وبلاگ

/

/

بازی Fortnite؛ محبوب ترین بازی بتل رویال

بازی Fortnite؛ محبوب ترین بازی بتل رویال

۳ آذر ۱۴۰۰

بازی فورتنایت (Fortnite) هنوز یکی از محبوب‌ترین و بحث‌برانگیزترین بازی‌های ویدئویی برای نوجوانان و رده های سنی مختلف است. در این مطلب از وبلاگ کافه ارز با اصول اولیه و نکاتی درباره این بازی و همچنین نحوه خرید بازی Fortnite و گیفت کارت فورتنایت آشنا می‌شویم.

بازی Fortnite چیست و چگونه می‌توان آن را بازی کرد؟

در بازی Fortnite ، بازیکنان برای زنده ماندن در یک محیط جهان باز، از طریق مبارزه با شخصیت‌هایی که توسط خود بازی یا سایر بازیکنان کنترل می‌شوند، همکاری می‌کنند. خشونت آن کارتونی است، اما برخی از شخصیت‌ها و صحنه‌ها ممکن است باعث ناراحتی بازیکنان جوان‌تر شوند. حالت تک نفره یا تعاونی (با دوستان بازی می‌شود) شامل مبارزه با موجودات زامبی مانند است.

اما محبوب‌ترین حالت فورتنایت، پلتفرم چند نفره مستقل و رایگان آن یعنی، فورتنایت بتل رویال (Fortnite Battle Royale) است که در آن حداکثر ۱۰۰ بازیکن وارد یک بازی آنلاین می‌شوند که به صورت انفرادی یا به‌عنوان بخشی از جوخه‌های حداکثر چهار نفره با هم رقابت می‌کنند و این بازی آن‌قدر ادامه پیدا می‌کند تا فقط یک بازیکن باقی بماند.

برای بازی، بازیکنان باید با ارائه یک آدرس ایمیل و ایجاد یک نام کاربری، یک حساب کاربری ایجاد کنند و هیچ فرآیند تأیید سنی وجود ندارد.

فورتنایت چیست و چگونه می‌توان آن را بازی کرد؟

چرا بازی Fortnite اینقدر محبوب است؟

  • این بازی رایگان است و در طیف وسیعی از دستگاه‌ها، پلی استیشن ۴، نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان، رایانه شخصی، مک، iOS و برخی از دستگاه‌های اندرویدی نیز موجود است.
  • این بازی ساده اما بسیار فراگیر و حتی می‌تواند اعتیادآور باشد. بازی‌های چند نفره تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و بازیکنان می‌توانند به سرعت دوباره وارد یک بازی جدید شوند.
  • طراحی جذابی دارد و با به‌روزرسانی‌ها و چالش‌های هفتگی، دائما در حال تغییر است.
  • ارز درون بازی (V-bucks) به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا در چالش‌ها برای دریافت پاداش شرکت کنند.
  • از نظر فرهنگی بسیار بزرگ است، با تعداد زیادی دنبال‌کننده در رسانه‌های اجتماعی (از طریق برنامه‌های ویدیویی مانند YouTube و Twitch).

آیا محدودیت سنی برای بازی Fortnite وجود دارد؟

به دلیل صحنه‌های مکرر خشونت خفیف، این بازی توسط PEGI، (اطلاعات بازی پان اروپا) محدودیت سنی ۱۲+ را دریافت کرده است. اما مانند بسیاری از بازی‌های دیگر، تعداد زیادی از کودکان زیر ۱۲ سال بدون توجه به محدودیت سنی در حال بازی هستند؛ بنابراین مهم است که والدین از نگرانی‌های ایمنی مطرح شده و چگونگی کمک به کودکان خود در بازی ایمن آگاه باشند.

بازی فورتنایت ؛ گیم پلی چند نفره

بازی Fortnite؛ گیم پلی چند نفره

حالت بتل رویال فورتنایت یک بازی چندنفره است که در آن، بازیکنان از سراسر جهان، به صورت انفرادی یا گروهی، در بازی‌های آخرین نفری که حداکثر ۱۰۰ بازیکن را شامل می‌شود، در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند. در این حالت است که نگرانی‌های ایمنی در مورد بازی Fortnite و به ویژه عملکرد چت غیرمعمول آن وجود دارد؛ زیرا بازیکنان، چه از طریق صوتی یا روی صفحه، با هر کسی که با آن بازی می‌کنند می‌توانند ارتباط برقرار کنند. مانند سایر بازی‌های دارای عملکرد چت، کودکان ممکن است در معرض خطر قرار گرفتن در معرض زبان نامناسب، افراط گرایی و… قرار بگیرند.

چه اقداماتی می‌توانید برای محافظت از فرزند خود انجام دهید؟

  • در صورت باز کردن حساب، مهم است که آن‌ها نام کاربری ایجاد نکنند که بتواند اطلاعات شخصی را به دیگران نشان دهد. همچنین هیچ فرآیند تأیید سن وجود ندارد. بنابراین، اگر فرزندتان اکانت ایجاد کند باید از خطرات آن آگاه باشد.
  • بازی Fortnite سه سطح تنظیمات حریم خصوصی را ارائه می‌دهد: ۱. عمومی؛ جایی که هر کسی می‌تواند با فرزند شما بازی کند. ۲. دوستان؛ جایی که فقط دوستان می‌توانند به یک بازی بپیوندند. و ۳. شخصی؛ یعنی هیچ‌کس نمی‌تواند بدون دعوت خود فرد وارد بازی شود. بنابراین در مورد سطح مناسب فرزندتان تحقیق کنید.
  • بازی فورتنایت همچنین امکان غیرفعال کردن چت صوتی را فراهم می‌کند. خود و فرزندتان را با تنظیمات بازی آشنا کنید و اگر آن را نامناسب می‌دانید، Voice Chat را خاموش کنید.
  • با فرزندتان در مورد تماس ناخواسته صحبت کنید و به او بگویید اگر کسی با او به شیوه‌ای ناپسند یا نامناسب صحبت کرد یا از او اطلاعات شخصی درخواست کرد، چه کاری انجام دهد. از آن‌ها بخواهید اگر در مورد تماس ناخواسته مطمئن نیستند یا در معرض خطری قرار گرفته‌اند به سراغ شما بیایند.

چگونه می‌توانید تماس نامناسب بین فرزندتان و بازیکن دیگر را گزارش دهید؟

  • بازی Fortnite یک ابزار بازخورد درون بازی را در منوی اصلی بازی برای گزارش رفتار بد بازیکن ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید از طریق وب‌سایت Epic Games، به سازنده بازی Fortnite ، ایمیل بزنید و هر گونه نگرانی ممکن است داشته باشید را گزارش دهید.
  • همچنین می‌توانید از طریق مرکز ایمنی آنلاین آن‌ها، مشاوره بگیرید و به CEOP، (فرماندهی حفاظت از کودکان و بهره‌برداری از کودکان) گزارش دهید.

خریدهای درون بازی Fortnite

بازی Fortnite رایگان است، اما با خرید یک فصل نبرد، با هزینه ۷.۹۹ پوند و خرید یک فصل کامل بتل رویال (حدود سه ماه)، می‌توانید پاداش‌هایی مانند پوسته‌ها را دریافت کنید. گزینه خرید افزونه‌های درون بازی را می‌توان با V-Bucks، ارز درون بازی Fortnite انجام داد.

شما می‌توانید V-Bucks را به صورت نقدی خریداری کنید یا از طریق خرید یک فصل جنگ، V-Bucks بیشتری کسب کنید، که هزینه بیشتری دارد. مانند همه بازی‌هایی که خریدهای درون‌برنامه‌ای را ارائه می‌کنند، مهم است که مطمئن شوید کودکان به جزئیات کارت اعتباری والدین خود دسترسی ندارند.

همچنین مهم است که با کودکان صحبت کنید که چگونه خریدهای درون بازی برای جذب آن‌ها و خرج کردن پول طراحی شده است. با این حال، اگر آن‌ها همچنان مصمم هستند که می‌خواهند آیتم‌هایی را در بازی بخرند، اجازه دادن به آن‌ها با پول تو جیبی خود می‌تواند راهی عالی برای ایجاد حس استقلال بیشتر به کودک باشد.

سازندگان بازی Epic اخیرا مجبور شده‌اند بیانیه‌ای صادر کنند که در آن توصیه می‌کند کاربران چگونه می‌توانند از حساب‌های خود محافظت کنند. این شامل سایت‌های شخص ثالث می‌شود که به دروغ V-Bucks رایگان را در ازای اطلاعات شخصی تبلیغ می‌کنند. آن‌ها همچنین فهرستی از نکات و توصیه‌های امنیتی را ارائه کردند.

آیا بازی Fortnite اعتیاد آور است؟

آیا بازی Fortnite اعتیاد آور است؟

پس از محبوبیت گسترده Fortnite که اکنون به ۴۵ میلیون بازیکن رسیده است، چندین گزارش منتشر شده است که بازی فورتنایت را برای کودکان اعتیادآور می‌دانند و ادعا می‌کنند که این بازی باعث خشم مرتبط با رقابت می‌شود. مخصوصا بازی چند نفره به دلیل زمان نسبتا زیاد بازی محبوب است. بازی یک بازیکن می‌تواند از چند دقیقه تا حدود ۳۰ دقیقه طول بکشد. گزینه ملحق شدن به یک بازی دیگر بسیار ساده و سریع است، بنابراین بازیکنان را وسوسه می‌کند که به سرعت به یک بازی دیگر ملحق شوند.

با این حال، ادعا می‌شود که بازی Fortnite می‌تواند ویژگی‌ها و مهارت‌های مثبت را در کودکان و جوانان ترویج کند. مانند کار گروهی، مهارت و واکنش سریع. اگر کودک شما در حال بازی است، مهم است که با او در مورد میزان مناسب بازی و زمان آن صحبت کنید. به خاطر داشته باشید که بازی‌های چند نفره فقط تا ۳۰ دقیقه دوام می‌آورند، بنابراین تنظیم مقدار مناسب بازی باید زمان بازی فرزندان خود را مدیریت کنید.

محبوبیت ویدیوهای بازی Fortnite

ویدیوهای بازی Fortnite و سازندگان مربوطه به همان اندازه محبوبیت زیادی را با رشد بازی شاهد بوده‌اند. نینجا، محبوب‌ترین گیمر فورتنایت، ۹.۱ میلیون مشترک در کانال یوتیوب خود دارد. همان نگرانی‌هایی که برای ویدیوهای Fortnite وجود دارد مانند هر ویدیویی در یوتیوب وجود دارد: اساسا، استفاده از زبان ناسزا و بحث در مورد موضوعاتی که ممکن است برای سن کودک شما نامناسب باشد. برای جلوگیری از این امر، می‌توانید حالت محدود یوتیوب را برای مسدود کردن محتوای نامناسب روشن کنید. از طرف دیگر، می‌توانید با فرزندتان درباره آنچه که تماشا می‌کند صحبت کنید و سپس آن را با او تماشا کنید تا خودتان تصمیم بگیرید که آیا برای فرزندتان مناسب است یا نه.

Strip Fortnite چیست؟

Strip Fortniteروندی است که شامل یک بازیکن (تقریبا همیشه مرد) و یک همراه (تقریبا همیشه زن) در بازی Fortnite می‌شود، اما به ازای هر «کشتن» بازیکن، همراه باید یک بازیکن دیگر را حذف کند.

خرید بازی Fortnite

برای خرید بازی فورتنایت برای کنسول‌ها و دستگاه‌های مختلف از جمله PC یا PS4 و یا ایکس باکس می‌توانید از خدمات پرداخت های ارزی کافه ارز استفاده کنید. همچنین برای خرید وی باکس فورتنایت نیاز به داشتن کارت اعتباری یا حساب بین‌المللی دارید که این کار با استفاده از خدمات پرداخت های ارزی کافه ارز بسیار آسان خواهد بود. خرید V-Bucks فورتنایت میان علاقمندان به این بازی از محبوبیت زیادی برخوردار است که از آن برای خریدهای درون بازی همچون اسکین (Skin)، بتل پس (Battle Pass)، اموت (Emote) استفاده می‌کنند. کافه ارز با سال‌ها تجربه در زمینه پرداخت‌های ارزی بین‌المللی امکان خرید بازی های اورجینال را برای گیمرها و همه علاقمندان به بازی فراهم کرده است.

خرید گیفت کارت فورتنایت

علاوه بر نحوه خرید بازی Fortnite که ذکر شد، برای خریدهای درون بازی و یا خرید بتل پس فورتنایت می‌توانید از گیفت کارت فورتنایت استفاده کنید. با خرید گیفت کارت Fortnite شما می‌توانید خودتان به طور مستقیم نسبت به خرید آیتم‌های درون بازی یا بتل پس اقدام کنید. گیفت کارت فورتنایت در مبالغ مختلف از هزار وی باکس تا ۱۳۵۰۰ وی باکس موجود است. خرید انواع گیفت کارت از مرجعی معتبر و قابل اعتماد، یکی از مواردی است که افراد پیش از خرید کارت هدیه باید به آن توجه کنند. کافه ارز با سال‌ها تجربه در زمینه ارائه خدمات مالی بین‌المللی و فروش انواع گیفت کارت های مختلف از جمله خرید گیفت کارت فورتنایت (Fortnite) ، این اطمینان را به مشتریان خود می‌دهد. شما می‌توانید پس از ثبت‌نام در وب‌سایت کافه ارز ، از قسمت خرید گیفت کارت ، کارت هدیه مورد نظر خود را انتخاب کرده و تنها با چند گام ساده گیفت‌کارت مورد نظر خود را به صورت اتوماتیک تهیه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاه ها(2)
  1. فورتنایت یکی از بهترین بازی هاست که من هیچ موقع از بازی کردنش سیر نمیشم و واقعا علاقه به این بازی دارم. ممنون از سایت شما که مطالب مفید می گذاری

    1. مهران رباطی گفت:

      سلام دوست عزیز. بله. فورتنایت جزو بهترین بازی‌های تاریخ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *