وبلاگ

/

/

معرفی سایت‌های کسب درآمد از نوشتن نقد کتاب

معرفی سایت‌های کسب درآمد از نوشتن نقد کتاب

۸ اسفند ۱۴۰۲

کسب درآمد از نوشتن نقد کتاب: شاید به عنوان یک فرد علاقه‌مند به خواندن یا نوشتن کتاب از خود بپرسید که آیا می‌توان از این سرگرمی کسب درآمد داشت یا خیر؟ در جواب این سوال باید بگوییم، بله. شما می‌توانید با خواندن یک اثر هنری و نقد آن از جنبه‌های مختلف به کسب درآمد بپردازید. شما با این کار می‌توانید به خوانندگان دیگر کمک کنید که ارزیابی جامعی از کتاب داشته باشند. برای این کار حتی نیاز نیست که نوسینده حرفه‌ای باشید. شما می‌توانید از فرصت‌های بی‌شماری که در این زمینه برای شما فراهم است، در کنار لذت‌بردن از کاری که دوست دارید، به کسب درآمد نیز بپردازید. با ما در این مطلب همراه باشید تا سایت‌های معتبر در این زمینه را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم. برای پرداخت ارزی و نقد درآمد ارزی خود به ریال، مجموعه کافه ارز به شما کمک می‌کند تا بدون مشکل بتوانید این مراحل کار را طی کنید.

درآمدزایی از طریق نوشتن نقد برای کتاب و مجلات

چگونه نقد کتاب بنویسیم؟

شاید به عنوان کسی که به صورت روزانه در حال خواندن کتاب است، دوست داشته‌ باشید که نقد این کتاب‌ها را نیز بنویسید. این موضوع که چگونه نقد کتاب بنویسیم نکته‌ مهمی است که برای انجام آن باید یک‌سری مهارت کسب کنیم. نقد کتاب با معرفی کتاب فرق دارد. فردی که کتاب را معرفی می‌کند می‌خواهد مخاطب را از وجود چنین کتابی آگاه کند. در این حالت، نیازی نیست که کتاب را به طور کامل بخوانیم، بلکه با مطالعه مقدمه کتاب و توجه به مشخصات ظاهری نظیر جلد کتاب می‌توانیم آن را به مخاطب معرفی کنیم. نقد کتاب اما عمل دیگری است و برای آن باید کتاب را به طور کامل در زیر ذره‌بین قرار داده و بخش‌های مختلف آن را ارزیابی کنیم. همچنین، ما در وبلاگ کافه ارز به 10 شغل فریلنسری پردرآمد در ایران اشاره کرده‌ایم که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

به طور کلی بهتر است قبل از نوشتن نقد کتاب یکسری سوال مطرح کنیم و در زمان خواندن کتاب، آن‌ها را پاسخ دهیم. برای مثال، سوالاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم را می‌توانید قبل از شروع نقد مطرح کنید.

  • انگیزه اصلی نویسنده از نوشتن این کتاب چه بوده است؟
  • آیا نویسنده به هدفی که داشته در این کتاب رسیده است؟
  • مطالب کتاب چقدر با یکدیگر مرتبط هستند؟
  • آیا کفیت ظاهری کتاب راضی‌کننده است؟
  • آیا شخصیت‌های کتاب به خوبی پرداخته شده‌اند؟

در مرحله بعدی بهتر است سراغ خود نویسنده بروید. با بررسی زندگی خصوصی نویسنده و شرایطی که در آن بزرگ شده است. زمانی که کتاب به چاپ رسیده است نیز برای نقد آن به درد شما می‌خورد چون از این طریق می‌توانید شرایط تاریخی زمان منتشرشدن کتاب را بهتر درک کنید. شما همچنین می‌توانید خلاصه‌ای از کتاب را در متن خود بیاورید. البته، فراموش نکنید که خیلی وارد جزییات کتاب نشوید و فقط تا حدی بگویید که مخاطب متوجه موضوع اصلی کتاب بشود. در ادامه نیز می‌توانیم اشتراک و اختلاف نظرات خود با نویسنده را شرح دهیم. حالا که با نحوه نوشتن نقد کتاب آشنا شدید، باید با سایت‌هایی که می‌توانید از نوشتن نقد کتاب درآمد کسب کنید نیز آشنا شوید. در ادامه بهترین سایت‌های کسب درآمد از نوشتن نقد کتاب را معرفی خواهیم کرد.

سایت Kirkus Reviews

سایت Kirkus Reviews یک مجله معتبر نقد و بررسی کتاب در ایالات متحده است که به دلیل نقدهای با کیفیت و شناخته شده‌اش در جهان ادبیات شهرت یافته است. این مجله به دنبال منتقدینی است که توانایی نوشتن نقدهای حرفه‌ای در زمینه کتاب‌های انگلیسی و اسپانیایی را داشته باشند. این سایت بخش ویژه‌ای به نام Kirkus Indie دارد که شما می‌توانید نقد خود را برای آثار شخصی منتشر کنید. نقدی که می‌نویسید باید حدود 350 کلمه باشد و پس از 2 هفته که کتاب به شما تحویل داده می‌شئد آن را آماده کرده باشید. این فرصت هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد و می‌توانید به صورت آنلاین نظرات خود را در این سایت درج کنید.

شما در ازای 350 کلمه نقد حرفه‌ای می‌توانید انتظار 50 دلار داشته باشید و پس از انتشار 8 الی 10 نقد با کیفیت می‌توانید درخواست افزایش دستمزد خود را ارسال کنید. توجه داشته باشید که برای فعالیت در این سایت باید تجربه قبلی نقد کتاب داشته باشید. بنابراین، در صورت داشتن تجربه و مهارت کافی نقد می‌توانید رزومه خود به همراه نمونه کار خود را برای این سایت ارسال کنید.

سایت online book club برای درآمدزایی از نقد کتاب

کسب درآمد از نوشتن نقد کتاب در سایت Online Book Club

سایت Online Book Club یک پلتفرم رایگان مطالعه کتاب است که بیش از 10 سال در اینترنت فعالیت دارد. این سایت همچنین فرصت بسیار خوبی برای افرادی است که در زمینه بازبینی و نقد کتاب فعالیت دارند. زمانی که می‌خواهید اولین نقد خود را انجام دهید، سایت یک کتاب را برای نقد و بررسی رایگان به شما می‌دهد. سپس با اندکی هزینه می‌توانید فرصت نقد بیشتر را در اختیار بگیرید.

به عنوان یک منتقد، از شما انتظار می‌رود که یک نقد حرفه‌ای بنویسید که تمام جوانب کتاب، از جمله مخاطبان مورد نظر برای آن، را پوشش دهد. در حقیقت، از شما انتظار نمی‌رود که فقط یک نقد مثبت بنویسید، بلکه اگر حتی کتاب را دوست ندارید نیز می‌توانید نقد منفی نوشته و به آن امتیاز دهید.

سایت Online Book Club از طریق سیستم پرداخت PayPal به منتقدین آثار ادبی پول پرداخت می‌کند. شما می‌توانید در ازای هر نقدی که منتشر می‌کنید، هزینه‌ای بین 5 تا 60 دلار دریافت کنید. همچنین، به ازای هر 30 نقد، یک کارت هدیه 25 دلاری آمازون نیز دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، این سایت به صورت روزانه یک قرعه‌کشی برگزار می‌کند که فرصت مناسبی برای برنده‌شدن یک گیفت کارت 20 دلاری آمازون است. شما قبل از اینکه تصمیم بگیرید یک فریلنسر باشید پیشنهاد می شود به مقاله ۹نکات قبل از کار فریلنسری باید بدانید در وبلاگ کافه ارز مراجعه کنید.

سایت New Pages

سایت New Pages پلتفرمی است که اخبار، اطلاعات، و راهنماهای مجلات ادبی را ارائه می‌دهد. این وب‌سایت یک فرصت فوق‌العاده برای نویسندگان فراهم کرده است تا با نوشتن نقدهای سریع، درآمد کسب کنند. برای این کار کافی است یک نقد باکیفیت در حد 100 الی 200 کلمه منتشر کنید. شما همچنین می‌توانید تا 300 کلمه نیز نقد خود را بنویسید. منتقدین می‌توانند نظرات صادقانه خود را درباره جدیدترین کتاب‌ها، مجلات یا نوشته‌های فردی که اخیراً مطالعه کرده‌اند، ارائه دهند. شما می‌توانید نمونه نقدهای خود را به سایت New Pages ارسال کنید. اگر تیم ارسال، نظرات شما را پذیرفت، به سرعت هزینه آن به شما پرداخت خواهد شد.

کسب درآمد از نوشتن نقد در سایت US Review

نشریه نقد کتاب US Review یک انتشارات مشهور است که به دلیل بررسی‌های کیفی خود در عرصه نقد کتاب شناخته شده است. این انتشارات آنلاین فرصتی را برای نویسندگان فراهم کرده تا با نوشتن نقدهای کتاب برای آثار منتشر نشده، درآمد کسب کنند. اگر تمایل دارید در این سایت مشغول به کار شوید باید رزومه خود به همراه نمونه کارتان را به آدرس ایمیل یکه در سایت وجود دارد ارسال کنید.

وبسایت US Review فهرستی از کتاب‌ها را برای نقد و بررسی فهرست کرده است. از این فهرست، شما می‌توانید با درنظرگرفتن اولویت زمانی، یک کتاب را جهت بررسی انتخاب کنید. پس از ارسال کتاب، انتظار می‌رود که در عرض 2 الی 3 هفته نقد با کیفیت خود را تحویل دهید. سایت US Review دستورالعمل‌هایی را در وبسایت خود برای نوع بررسی‌هایی که از شما انتظار دارند ارائه کرده است. به طور کلی، شما ملزم به نوشتن متنی با حداقل 250 تا 300 کلمه هستید که باید بر روی خلاصه کتاب و تحلیل کلی آن تمرکز داشته باشید. حال به شما پیشنهاد می‌شود برای راحتی در این مسیر به مقاله 7 بهترین اپلیکیشن برای فریلنسرها در وبلاگ کافه ارز مراجعه کنید.

درآمد دلاری در ازای بازبینی کتاب

سایت Booklist

مجله اینترنتی Booklist یک نشریه آمریکایی است که بررسی‌ها و نقدهای مربوط به کتاب‌های مختلف را منتشر می‌کند. هدف اصلی سایت بوک‌لیست این است که به علاقه‌مندان در انتخاب کتاب مناسب کمک کند. این سایت همچنین فرصت کسب درامد از نوشنتن نقد کتاب را در اختیار منتقدین قرار می‌دهد. همچنین اگر علاقه‌مند هستید بدانید کسب درآمد در منزل بدون سرمایه به چه صورت است می‌توانید به مقاله آن در وبلاگ ما مراجعه کنید.

اگر می‌خواهید در این وب‌سایت فعالیت داشته باشید، نقد و بررسی شما باید از دستورالعمل‌های ارائه شده توسط آنها پیروی کند. نقدها معمولاً در حدود 175 کلمه هستند، با این حال، اگر کتاب برجسته‌ای باشد، می‌توانید یک بررسی بین 200 تا 225 کلمه برای آن بنویسید. پس از ارسال نقد و بررسی به این سایت، اگر توسط تیم بازبینی تایید شود به راحتی منتشر می‌شود. سایت Booklist برای هر بازبینی مبلغ 15 دلار و برای ارسال نظر در پست‌های وبلاگ و مقالات برجسته 12.5 دلار پرداخت می‌کند. به خاطر داشته باشید که فرصت نقد و بررسی در این سایت محدود هستند، بنابراین باید بهترین کیفیت را برای نقد خود ارائه دهید.

سایت Reedsy

وب‌سایت Reedsy یک منبع جامع در زمینه کتاب و نوشتن نقد ادبی است. این سایت بسیاری از کتاب‌های منتشر نشده را بررسی و منتشر می‌کند و شما می‌توانید به راحتی در این مسیر همراه آن‌ها باشید. صدها نویسنده کتاب‌های خود را برای بررسی به این سایت ارسال می‌کنند و شما در کنار فرصت کسب درآمد از نوشتن نقد کتاب، می‌توانید کتاب‌های زیادی را به صورت رایگان دریافت کنید.

سایت Reedsy به طور مستقیم به شما برای انتشار نقد پول نمی‌پردازد. در حقیقت، خوانندگانی که از نقد شما استفاده می‌کنند و آن را مفید می‌دانند، به شما دستمزد می‌دهند. خوانندگان می‌توانند مبلغ 1، 3 یا 5 دلار را به عنوان هدیه و برای تشکر برای شما ارسال کنند. برای فعالیت در این سایت باید یک نقد واقعی و باکیفیت بنویسید و سعی کنید که اعتبار پروفایل خود را بالاتر ببرید. همچنین، دیگر سایتی می‌توانید از طریق آن کسب درامد دلاری داشته باشید کسب درامد از Fiverr است که برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله آن در وبلاگ کافه ارز مراجعه کنید و آن را مطالعه کنید.

کسب درآمد از نوشتن نقد کتاب در سایت Book Browse

وبسایت Book Browse یک منبع برتر برای بررسی کتاب‌های برتر جهان است. این سایت همچنین نقدهایی را برای داستان‌های تخیلی بزرگسالان و کتاب‌هایی مربوط به رده سنی جوانان منتشر می‌کند. شما به عنوان یک فریلنسر، می‌توانید در این سایت عضو شده و به راحتی نقد خود را منتشر کنید. شما می‌توانید به صورت ماهانه نقدهای خود را منتشر کنید که در این صورت درآمد قابل توجهی نصیب شما نمی‌شود. نکته جالب توجه این است که نیاز نیست حتماً نسخه فیزیکی کتاب را برای نوشتن نقد در اختیار داشته باشید، بلکه با دریافت نسخه دیجیتالی کتاب نیز می‌توانید برای آن نقد بنویسید. همچنین ما در وبلاگ کافه ارز به 10 شغل فریلنسری پردرآمد در ایران اشاره کرده‌ایم که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید. شرح وظایف دیجیتال مارکتر فریلنسر را در ادامه معرفی می‌کنیم.

معرفی سایت‌های کسب درآمد دلاری از نقد نوشتن کتاب

سایت Get Abstract

وب‌سایت Get Abstract یک منبع اینترنتی است که خلاصه‌ای از انواع کتاب‌ها را ارائه می‌دهد. این وب‌سایت خلاصه‌هایی از کتاب‌های مختلف از جمله کتاب‌های دانشگاهی و مجلات را در اختیار کاربران قررار می‌دهد. اگر می‌خواهید به عنوان یک فریلنسر در Get Abstract فعالیت داشته باشید، می‌‌توانید درخواست خود را برای عضویت در آن ارسال کنید. شما با فعالیت در این سایت می‌توانید به عنوان یک نویسنده آزاد و دورکار، نقد یا خلاصه کتاب‌ها یمورد علاقه خود را منتشر کنید.

نتیجه‌گیری

خواندن کتاب یکی از بهترین سرگرمی‌ها به شمار می‌رود که علاوه بر افزایش سطح آگاهی و سواد می‌تواند بسیار لذت‌بخش نیز باشد. در این مقاله به این نکته پرداختیم کهکسب درامد دلاری از نوشتن کتاب چگونه است و از چه سایت‌هایی می‌توان برای انجام این کار اقدام کرد. دریافت درآمد از سایت‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم به روش‌های مختلف امکان‌پذیر است. اگر در این زمینه درآمد دلاری دارید می‌توانید دستمزد خود را از طریق سرویس نقد درآمد ارزی کافه ارز به راحتی در حساب بانکی خود در ایران و به صورت ریالی دریافت کنید. برای نقد درآمد ارزی خود کافی است در سایت کافه ارز ثبت‌نام کرده و به‌راحتی درآمد خود را نقد کنید.

4.2/5 - (5 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *