وبلاگ

/

/

📹 آموزش صفر تا صد نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران

📹 آموزش صفر تا صد نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

نقد کردن درآمد یوتیوب: یوتیوب یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی ویدیو محور است که میلیاردهات نفر در طول روز در آن به تماشای ویدیو می‌پردازند. یوتیوب برخلاف خیلی از شبکه‌های اجتماعی به کاربرانی که در آن محتوای تصویری با کیفیت درست کنند، مبلغی به عنوان دستمزد پرداخت می‌کند. خیلی از کاربران با ساخت یک کانال و تولید محتوای خلاقانه به درآمدهای چند صدهزار دلاری در ماه رسیده‌اند. البته، یکی از مشکلاتی که خیلی از کاربران یوتیوب با آن دست و پنجه نرم می‌کنند پرداخت ارزی که دلیل تحریم های موجود علیه ایران کار را برای کاربران ایرانی دشوار کرده است. مشکل دیگر که باهاش مواجه هستند نقد کردن درآمد دلاری در ایران است. امروز قصد داریم، آموزش کامل نقد کردن درآمد Youtube در ایران را را مورد بررسی قرار دهیم تا شما در زمینه کسب درامد دلاری از یوتیوب به مشکل نخورید.

شرایط نقد کردن درآمد از یوتیوب

بیشتر بخوانید :معرفی شغل های دورکاری

چه زمانی می‌توانید درآمد کانال خود را نقد کنید؟

ساختن کانال یوتیوب و رساندن آن به مرحله کسب درآمد یا همان مانتایز شدن (Monetize) کار آسانی نیست. شما برای این که بتوانید از کانال یوتیوب خود درآمد داشته باشد باید به طور جدی و منظم محتوای خوب و با کیفیت تولید کنید. برای این که به مرحله مانتایز شدن برسید باید کانالتان شرط رسیدن به 1000 دنبال‌کننده (سابسکرایبر) به همراه 4000 ساعت نمایش ویدیو به کاربران را پر کرده باشد.

در این حالت اگر درخواست خود مبنی بر کسب درآمد از کانال را برای یوتیوب ارسال کرده و به برنامه همکاری در یوتیوب (Youtube Partner Program) بپیوندید. آن‌گاه کارشناسان محتوای کانال شما را بررسی کرده و اگر ویدیوهای شما مطابق با قوانین یوتیوب باشد، آن‌گاه بخشی از هزینه تبلیغات بر روی محتوای کانالتان به حساب شما واریز خواهد شد.

البته، نقد کردن درآمد کانال یوتیوب چالش‌های زیادی دارد و از طریق سرویس‌های پرداختی مثل پی‌پال و پرفکت‌مانی امکان‌پذیر نیست. برای برداشت و نقد کردن درآمد یوتیوب باید کانالتان را به یک حساب گوگل ادسنس (Google Adsense) متصل کنید. مشکل از همین‌جا شروع می‌شود. چون گوگل ادسنس برای پرداخت دستمزد به آدرس، کد پستی و حساب بانکی صاحب حساب نیاز دارد. در واقع، گوگل ادسنس برای این‌که آدرس شما را تایید کند، یک نامه پستی حاوی یک رمز به آدرس شما ارسال می‌کند.

شما باید کد را داخل پنل ادسنس وارد نمایید. علاوه بر این، نقد کردن درآمد از کانال یوتیوب فقط به حساب بانکی معتبر واریز می‌شود. ادسنس برای تایید حساب بانکی مبلغ ناچیزی در حد چند سنت را به حساب بانکی فرد واریز می‌کند و کاربر باید رقم دقیق این انتقال را در پنل کاربری خود در ادسنس وارد کند.

این دو مورد که در بالا توضیح داده شد برداشت درآمد کانال یوتیوب در ایران را غیرممکن می‌کند. درآمد ارزی معمولاً از طریق حساب پی‌پال یا وایز قابل برداشت است اما یوتیوب در این زمینه سخت‌گیری بیشتری دارد و درامد کاربران را فقط به حساب بانکی واریز می‌کند. از آنجایی که بانک‌های ایران از طرف سیستم بانکی بین‌المللی پشتیبانی نمی‌شود، بنابراین نمی‌توانید درآمد خود را در حساب متعلق به ایران دریافت کنید.

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین سایت های فریلنسری

3روش نقد کردن درآمد یوتیوب

3روش نقد کردن درآمد یوتیوب

با توجه به مشکلاتی که نقد کردن درآمد از یوتیوب در ایران دارد خیلی از کانال‌هایی که بازدید کافی برای کسب درآمد به دست می‌آروند نمی‌توانند به مرحله نقد کردن یا دریافت هزینه برسند. اگر آن‌ها از روش‌های دریافت درآمد یوتیوب در ایران باخبر بودند قطعا این کار را نمی‌کردند. به طور کلی، 3 روش برای نقد درآمد یوتیوب وجود دارد که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • سفر به خارج از کشور و افتتاح حساب بانکی: سفر به کشورهای همسایه مانند ترکیه و افتتاح حساب در بانک‌های این کشور نظیر بانک زراعت یکی از روش‌هایی است که می‌توانید حسابتان را وریفای کنید. البته، در این روش باید چند روز در ترکیه بمانید چون گوگل ادسنس یک پاکت به آدرس محل زندگی شما در ترکیه ارسال می‌کند و شما باید آنجا باشید تا آن را تحویل بگیرید و کد موجود در آن را در پنل کاربری خود در ادسنس وارد نمایید. این کار هزینه نسبتاً زیادی بر روی دست شما می‌گذارد و مشخص نیست ادسنس پس از چند روز پاکت استعلام را برای شما پست کند.
  • درخواست کمک از دوستان و آشنایان مقیم خارج: اگر شما دوست یا آشنایی دارید که در خارج از اقامت داشته و امکان افتتاح حساب بانکی برای ادسنس را دارند، می‌توانید از آن‌ها برای نقد کرذدن درآمد یوتیوب استفاده کنید. در حقیقت، شما می‌توانید حساب بانکی‌ و آدرس آن‌ها را در حساب گوگل ادسنس وارد کنید. اما در بیشتر اوقات آن‌ها به دلیل مشکلات مالیاتی که ممکن است برایشان رخ دهد از انجام این کار امتناع می‌کنند.
  • شرکت‌های واسطه مانند کافه ارز: شرکت‌هایی نظیر کافه ارز با یک نرخ کارمزد منصفانه می‌توانند نسبت به نقد کردن درآمد یوتیوبرها کمک کنند. برای این که بتوانید درآمد چنل یوتیوب خود را نقد کنید باید آدرس کانال و مدارکی که از شما خواسته می‌شود را برای کارشناسان کافه ارز ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن برای فریلنسرها

کارمزد نقد کردن درآمد از یوتیوب

دریافتی شرکت‌ها و افراد واسطه خدمات ارزی و یا ام سی ان ها برای انتقال درآمد کانال یوتیوب شامل دو بخش کارمزد و حق الزحمه خود شرکت برای نقد کردن درآمد یوتیوب و مالیات حساب بانکی کشور خارجی می شود. شرکت ها معمولا در بازه ۲۰ تا ۴۰ درصد از یوتیوبرها تقاضا می‌کنند و این رقم بسته به کشوری که در آن اقامت دارند متفاوت است.

سابسکرایب یوتیوب

شرکت های mcn برای یوتیوب

وظیفه شرکت های mcn برای یوتیوب این است که به تولید کننده های محتوای ویدئویی ارائه خدمات کنند و در واقع واسط بین تولیدکننده محتوا و یوتیوب است و مورد تایید این پلتفرم است و به صورت رسمی در اروپا و آمریکا ثبت شده اند. هر سایت MCN یوتیوب دارای یک اکانت مرکزی می باشد که تعدادی از کانال های یوتیوب به آن متصل شده‌اند و در آخر هر ماه پول تمامی کانال ها به حساب ادسنس MCN های معتبر واریز می شود.

Multi-Channel Network فرایند قانونی برای کسب درآمد از طریق یوتیوب را راحت تر می کند. ماموریت اصلی شرکت های MCN، دریافت پول و انتقال نیست بلکه بهینه کردن رسانه و افزایش درآمد تبلیغاتی است چرا که فعالیت در یوتیوب بسیار تخصصی است و شاید بهتر باشد صاحب کانال روی تولید محتوا تمرکز کند و فعالیت های مربوط به حفاظت از مالیکت و کپی رایت محتوا و روش های بازاریابی و رشد کانال را به شرکت ام سی ان بسپارد.

کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب با استفاده از تبلیغات بهترین راه درآمد زایی در نظر گرفته می‌شود اما باید بدانید که استفاده از تبلیغات، تنها راه برای کسب درآمد دلاری از یوتیوب نیست؛ در واقع راه های درامد از یوتیوب زیادی برای این کار وجود دارد که در ایران برای دریافت و پرداخت دلاری به سایت‌های واسط نیاز است. در حال حاضر یوتیوب نیمی از اینترنت را تشکیل می‌دهند، این موضوع به این معنی است که ۹ میلیارد کاربر در هر ماه از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند و عده‌ای نیز آن را به عنوان کسب و کار آنلاین خود در نظر می‌گیرند که برای نقد درآمد ارزی خود به کمک نیاز دارند.

جالب است بدانید که به طور متوسط، ۵۰۰ ساعت ویدیو در هر دقیقه در این وب‌سایت بارگذاری می‌شود. هر چند نمی‌توانیم بگوییم که راهنمای کامل کسب درآمد از یوتیوب راهی راحت برای پولدار شدن به شما ارائه می‌دهد، اما می‌توانیم بگوییم که این مقاله می‌تواند به شما کمک تا راه کسب درامد از یوتیوب اصول لازم برای کسب درآمد از یوتیوب را بیاموزید، پس با ما همراه باشید.

کسب درآمد از یوتیوب

استفاده از برنامه youtube partner program

YouTube Partner Program یا برنامه شریک یوتیوب پاسخی است به سازندگان محتوای محبوب در یوتیوب.
این برنامه به این تولید کننده گان محتوا اجازه می دهد تا از ویدیوهای خود سودی کسب کنند و درآمد حاصل از تبلیغات یوتیوب را در کانال خود به اشتراک بگذارند.

این برنامه را می‌توان راه حلی برای دسترسی کاربرهای معمولی برای ساخت محتواهای محبوب در یوتیوب دانست که از ویژگی‌های خاص یوتیوب و از راه های درامد از یوتیوب به شمار می‌آید. البته برای درآمدزایی از یوتیوب نیاز نیست که حتما از برنامه شریک یوتیوب استفاده کنید، تنها افتتاح حساب ادسنس (AdSense) کافی است تا بر اساس بازدید کنندگان صفحه یوتیوب خود بتوانید درآمد کسب کنید، اما استفاده از برنامه شریک یوتیوب، کار را برای شما ساده‌تر می‌کند.

با استفاده از برنامه شریک یوتیوب به چندین منبع درآمد دسترسی خواهید داشت. بنابراین درآمدزایی از یوتیوب تنها به تبلیغات ویدیویی محدود نمی‌شود و شما می‌توانید از طریق مواردی از جمله سرویس پولی ماهانه وب‌سایت اشتراک ویدیو یوتیوب (یوتیوب پرمیوم)، ویژگی‌هایی که به شما اجازه می‌دهد تا مستقیما با کیف پول طرفداران وفادار خود در تعامل باشید مانند پخش گفتگو مستقیم یا سوپر چت، قفسه کالایی یوتیوب و هزینه عضویت در کانال شما در یوتیوب درآمد کسب کنید. این یکی از بهترین راه های درامد از یوتیوب است.

مراحل کسب درآمد از یوتیوب

مراحل کسب درآمد از یوتیوب با استفاده از برنامه شریک یوتیوب

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان درآمد یوتیوب داشت. درآمد یوتیوب از آنجایی که دلاری است در ایران یک مزیت محسوب می‌شود. بنابراین بهتر است با راه های درآمدزایی از یوتیوب آشنا شوید. راه های کسب درآمد از یوتیوب زیاد است اما در اینجا به 6 مورد از آن ها می‌پردازیم تا شما با انتخاب بهترین راه درآمد یوتیوب بتوانید به موفقیت دست پیدا کنید.

  • تبدیل شدن به یک یوتیوب پارتنر
  • فروش کالاهای کسب و کار خود
  • تولید محتواهای تبلیغاتی
  • از طرفداران خود بخواهید تا مستقیم به شما پول پرداخت کنند.
  • سعی کنید محتواهای خود را وایرال کنید.
  • تولید محتوا آموزشی

بیشتر بخوانید : نکات قبل از فریلنسری

کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب به گوگل ادسنس متکی است.به طور متوسط ​​، کاربران یوتیوب از طریق ادسنس بین ۳ تا ۵ دلار برای هر ۱۰۰۰ بار دیدن ویدیو خود درآمد کسب می‌کنند. شما برای پیوستن به برنامه شریک یوتیوب به حداقل ۱۰۰۰ مخاطب و ۴۰۰۰ ساعت ویدیو بارگذاری شده در ۱۲ ماه گذشته نیاز خواهید داشت.شما باید حساب ادسنس خود را راه‌اندازی کنید. شما باید ویژگی‌های درآمدزایی جدید کانال خود را کشف و بررسی کنید.

میانگین تعرفه درآمد از یوتیوب بین 0.01 تا 0.03 دلار برای نمایش تبلیغات است. یک یوتیوبر می‌تواند در حدود 18 دلار در هر 1000 نمایش آگهی به دست آورد که از 3 تا 5 دلار در هر 1000 نمایش ویدئو به دست می‌آید. همچنین می‌توان تخمین زد برای استعدادهای برتر، یک یوتیوبر می‌تواند برای هر 1000 نمایش ویدئو حدود 5 دلار درآمد داشته باشد. با این‌حال؛ میزان پولی که یوتیوب پرداخت می‌کند به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • تعداد بازدیدهایی که ویدئوی شما دریافت می‌کند
  • تعداد کلیک‌هایی که یک تبلیغ دریافت می‌کند
  • کیفیت تبلیغات
  • مسدودکننده‌ها
  • طول ویدئو

فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب

فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب

شما نمی‌توانید فقط ویدئویی را در یوتیوب ارسال کنید و امیدوار باشید که برای شما پول نقد به همراه داشته باشد؛ حتی اگر شما به‌اندازه کافی خوش‌شانس باشید و این ویدئو وایرال شود.

اگر شما قصد کسب درآمد از این شبکه اجتماعی را داشته باشید باید حساب شما ۱۰۰۰ مشترک (Subscribe) و ۴۰۰۰ ساعت نمایش فیلم داشته باشد. شما باید در ۱ سال اخیر این آمار را داشته باشید و ۱۲ ماه گذشته ملاک است، یعنی برای فعال شدن قابلیت کسب درآمد باید در ۱۲ ماه اخیر، هزار سابسکرایب و ۴ هزار ساعت نمایش داشته باشید. به دست آوردن ۴ هزار ساعت نمایش راحت تر از ۱۰۰۰ مشترک است، شما باید تمرکز اصلی تان را بر روی رسیدن به هزار مشترک بگذارید.

مراحل زیر را قبل از اینکه YouTube به شما امکان کسب درآمد از ویدئوهای خود را بدهد، باید انجام دهید:

  • حساب خود را برای کسب درآمد فعال کنید. این مرحله شامل علامت زدن یک گزینه درآمدزایی در حساب YouTube شما و موافقت با توافقنامه درآمدزایی YouTube است.
  • کانال یوتیوب خود را به یک حساب AdSense متصل کنید. یا یک حساب AdSense جدید ایجاد کنید. یا اینکه کانال YouTube را به‌حساب موجود خود وصل کنید.
  • معیارهای ویدئویی و قالب‌های تبلیغات را مرور کنید. YouTube فقط به شما امکان می‌دهد از ویدئوهایی که برای تبلیغات مناسب هستند درآمد کسب کنید. این بدان معناست که طبق قوانین یوتیوب شما نمی‌توانید برای فیلم‌هایی که خشونت یا برهنگی را نشان می‌دهند هزینه‌ای دریافت کنید و به طور خاص، شما موافقت می‌کنید که ویدئوهای شما هیچ‌گونه قوانین حق نسخه‌برداری کپی‌رایت را نقض نمی‌کنند. (هنگام استفاده از موسیقی پس‌زمینه باید مراقب باشید). همچنین می‌توانید نوع آگهی‌هایی را که می‌خواهید در طول ویدئو شما نمایش داده شود انتخاب کنید.
  • یک یا چند ویدئوی خاص را برای درآمدزایی آماده و تنظیم کنید.

سخن آخر

در این مطلب شما را با نقد کردن درآمد یوتیوب و یوتیوبرها، شرکت های mcn برای یوتیوب و در ایران را توضیح دادیم. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما جهت دریافت انواع خدمات نقد کردن درآمد ارزی و پرداخت های ارزی در ارتباط باشید.اگر شما درآمد دلاری از یوتیوب یا از سایت‌های خارجی دارید و برای نقد کردن درآمد یوتیوب و سایر سایت‌ها با مشکل مواجه هستید، می‌توانید درآمدهای ارزی خود را با استفاده از خدمات نقد درآمد ارزی در وب‌سایت کافه ارز، به ریال تبدیل کنید.

3.9/5 - (11 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *