وبلاگ

/

/

قبولی در آزمون دولینگو | چطور در دولینگو موفق شویم؟

قبولی در آزمون دولینگو | چطور در دولینگو موفق شویم؟

۲۹ فروردین ۱۴۰۲

قبولی در آزمون دولینگو: از مهم ترین مراحل برای تحصیل در خارج از کشور کسب نمره قابل قبول در آزمون های بین‌ المللی است که آن هم به پرداخت ارزی دارد. آزمون‌های بین المللی زبان انگلیسی برای سنجش توانایی شما در ۴ مهارت زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از معروف‌ترین آزمون‌‌های بین‌‌المللی زبان که اعتباری جهانی دارند، می‌توان آزمون آیلتس، تافل، دولینگو و PTE را نام برد که شما می توانید ثبت نام آزمون های بین المللی را به آسانی در کافه ارز انجام دهید. اگر قصد دارید در آزمون دولینگو نمره خوبی کسب کرده و قبول شوید، باید آمادگی لازم را برای موفقیت در آزمون دولینگو به‌دست بیاورید. نمره آزمون دولینگو قابل تبدیل به تافل و آیلتس نیز است. برای آشنایی با روش آمادگی و قبولی و پرداخت دولینگو با ادامه این مقاله همراه باشید.

آزمون دولینگو (Duolingo) چیست ؟

آزمون دولینگو (Duolingo) چیست ؟

شاید در میان تعداد زیاد آزمون های بین المللی، تا به‌ حال نام آزمون دولینگو را نشنیده باشید. آزمون زبان انگلیسی دولینگو (Duolingo English Test: DET) آزمونی معتبر جهت کسب مدرک زبان انگلیسی بوده که اعتبار مدرک آن هم رتبه با مدارک آیلتس و تافل است. در واقع آزمون دولینگو (Duolingo) یکی از آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی است که به تازگی در فهرست آزمون‌های معتبر و هم رده آیلتس (IELTS) و تافل (TOEFL) قرار گرفته است. مهم‌ترین تفاوت این آزمون با سایر آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی در نوع برگزاری آن است. آزمون دولینگو به صورت آنلاین برگزار شده و افراد از سراسر جهان در هر مکانی می‌توانند برای کسب مدرک زبان انگلیسی یا ۳۷ زبان دیگر در این امتحان شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: دولینگو چیست؟

در حال حاضر اپلیکیشن آموزش زبان دولینگو که بیش از ۳۸ زبان زنده دنیا را آموزش می‌دهد، بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال داشته که روزانه با استفاده از این اپلیکیشن مدرک زبان خود را گرفته یا زبان جدیدی یاد می‌گیرند. اما قبولی در آزمون دولینگو چگونه است؟ یکی از موثرترین عواملی که باعث شد دولینگو و استفاده از این اپلیکیشن به شدت افزایش یابد، شیوع بیماری کرونا، قرنطینه خانگی و عدم برگزاری آزمون‌های همگانی بود. از آنجایی که آزمون Duolingo با شرایط ویژه‌ای امکان یادگیری و کسب مدرک معتبر زبان را در این دوران برای کاربران خود فراهم کرده بود، لذا به محبوبیت بالایی رسیده و بسیاری از دانشگاه‌های جهان از جمله دانشگاه «کلمبیا» این مدرک را برای پذیرش و مهاجرت تحصیلی معتبر می‌دانند.

تفاوت آزمون دولینگو با آیلتس و تافل

تفاوت آزمون دولینگو با آیلتس و تافل

برای قبولی در آزمون دولینگو بهتر است بیشتر با این آزمون و تفاوتش با سایر آزمون‌ها آشنا شویم. همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، مهم‌ترین تفاوت آزمون دولینگو با سایر آزمون‌هایی مانند تافل و آیلتس ، در نحوه برگزاری آن به صورت آنلاین در وب‌‌سایت این اپلیکیشن است. اما این تنها تفاوت و مزیت آزمون دولینگو نیست. از جمله دیگر تفاوت‌های این آزمون‌ها با یکدیگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیشتر بخوانید: تبدیل نمره دولینگو به آیلتس

عدم محدودیت به زمان و مکان

آزمون دولینگو، یک آزمون آنلاین است؛ بنابراین برای انجام آن کافی است مراحل ثبت‌‌نام را طی کرده و هر زمان و مکانی که برای شما مناسب باشد را برای انجام آزمون انتخاب کنید. در خصوص آزمون Duolingo جالب است بدانید، این آزمون تنها آزمونی بود که در زمان قرنطینه خانگی و شیوع بیماری کرونا برگزار می‌شد و افراد بسیار زیادی از سراسر جهان در هر مکان و هر لحظه‌ای در آن شرکت می‌کردند.

زمان کوتاه آزمون

برای قبولی در آزمون دولینگو باید بدانید که زمان آزمون دولینگو بسیار کوتاه است؛ البته این موضوع نباید باعث شود که دچار استرس شوید. در این آزمون تمام مراحل به‌ گونه‌ای طراحی شده‌اند که فرد در راحت‌ترین حالت خود بتواند آزمون بدهد. در واقع آزمون دولینگو کمتر از ۱ ساعت از وقت شما را خواهد گرفت. به بیان دقیق‌تر، ابتدا ۵ دقیقه زمان برای تعیین تنظیمات اولیه امتحان نیاز دارید، سپس ۴۵ دقیقه برای آزمون آنلاین وقت داشته و پس از آن ۱۰ دقیقه زمان برای تکمیل مرحله نوشتاری/گفتاری زمان خواهید داشت.

هزینه آزمون دولینگو

هزینه آزمون دولینگو

هزینه دریافت مدرک آزمون دولینگو بسیار پایین‌تر از سایر آزمون‌ها است. هر فرد با پرداخت ۴۹ دلار می‌تواند در آزمون دولینگو ثبت‌نام کند. این در حالی است که متوسط هزینه ثبت‌نام در آزمون‌هایی مانند آیلتس یا تافل ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار است.

بیشتر بخوانید: پرداخت هزینه دولینگو

دریافت سریع نتیجه

در فاصله زمانی کوتاهی پس از انجام آزمون، شما می‌توانید نتیجه و کارنامه خود را ببینید. این یکی از مزایای فوق‌‌العاده آزمون دولینگو است. نتایج آزمون حداکثر تا ۴۸ ساعت پس از تکمیل آن، به فرد اطلاع داده خواهد شد.

عدم استرس در حین امتحان

از آنجایی که مسئول برگزاری امتحان دولینگو یک ربات راهنما است، بنابراین فشار روحی حضور ممتحن و صدای گام‌های او شما را اذیت نخواهد کرد. از سویی دیگر شما برای امتحان می‌توانید مکانی که در آن راحت هستید را انتخاب کرده و حتی چیزهایی که دوست دارید را در نزدیکی خود قرار دهید. در هر صورت این امتحان آنلاین بوده و شرایط برگزاری با رعایت قوانین مربوطه به خودتان بستگی دارد.

هزینه آزمون دولینگو

باورهای غلط درباره آزمون دولینگو

قبولی در آزمون دولینگو می‌تواند بسیار آسان باشد. از آنجایی که مطالب زیادی در مورد آزمون Duolingo وجود نداشته و این آزمون زبان به نوعی در این زمینه نوظهور است، بنابراین وجود باورهای غلط یا شک و تردید نسبت به آن نیز بدیهی است. از جمله باورهای نادرست در مورد این آزمون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دولینگو ، تافل یا آیلتس

بسیاری عقیده دارند که آزمون دولینگو بسیار آسان‌تر از آزمون‌هایی مانند آیلتس و تافل بوده یا به اندازه آن‌ها اعتبار ندارد.

این باوری غلط در خصوص آزمون زبان انگلیسی دولینگو است. هرچند که این آزمون به صورت آنلاین برگزار می‌شود اما از الگوریتم‌های تطبیقی و قوانینی خاصی برای اطمینان از عدم تقلب و اعتبار آزمون استفاده کرده که سطح زبان شما را تعیین می‌کند. سطح سوالات این آزمون قابل تطبیق با شرایط شرکت کننده بوده و فرد می‌تواند بر حسب نیازهای شخصی تنظیمات سطح آزمون را تغییر دهد.

نیاز به گویش محلی در آزمون

آیا برای موفقیت در آزمون Duolingo لازم است گویش محلی داشته باشیم؟این موضوعی است که برخی عقیده دارند برای موفقیت در بخش گفتاری (Speaking) آزمون دولینگو، باید گویش بریتانیایی یا آمریکایی داشته باشند. بهتر است بدانید برای موفقیت در این بخش آزمون تنها تسلط بر زبان انگلیسی کافی بوده و تنها نیاز دارید که کلمات را صحیح تلفظ کنید.

هرچه سرعت بیشتر، نمره بالاتر

عده‌ای دیگری در مورد آزمون دولینگو، می‌گویند که هرچه سریع‌تر در بخش گفتاری صحبت کنیم، نمره بالاتری خواهیم گرفت. این باوری نادرست است. بخش گفتاری آزمون دولینگو برای سنجش میزان اطلاعات شما از تلفظ صحیح کلمات، دستور زبان و دامنه واژگان است، بنابراین سریع صحبت کردن نه تنها به شما کمکی نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود سیستم صدای شما را به خوبی تشخیص ندهد.

در این مرحله کافی است با سرعتی مناسب، صدایی رسا، بدون استرس و با دقت به تلفظ صحیح کلمات با پاسخ‌ها واضح به سوالات بخش گفتاری را رد کنید.

شرکت در آزمون دولینگو

شرایط شرکت در آزمون دولینگو چیست؟

پس از تمرین در کلاس‌های اپلیکیشن دولینگو ، می‌توانید برای خرید مدرک دولینگو اقدام کنید. برای شرکت در آزمون هر فرد نیاز دارد:

  • یک نسخه اسکن شده واضح از مدرک هویتی شامل گذرنامه، شناسنامه یا گواهی رانندگی بین‌المللی ارائه دهد.
  • یک اتاق ساکت و روشن تهیه کند.
  • ۶۰ دقیق زمان آزاد داشته باشد.
  • اینترنت پرسرعت و بدون قطعی در دسترسش باشد.
  • لپ‌تاپ یا کامپیوتری دارای دوربین جلو، مرورگر پشتیبانی، میکروفون و بلندگو داشته باشد.

قوانین آزمون Duolingo

علاوه بر تهیه موارد فوق، نکات و قوانینی وجود دارد که فرد شرکت کننده در حین امتحان برای قبولی در آزمون دولینگو باید آن‌ها رعایت کند، در غیر این صورت تخطی و تقلب محسوب خواهد شد. مواردی که حتما باید در آزمون Duolingo رعایت کنید موارد زیر است:

  • هیچ شرکت‌کننده‌ای اجازه استفاده از هر نوع هدفونی را ندارد.
  • شرکت‌کننده باید در اتاق کاملا تنها باشد.
  • شرکت‌کنندگان اجازه یادداشت برداری در طول امتحان را ندارند.
  • فرد نباید قاب دوربین را ترک کرده یا به نقطه‌ای در اطراف و خارج از دید مستقیم به صفحه نگاه کند.
  • اگر سوالی را رد کردید، نمی‌توانید به صفحه قبل بازگردید.
  • اگر یک سوال را رد کنید، به معنای اضافه شدن وقت برای سوال دیگر نیست. برای نمایش سوال بعدی باید تا زمان مشخص شده صبر کنید.
  • در صورتی که به اندازه کافی مطالعه داشته و دوره‌های خود را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید و نکات و قوانین فوق را رعایت کنید، موفقیت شما در این آزمون حتمی خواهد بود.

توجه: اگر قصد مهاجرت تحصیلی یا اخذ اقامت از کشوری را دارید و می‌خواهید مدرک زبان دولینگو را ضمیمه مدارک خود به‌عنوان مدرک زبان انگلیسی قرار دهید، بهتر است در خصوص پذیرش یا عدم پذیرش این مدرک با دانشگاه یا سفارت مربوطه مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام آزمون دولینگو

 قبولی در آزمون دولینگو

نکاتی برای موفقیت در آزمون دولینگو

اگر مرحله ۱۵ دقیقه‌ای ثبت‌نام را تکمیل کرده‌اید، وقت آزمون اصلی رسیده است. استرس نداشته باشید تا زمانی که مطمئن نیستید روی هیچ گزینه‌ای کلیک نکنید؛ رعایت و دقت به نکات زیر می‌تواند کمکی برای موفقیت هرچه بیشتر در این آزمون و قبولی در آزمون دولینگو باشد:

  • برای بخش نوشتن واژه‌های با معنا را انتخاب کنید: برای انجام این مرحله یک ترفند ساده، توجه به هجی کلمات است. در این بخش از شما خواسته می‌شود کلمه صحیح را از میان سایر کلمات اشتباه تشخیص دهید. شاید بسیاری از تلفظ‌ها شبیه هم باشد اما اگر به هجی آن‌ها نگاه کنید، متوجه کلمه درست خواهید شد.
  • توصیف نوشتاری یا گفتاری یک تصویر: برای توصیف تصویر نمایش داده شده، سعی کنید خاص باشید، نشان دهید چقدر دایره واژگان گسترده‌ای دارید. در عبارات ساده، سریع و حرفه‌ای تصویر نمایش داده شده را توصیف کنید. اعتماد به نفس داشته باشید. برای این مرحله باید بتوانید یک جمله کامل (بند) یا داستانی کوتاه و ساده بنویسید.
  • شنیدن و نوشتن: شما هر گزاره یا سوال را فقط سه مرتبه می‌توانید گوش دهید. بنابراین بهتر است چیزی که مرحله اول درک کرده را به خاطر سپرده و در مراحل بعدی آن را کامل و کامل‌تر کنید. کافی است یک متن کوتاه از چیزی که شنیده‌اید تایپ کنید.
  • پاسخ به سوالات نوشتاری: در این مرحله از آزمون دولینگو باید قدرت تسلط بر واژگان خود را نشان دهید و در واقع انشا بنویسید. از انواع مختلف جمله‌ها و گزاره‌های زمانی استفاده کرده و وقت ۱ دقیقه‌ای ویرایش نوشته را نیز فراموش نکنید.
  • مصاحبه ویدیویی (گفتاری و نوشتاری): این قسمت از آزمون دولینگو بدون امتیاز بوده و دو گزینه در اختیار شرکت کننده قرار می‌دهد: این که ۳ دقیقه به صورت گفتاری خود را معرفی کرده یا در ۵ دقیقه چیزی از خودش بنویسد.

 

آمادگی برای آزمون Duolingo

بیشتر بخوانید: خرید اشتراک دولینگو در ایران

آمادگی برای آزمون Duolingo

بهتر است بدانید قبولی در آزمون دولینگو، مانند هر آزمون معتبر دیگری نیاز به تلاش و تمرین دارد. عمل به موارد زیر در حین مطالعه و آماده شدن برای آزمون Duolingo می‌توان به موفقیت هرچه بیشتر شما کمک کند:

  • شما نمی‌دانید قرار است با چه سوالی روبه‌رو شوید؛ بنابراین بهتر است تمام درس‌هایتان را بخوانید.
  • در بخش گفتاری و نوشتاری تسلط خود بر دامنه لغات و واژگان زبان را نشان دهید. از مترادف‌ها به جای هم استفاده کرده و در مواردی حتی از جمله‌ای کوتاه، تاثیرگذار و پیچیده برای نشان دادن مهارت زبان انگلیسی خود استفاده کنید.
  • برای موفقیت در بخش کلمات گمشده، به پایان کلمه و جمله‌بندی‌ها دقت کنید. این‌ موارد نشانه خوبی از زمان فعل یا کلمه گمشده در جمله است.
  • زیاد استرس نداشته باشد. همیشه فرصت برای آزمون دوباره وجود دارد، شما به اندازه کافی وقت برای آماده شدن این آزمون دارید.

نکات مهم برای قبولی در آزمون دولینگو

این آزمون برای سنجش سطح عمومی زبان انگلیسی طراحی شده است و تکنیک‌های به کار رفته در آن مانند تافل و آیلتس نیست. بهترین راه آماده شدن برای این قبولی در دولینگو شرکت در کلاس‌های آموزشی با یک معلم خبره و کاربلد است. البته تلاش و تمرین داوطلب نیز برای موفقیت در آزمون دولینگو مؤثر است اما بهتر است برای پیشرفت بهتر آن را با شرکت در کلاس استاندارد و در کنار یک معلم حرفه‌ای تکمیل کند.

آزمون دولینگو با شیوع بیماری کرونا و قرنطینه‌های خانگی محبوبیت بیشتری دارد. علاوه‌ بر این نمی‌توان از مزایای بی‌شمار این آزمون صرف‌ نظر کرد. شما حتی می‌توانید به عنوان یک سرگرمی در قالب اپلیکیشن دولینگو زبان مورد علاقه خود را یاد بگیرید. پیش از این نیز اشاره شد، دقت داشته باشید اگر برای مهاجرت یا اخذ اقامت کشوری قصد انجام آزمون دولینگو را دارید، پیش از هرگونه اقدامی بهتر است از اعتباری این مدرک نزد دانشگاه یا سفارت مربوطه باخبر شوید.

نتیجه گیری

حال که با نکات مهم برای قبولی در آزمون دولینگو آشنا شدیم، نظر شما درباره نحوه قبولی در دولینگو چیست؟ موفقیت در آزمون دولینگو مانند سایر آزمون‌ها نیازمند تمرین و تلاش است. افرادی که قصد پرداخت شهریه یا هزینه ثبت نام در آزمون‌های بین المللی زبان را دارند، می‌توانند با استفاده از خدمات ثبت نام آزمون های بین المللی نسبت به پرداخت دولینگو اقدام کنند.

3.6/5 - (5 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاه ها(2)
  1. علی علیزاده گفت:

    سلام من چندين بار امتحان دولینگو شرکت کردم ولی انوالیت شدم همیشه گفتن رایتنگ شما توسط کسی دیگه اجرا شده
    در صورتکه چنین نبوده و کسی به سیستم ما وصل هم نبود
    دلیل چی و راه حل ؟

    1. مهران رباطی گفت:

      باید با بخش پشتیبانی آزمون‌های دولینگو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *