وبلاگ

/

/

سایت OVH؛ سومین شرکت بزرگ هاستینگ

سایت OVH؛ سومین شرکت بزرگ هاستینگ

سایت OVH

سایت OVH از بزرگ ترین ارائه دهندگان خدمات وب هاستینگ در دنیا است که بسیاری از افرادی که کسب و کار آنلاین دارند و یا وبمستر هستند با آن آشنایی دارند. هاست OVH در ایران نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است اما برای خرید هاست از OVH به پرداخت ارزی نیاز خواهید داشت که با خدمات خرید هاست خارجی در کافه ارز این امر به سادگی امکان‌پذیر است. در این مطلب از کافه ارز با هم می‌خوانیم که سایت OVH چیست ، چه مزایا و معایبی دارد، انواع پلن ها و همچنین با نحوه خرید هاست از OVH آشنا می‌شویم.

سایت OVH چیست؟

سایت OVH در سال ۱۹۹۹ تأسیس شد. این سایت یک شرکت هاست وب فرانسوی است که مراکز داده مختلفی در سراسر جهان دارد. در حال حاضر سایت OVH بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده هاست در اروپا و سومین ارائه‌دهنده در جهان به شمار می‌رود. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های داده را در جهان از نظر مساحت دارد. این شبکه عظیم، هم‌اکنون بیشتر از ۴۰۰,۰۰۰ سرور را در بیشتر از ۳۰ مرکز داده در چهار قاره، تحت پوشش قرار می‌دهد. این سایت، طیف وسیعی از هاست را به حدود ۱.۶ میلیون کاربر در سراسر جهان ارائه می‌دهد. دفتر مرکزی این شرکت در Roubaix (کشور فرانسه) است. مرکز داده این شرکت در ایالات‌متحده آمریکا، آلمان، بریتانیا، ایرلند، کانادا، لهستان، فرانسه، سنگاپور و استرالیا قرار دارد.

گزینه های اشتراک سایت OVH

هاست OVH

  • طرح ۱۲ ماهه ۷.۵۰ دلار در ماه و هزینه کل آن ۹۰ دلار است.

در دسامبر سال ۲۰۱۰، سایت OVH به‌عنوان ارائه‌دهنده هاست وب برای ویکی لیکس تبدیل شد و همین اتفاق باعث شد تا بسیاری از مردم در سراسر جهان آن را بشناسند. در اکتبر سال ۲۰۲۱، این شرکت عظیم، خدمات عمومی خود را به‌عنوان سرویس DBaaS افزایش داد. این کار باعث شد تا مشتریان از کارهایی مانند راه‌اندازی، نگهداری سخت‌افزار و پیکربندی پایگاه داده راحتی پیدا کنند.

سایت OVH برای طراحی بصری خود از رنگ آبی استفاده می‌کند، به طوری که تناژهای مختلف رنگ آبی در این سایت زیاد به چشم می‌خورند. ویژگی دیگر این سایت این است که اطلاعات زیادی را به مخاطبان ارائه می‌دهد و دائما وبلاگ خود را به‌روز نگه می‌دارد. تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا این سایت به‌شدت کاربرپسند باشد. همچنین این سایت به زبان‌های هلندی، اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی، لهستانی، فرانسوی و انگلیسی برای مخاطبان در دسترس است.

بیشتر بخوانید: بهترین سرورهای DNS

طرح ها و قیمت گذاری سایت OVH

خدمات هاست OVH شامل هاست خصوصی، هاست عمومی و یک هاست فیزیکی (bare-metal) است که تحت سرور‌های اختصاصی و VPS مدیریت می‌شوند. همچنین خدماتی مانند پشتیبان گیری، امنیت، ایمیل، ثبت‌نام دامنه، فضای ذخیره‌سازی اضافی و خدمات مدیریتی را ارائه می‌دهد. هاست خصوصی، ۳.۹۹ دلار در ماه هزینه دارد. با استفاده از این طرح می‌توانید ۵ وب‌سایت، یک نام دامنه رایگان برای سال اول، ۱۰۰ گیگابایت فضای دیسک، پهنای باند نامحدود، ۱۰ حساب ایمیل (حداکثر ۱ گیگابایت در هر حساب) و یک پایگاه داده SQL در اختیار داشته باشید.

اگر می‌خواهید ویژگی‌های بیشتری را در اختیار داشته باشید، باید طرح‌های بزرگ‌تری را خریداری کنید. نکته دیگری که وجود دارد این است که برخلاف بسیاری از هاست‌ها، سایت OVH ضمانت بازگشت وجه و طرح آزمایشی رایگان به مخاطبان ارائه نمی‌دهد. یعنی اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتید خدمات آن‌ها را لغو کنید، نمی‌توانید هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید را از آن‌ها پس بگیرید. روش های پرداخت سایت OVH از طریق کارت‌های اعتباری، چک و حواله بانکی انجام می‌شود. همچنین می‌توانید برای ذخیره اطلاعات از ذخیره‌سازی ابری رایگان استفاده کنید که فایل‌ها را به صورت آنلاین و بدون هزینه در فضای ابری ذخیره می‌کند.

سمت راست جدول زیر مربوط به هاست‌هایی است که OVH ارائه نمی‌دهد و سمت چپ جدول مربوط به هاست‌هایی است که OVH آنها را ارائه می‌دهد:

ارائه نمی‌شودارائه می‌شود
هاست سبزهاست لینوکس
هاست رایگانهاست وردپرس
هاست تجارت الکترونیکهاست مشاغل کوچک
هاست ایمیلسازنده وب‌سایت
هاست کولوکیشنهاست فلزی
هاست ویدیوهاست VPS
هاست ویندوزهاست اختصاصی
هاست نمایندگی فروشهاست مدیریت‌شده
هاست نامحدودهاست وردپرس مدیریت‌شده
هاست اشتراکیهاست ابری

خرید از این سایت از طریق ویزا و مسترکارت صورت می‌گیرد. در صورتی که ویزا و مسترکارت ندارید نگران نباشید، شما می‌توانید برای پرداخت هزینه‌های ارتقا عضویت در سایت OVH از خدمات منحصر به فرد کافه ارز استفاده کنید.

نحوه خرید از سایت OVH

خرید از سایت OVH

بعدازاین‌که برنامه موردنظر خود را انتخاب کردید؛ از شما خواسته می‌شود تا یک CMS از پیش نصب‌شده از وردپرس، پرستاشاپ، دروپال و جوملا را انتخاب کنید. برای افزونه‌ها شما می‌توانید CDN و گواهی‌های SSL را اضافه کنید. پس از انجام این کار حالا می‌توانید نام دامنه خود را انتخاب کنید. اگر در سایت OVH حساب کاربری دارید، اکنون باید وارد حساب خود شوید، اما اگر تابه‌حال در این سایت حساب کاربری باز نکرده‌اید، حالا باید این کار را انجام دهید.

برای باز کردن حساب در OVH ، سایت به نام، آدرس ایمیل و رمز عبور شما نیاز دارد. همچنین به شما توصیه می‌کنیم قبل از این‌که حساب خود را باز کنید، حتما «شرایط خدمات» را مرور کنید. پس از وارد کردن این اطلاعات، حالا باید روی یک تائیدیه ارسال شده را کلیک کنید و اطلاعات دیگری مانند کشور، شهر، کد پستی، شماره تلفن و زبان موردنظر را برای تکمیل اطلاعات حساب کاربری خود تحویل دهید.

پس از ارائه این اطلاعات به داشبورد OVHcloud دسترسی پیدا خواهید کرد. از طریق این داشبورد می‌توانید اقداماتی مانند مدیریت و کنترل حساب، بازیابی نسخه پشتیبانی، حذف پایگاه داده، تغییر رمز عبور و… را انجام دهید. اگر می‌خواهید مقداری پول در یک کنترل پنل استاندارد سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید گزینه‌هایی مانند cPanel، Plesk، DirectAdmin و ISPconfig3 را انتخاب کنید، اما این گزینه‌ها شامل استفاده از تمام برنامه‌ها نمی‌شوند و محدودیت دارند.

به‌عنوان‌مثال، cPanel فقط با برنامه‌های هاست اختصاصی که هزینه آن از ۵۶.۷۵ دلار در ماه شروع می‌شود در دسترس کاربران است و به طور حتم بسیاری از کاربران این هزینه را پرداخت نخواهند کرد.در این مقاله به معرفی بهترین کشور سرور مجازی پرداختیم برای کسب اطلاعات بیشتر حتما این مطلبی را مطالعه کنید.

سرعت و تجربه

سایت OVH به دلیل مراکز داده فراوانی که در سراسر نقاط جهان دارد، از سرعت بسیار بالایی برخوردار است. برطبق آزمایش GTmetrix، در حالی که تخمین زده می‌شد ۳.۵ ثانیه طول می‌کشد تا دانلود انجام شود، اما سایت OVH در مدت زمان ۲.۹ ثانیه دانلود خود را به طور کامل انجام داد. سایر ویژگی‌های وب، عملکرد نسبتا خوب و در حد عالی داشتند. درباره آپ‌تایم باید گفت، سایت OVH ضمانت ۹۹.۹% آپ‌تایم با پشتیبانی SLA در تمام محدوده‌های VPS را ارائه می‌دهد.

همچنین این سایت ادعا دارد که تمام مراکز داده آن مطابق با استانداردهای Tier 3+ طراحی‌شده‌اند، یعنی مدت زمان خرابی این سایت در طول سال باید کمتر از ۱.۶ ساعت باشد.

حمایت و پشتیبانی از مشتریان

سایت OVH می‌گوید که به مشتریان خود کاملا متعهد است، اما این تعهد ظاهرا برای پشتیبانی مشتری نیست. به‌طورکلی این سایت چهار سطح پشتیبانی از مشتری را دارد که پایین‌ترین سطح آن «پشتیبانی استاندارد» نام دارد. این سطح شامل بخش پرسش‌های متداول، انجمن و پایگاه دانش است. بخش پایگاه دانش تعداد زیادی راهنمای گام‌به‌گام برای مخاطبان دارد؛ بنابراین به‌راحتی می‌تواند به مشتریان کمک کند.

بخش انجمن نیز تقریبا فعال است اما هنوز تعداد زیادی از سؤالات، بدون پاسخ باقی‌ مانده‌اند. سطح پشتیبانی استاندارد، تنها سطحی است که بدون دریافت هیچ هزینه‌ای به مشتریان خدمات ارائه می‌دهد. سطح دیگری برای پشتیبانی به نام «پشتیبانی ممتاز» وجود دارد که ۵۶ دلار در ماه هزینه دارد .«پشتیبانی تجاری» سطح دیگری از پشتیبانی مشتری است که هزینه آن از ۳۰۰ دلار در ماه شروع می‌شود.

در نهایت آخرین سطح پشتیبانی، «پشتیبانی سازمانی» نام دارد. هزینه این سطح به‌طورکلی مشخص نیست و اگر می‌خواهید از قیمت آن مطلع شوید می‌توانید با تیم فروش آنها در تمام روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر تماس بگیرید. سایت OVH قصد دارد به‌زودی پشتیبانی از طریق چت زنده را برای مشتریان راه‌اندازی کند.

بیشتر بخوانید: تفاوت سرورهای مجازی لینوکس و ویندوز

رقبای سایت OVH

خرید هاست از OVH

DigitalOcean می‌تواند یک رقیب سرسخت برای OVH باشد. افرادی که به دنبال هاست هستند می‌توانند، DigitalOcean را جایگزین سایت OVH کنند. این شرکت، یک شرکت فروش هاست است و مرکز آن در آمریکا مستقر است. هر دوی این هاست‌ها برای افرادی طراحی‌ شده‌اند که از تکنولوژی و فناوری اطلاعات کافی دارند. شباهت این دو هاست تنها در همین یک مورد بود.

تفاوتی که این دو شرکت باهم دارند این است که OVHcloud از رقیب خود یعنی DigitalOcean ارزان‌تر است، اما DigitalOcean نسبت به هزینه‌ای که می‌کنید، پشتیبانی مشتری بهتری به شما ارائه می‌دهد. جایگزین دیگر OVH، Linode نام دارد. Linode برای شروع، یک طرح آزمایشی ۷ روزه به کاربران ارائه می‌دهد.

هنگامی‌که صحبت از کاربرپسند بودن و در دسترس بودن پشتیبانی به میان می‌آید، سایت هاست گیتور (HostGator) می‌تواند برای کاربران بهترین گزینه باشد. مرکز داده این شرکت در آمریکا مستقر است و دسترسی برای کاربران در نقاط دیگر بسیار راحت است. سایت بلوهاست (Bluehost) گزینه دیگری است که ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی شبانه‌روزی و نصب آسان تعداد زیادی از برنامه‌ها باعث می‌شود تا کاربران مبتدی بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. همچنین این سایت ۳۰ روز ضمانت بازگشت وجه را به کاربران ارائه می‌دهد؛ یعنی شما بدون اینکه نگران هزینه خود باشید، زمان کافی برای امتحان کردن همه قابلیت‌ها را دارید.

سایت OVH با بیش از دو دهه تجربه‌ای که دارد، خدماتی مانند هاست فیزیکی، هاست عمومی، هاست خصوصی، VPS و راه‌حل‌های ترکیبی به مشتریان خود ارائه می‌دهد‌. ویژگی منفی که سایت OVH دارد این است که برای مبتدیان طراحی نشده است و بخش پشتیبانی مشتریان عملکرد خوبی ندارد؛ بنابراین اگر از خدمات آن‌ها راضی نیستید آن را امتحان نکنید.

خرید هاست از سایت OVH با کافه ارز

نظر شما درباره سایت OVH چیست؟ پیش از انتخاب هاست و خرید آن، پیش از هر چیز با انواع هاست و کاربردهای آن آشنا شوید. برای خرید هاست خارجی از سرویس‌دهنده‌های خارجی نیاز به داشتن کارت اعتباری یا حساب بین‌المللی خواهید داشت. با استفاده از خدمات پرداخت با ویزا کارت و مستر کارت و یا خرید با پی پال می‌توانید هاست مورد نظر خود را از شرکت های هاستینگ خارجی خریداری کنید. همچنین خدمات اختصاصی خرید هاست خارجی کافه ارز به شما در خرید آن از هر نوع سرویس‌دهنده خدمات هاستینگ خارجی از جمله خرید هاست از OVH یاری می‌رساند.

4.7/5 - (27 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *