وبلاگ

/

/

بهترین روش‌های کسب درآمد از تلگرام؛ دروغ یا واقعیت؟

بهترین روش‌های کسب درآمد از تلگرام؛ دروغ یا واقعیت؟

۲۷ اسفند ۱۴۰۲

کسب درآمد از تلگرام: امروزه، مردم بیشتر اوقات خود را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند و تقریباً تمام شرکت‌های بزرگ در تمامی این کانال‌ها حضور دارند. در واقع، کسب‌وکارها به این نتیجه رسیده‌اند که حضور در شبکه‌های اجتماعی و ارتباط با مشتریان و مخاطبان می‌تواند منجر به افزایش درآمد شود. حتی افرادی که کسب‌وکار ندارند نیز به واسطه تولید محتوا و فعالیت در این شبکه‌ها می‌توانند به درآمد قابل توجهی برسند. یکی از شبکه‌های اجتماعی که کاربران با فعالیت در آن می‌توانند کسب درآمد داشته باشند، تلگرام است. برای مثال، شما می‌توانید با بازی نات کوین تلگرام به کسب درآمد برسید یا این که به کانال‌های دیگران را مدیریت کررده و از این طریق پول بدست آورید. امروز در این مقاله بهترین روش‌های کسب درامد از تلگرام را معرفی می‌کنیم و بررسی می‌کنیم که آیا واقعاً می‌شود در تلگرام به درآمد رسید یا خیر؟ پس اگر از کاربران فعال تلگرام هستید، حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

چگونه از تلگرام پول در بیاورم؟

چرا کسب درآمد از تلگرام جذاب است؟

کسب درآمد از تلگرام خیلی رایج است و بیشتر کاربران ایرانی که سرمایه لازم برای راه‌اندازی فروشگاه فیزیکی را ندارند، می‌توانند با ایجاد یک کانال تلگرامی و جذب کاربران به راحتی محصولات و سرویس‌های خود را به آن‌ها عرضه کنند. حتی خیلی از افراد که محصولی برای فروش ندارند، با تولید محتوا و فعالیت روزانه در تلگرام می‌توانند به درآمد دلاری قابل توجهی دست پیدا کنند. این نکته را در نظر بگیرید برای دسترسی به خدمات حرفه‌ای‌تر پیشنهاد می‌شود که از اکانت پرمیوم تلگرام استفاده کنید. اما تا به‌حال از خود پرسیده‌اید که چرا کسب درآمد از تلگرام انقدر محبوب است و چه ویژگی‌هایی این اپلیکیشن را انقدر جذاب کرده است؟ در ادامه ویژگی‌های تلگرام که باعث محبوبیت آن بین کاربران ایرانی شده است را با یکدیگر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • دسترسی آسان برای همه کاربران: حضور و فعالیت در تلگرام خیلی آسان است. برای این کار شما فقط نیاز به یک گوشی موبایل و اینترنت پرسرعت دارید. در واقع، هر فردی می‌تواند عضو این شبکه مجازی شود و کسب‌وکار خود در زمینه‌های مختلف را راه‌اندازی کند.
  • عدم نیاز به مجوزهای سختگیرانه: برای این که بخواهید در بازار‌های سنتی یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید، باید تعدادی مجوز سختگیرانه از مراجع و نهادهای قانونی دریافت کنید. در تلگرام خبری از این کاغذبازی‌ها نیست و شما می‌توانید به‌راحتی کانال شخصی خود را راه‌اندازی کرده و از طریق آن کسب درآمد کنید؛ البته برای ادامه کار در تلگرام باید به قوانین و مقررات آن احترام بگذارید، در غیر این‌صورت از فعالیت در این اپلیکیشن محروم خواهید شد.
  • عدم نیاز به سرمایه اولیه: تقریباً تمام روش‌های کسب درآمد در دنیای امروز نیاز به سرمایه اولیه هنگفت دارند. در طرف دیگر، برای حضور در تلگرام و پول درآوردن از آن به هزینه بسیار ناچیزی احتیاج دارید. به طور کلی، کاربرانی که برای شروع کسب‌وکار شخصی خود سرمایه اولیه ندارند از شبکه اجتماعی تلگرام برای رسیدن به درآمد دلخواه استفاده می‌کنند.
  • محیط ساده: واقعیت این است که شما برای شروع به کار در تلگرام نیاز به هیچ کلاس آموزشی ندارید و با کمترین میزان تجربه استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید تمام امور مربوط به کانال را خود به تنهایی انجام دهید. در واقع، شما با همان بار اولی که وارد تلگرام می‌شوید، نحوه کار با آن را فرا خواهید گرفت. البته، اگر تعداد کاربران کانالتان زیاد شود برای پاسخگویی به آن‌ها باید چند نفر را در زمینه پاسخگویی به مشتریان استخدام کنید.
  • امنیت بسیار بالا: تلگرام به گفته خیلی از کارشناسان نرم‌افزار و مدیر عامل آن از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و هرگز نمی‌توان حساب کاربری اشخاص را در آن هک کرد. البته، فراموش نکنید که اگر تعداد مخاطبان زیادی دارید باید تمام نکات‌ امنیتی را رعایت کنید تا مبادا در کسب‌وکار شما مشکلی ایجاد شود.
  • پشتیبانی از زبان فارسی: یکی از بهترین مزایای تلگرام، پشتیبانی از زبان فارسی است و چون این اپلیکیشن میلیون‌ها کاربر ایرانی دارد، تمام آپدیت‌های خود را به زبان فارسی نیز منتشر می‌کند.

کسب درآمد از تلگرام چه مزایایی در مقایسه با دیگر شبکه‌های اجتماعی دارد؟

همان‌طور که می‌دانید، کسب درآمد از اینترنت و فضای آنلاین فقط محدود به تلگرام نمی‌شود و تقریباً تمام اپلیکیشن‌های مشابه نیز امکان درآمدزایی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. چند سال پیش، حدود 40 میلیون کاربران ایرانی به صورت روزانه از تلگرام استفاده می‌کردند که این میزان به دلیل سیاست‌های حفاظت از حریم شخصی کاهش داشته است. خیلی از افراد فکر می‌کنند که برای جذب کاربر و رسیدن به درآمد دلخواه در تلگرام باید هزینه تبلیغات زیادی بپردازند، در صورتی‌که بیشتر کانال‌هایی که به کسب درآمد در تلگرام مشغول هستند، زیر 5000 هزار نفر دنبال‌کننده دارند و خیلی برای تبلیغات هزینه نمی‌کنند.

با این‌حال، کسب درآمد از یوتویب، اینستاگرام، آپارات، روبیکا و واتس‌اپ نیز از قابلیت کسب درآمد را به کاربران ارائه می‌دهند. هر کدام از این اپلیکیشن‌ها دارای مزایا و معایب به‌خصوصی هستند، اما تلگرام یک‌سری مزیت بسیار جذاب دارد که مخصوصاً برای کاربران ایرانی کاربردی هستند. برای مثال، دو ویژگی “ربات‌های همه‌کاره” و “متمرکزشدن کاربر در کانال” باعث محبوبیت دوچندان این اپلیکیشن در میان کسب‌وکارهای ایرانی شده است.
ما در وبلاگ کافه ارز به آموزش فروش نات کوین پرداخته‌ایم و نحوه فروش آن را به صورت تصویری توضیح داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌شود به مقاله آن مراجعه کنید.
مزایای درآمدزایی در Telegram

ربات‌های چندکاره تلگرام

در دنیای امروز که سرعت حرف اول را در اپلیکیشن‌های اینترنتی می‌زند، ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تحول عظیمی در تلگرام به‌وجود آورده و جذب کاربران را به حداکثر رسانده است. تلگرام که به واسطه سروهای ابری به امن‌ترین پیامرسان دنیا مشهور شده است، با طراحی ربات‌های هوشمند، سطح جدیدی از اتوماسیون پاسخگویی به مشتریان را برای کاربران به ارمغان آورده است.

این ربات‌ها بر روی کانال‌ها و چت‌های تلگرام نصب می‌شوند و بر اساس قابلیتی که توسعه‌دهنده به آن‌ها محول کرده می‌توانند به روش‌های مختلف نیاز مشتریان را برطرف سازند. مهم‌ترین مزیتی که ربات‌های تلگرام در اختیار شما قرار می‌دهند این است که چه کانال شخصی داشته باشید، یا این‌که کانال تجاری، می‌توانید به سادگی از این ربات‌ها استفاده کنید. از کاربردهای ربات‌های هوش مصنوعی می‌توان به بهبود تجربه کاربران، اطلاع از اخبار و مدیریت کارهای روزمره تنها بخشی از کاربرد ربات‌های تلگرامی هستند که می‌توانند درآمدزایی از تلگرام را افزایش دهند. برای کسب اطلاعات درباره بهترین ربات تلگرام می‌توانید به مقاله آن در وبلاگ کافه ارز مراجعه کنید.

متمرکزشدن کاربر در یک کانال

شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر اینستاگرام به این شکل هستند که کاربر هدف پست‌ها و محتوای تمام صفحاتی که دنبال می‌کند را در اپلیکیشن مشاهده می‌کند. به همین دلیل، ممکن است کاربر هدف اصلاً پست‌ها و محتوای شما را نبیند. این اتفاق در تلگرام نمی‌افتد و کاربر به با ورود به کانال فقط محتوای مربوط به کسب‌وکار شما را مشاهده کرده و با اسکرول‌کردن می‌تواند به پست‌های دیگر دسترسی پیدا کند.

روش‌های کسب درآمد از تلگرام

اکنون که با تلگرام و مزیت‌های آن آشنا شدید، بهتر است با بهترین روش‌های کسب درآمد از آن نیز آشنا شوید. در ادامه جدیدترین روش‌های کسب درآمد از Telegram را به شما معرفی خواهیم کرد که با توجه به شرایط خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و به درآمدزایی بپردازید.

ساخت کانال تلگرام و جذب کاربر برای دیگران

دیجیتال مارکتینگ به یکی از مهم‌ترین ابزارها برای افزایش سطح درآمد در فضای آنلاین تبدیل شده است. افرادی که در این زمینه تخصص دارند می‌توانند باعث رشد کسب‌وکار و افزایش درآمد آن‌ها شوند. در حقیقت، متخصصان این حوزه می‌توانند با تعیین استراتژی و هدایت و جذب کاربران به کانال‌های تلگرامی منجر به رشد کانال‌های تلگرامی شوند، بنابراین، اگر با سازوکار کانال‌های تلگرامی آشنا هستید و می‌توانید یک کانال را از صفر تا صد راه‌اندازی و مدیریت کنید، یکی از بهترین روش‌ها برای شما، ساخت کانال و جذب کاربران در این شبکه است.

جذب کاربر برای کانال‌های دیگر

یکی از راحت‌ترین روش‌های کسب درآمد از تلگرام که از همان روزهای اول آغاز به کار این اپلیکیشن مورد توجه کاربران بوده است، جذب فالوور برای کانال‌های دیگر است. البته، این کار خیلی ساده هم نیست و برای انجام آن باید تجربه کافی در کار با تلگرام داشته باشید. علاوه بر این، برای این که بتوانید فالوور زیادی به یک کانال تلگرامی جذب کنید باید خود یک کسب‌وکار شناخته شده باشید و رتبه خوبی در گوگل داشته باشید. فراموش نکنید که اگر سایتی در این زمینه داشته باشید که رتبه خوبی هم در گوگل دارا باشد، درآمد شما برای این کار به بالای 100 میلیون خواهد رسید.

مدیریت کانال تلگرام سایر افراد و کسب‌وکارها

مدیریت کانال سایر افراد و کسب‌وکارها یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از Telegram است. برای این کار نیز باید آشنایی کافی با ترفندهای مدیریت و جذب یوزر در تلگرام داشته باشید. خوشبختانه با تجربه کم‌تر نیز می‌توانید وارد این مسیر شغلی شوید، اما باید در نظر داشته باشید که در این صورت از حقوق پایین‌تری برخوردار بوده و باید با کانال‌های کوچک‌تر کار خود را شروع کنید.

محتوانویسی ببرای کانال‌های تلگرام و کسب درآمد

محتوانویسی برای کانال تلگرام دیگران

اگر به راه‌اندازی کانال تلگرام علاقه‌ ندارید، می‌توانید از تولید محتوا برای تلگرام، کسب درآمد داشته باشید. برای مثال، ممکن است یک کانال تلگرامی با محتوای طنز یا فوتبالی به شما سپرده شود، در این صورت شما باید محتوایی متناسب با موضوع کانال تولید کرده و در روز چندین بار پست‌های کانال را به‌روزرسانی کنید. توجه داشته باشید که اگر تعداد محتوای منتشرشده در روز کم شود، تعداد فالوورها نیز کاهش یافته و در نتیجه درآمد کانال نیز افت پیدا می‌کند.

باید توجه داشته باشید که تولید محتوا در تلگرام انواع مختلفی نظیر محتوای متنی، ویدیویی، تصویری و انیمیشنی دارد. توصیه می‌شود که برای افزایش بازدهی تخصص خود در زمینه تولید انواع محتوای ذکرشده را به طور کامل فرا بگیرید. با اندوختن تجربه و افزایش ساعات کاری در زمینه محتوانویسی برای تلگرام می‌توانید به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید.

طراحی و توسعه ربات تلگرام

یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از تلگرام، طراحی و ایجاد ربات‌های هوشمند است. این ربات‌ها که مبتنی بر تکنولوژی هوش مصنوعی عمل می‌کنن، می‌توانند بیشتر امورات مربوط به مدیریت کانال‌ها را به خوبی بر عهده بگیرند. برای مثال، عملیاتی نظیر جذب اعضا برای کانال و یا حذف اعضای نامناسب از آن، به‌راحتی توسط این ربات‌ها انجام می‌شود. طراحی یک ربات که به صورت خودکار فعالیت می‌کند، می‌تواند برای سازماندهی کانال‌ها، افزایش فروش و کاهش هزینه‌ها بسیار کاربردی باشد. این قابلیت‌ها باعث رشد و افزایش محبوبیت ربات‌های تلگرام شده است و برنامه‌نویسان مسلط به این حوزه می‌توانند به درآمد قابل توجهی در این زمینه برسند.

ربات تلگرام را می‌توان به عنوان هوش مصنوعی Telegram در نظر گرفت که با توجه به دستورات کاربران می‌تواند امور مختلفی را اجرا کند. برای مثال، اگر می‌خواهید یک متن را به‌صورت تصویری طراحی کنید، باید متن و عکس مورد نظرتان را به ربات داده و پس از چند دقیقه عکس مورد نظر را دریافت کنید. بهترین زبان برنامه‌نویسی برای ساخت ربات تلگرام، زبان PHP است و اگر به آن تسلط دارید می‌توانید درآمد خوبی در این زمینه کسب کنید. علاوه بر این، می‌توان از ربات‌ها در زمینه جذب فالوور، خرید و فروش ارز دیجیتال و پاسخگویی به چت‌ها استفاده کرد.

همکاری در فروش و بازاریابی اینترنتی

یکی از روش‌های بسیار موثر برای کسب درآمد در تلگرام، بازاریابی محصولات دیگران و دریافت کمیسیون از آن است. اگر شما یک کانال تلگرامی با تعداد فالوور بالا دارید، می‌توانید محصولات کسب‌وکارهای دیگر را در آن برای فروش گذاشته و به ازای هر محصولی که به فروش می‌رود، کمیسیون دریافت کنید. برای مثال، سایت‌هایی مثل دیجیکالا برنامه همکاری در فروش دارند و شما با ثبت قرارداد با این کسب‌وکار می‌توانید درامد قابل توجهی کسب کنید.

در روش سنتی بازاریابی، شما مجبورید با مشتریان ملاقات کرده و با آن‌ها صحبت کنید تا آن‌ها را برای خرید محصولات متقاعد کنید. اما در این روش، شما می‌توانید در خانه بنشینید و با ایجاد محتوا، اطلاعات لازم را برای همه کاربران در یک کانال ارائه دهید. البته برای موفقیت در این روش، باید محصولات و شرکت‌های مناسبی را انتخاب کنید.

کسب درآمد از بازی نات‌کوین تلگرام

تلگرام به یکی از قدرتمند‌ترین شبکه‌های بلاک‌چینی در دنیا به نام TON مجهز است. این شبکه در چند سال اخیر ارز دیجیتال بومی خود یعنی ارز دیجیتال تن کوین (TON Coin) را نیز وارد بازار کریپتوکارنسی کرده است. این ارز دیجیتال در تمام صرافی‌های معتبر دنیا نظیر بایننس و کوکوین فهرست شده و حجم معاملات بالایی نیز دارد. یکی دیگر از امکانات بلاک‌چین تلگرام، عرضه بازی‌های بلاک‌چینی است که محبوب‌ترین آن‌ها نات کوین (Not Coin) به شمار می‌رود. نات کوین یک بازی مبتنی بر ربات تلگرامی به همین نام است. شیوه بازی به شکلی است که کاربران با کلیک‌کردن بر روی صفحه گوشی موبایل ارز دیجیتال NOT استخراج می‌کنند. ارز نات کوین به تازگی در سایت Getgems قابلیت خرید و فروش پیدا کرده است و کاربرانی که این ارز را استخراج کردند می‌توانند کسب درآمد دلاری از این بازی داشته باشند.

بازی های تلگرام

کسب درآمد از بازی فانتون تلگرام

بازی فانتون یکی دیگر از بازی‌های بلاک‌چین تلگرام است که امکان کسب درامد دلاری را به در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فانتون جدیدترین بازی Web3 تلگرام است که امکان مدیریت مجازی یک تیم فوتبال را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فانتون مانند نات کوین یک ربات تلگرامی دارد و زمانی که وارد آن می‌شوید می‌توانید یک کارت بازیکن برای هر پست در تیم فوتبال فانتزی 5 نفره خود انتخاب کنید. سپس، هر کارت بر اساس عملکرد بازیکنان در دنیای واقعی، ارزش‌گذاری می‌شود و شما می‌توانید این کارت‌ها را به عنوان NFT خرید و فروش کنید. برای مثال، اگر دروازه‌بان شما در بازی واقعی، گل نخورده و چندین بار دروازه تیم خود را نجات داده باشد، ارزش کارتش بیشتر می‌شود.

کسب درآمد از پلتفرم تبلیغاتی تلگرام

مدیر عامل تلگرام، پاول دورف به تازگی اعلام کرده که یک پلتفرم تبلیغاتی برای کسب‌وکارها در بلاک‌چین تلگرام راه‌اندازی کرده است. به این ترتیب، کسب‌وکارها با پرداخت پول (ارز دیجیتال TON) می‌توانند پست‌ها و کانال تلگرامی خود را در کانال‌های دیگر تبلیغ کنند. طبق گفته دورف، حدود 50 درصد از درامد تبلیغات به صورت ارز دیجیتال TON به صاحبان کانال‌ها تعلق می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند درآمد خود را در کیف پول تلگرام دریافت کنند. همچنین، شما برای اطلاع از قیمت نات کوین تلگرام می تواندی به مطلب آن در وبلاگ کافه ارز مراجعه کنید.

نتیجه‌گیری

مردم امروزی بیشتر اوقات فراغت خود را در شبکه‌های اجتماعی سرگرم هستند و پلتفرم‌های مختلفی نظیر تلگرام، اینستاگرام، فیس‌بوک، تیک‌تاک و یوتیوب کاربران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. حالا فکر کنید که در کنار سرگرمی بتوانید از شبکه‌های اجتماعی پول دربیاورید. تقریباً تمام شبکه‌های اجتماعی امکان کسب درآمد را برای کاربران خود مهیا کرده‌اند. در این میان کسب درآمد از تلگرام به دلیل سادگی و تنوع از محبوبیت بسیار زیادی بین کاربران به خصوص کاربران ایرانی برخوردار است. در این مقاله به صورت مفصل، بهترین روش‌های کسب درآمد از Telegram را توضیح دادیم، اگر شما روش دیگری برای کسب درآمد از تلگرام می‌شناسید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، می‌توانید آن را در بخش دیدگاه برای ما بنویسید.

5/5 - (10 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *