند. میزان اطلاعاتی که هر کسب و کار پردازش می‌کند تعیین‌کننده فضای مورد نیاز برای ذخیره‌سازی ابری است. برای مثال، یک سازمان با 300 کارمند می‌تواند از 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عمومی استفاده کنند.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید، خدمات پس از فروش است. در برخی اوقات ممکن است خرابی در سرور ابری به وجود بیاید و اگر شرکت ارائه‌دهنده پاسخگویی خوبی نداشته باشد، ممکن است اطلاعات شما از دست برود. سرعت بارگیری اطلاعات و رعایت‌کردن پروتکل‌های امنیتی نیز از دیگر ویژگی‌های یک سرویس ذخیره‌سازی ابری رایگان است. در ادامه این مقاله بهترین سرویس‌های فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان در سال 2024 را با یکدیگر مورد بررسی قرار داده و مزایا و معایب هر یک را نیز مرور خواهیم کرد.

فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان آمازون

سرویس کلاد آمازون

سرویس ابری Amazon Cloud Drive که توسط شرکت آمازون ارائه شده است، به منظور تهیه نسخه‌ پشتیبان و دسترسی آسان به اسناد، موسیقی، تصاویر، و ویدیوها به کاربران این فروشگاه اینترنتی بزرگ ارائه می‌شود. این سرویس یک بستر امن برای ذخیره‌سازی ابری فراهم می‌کند و به تازگی قابلیت‌هایی از جمله دسترسی سریع و آسان به فایل‌های ذخیره‌شده و امکان آپلود انبوه تصاویر و ویدیوها را نیز به آن افزوده است.

مزایای سرویس آمازون کلاد

  • قابلیت پیش‌نمایش اسناد، تصاویر و ارائه‌ها
  • قابلیت ایجاد پوشه‌ها و سازمان‌دهی فایل‌ها در آن‌ها
  • قابلیت پخش آنلاین ویدیوها و موسیقی‌های ذخیره‌شده در فضای ابری
  • قابلیت ایجاد و ویرایش فایل‌های متنی
  • امکان آپلود تصاویر، ویدیوها و فایل‌ها از گوشی هوشمند
  • قابلیت به اشتراک‌گذاری فایل‌ها از طریق ایمیل، پیام متنی و …

معایب: سرویس ابری Amazon Cloud Drive نسبت به رقبا نظیر سرویس ابری Google Drive گران‌تر است و فضای ذخیره‌سازی کمتری در حالت رایگان ارائه می‌دهد.

پلتفرم‌های سازگار: قابلیت آپلود داده‌ها از هر کامپیوتری وجود دارد.

قیمت: سرویس ابری Amazon Cloud Drive امکان ذخیره‌سازی نامحدود تصاویر را برای مشترکان Amazon Prime فراهم می‌کند. این سرویس پلن‌های دیگری نیز ارائه می‌دهد که از ۱۱٫۹۹ دلار در سال شروع می‌شود. البته، شما فقط با دانلود اپلیکیشن Amazon Cloud Drive می‌توانید به‌صورت رایگان به مدت ۳ ماه از فضای ذخیره‌سازی ابری استفاده نمایید.

دراپ باکس

سرویس Dropbox؛ بهترین گزینه برای اطلاعات کم حجم

سرویس ابری Dropbox یک فضای کاری مدرن در اختیار شما قرار می‌دهد که فایل‌های خود را در یک مکان متمرکز ذخیره کنید. شما با استفاده از این سرویس می‌توانید در هر مکان و در هر زمان به این فایل‌ها دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، امکان استفاده از یک اکانت دراپ باکس در تمامی دستگاه‌ها متعلق به شما امکان‌پذیر است.”در صورتی که به دنبال یک ارائه‌دهنده سرور اختصاصی ارزان هستید، می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید. ”

امکانات سرویس دراپ باکس

  • استفاده از قابلیت مدیریت تیم به نام Admin Controls
  • قابلیت به‌اشتراک‌گذاری هر نوع فایل از جمله فایل‌های پاورپوینت و فتوشاپ
  • فراهم کردن دسترسی امن به داده‌های مشترک
  • امکان به‌اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم و کم‌حجم با دیگران
  • استفاده از قابلیت Dropbox Paper برای ایجاد و به‌اشتراک‌گذاری هر نوع فایل
  • ارائه‌ی خدمات برای تمام افراد جامعه

معایب: ارائه تنها ۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان.

پلتفرم‌های سازگار: ویندوز، Mac OS، لینوکس، اندروید، iOS و گوشی‌های ویندوز.

ذخیره‌سازی ابری در گوگل درایو بیشتر بخوانید: خرید هاست از GoDaddy (گوددی)

سرویس گوگل درایو؛ انتخاب اول تیم‌ها

گوگل درایو یکی از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری رایگان است. محبوبیت سرویس ابری Google Drive ناشی از ظرفیت ذخیره‌سازی رایگان آن است که این سرویس امکان ذخیره‌سازی عکس‌ها، اسناد، موسیقی‌ها، ویدیوها و سایر فایل‌ها را فراهم می‌کند. برای ذخیره‌ی فایل‌ها در فضای ابری Google Drive کافی است یک حساب کاربری گوگل داشته باشید.

قابلیت‌های سرویس Google Drive

  • قابلیت ساده‌ی اشتراک‌گذاری و همگام‌سازی فایل‌ها بدون نیاز به پیوست ایمیل
  • امکان ذخیره‌ هر نوع فایل با هر فرمتی از جمله تصاویر، ویدیو‌ها و سایر فرمت‌ها
  • قابلیت بارگذاری فایل‌ها از هر دستگاهی از جمله گوشی، تبلت یا کامپیوتر

معایب: رابط کاربری Google Drive کمی گیج‌کننده است.

پلتفرم‌های سازگار: سرویس Google Drive اپلیکیشن‌هایی برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، MacOS، iOS و اندروید فراهم می‌کند.

سرویس کلاد وان درایو

بیشتر بخوانید:خرید پروکسی سرور اختصاصی

مایکروسافت وان درایو (Microsoft OneDrive)؛ در دسترس برای کاربران ویندوز

سرویس ابری OneDrive از مایکروسافت، فضای ذخیره‌سازی رایگان تا ۵ گیگابایت را در اختیار کاربران ویندوز قرار می‌دهد. البته، کاربران می‌توانند از هر دستگاهی به این فضا دسترسی داشته ‌باشند. این سرویس به شما این امکان را می‌دهد که اسناد اسکن شده را مستقیماً در آن ذخیره کنید و از کامپیوتر شخصی با سیستم‌عامل ویندوز نیز به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

ویژگی‌های سرویس ابری Microsoft OneDrive

  • امکان دسترسی به فایل‌ها در حالت آفلاین
  • دسترسی آسان از هر دستگاه
  • رمزگذاری SSL بر روی داده‌ها
  • امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها و پوشه‌ها با ارسال لینک از طریق متن، ایمیل، فیسبوک یا iMessage
  • دریافت به‌روزترین برنامه‌های آفیس

معایب: فضای ذخیره‌سازی رایگان تنها ۵ گیگابایت است که نسبت به ۱۵ گیگابایت فضای رایگان Google Drive کمتر است.

پلتفرم‌های سازگار: ویندوز، اندروید، iOS و …

قیمت: طرح Basic سرویس ابری OneDrive با فضای ذخیره‌سازی ۵ گیگابایت به صورت رایگان برای همه در دسترس است.

فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان آی کلاد

بیشتر بخوانید:خرید از هتزنر (Hetzner)

سرویس آی‌کلاد؛ مناسب برای کاربران اپل

iCloud، سرویس ابری اختصاصی اپل برای ارائه فضای ذخیره‌سازی ابری است. کاربران این سرویس می‌توانند اسناد، تصاویر، و فایل‌های موسیقی خود را در این فضای ابری ذخیره کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند داده‌های خود را بر روی دستگاه‌های iOS، MacOS و ویندوزی خود دانلود کنند.

قابلیت‌های آی‌کلاد

  • پشتیبان‌گیری از گفتگوها حتی با تغییر گوشی
  • سازگاری با اکثر برنامه‌ها از جمله Mail، Calendar، Contact، Reminders، Safari و …
  • همگام‌سازی فوری فایل‌ها با هر تغییر کوچک

معایب: قابلیت به اشتراک‌گذاری لیست‌ها، برنامه‌ها و برخی از ویژگی‌ها فقط با افرادی امکان‌پذیر است که Apple ID دارند.

پلتفرم‌های سازگار: ویندوز، iOS و macOS.

نتیجه‌گیری

امروزه بیشتر افراد و کسب و کارها ترجیح می‌دهند به جای استفاده از سخت‌افزارهای فیزیکی برای ذخیره فایل‌های خود از فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان یا پولی استفاده کنند. سرور ابری رایگان این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که با خیال راحت داده‌های خود را به صورت آنلاین ذخیره کنند. علاوه بر این، کاربران در هر زمان و هر جا که بخواهند می‌توانید به صورت آنلاین در دستگاه‌های مختلف به داده‌های خود دسترسی پیدا کنند. سرورهای ابری که در این مقاله نام بردیم، مقدار محدودی فضای ذخیره‌سازی رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند. البته، نگران نباشید. شما می‌توانید با استفاده از سرویس‌های پرداخت ارزی کافه ارز نسبت به خرید اشتراک سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری اقدام کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *