وبلاگ

/

/

همه چیز درباره آزمون های بین المللی 🎓 و انواع مختلف آن

همه چیز درباره آزمون های بین المللی 🎓 و انواع مختلف آن

آزمون‌ های بین‌المللی: دنیای امروز بر پایه علم و دانش می‌گردد. کسانی که می‌خواهند برای تحصیل به کشورهای خارجی مهاجرت کنند باید نمره قبولی در آزمون های بین‌ المللی که معمولاً به زبان انگلیسی هستند را کسب کنند. این آزمون‌ها عمدتاً با هدف تعیین سطح زبان کشور مقصد برگزار می‌شوند و شرکت در آن‌ها و کسب نمره لازم برای مهاجرت تحصیلی و کاری یا به منظور اقامت دائم و موقت در آن کشور ضروری است.
امروز می‌خواهیم پرداخت بین المللی و انواع آزمون‌های بین‌المللی و نحوه شرکت در آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و شما را در رابطه با چالش‌های مرتبط با آن نظیر پرداخت هزینه آزمون‌های بین المللی راهنمایی خواهیم کرد.

انواع آزمون های بین المللی

هدف از برگزاری آزمون های بین المللی چیست؟

خیلی از دانشجویان یا دانش‌آموزان برای ارتقای سطح دانش به دنبال تحصیل در دانشگاه‌های خارجی هستند. در حقیقت، آزمون‌های بین‌المللی این فرصت را در اختیار متقاضیان تحصیل در خارج از کشور قرار می‌دهد تا با کسب نمره قبولی شانس خود را برای دریافت ویزا افزایش دهند. البته، بیشتر دانشگاه‌های خارجی در صورتی با ادامه تحصیل و قبولی شما موافقت می‌کنند که آزمون‌های بین‌المللی زبان که عمدتاً انگلیسی است را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید.

در حقیقت، دانشجویان برای اپلای‌کردن به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارجی باید مدارک آزمون‌ های بین المللی زبان انگلیسی را با موفقیت پشت سربگذارند. فقط در این صورت است که دانشگاه قانع می‌شود که شما تسلط کافی به زبان آن کشور را دارید. برای مهاجرت تحصیلی و قبول‌شدن در دانشگاه‌های خارجی معمولاً قبولی در آزمون‌های زبان انگلیسی کافی است چون بیشتر کلاس‌ها به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند.

تمام متقاضیان تحصیل در خارج از کشور اگر زبان مادریشان انگلیسی نباشد باید کیفیت و شایستگی خود در زبان انگلیسی را به دانشگاه مورد نظر ثابت کنند. به نظر شما می‌شود در مصاحبه یا گفتگوی تلفنی این کار را کرد؟ خیر، معلوم است که چنین ارزیابی اعتبار ندارد. بهترین روش برای نشان‌دادن تسلط بر زبان انگلیسی، قبولی در آزمون‌های بین المللی است. در واقع، مدرک زبان به عنوان یکی از الزامات پذیرش یا همان Admission Requirement به شمار می‌رود که پذیرفته‌شدن بدون آن ممکن نیست. اگر دانشجویی نتواند این مدارک را به صورت مستند به دانشگاه ارائه دهد، پروسه پذیرفته‌شدن وی به احتمال 99 درصد ریجکت خواهد شد.

بیشتر بخوانبد: معرفی و مقایسه ۴ پلتفرم آموزش آیلتس برای موفقیت در آزمون

بهترین منابع آزمون های انگلیسی بین المللی

شرکت در آزمون های بین المللی معمولاً با هزینه زیادی همراه است و برای قبولی در آن نیز باید وقت زیادی را صرف کنید. پس بهتر است به خاطر صرف هزینه زیادی که متحمل می‌شوید حتماً به اندازه کافی مطالعه داشته باشید تا پول شما الکی صرف نشود. توجه داشته باشید که تاریخ آزمون را حتماً قبل از ددلاین ثبت‌نامی دانشگاه انتخاب کنید. یکی دیگر از چالش‌هایی که احتمالاً برای شرکت در آزمون‌های بین‌المللی درگیر آن می‌شوید، موضوع پرداخت هزینه این آزمون‌ها است که باید با حساب بانکی یا کارت اعتباری خارجی پرداخت شود. البته، کافه ارز این چالش را برطرف کرده و شما برای پرداخت ارزی هزینه ثبت نام در آزمون های بین‌المللی دچار مشکل نخواهید شد.

پرداخت ارزی

انواع آزمون‌ های بین المللی

آزمون‌‌های خارجی که مورد قبول دانشگاه‌های خارجی واقع می‌شوند انواع مختلفی دارند. بیشتر این آزمون‌ها مربوط به سنجش سطح زبان انگلیسی هستند ولی انواع دیگری نظیر آزمون پزشکی، حسابداری و وکالت نیز دارند که برای قبولی در برخی از دانشگاه‌های معتبر باید نمره قبولی در آن کسب کرده باشید. در ادامه مهم‌ترین آزمون‌های خارجی را با یکدیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

قبولی در آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)؛ معتبرترین آزمون زبان

سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی یا همان آیلتس یک آزمون زبان انحصاری برگزار می‌کند که مدرک آن در تمام کشورهای انگلیسی زبان و دانشگاه‌های خارجی که کلاس به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند پذیرفته می‌شود. آزمون آیلتس به این شکل است که توانایی آزمون‌دهنده در چهار بخش مختلف زبان انگلیسی شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتاری مورد سنجش قرار می‌گیرد. به طور کلی، مدت زمان آزمون آیلتس 3 ساعت به طور می‌انجامد.

بیش از 500 مرکز مختلف در سراسر جهان آزمون آیلتس را برگزار می‌کنند. نمره این آزمون بین 1 تا 9 است و حداقل نمره‌ای که معمولاً در دانشگاه‌های خارجی پذیرفته می‌شود بین 5.5 تا 6.5 است. هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس بین 220 تا 250 دلار است که می‌توانید آن را از طریق وب‌سایت کافه ارز پرداخت کنید.

آزمون تافل (TOEFL)؛ قدیمی و پرطرفدار

تافل نیز یکی از آزمون‌ های بین المللی ارزیابی زبان انگلیسی است که برای پذیرفته‌شدن در دانشگاه‌های خارجی در سراسر دنیا مورد نیاز است. این آزمون توسط موسسه آموزشی EST دانشگاه پرینستون برگزار می‌شود. این موسسه ادعا می‌کند که نتایج آزمون به صورت کاملاً بی‌طرفانه تصحیح می‌شوند بنابراین قبولی در آن ثابت می‌کند که فرد صلاحیت ادامه تحصیل در کلاس‌های به زبان انگلیسی را دارد یا خیر. آزمون تافل در بیش از 8500 دانشگاه بین المللی معتبر است. آزمون تافل در 4500 مرکز در بیش از 180 کشور دنیا برگزار می‌شود، به همین دلیل شما می‌توانید با خیال راحت برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنید.

برگزاری آزمون دولینگو

آزمون دولینگو (Doulingo)؛ ساده و مختصر

دولینگو تنها آزمونی بود که در زمان شیوع کرونا نیز به صورت آنلاین برگزار شد و همین امر باعث محبوبیت بیش از حد آن بود. اما پس از پایان یافتن کرونا، بیشتر دانشگاه‌های خارجی همچنان آزمون دولینگو را به عنوان یک آزمون معتبر قبول کردند، بنابراین متقاضیان زیادی همچنان به دنبال ثبت‌نام در این آزمون هستند. تفاوتی که دولینگو با آزمون‌ های بین المللی دیگر نظیر تافل و آیلتس دارد در مختصر و مفید بودن آن است.

تمامی مراحل ثبت نام و شرکت در آزمون دولینگو به صورت آنلاین است و کل پروسه کمتر از یک ساعت طول می‌کشد. علاوه بر این، دولینگو یک آزمون تطبیقی (Adaptive) است، به این معنی که سطح سوالات با توجه به سطح دانش آزمون‌دهنده تعیین می‌شود. به عبارت دیگر، پاسخ شما به سوالات اولیه تعیین می‌کند که سوالات بعدی در چه سطح باشند. اگر شما به چند سوال ا.ل درست پاسخ دهید، سوالات بعدی سخت‌تر خواهند شد اما اگر پاسخ شما به سوالات اولیه صحیح نباشد، ادامه آزمون ساده‌تر خواهد شد.

هزینه ثبت نام در آزمون دولینگو کمتر از تافل و آیلتس است و چیزی در حدود 100 دلار هزینه دارد. شما می‌توانید هزینه ثبت نام را از طریق وبسایت سایت کافه ارز پرداخت کرده و با خیال راحت در آزمون دولینگو ثبت نام کنید. نتیجه آزمون معمولاً در عرض 48 ساعت به شما اعلام می‌شود.

آزمون TOMER

آزمون تومر (Tomer)؛ معتبر در ترکیه

یکی از پیش نیازهای ورود به دانشگاه‌های ترکیه، قبولی در آزمون زبان تومر است. تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه به زبان انگلیسی نیز امکان‌پذیر است و برای پذیرش در این دانشگاه‌ها باید آزمون آیلتس یا تافل بدهید. اما تدریس در برخی از دانشگاه‌ها فقط با زبان ترکی استانبولی انجام می‌شود بنابراین برای قبولی در آن‌‌ها باید آزمون Tomer را با موفقیت پشت سربگذارید. فراموش نکنید که نه تنها برای تحصیل بلکه برای مهاجرت کاری و اقامت دائم در ترکیه باید نمره قبولی در آزمون تومر را کسب کنید.

ثبت‌نام در این آزمون به محل زندگی متقاضی بستگی دارد. هزینه آزمون تومر بین 100 الی 150 یورو است و در صورت قبولی در آن به شما دیپلم اختصاصی اعطا می‌شود. برای پرداخت هزینه آزمون تومر می‌توانید بر روی سایت کافه ارز حساب کنید.

آزمون dsh در آلمان

آزمون DSH؛ بهترین آزمون برای مهاجرت به آلمان

آزمون DSH یک آزمون زبان آلمانی است که قبولی در آن برای پذیرش در دانشگاه‌های معتبر کشور آلمان مورد نیاز است. همان‌طور که می‌دانید تحصیل در آلمان رایگان است اما از آنجایی که کلاس‌های دانشگاه‌های آلمان بیشتر با زبان آلمانی تدریس می‌شوند بنابراین برای این که فرصت تحصیل در این کشور را داشته باشید باید کیفیت و سطح زبان آلمانی خود را به دانشگاه ثابت کنید.

آزمون DSH در کشورهای دیگر برگزار نمی‌شود و برای شرکت در آن باید به کشور آلمان سفر کنید. برخی از دانشگاه‌ها نیز به صورت مستقل در برخی از مقاطع سال بین 2 الی 4 بار این آزمون را برگزار می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید آزمون DSH را در دانشگاه مورد نظر خود امتحان دهید. اگر بخواهید در دانشگاه‌های آلمان در مقطعی کارشناسی ارشد یا دکترا ادامه تحصیل بدهید باید نمره قبولی در این آزمون را کسب کنید.

آزمون tef

آزمون زبان فرانسه (TEF)؛ معتبر در فرانسه و کانادا

آزمون TEF یکی از بهترین آزمون های بین المللی است که زیر نظر اتاق بازرگانی پاریس برگزار می‌شود که سطح دانش زبان فرانسه متقاضی را ارزیابی می‌کند. این آزمون هم در فرانسه و هم در بخش‌های فرانسوی زبان کشور کانادا معتبر است و بر اساس نیاز مهاجرت به کشور فرانسه یا کانادا برخی از بخش‌های آن اجباری و برخی دیگر اختیاری است. فاصله بین هر آزمون 31 روز است و کلیه مدارک قبولی به صورت آنلاین برای متقاضی ارسال می‌شود.

آزمون ETF چهار نوع است و متقاضی بر اساس نیاز خود در این آزمون‌ها شرکت‌ خواهد کرد. چهار نوع آزمون ETF برای دریافت کارت اقامت و ملیت فرانسوی، مهاجرت به کانادا و دریافت ملیت کانادایی، مهاجرت به کِبک کانادا و ادامه تحصیل در فرانسه و کانادا برگزار می‌شود که متقاضی با توجه به کشور مقصد و هدف مورد نظر باید در یکی از آن‌ها شرکت کند. هزینه آزمون TEF با توجه به نوع آزمون می‌تواند متفاوت باشد و برای پرداخت آن نیاز به پرداخت ارزی دارید. شما با ثبت نام در کافه ارز می‌توانید به راحتی هزینه آزمون TEF را پرداخت کنید.

نتیجه‌گیری

هر فردی که می‌خواهد برای ادامه تحصیل یا مهاجرت به خارج از کشور سفر کند باید یکسری آزمون‌ های بین المللی را بگذراند. این آزمون‌های خارجی که عمدتاً برای سنجش سطح زبان متقاضی برگزار می‌شوند. برای مثال، آزمون‌های بین المللی شامل ارزیابی سطح تسلط بر زبان انگلیسی، آلمانی، ترکی استانبولی و فرانسوی است و متقاضیان برای ورود به دانشگاه‌های خارجی باید نمره قبولی در آن‌ها را کسب کنند. یکی از مسائلی که کاربران ایرانی در زمان ثبت نام در آزمون‌های خارجی با آن روبرو می‌شوند، موضوع پرداخت هزینه شرکت در آزمون‌ها است که با کافه ارز می‌توانید به راحتی آن را پرداخت کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *