وبلاگ

/

/

تفاوت دیپازیت فی و اپلیکیشن فی در چیست؟

تفاوت دیپازیت فی و اپلیکیشن فی در چیست؟

۷ اسفند ۱۴۰۲

تفاوت دیپازیت فی و اپلیکیشن فی: اگر بخواهید فرآیند مهاجرت تحصیلی یا تحصیل در خارج را با موفقیت پشت سر بگذارید، باید با اصطلاحاتی که در این زمینه وجود دارد بیشتر آشنا شوید. در حقیقت، هرچه اطلاعات فنی شما بیشتر باشد، مسیر اپلای و قبولی در دانشگاه‌های خارجی برای شما آسان‌تر خواهد شد. اپلیکیشن فی (Application Fee) و دیپازیت فی (Deposit Fee) دو مورد از مهم‌ترین اصطلاحات اپلای تحصیلی به شمار می‌روند. خیلی از افراد این دو اصطلاح را مشابه هم می‌دانند در حالی‌که تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند. در این مقاله قصد داریم تفاوت دیپازیت فی و اپلیکیشن فی را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تفاوت دیپازیت فی و اپلیکیشن فی

دیپازیت فی (Deposit Fee) چیست؟

اگر بخواهیم تفاوت دیپازیت فی با اپلیکیشن فی را به صورت کامل درک کنیم، باید ابتدا تعریف دقیقی از هر کدام از این مفاهیم داشته باشیم. بنابراین، اولی سوالی که باید پاسخ دهیم این است که دیپازیت فی چیست؟ دیپازیت فی به هزینه‌ای گفته می‌شود که پس از اخذ پذیرش از دانشگاه و قبولی در رشته موردنظر باید به دانشگاه پرداخت کنید. در حقیقت، دانشگاه‌های خارجی برای این‌که مطمئن شوند فرد پذیرفته‌شده حتماً در دانشگاه ثبت‌‌نام می‌کند، دیپازیت فی را از وی دریافت می‌کنند. دانشگاه از این طریق می‌تواند آمار دقیق‌تری از دانشجویان سال تحصیلی جدید خواهد داشت.

البته، دریافت دیپازیت فی دارای یکسری قوانین و تبصره است. برای مثال، هزینه دیپازیت فی بنا با توجه به قوانین دانشگاه ممکن است در زمان ثبت‌نام حضوری یا شروع کلاس‌های ترم اول به دانشجو بازگردانده شود. یا این که اگر پس از پرداخت آن از ادامه روند ثبت‌نام منصرف شدید، می‌توانید آن را از دانشگاه پس بگیرید. بنابراین این نکته را به خاطر بسپارید که در اکثر مواقع، دیپازیت فی را می‌توان ریفاند کرد یا به عبارت ساده‌تر می‌توان آن را به طور کامل پس گرفت. این اصطلاح در برخی از سایت‌ها یا منابع به نام هزینه ادمیشن فی (Admission Fee) به کار می‌رود. توجه داشته باشید که این دو اصطلاح تفاوتی با یکدیگر ندارند و کاربردی مشابه دارند.

هزینه اپلیکیشن فی (Application Fee) چیست؟

یکی دیگر از اصطلاحات مهم در زمینه مهاجرت تحصیلی، اپلیکیشن فی است. اپلیکیشن فی هزینه‌ای است که باید پس از ارسال درخواست پذیرش برای بررسی مدارک تحصیلی توسط دانشگاه به آن بپردازید. در حقیقت، اپلیکیشن فی برای تامین هزینه انجام مصاحبه، جلسات آنلاین، پاسخگویی به ایمیل‌ها، بهینه‌سازی فرم اپلیکیشن، بررسی مدارک متقاضیان و اعلام نتایج قبولی در دانشگاه دریافت می‌شود. توجه داشته باشید که اپلیکیشن فی در برخی از دانشگاه‌‌ها رایگان است اما اگردر قوانین دانشگاه نوشته شده که پرداخت اپلیکیشن فی اجباری است باید آن را برای جلوبردن فرآیند پذیرش خود پرداخت کنید. اگر برای پرداخت این هزینه نگرانی دارید می‌توانید از سرویس پرداخت بین‌المللی کافه ارز برای این کار استفاده کنید. به یا داشته باشید که هزینه اپلیکیشن فی غیرقابل استرداد است و به هیچ وجه نمی‌توانید آن را پس بگیرید.

پرداخت هزینه دیپازیت و اپلیکیشن فی

تفاوت دیپازیت فی و اپلیکیشن فی در چیست؟

فرق دیپازیت فی و اپلیکیشن فی: حالا که با مفهوم دو اصطلاح دیپازیت فی و اپلیکیشن فی آشنا شدید، می‌توانید با بررسی ویژگی‌های هر یک، تفاوت آن را دو را بهتر متوجه شوید. در ادامه تفاوت بین اپلیکیشن فی و دیپازیت فی را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

زمان پرداخت

مهم‌ترین و اولین‌ تفاوت میان دیپازیت فی و اپلیکیشن فی به زمان پرداخت می‌شود. اپلیکیشن فی در زمان ارسال درخواست‌نامه، مدارک تحصیل و پرکردن فرم اپلیکیشن پرداخت باید پرداخت شود. در طرف دیگر، دیپازیت فی پس از پذیرش در دانشگاه باید توسط فرد پذیرفته‌شده پرداخت شود.

قابلیت ریفاند

تفاوت بعدی که میان دیپازیت فی و اپلیکیشن فی مربوط به قابلیت استرداد این هزینه‌ها است. هزینه‌ای که بابت اپلیکیشن فی پرداخت می‌کنید معمولاً غیرقابل بازگشت است اما هزینه دیپازیت فی در بیشتر مواقع قابلیت ریفاند (بازگشت) دارد. توجه داشته باشید که استرداد هزینه‌ها به قوانین و مقررات دانشگاه بستگی دارد و برای پس‌گرفتن این هزینه باید طبق مقررات درخواست دهید.

مبلغ پرداختی

تفاوت بعدی میان دیپازیت فی و اپلیکیشن فی درباره مبلغ این هزینه‌ها است. مبلغی که برای اپلیکیشن فی پرداخت می‌کنید معمولاً کمتر از دیپازیت فی است. در حقیقت، دانشگاه‌ها هنگام دریافت دیپازیت فی، هزینه‌های جانبی دیگری نظیر هزینه خوابگاه، بیمه و موارد دیگر را نیز از متقاضی دریافت می‌کنند. به عبارت دیگر، هزینه‌ای که به عنوان دیپازیت فی دریافت می‌شود فقط به هزینه رزرو صندلی در دانشگاه مربوط نمی‌شود، بلکه شامل خدمات دیگری نیز می‌شود. همچنین، اگر تصمیم دارید از طریق تحصیل مهاجرت کنید پیشنهاد می‌شود حتما قبل از اقدام مطلب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی را مطالعه کنید.

فرق دیپازیت فی و اپلیکیشن فی

آیا پرداخت اپلیکشن فی و دیپازیت فی الزامی است؟

هزینه دیپازیت فی نشان‌دهنده پذیرش شما در دانشگاه مورد نظر است. اگر دانشگاه برای ادامه ادامه روند ثبت‌نام از شما دیپازیت فی درخواست کند باید حتماً آن را بپردازید. البته، برخی از دانشگاه این هزینه را دریافت نمی‌کنند. بنابراین بهتر است قبل از پرداخت این هزینه به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید. پرداخت هزینه اپلیکیشن فی هم در بیشتر مواقع اجباری است و برای این‌که دانشگاه پروسه بررسی مدارک شما را شروع کند باید این هزینه را پرداخت کنید. به عبارت دیگر، تا زمانی که این هزینه پرداخت نشود، روند پذیرش شما در دانشگاه استارت نمی‌خورد.ه همچنین، اگر به دنبال این هستید که با بهترین دانشگاه های اروپا آشنا شوید به مقاله آن در وبلاگ کافه ارز مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه‌ها، هزینه اپلیکیشن فی دریافت نمی‌کنند. بنابراین، بهتر است که برای آگاهی از این موضوع به وب‌سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید یا از طریق ایمیل و شماره تلفن با آن‌ها تماس بگیرید. لازم به ذکر است که اطلاعات مربوط به ددلاین و ظرفیت باقی‌مانده در وب‌سایت موجود است.

پرداخت دیپازیت فی و اپلیکیشن فی در کافه ارز

فرآیند پذیرش در دانشگاه‌های خارجی مشمول یک‌سری هزینه جانبی می‌شود که دیپازیت فی و اپلیکیشن فی جزو آن‌ها به شمار می‌روند. پرداخت دیپازیت فی و اپلیکیشن فی از طریق کارت‌های اعتباری نظیر ویزاکارت و مسترکارت به صورت آنلاین پرداخت می‌شود. کاربران ایرانی به صورت عادی نمی‌توانند از چنین سرویس‌های پرداختی استفاده کنند، بنابراین می‌توانید به راحتی پرداخت‌ هزینه دیپازیت فی و اپلیکیشن فی خود را به کافه ارز بسپارید.

نتیجه‌گیری

اگر می‌خواهید برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور نظیر دانشگاه oxford اپلای کنید، نممکن است در درک اصطلاحاتی نظیر دیپازیت فی و اپلیکیشن فی دچار چالش شوید. دیپازیت فی به معنی هزینه‌ای است که بعد از پذیرش و برای رزرو صندلی خود در دانشگاه باید پرداخت کنید. در طرف دیگر اپلیکیشن فی هزینه‌ای است که ابتدای روند پذیرش و برای بررسی مدارک خود توسط دانشگاه باید پرداخت کنید. شما می‌توانید هر دو هزینه را از طریق سرویس پرداختی کافه ارز پرداخت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *