وبلاگ

/

/

تبدیل نمره دولینگو به آیلتس چگونه است؟

تبدیل نمره دولینگو به آیلتس چگونه است؟

۱۶ فروردین ۱۴۰۲

تبدیل نمره دولینگو به آیلتس: آزمون دولینگو (Duolingo) یک آزمون بین المللی آنلاین است که داوطلبان می‌توانند در هر زمان و مکان تنها با استفاده از رایانه‌ی شخصی خود در آن شرکت کنند. داوطلبانی که می‌خواهند توانایی زبان خود را اثبات کنند، بدون دغدغه می‌توانند با انتخاب این آزمون در کوتاه ترین زمان ممکن، مدرک معتبری را دریافت کنند که مورد پذیرش بسیاری از موسسات در سراسر دنیا است. مثل سایر آزمون‌های زبانی معتبر، دولینگو چهار مهارت را مورد سنجش قرار می‌دهد. نمره دولینگو در هر بخش تفسیر خاص خود را دارد. هر نمره آن نشان دهنده‌ی سطح مشخصی از دانش زبانی است. در زمانی که به خاطر گسترش بیماری کرونا داوطلبان نمی‌توانستند به راحتی در آزمون حضوری شرکت کنند، دولینگو با برگزاری آزمون آنلاین به کمک آن‌ها آمد؛ زیرا همان‌طور که گفته شد این آزمون در هر زمان و مکانی به راحتی برگزار می‌شود.

در حال حاضر هم که وضعیت برگزاری آزمون آیلتس نامشخص است، بسیاری به دنبال جایگزینی برای این آزمون هستند که برای این دسته از افراد دولینگو توصیه می‌شود. البته توجه داشته باشید قبل از ثبت نام در آزمون دولینگو از مورد پذیرش بودن این آزمون توسط موسسه‌ای که قصد ارائه مدرک به آن را دارید، اطمینان حاصل کنید. با توجه به مشکلات پرداخت ارزی در ایران، پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی با دشواری‌هایی همراه است اما با استفاده از خدمات پرداخت هزینه آزمون دولینگو در کافه ارز، شما می‌توانید بدون داشتن کارت اعتباری و یا حساب بین‌المللی در این آزمون شرکت کنید.

هم اکنون اکثر مؤسسات آموزشی نمره آزمون انگلیسی Duolingoرا می‌پذیرند؛ بنابراین داوطلبان باید بتوانند نمره آزمون خود را به دیگر آزمون مهارت‌های انگلیسی مانند آیلتس و تافل تبدیل کنند. در این مقاله مقایسه‌ای خواهیم داشت بین نمره آزمون دولینگو و نمره آزمون آیلتس و همچنین تبدیل نمره دولینگو به آیلتس را بررسی خواهیم کرد.

معادل سازی دولینگو و آیلتس

تفسیر نمره دولینگو

آزمون Duolingo یک آزمون برای ارزیابی توانایی زبان و مهارت‌های خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن است. مهارت داوطلب با یک نمره کلی از ۱۰ تا ۱۶۰ نشان داده می‌شود. پیش از تبدیل نمره دولینگو به آیلتس بهتر است بیشتر با نحوه نمره‌دهی دولینگو آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: دولینگو چیست؟

 

نمرهتوضیحات
۱۰ – ۵۵· درک کلمات و عبارات اساسی انگلیسی

· فهم و درک اطلاعات پایه‌ای زبان انگلیسی و بازگو کردن توانایی‌های خود به زبان انگلیسی

۶۰ تا ۸۵· درک نکات و اطلاعات اصلی یک سخنرانی یا مطلب درباره مسائل روزمره مانند مدرسه و محل کار

· توصیف اهداف، نظرات، برنامه ریزی‌ها و تجربیات هر چند با مکث و فکر کردن

۹۰ تا ۱۱۵· توانایی برقراری ارتباط به خوبی و صحبت کردن درباره موضوعات ناآشنا

· فهم و درک نکته اصلی نوشته‌هایی با موضوعات حقیقی یا انتزاعی

· توانایی برقراری ارتباط راحت با یک سخنگوی ماهر

۱۲۰ تا ۱۶۰· توانایی درک انواع زبان نوشتاری و گفتاری انگلیسی سخت در زمینه‌ها و موقعیت‌های تخصصی

· توانایی درک زبان ضمنی، تجسمی، عمل گرا و اصطلاحی (در متون انگلیسی)

· توانایی به‌کارگیری زبان انگلیسی به‌صورت انعطاف پذیر، حرفه‌ای و مؤثر در موقعیت‌های اجتماعی و حرفه‌ای مختلف

 

معادل سازی دولینگو و آیلتس

  • درک کلمات و عبارات اساسی انگلیسی
  • فهم و درک اطلاعات پایه‌ای زبان انگلیسی و بازگو کردن توانایی‌های خود به زبان انگلیسی
نمره دولینگونمره آیلتس
۱۰۱/۵
۱۵۲
۲۰ تا ۲۵۲/۵
۳۰ تا ۴۰۳
۴۵ تا ۵۰۳/۵
  • درک نکات و اطلاعات اصلی یک سخنرانی یا مطلب درباره مسائل روزمره مانند مدرسه و محل کار
  • توصیف اهداف نظرات برنامه ریزی‌ها و تجربیات هر چند با مکث و فکر کردن
بیشتر بخوانید: قبولی در آزمون دولینگو
نمره دولینگونمره آیلتس
۵۵ تا ۶۰۴
۶۵ تا ۷۰۴/۵
۷۵ تا ۸۰۵
  • توانایی برقراری ارتباط به خوبی و صحبت کردن درباره موضوعات ناآشنا
  • فهم و درک نکته اصلی نوشته‌هایی با موضوعات حقیقی یا انتزاعی
  • توانایی برقراری ارتباط راحت با یک سخنگوی ماهر
نمره دولینگونمره آیلتس
۸۵ تا ۹۰۵/۵
۹۵ تا ۱۰۰۶
۱۰۵ تا ۱۱۰۶/۵
۱۱۵ تا ۱۲۰۷

(تبدیل نمره دولینگو به آیلتس)

  • توانایی درک انواع زبان نوشتاری و گفتاری انگلیسی سخت در زمینه‌ها و موقعیت‌های تخصصی
  • توانایی درک زبان ضمنی، تجسمی، عمل گرا و اصطلاحی (در متون انگلیسی)
  • توانایی به‌کارگیری زبان انگلیسی به‌صورت انعطاف پذیر، حرفه‌ای و مؤثر در موقعیت‌های اجتماعی و حرفه‌ای مختلف

بیشتر بخوانید: تبدیل نمره تافل به آیلتس

 

نمره دولینگونمره آیلتس
۱۲۵ تا ۱۳۰۷/۵
۱۳۵ تا ۱۴۰۸
۱۴۵ تا ۱۵۰۸/۵
۱۵۵ تا ۱۶۰۹

مقایسه نمره دولینگو با آیلتس

سؤالات متداول درباره تبدیل نمره دولینگو به آیلتس

  • آیا دولینگو بهتر از آیلتس است؟

آزمون انگلیسی دولینگو برای ارزیابی توانایی زبان داوطلب در دنیای واقعی طراحی شده است و مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را مورد آزمایش قرار می‌دهد. این آزمون در مقایسه با آیلتس کوتاه‌تر است اما تکمیل آزمون در مدت زمان کوتاه به مهارت‌های زبانی زیادی نیاز دارد.

  • آیا دولینگو ساده‌تر از آیلتس است؟

خیر. این تصور که دولینگو نسبت به آیلتس و تافل ساده‌تر است درست نیست. این آزمون برای مهارت‌های زبانی طراحی شده است و مانند آزمون‌های دیگر کاملا حرفه‌ای و استاندارد است.

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام آزمون دولینگو
  • آیا دولینگو می‌تواند جایگزین آیلتس شود؟

به‌دلیل همه گیری بیماری کووید ۱۹ مراجعه به مراکز آزمون حضوری برای انجام آزمایش استاندارد سخت شده است. دولینگو را می‌توان در خانه به کمک رایانه شخصی و اینترنت پاس کرد و بسیاری از مؤسسات آموزشی این آزمون را در کنار تافل و آیلتس پذیرفته‌اند. با این حال آیلتس یک آزمون آنلاین نیز ارائه داده است. داوطلبانی که مایل به شرکت در آزمون آیلتس هستند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. تبدیل نمره دولینگو به آیلتس هم به شما نشان می‌دهد که دولینگو می‌تواند جایگزین آیلتس شود.می‌توانید در این مقاله با آزمون ماک آیلتس رایگان آشنا شوید .

  • آیا آزمون دولینگو قابل اعتماد است؟

نمرات داوطلبان بر حسب دو آزمون دیگر تافل و آیلتس سنجیده شده و قابل تبدیل است. جداولی برای تبدیل نمرات آزمون دولینگو به آیلتس و تافل وجود دارد تا داوطلب رتبه خود را به آزمون‌های دیگر نیز تبدیل کند. این موضوع نیز اعتبار آزمون و نمره دولینگو را نشان می‌دهد.

  • آیا تست‌های تمرینی دولینگو دقیق هستند؟

دولینگو آزمون‌های تمرینی دارد که در مقایسه با آزمون واقعی تنها ۱۵ دقیقه کوتاه‌تر است. داوطلبان از نمره دولینگو آزمایشی خود می‌توانند حدود نمره خود را تخمین بزنند.

  • آیا آزمون دولینگو معتبر است؟

از زمانی که همه‌گیری ویروس کرونا در جهان اتفاق افتاده است بیش از ۱۰۰۰ مؤسسه برنامه جدید آزمون انگلیسی دولینگو را پذیرفته‌اند. اکنون بیش از ۲۰۰۰ مؤسسه از این آزمون برای فرآیند پذیرش خود استفاده می‌کنند که ۷۰ درصد آن‌ها در ایالات متحده آمریکا قرار دارند. حتی مؤسسات آموزشی برتر نیز آن را می‌پذیرند. تبدیل نمره دولینگو به آیلتس هم این موضوع را نشان می‌دهد.

  • چه مدت طول می‌کشد تا نتایج دولینگو اعلام شود؟

داوطلبان می‌توانند بدون تعیین وقت قبلی در آزمون آنلاین شرکت کرده و بعد از ۴۸ ساعت نتایج تایید شده را دریافت کنند.

  • هزینه آزمون دولینگو چقدر است؟

دولینگو در سراسر جهان ۴۹ دلار هزینه دارد.

بیشتر بخوانید: پرداخت هزینه دولینگو
  • نمره آزمون دولینگو به چه صورت است؟

آزمون دولینگو مهارت‌های داوطلب را با یک نمره کلی از ۱۰ تا ۱۶۰ (هر پاسخ درست ۵ امتیاز) بررسی می‌کند. نتایج آزمون نیز شامل نمره کلی و همچنین ریز نمرات مکالمه، درک مطلب و داشتن سواد لغوی و دانش زبان انگلیسی می‌شود.

  • چگونه از نمره دولینگو مطلع شویم؟

بعد از بررسی آزمون و مشخص شدن نمره‌ها، ایمیلی به آدرسی که هنگام نام‌نویسی ثبت کرده‌اید ارسال می‌شود. همچنین داوطلبان می‌توانند با ورود به حساب کاربری خود، پاسخنامه آزمون و نتایج کامل خود را در وب سایت رسمی دولینگو (Duolingo) مشاهده کنند.

  • چه نوع سؤالاتی در بخش رایتینگ پرسیده می‌شود؟

آزمون Writing (نوشتن) شامل دو قسمت است. در قسمت اول شما باید یک تصویر را در چند جمله توصیف کنید و در بخش دوم باید یک متن کوتاه با حداکثر ۵۰ واژه بنویسید.

جدول تبدیل نمره دولینگو به آیلتس

نتیجه:

حال که با تبدیل نمره دولینگو به آیلتس آشنا شدیم، نظر شما درباره آزمون و نمره دولینگو (Duolingo) چیست؟ آیا مایل هستید که دولینگو را جایگزین آیلتس کنید؟ اگر تصمیم به گرفتن مدرک هر کدام از این آزمون‌ها را دارید، می‌توانید روی خدمات پرداختی کافه ارز حساب کنید. زیرا خودتان به تنهایی نمی‌توانید پرداخت‌های بین المللی را انجام دهید. پس چنانچه قصد پرداخت شهریه یا هزینه ثبت نام در آزمون‌های بین المللی زبان همچون دولینگو را دارید، می‌توانید با استفاده از خدمات پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی در کافه ارز بدون هیچ مشکل و تاخیری پرداخت‌های بین‌المللی خود مثل پرداخت هزینه آزمون دولینگو را در کافه ارز انجام دهید.

4.6/5 - (11 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *