وبلاگ

/

/

گوگل کیورد پلنر؛ بهبود سئوی سایت با ابزار قدرتمند گوگل

گوگل کیورد پلنر؛ بهبود سئوی سایت با ابزار قدرتمند گوگل

گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner) یکی از ابزارهای مهم گوگل برای جستجوی کلمات کلیدی و بهبود سئوی سایت و در نتیجه موفقیت کسب و کار آنلاین شما است. با کمک این ابزار می‌توانید درباره علایق کاربران اطلاعات کسب کرده و بهترین استراتژی را پیش بگیرید. اما ابزار کیورد پلنر گوگل چیست و چطور باید از آن استفاده کرد؟میتوانیدبرای خرید اشتراک های خارجیاز طریق سایت کافه ارز اقدام کنید.

گوگل کیورد پلنر چیست؟

ابزار گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner) برای پیدا کردن کلمات کلیدی برای سئو و بهینه سازی سایت و تبلیغات در گوگل ادوردز استفاده می‌شود. گوگل کیور پلنر یکی از بهترین ابزارهای گوگل است که با کمک به بازاریابان برای کشف کلمات کلیدی مهم و یافتن داده‌هایی برای کلمات کلیدی خاص مانند تعداد جستجو، رقابت و قیمت تبلیغات طراحی شده است.

اگر به تازگی بازاریابی از طریق موتور جستجوی گوگل را آغاز کرده اید، این ابزار یک مکان عالی برای شروع، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. اگر از گوگل ادز Google Ads (که قبلا گوگل ادوردز AdWords نامیده می‌شد) استفاده می‌کنید یا قصد دارید تبلیغات در موتور جستجو را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید، گوگل کیورد پلنر یا برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل یک ابزار عالی برای شروع کار شما است.

قبل از این‌که به گوگل کیورد پلنر و نحوه عملکرد آن بپردازیم، باید توضیح مختصری درباره تحقیقات کلمات کلیدی و دلیل اهمیت آن برای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال رایگان و پولی ارائه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: خرید اکانت KWFinder

گوگل کیورد پلنر

اهمیت کلمات کلیدی

اگر به تازگی به دنیای بازاریابی موتورهای جستجو وارد شده‌اید، باید بدانید که یافتن کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین مراحل در بهینه‌سازی وب ‌سایت شما برای عملکرد بهتر در SERP (صفحات نتیجه موتور جستجو) است.

یافتن کلمات کلیدی اصلی‌ترین کار در سئو به شمار می‌رود؛ این کار شامل شناسایی کلمات یا عبارات محبوب مرتبط با کسب و کار یا صنعت شما و رتبه‌بندی آن‌ها می‌شود. بسیاری از کسب‌ و کارها با تهیه فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارشان، کار خود را شروع می‌کنند. اما وقتی آن فهرست را تهیه کردید، باید تحقیق کنید که کدام کلمات کلیدی برای کمپین‌ها و صفحات سایت شما بهترین کارایی را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: افزونه یواست سئو

یافتن کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا تقاضا برای کلمات کلیدی منحصر به فرد و رقابت برای آن عبارات در نتایج جستجوی رایگان و پولی را بهتر درک کنید. درک رقابت بهتر به شما کمک می‌کند تا استراتژی و تلاش‌های بهینه‌سازی خود را برای رتبه بهتر در SERP تنظیم کنید.

تحقیقات مناسب برای یافتن کلمات کلیدی باید روش‌های مختلفی را در اختیار شما قرار دهد که جستجوگران از چه نوع ترکیب کلماتی برای یافتن محصولات یا اطلاعات در SERP کلماتی استفاده می‌کنند. همچنین می‌تواند به شما کمک کند ایده‌های محتوای جدیدی پیدا کنید، درباره مخاطبان خود بیشتر بدانید و اللبته به شما کمک می‌کند تا اطلاعات خود را در مورد اصطلاحات تخصصی کسب و کار خود به‌روز نگه دارید.

در نهایت، با انجام تحقیقات صحیح برای یافتن کلمات کلیدی، باید بتوانید محتوای هدفمندی ایجاد کنید تا به هدایت ترافیک و تبدیل مستقیم آن به کاربران بیشتر وب سایت خود کمک کنید. در حالی که تعدادی ابزار برای تحقیق درباره کلمات کلیدی در دسترس است، اگر از گوگل ادز استفاده می‌کنید، کیورد پلنر یک راه عالی برای شروع تحقیقات و شروع کمپین‌های جدید تبلیغاتی به شمار می‌رود.

برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل برای کمک به شما در جستجوی کلمات کلیدی برای استفاده در کمپین‌های موجود در شبکه جستجو طراحی شده است. گوگل کیورد پلنر ، یک ابزار رایگان مفید است که به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را کشف کنید و همچنین جستجوهای تخمینی ماهانه آن‌ها و همچنین هزینه‌های هدف‌گذاری آن‌ها را مشاهده کنید.
همچنین، ما در بلاگ کافه ارز مقاله ای منتشر کرده‌ایم که افزونه کریسپ (Crisp)را می‌توانید در آن مشاهده کنید.

گوگل ادز کیورد پلنر برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • کشف کلمات کلیدی جستجوی جدید
  • مشاهده میانگین تعداد جستجو ماهانه برای کلمات کلیدی
  • کمک به تعیین هزینه‌ها
  • ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی جستجوی جدید

ابزار گوگل کیورد پلنر
بیشتر بخوانید: سایت‌های آموزشی آنلاین رایگان

کشف کلمات کلیدی جدید

هنگامی که شروع به تحقیق در مورد کلمات کلیدی احتمالی برای استفاده در کمپین خود می‌کنید، گوگل کیورد پلنر می‌تواند پیشنهاداتی برای کلمات کلیدی مرتبط ارائه دهد. این ابزار برای کسانی که نمی‌دانند برای یافتن کلمات کلیدی مفید برای وب سایت خود از کجا شروع کنند، بسیار مفید است.

برای مثال، شما می‌توانید با تایپ کردن عبارات جستجویی مانند تی‌شرت مردانه شروع کنید تا گوگل کیورد پلنر اطلاعاتی درباره آن کلمات کلیدی و همچنین فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط را به شما نشان می‌دهد.

هرچه کلمات کلیدی اولیه مورد استفاده شما عبارت جامع‌تری باشد، پیشنهادات بیشتری به شما ارائه می‌شود. البته توصیه نمی‌شود که کلمات کلیدی انتخابی شما خیلی خاص یا خیلی کلی باشد. به عنوان مثال، به جای شروع با عبارت تی‌شرت مردانه، می‌توانید از عبارتی که سبک تی‌شرتی که می‌خواهید بفروشید، مانند تی‌شرت‌های یقه هفت مردانه استفاده کنید.

مراجعه به میانگین جستجوهای ماهانه

یکی دیگر از مزایای استفاده از گوگل کیورد پلنر این است که می‌توانید نتایج جستجوهای تخمینی ماهانه برای کلمات کلیدی را مشاهده کنید. دانستن تعداد دفعات جستجوی کلمات کلیدی برای کمپین تبلیغاتی کسب و کار شما بسیار مهم است. شما نمی‌خواهید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که هیچ کس از آن‌ها استفاده نمی‌کند، اما همچنین نمی‌خواهید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید به دلیل تمایل بیشتری به رقابت دارای حجم جستجوی بالایی هستند.

این ابزار همچنین به شما کمک می‌کند بفهمید که افراد از چه کلمات یا عباراتی برای کشف محصولات یا اطلاعات خاص استفاده می‌کنند. درک کاربر و نحوه جستجوی آن‌ها برای محصولات شما به ویژه برای کمپین و استراتژی‌های شما مهم خواهد بود.

به طور معمول، هرچه یک کلمه کلیدی گسترده‌تر باشد، جستجوهای ماهانه بیشتری دارد و هرچه یک کلمه کلیدی خاص‌تر باشد، جستجوهای ماهانه کمتری دارد. بسته به استراتژی خود، ممکن است تمرکز بیشتری روی کلمات خاص‌تر داشته باشید تا به شما کمک کند به افرادی که آماده خرید هستند دسترسی پیدا کنید.

هزینه کلمات کلیدی

هزینه کلمات کلیدی که می‌خواهید هدف قرار دهید جنبه مهم دیگری است که باید برای کمپین خود در نظر بگیرید. خوشبختانه، گوگل کیورد پلنر میانگین هزینه نمایش آگهی شما در جستجوی یک کلمه کلیدی را فراهم می‌کند، بنابراین انتخاب کلمات کلیدی بر اساس استراتژی و بودجه شما آسان‌تر است.

مزایای گوگل کیورد پلنر

به طور معمول، اگر میانگین جستجوی ماهانه بیشتر باشد، هزینه‌ها نیز بالاتر خواهند بود. این موضوع به این خاطر است رقابت بیشتری برای آن کلمات کلیدی وجود دارد. اگر میانگین جستجوی ماهانه یک کلمه کلیدی کمتر باشد، نتیجه معمولاً برعکس است، اما بسته به کسب و کار شما استثناهایی در این زمینه وجود دارد.

به یاد داشته باشید که هزینه تبلیغات شما توسط طیف وسیعی از عوامل از جمله کلمات کلیدی، تنظیمات بودجه و امتیاز کیفیت شما تعیین می‌شود.

ایجاد کمپین‌های جدید

کیورد پلنر برای استفاده گوگل ادز ایجاد شده است تا به شما امکان دهد به راحتی کمپین‌های جدیدی را بر اساس جستجوهای کلمات کلیدی ایجاد کنید.

ایجاد یک کمپین به شما امکان می‌دهد بودجه پیشنهادی را انتخاب کنید یا بودجه روزانه سفارشی را بر اساس نیاز خود تعریف کنید. پس از اجرای کمپین شما، می‌توانید از زیر مجموعه‌های گزینه ابزارها و تنظیمات در برنامه‌ریز کلمات کلیدی که به آن دسترسی دارید، کمپین خود را از ابتدا تا انت‌ها در یک مکان مشاهده کنید.

اگر چه گوگل کیورد پلنر برای استفاده با تبلیغات گوگل طراحی شده است، اما هنوز هم یک ابزار ارزشمند برای تحقیق و برنامه ریزی کلمات کلیدی سئو به شمار می‌رود. بسیاری از بازاریابان سعی می‌کنند مطمئن شوند که کمپین تبلیغاتی پولی و کمپین سئوی آن‌ها در یک راستا قرار دارند تا بتوانند ترافیک را برای بهترین کلمات کلیدی خود در هر دو استراتژی بازاریابی بهینه کنند.

برای استفاده از کیورد پلنر ابتدا باید یک حساب در گوگل ادز داشته باشید و فرآیند راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی، گروه‌های تبلیغاتی البته و خود تبلیغات را آغاز کرده باشید.

در مرحله بعد، می‌توانید با تایپ کردن کلمات کلیدی به به طور مستقیم در گوگل کیورد پلنر یا اضافه کردن یک URL (آدرس سایت)، به دنبال ایده‌های جدید برای کلمه کلیدی باشید.

هنگامی که کلمات کلیدی مورد نظر خود را پیدا کردید، می‌توانید با کلیک بر روی علامت + در کنار کلمات کلیدی آن‌ها را در گروه‌های تبلیغاتی خود تبلیغ کنید.

نحوه استفاده از کیورد پلنر

امکان استفاده رایگان، یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از گوگل کیورد پلنر این است. اما وقتی سعی می‌کنید به این ابزار دسترسی پیدا کنید، ابتدا از شما خواسته می‌شود که یک کمپین تبلیغاتی در گوگل راه‌اندازی کنید. اگر در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از کیورد پلنر برای تبلیغات جستجوی پولی خود هستید، راه‌اندازی یک کمپین نباید مشکل بزرگی برای شما باشد. البته انجام این کار برای کاربران ایرانی با دشواری همراه خواهد بود. اما حتی اگر قصد استفاده از آن را برای تبلیغات خود را نداشته باشید نیز گوگل همچنان از شما می‌خواهد که یک کمپین راه‌اندازی کنید.

راه‌های ساده‌ای برای دور زدن درخواست ایجاد کمپین تبلیغاتی وجود دارد، اما اجازه دهید فرض کنیم از کیورد پلنر برای تبلیغات پولی خود استفاده می‌کنید، زیرا این ابزار برای آن در نظر گرفته شده است. هنگامی که به برنامه ریز کلمات کلیدی دسترسی پیدا کردید، دو گزینه برای شروع در پیش رو دارید:

  • یافتن کلمات کلیدی
  • دریافت حجم جستجو و پیش بینی‌ها

نحوه استفاده از گوگل کیورد پلنر

یافتن کلمات کلیدی

یافتن کلمات کلیدی به شما امکان می‌دهد تا از ایده‌های کلمه کلیدی خود برای یافتن کلمات کلیدی مشابه استفاده کنید. همچنین به شما کمک می‌کند به افراد علاقه‌مند به محصولات یا خدمات خود دسترسی پیدا کنید. دریافت حجم جستجو و پیش بینی‌ها به شما امکان می‌دهد حجم جستجو و معیارهای تاریخی را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود و همچنین پیش بینی‌های عملکرد آینده را مشاهده کنید.

در جستجوی کلمات کلیدی، گوگل به شما دستور می‌دهد تا کلمات، عبارات یا آدرس سایت‌های مرتبط با کسب و کار خود را وارد کنید و با کلمات کلیدی وارد شده شما و همچنین پیشنهادات کلیدواژه پاسخ می‌دهد. هر پیشنهاد شامل اطلاعاتی در مورد میانگین جستجوهای ماهانه، رقابت، و هزینه‌های بالا و پایین برای قیمت بالای صفحه است.

این ابزار همچنین برای تعیین استراتژی کلمات کلیدی برای رقابت‌های شما نیز عالی خواهد بود. اگر به جای کلمه یا عبارت، یک آدرس سایت را وارد کنید، می‌توانید از رقبای خود جاسوسی کنید و کلمات کلیدی که آن‌ها اغلب در سایت خود استفاده می‌کنند را بدزدید. تنها کاری که باید انجام دهید استفاده از آدرس وب سایت مورد نظر برای دیدن همه کلمات کلیدی که در آن وب سایت مورد استفاده می‌گیرند.

در گزینه حجم جستجو و پیش بینی ها، هیچ کلمه کلیدی پیشنهادی وجود ندارد. درعوض، نشان می‌دهد که اگر تصمیم به اجرای تبلیغات برای کلمات کلیدی انتخابی خود در گوگل ادز را داشته باشید، می‌توانید انتظار چند کلیک و تعداد بازدیدها را داشته باشید. همچنین هزینه‌های برآورد شده، نرخ کلیک و هزینه هر کلیک را نیز در این قسمت مشاهده خواهید کرد.

اگر لیست طولانی از کلمات کلیدی دارید و می‌خواهید حجم جستجوی آن‌ها را بررسی کنید، این ویژگی واقعا مفید است. با این حال، ایده‌ای به شما برای کلمات کلیدی ارائه نمی‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لیست کلمات کلیدی خود را در قسمت جستجو جایگذاری کنید و سپس گزینه شروع به کار را انتخاب کنید.

هر دو ابزار صفحه نتایج کلمات کلیدی یکسانی را نشان می‌دهند، بسته به انتخاب شما، اطلاعات آن‌ها کمی متفاوت است.

استفاده از صفحه نتایج کلمات کلیدی

هنگامی که به صفحه نتایج کلمات کلیدی رسیدید، می‌توانید نتایج را فیلتر کرده و مرتب کنید تا از ابزار گوگل کیورد پلنر بیشترین بهره را ببرید.

در بالای صفحه نتایج کلیدواژه چهار گزینه هدف مکان‌ها، زبان، شبکه‌های جستجو و محدوده تاریخ وجود دارد.

گزینه مکان به شما امکان می‌دهد کشور یا کشورهایی را که می‌خواهید در آن بازاریابی انجام دهید را انتخاب کنید. بیشتر اوقات می‌توانید این گزینه‌ها را به حال خود رها کنید، مگر اینکه بخواهید کاربرانی را خارج از اطلاعات جمعیتی پیش‌فرض خود هدف قرار دهید.

گزینه زبان، زبان کلمات کلیدی را نشان می‌دهد که می‌خواهید اطلاعاتی در مورد آن‌ها داشته باشید. گزینه پیش فرض به طور خودکار انگلیسی است. همچنین گزینه شبکه‌های جستجو به این اشاره دارد که آیا شما فقط می‌خواهید در گوگل یا یکی از شرکای این شرکت تبلیغ کنید. گزینه محدوده تاریخ نیز به طور بر روی ۱۲ ماه تنظیم شده است و معمولاً توصیه می‌شود آن را همانطور که هست رها کنید.

مهمترین ویژگی بعدی گزینه اضافه کردن فیلتر است که در بالای کلمات کلیدی پیشنهادی شما ظاهر می‌شود. چندین گزینه فیلترینگ از جمله متن کلمه کلیدی، حذف کلمات کلیدی، حذف ایده‌های بزرگسالان، جستجوهای ماهانه متوسط، رقابت، سهم آگهی تبلیغاتی و پیشنهادی در بالای صفحه وجود دارد که شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

سهم برداشت رایگان و موقعیت میانگین رایگان نیز دو ویژگی موجود در برنامه‌ریز کلمات کلیدی هستند، اما برای استفاده از این ویژگی‌ها، باید حساب گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) خود را به حساب گوگل ادز خود متصل کنید.

از جمله مهم‌ترین این فیلترها برای کلمات کلیدی اصلی شما می‌توان به متن کلمات کلیدی (شامل یا حذف شده)، میانگین جستجوهای ماهانه، رقابت و فیلترهای موجود در بالای صفحه اشاره کرد.

گزینه متن کلید واژه می‌تواند به شما در جستجوی کلمات کلیدی که منحصرا در آن کلمات یا عبارات خاص شامل می‌شوند، کمک کند. این گزنه برای یافتن کلمات کلیدی یا عبارات خاص‌تر مانند رنگ یا سبک پیراهن خاص مفید است. همچنین می‌توانید از این فیلتر برای حذف مواردی مانند نام‌های تجاری استفاده کنید. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما از آن‌ها استفاده می‌کند.

استفاده از گوگل کیورد پلنر

نحوه فیلتر کردن متن کیورد در گوگل کیورد پلنر

گزینه میانگین جستجوی ماهانه به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا یا حجم جستجوی کم را فیلتر کنید. همان طور که گفته شد اگر حجم جستجو بسیار بالا باشد، معمولاً رقابت بیشتری وجود دارد. بنابراین استفاده از این کلمات و عبارات توصیه نمی‌شود. همچنین اگر حجم جستجو برای یک کلمه کلیدی بسیار کم باشد، ممکن است فکر نکنید که ارزش آن را دارد که از آن کلمات کلیدی استفاده کنید.

رقابت معمولا در سطوح کم، متوسط یا زیاد فهرست می‌شود و شما می‌توانید این نتایج را نیز فیلتر کنید. مهم است که به یاد داشته باشید که گوگل کیورد پلنر منحصرا برای گوگل ادز طراحی شده است. بنابراین اگر از این ویژگی برای سئو استفاده می‌کنید، باید بدانید این نتایج دقیق نیستند و توصیه می‌شود این گزینه را خالی بگذارید.

در نهایت گزینه‌های پیشنهادی در بالای صفحه وچود دارند. برای این فیلتر در واقع دو گزینه محدوده کم و برد بالا را در اختیار دارید. اساساً این گزینه‌ها نشان می‌دهند که چقدر می‌توانید برای نمایش آگهی خود در بالای صفحه برای آن کلمه کلیدی هزینه کنید. اگر بودجه تبلیغات پایینی دارید، این فیلترها به شما کمک می‌کنند کلمات کلیدی را که مناسب استراتژی شما هستند پیدا کنید.

اکنون که نحوه فیلتر کردن و استفاده از ابزارهای متعدد موجود در گوگل کیورد پلنر را یاد گرفته اید، می‌توانید کلمات کلیدی را در بخش ایده‌ها بهتر تجزیه و تحلیل کنید و بهترین گزینه‌ها را برای استراتژی کمپین خود بیابید. مهم نیست که از کیورد پلنر برای تبلیغات پولی یا بهینه‌سازی سئو استفاده می‌کنید، این ابزار واقعا عالی برای کشف راه‌های جدید برای دستیابی به کاربران و مشتریان بالقوه به شما کمک خواهد کرد.

اگر شما هم می‌خواهید از ابزار گوگل کیورد پلنر استفاده کنید، کافه ارز با سال‌ها تجربه در زمینه پرداخت های ارزی بین‌المللی به شما برای خرید اکانت گوگل کیورد پلنر یاری خواهد رساند.

4.7/5 - (18 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *