وبلاگ

/

/

معرفی ۴ روش برای کسب درآمد از NFT

معرفی ۴ روش برای کسب درآمد از NFT

۲۱ آبان ۱۴۰۰

NFT

در این مقاله، بهترین روش های کسب درآمد از NFT را برای شما توضیح می دهیم و به بررسی انواع روش های کسب درآمد از NFT می پردازیم تا بتوانید در این زمینه اطلاعات کافی به دست آورید و برای خودتان درآمد کسب کنید. با توجه به رشد قیمت های NFT در سال های گذشته، بازار NFT جذابیت بسیاری برای سرمایه گذاران و معامله گران دارد و به یکی از پرطرفدارترین بازارهای مالی تبدیل شده است. با ورود به بازار توکن های غیر قابل تعویض، می توانید با خرید و فروش آنها، درآمد کسب کنید. همچنین روش های دیگری نیز برای کسب درآمد از NFT وجود دارند. برای پرداخت های ارزی خود میتوانید از سایت کافه ارز استفاده کنید همچنین برای خرید و فروش ارز دیجیتال می‌توانید پس از ثبت نام در سایت از طریق پنل کاربری خود اقدام نمایید.

جالب است بدانید که در حال حاضر کسب درآمد از NFT به اندازه ای محبوب شده است که شرکت های معتبر، افراد مشهور و سرمایه گذاران نیز در حال راه اندازی یا صحبت در مورد ایجاد NFT ها یا توکن های غیر قابل تعویض خودشان هستند. همچنین، صنعت بازی نیز وارد این حوزه شده است زیرا NFT فضای بازی را کاملاً تغییر داده است. توکن های غیر قابل تعویض نوعی خاصی از توکن های رمزنگاری شده هستند که با استفاده از تکنولوژی بلاک چین دارایی دیجیتالی را به وجود می آورند و قابلیت تکثیر ندارند. به عبارت دیگر، در دنیای بلاک چین، تکنولوژی NFT به سرعت به عنوان یک روش کسب درآمد غیرفعال شکل گرفته است.

معرفی کوتاه درباره NFT

معرفی کوتاه از NFT

برای اشخاصی که با مفهوم NFT آشنایی ندارند، باید گفت که اینها به عنوان رسیدهای دیجیتالی قابل مبادله شناخته می‌شوند. این رسیدها در یک پایگاه داده توزیع شده عمومی به نام بلاک چین ذخیره می‌شوند و همه می‌توانند در هر زمان آن‌ها را ببینند و به طور مستقل تأیید کنند. این رسیدها دارای اطلاعات منحصر به فردی هستند که می‌تواند برای اثبات اینکه فرد خاصی صاحب انحصاری برخی اقلام است، استفاده شود. این اقلام می‌توانند ملموس یا حتی نامشهود باشند.

هیچ دو موردی که توسط NFT نشان داده می‌شوند یکسان نیستند، به این معنی که نمی‌توان یک NFT را به همان روشی که می‌توانید یک بیت کوین را با بیت کوین دیگری مبادله کنید، معامله کرد. به همین دلیل به آن‌ها توکن‌های “غیر قابل تعویض” گفته می‌شود. همچنین، اگر می‌خواهید اطلاعات درباره شبکه فارکستر بدست اورید پیشنهاد می‌شود به مقاله در وبلاگ کافه ارز سر بزنید.

چرا NFT ارزشمند هستن؟

چه چیزی باعث ارزشمندی NFT می شود؟

آنچه به NFT ارزش می‌بخشد، این است که این توکن به دارایی منحصربه‌فردی اشاره دارد که بر خلاف بیت کوین یا اتریوم، هرگز قابل تکرار نیست و همین موضوع باعث ارزشمندی آن می‌شود. خاص بودن و نادر بودن یک NFT، از اصلی‌ترین دلایل برای با ارزش شدن آن به شمار می‌آید. در واقع، دقیقاً مانند یک اثر هنری، کلکسیونرها و علاقه‌مندان به ان‌اف‌تی‌ها، ارزش این توکن‌های غیرقابل تعویض را افزایش می‌دهند. می‌توان هر تصویر، موسیقی و در کل هر اثر هنری را به NFT تبدیل کرد تا از به‌اشتراک‌گذاری آزادانه آن‌ها جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: نحوه ساخت NFT

بهترین راه‌های کسب درآمد از NFT

با توجه به رشد چشمگیر در بازارهای NFT و افزایش حجم معاملات تا 2 میلیارد دلار، به دنبال معرفی راه‌های متعدد و فنون کسب درآمد از NFT هستیم. در هنگام تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از NFT، باید به رویکردی که برای انتخاب روش و کسب درآمد از NFT اتخاذ می‌کنید، توجه کافی داشته باشید. استراتژی‌هایی که برای کسب درآمد از NFT وجود دارند و سودآورترین هستند عبارت‌اند از:

کسب درآمد از NFT

1- کسب درآمد از ساخت و فروش NFT

از انواع روش‌های کسب درآمد از NFT، ساخت و فروش NFT هاست که باعث می‌شود آثار هنری، تصاویر، ویدیوها، میم ها و یا اشیاء فیزیکی خودتان را توکنیزه کنید و NFT خودتان را در پلتفرم‌های مختلف به فروش بگذارید. اگر فرد خلاقی هستید، امکان کسب درآمد فعال از توکن های غیر قابل تعویض برای شما وجود دارد و می‌توانید طراحی های جذابی به وجود بیاورید و آن ها را بفروشید. به عبارت دیگر، می‌توانید از خاطرات و عکس های خوب خودتان NFT طراحی کنید و آن ها را به فروش بگذارید. به عنوان مثال، می‌توانید عکس خودتان را بر روی صحنه قرعه کشی جام جهانی NFT کنید و آن را بفروشید. هر چقدر NFT های شما جذاب باشند، سرمایه گذاران و خریداران بیشتری را به سمت خود جذب خواهند کرد.

شاید پس از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد کسب درآمد از NFT به وسیله ساخت و فروش توکن ها، شما نیز دوست داشته باشید تا از این روش درآمد داشته باشید. برای ساخت و فروش توکن های خودتان باید پلتفرم مورد نظر خودتان را برای ساخت انتخاب کرده و بعد از ایجاد توکن های خود، آن ها را در پلتفرم ها و بازارهای خرید و فروش NFT لیست کنید تا سرمایه گذاران و خریداران بتوانند به آن ها دسترسی داشته باشند. برای این کار می‌توانید از پلتفرم هایی مانند اوپن سی و رریبل استفاده کنید.

برای کسب درآمد بیشتر از ساخت و فروش NFT ها، باید به برخی از نکات توجه کرد. اول اینکه باید طرح NFT شما جذاب و با کیفیت باشد و قیمتی مناسب با آن طرح مشخص کنید. همچنین باید سعی کنید تا برای خودتان کالکشن و موضوعی انتخاب کنید و NFT هایی مربوط به آن موضوع طراحی کنید. این کار باعث می‌شود تا NFT های شما بیشتر دیده شوند و بیشترین توجه و محبوبیت را به دست آوردید.

بیشتر بخوانید: گران ترین NFT های جهان

کسب درآمد از اجاره دادن NFT ها

2- کسب درآمد از اجاره دادن NFT ها

یکی از روش‌های کسب درآمد از NFT، اجاره دادن توکن‌های غیر قابل تعویض می‌باشد. با گسترش بازار خرید و فروش NFT، پلتفرم‌های زیادی برای کسب درآمد به وجود آمده‌اند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا وارد دنیای NFT شده و درآمد کسب کنند. در این راستا، پلتفرم‌ها این امکان را برای کاربران فراهم کرده‌اند تا NFT‌های مورد نیاز خود را اجاره کرده و با استفاده از آن‌ها در بازی‌ها شرکت کرده و درآمد به دست آورند.

به عبارت دیگر، اجاره دادن توکن‌های غیر قابل تعویض، یکی از روش‌های کسب درآمد فعال از NFT است. برای مثال، برخی از بازی‌های مبتنی بر بلاک چین به کاربران این امکان را می‌دهند تا با اجاره کردن کارت‌های NFT، شانس پیروزی و موفقیت خود را در بازی بالا ببرند و در نتیجه پاداش به دست آورند. برای کنترل و مدیریت شرایط این معامله، از قراردادهای هوشمند استفاده می‌شود. به این ترتیب، کاربران بازی‌های مبتنی بر بلاک چین و NFT، آزادی عمل مدت زمان توافقنامه اجاره NFT و مبلغ اجاره را دارند. بنابراین، با خرید NFT و اجاره دادن آن‌ها در این پلتفرم‌ها، می‌توان درآمد کسب کرد.

پلتفرم reNFT، یکی از محبوب‌ترین نمونه‌های پلتفرمی است که قابلیت اجاره دادن توکن‌های غیر قابل تعویض را دارد. این پلتفرم به کسانی که اجاره می‌دهند، این امکان را می‌دهد تا به بالاترین مدت زمان و هزینه روزانه اجاره پرداخت کنند که می‌تواند به طور میانگین مبلغی بین 0.002 تا 2 واحد WETH باشد.

کسب درآمد از بازی های NFT

3- کسب درآمد از بازی های NFT

یکی از روش‌های جذاب و پرطرفدار برای کسب درآمد از NFT، شرکت در بازی‌های آنلاین مبتنی بر توکن‌های غیر قابل تعویض است. این بازی‌ها به خوبی می‌توانند تکامل توکن‌های NFT را بهبود بخشند و با توجه به پتانسیل استفاده از توکن‌های غیر قابل تعویض در بازی‌های ویدیویی، به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک، شاهد افزایش محبوبیت این بازی‌ها خواهیم بود.

از جمله نکات قابل توجه در کسب درآمد از بازی‌های ویدیویی مبتنی بر NFT، ورود سرمایه‌گذاران و طراحان زیادی به این صنعت است. با خلاقیت و تجربه‌های خود، آن‌ها بازی‌های شگفت‌انگیزی را به صورت بهینه‌سازی شده برای بلاک چین و برنامه‌نویسی طراحی می‌کنند. همچنین، طراحان با توجه به محیط کاربری، سعی می‌کنند بازی‌هایشان را به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی کنند تا افراد مبتدی نیز بتوانند وارد این بازی‌ها شوند و درآمد کسب کنند.

از دیگر روش‌های کسب درآمد از بازی‌های ویدیویی مبتنی بر NFT، خرید و فروش توکن‌های غیر مثلی است که با توجه به رشد این صنعت، احتمال ظهور بازی‌های ویدیویی مبتنی بر NFT هر روز بیشتر می‌شود. گیمرها و بازیکنان نیز هر روزه میلیون‌ها دلار برای این بازی‌ها خرج می‌کنند تا درآمد بیشتری به دست بیاورند. در نتیجه، اگر شما هم به کسب درآمد از NFT علاقه‌مند هستید، می‌توانید با ورود به بازی‌های ویدیویی مبتنی بر NFT، درآمد خود را افزایش دهید.

کسب درآمد از استیک توکن هایNFT

4- کسب درآمد از استیک توکن های NFT

استیک توکن های NFT، یکی از روش های جذاب و پرطرفدار برای کسب درآمد از NFT است. در سال های اخیر، با هجوم سرمایه گذاران و ورود افراد زیاد به بازار توکن های غیر مثلی، این صنعت به طرز چشمگیری توسعه یافته است. علاوه بر این، توکن های NFT با مزایای زیادی همراه هستند که این مزایا باعث می شود تا محبوبیت آن ها افزایش یابد. به عنوان مثال، این توکن ها ارتباط مستقیم با امور مالی غیر متمرکز یا حوزه دیفای دارند و به همین دلیل امکان کسب درآمد از استیک توکن های غیر قابل تعویض وجود دارد. با استفاده از قفل کردن تعداد NFT در پلتفرم های مختلف، می توانید درآمد خود را افزایش دهید.

استیکینگ به عنوان فرایند سپرده گذاری یا قفل کردن دارایی در قرارداد هوشمند یک پروتکل دیفای با هدف تولید بازده و دریافت سود گفته می شود. با قرار دادن توکن های NFT خود در پلتفرم های مختلف، می توانید سودی را دریافت کنید. برای شرکت در این فرایند، نیاز است ابتدا به یک پلتفرم ورود پیدا کرده و توکن NFT خود را خریداری کنید. اما نکته قابل توجه این است که برای استفاده از بعضی از پروتکل ها و دریافت پاداش، باید توکن های NFT محلی از همان پلتفرم را نیز خریداری کنید.

شما در پلتفرم های مختلفی می توانید توکن های NFT خود را استیک کرده و سود خود را افزایش دهید. پلتفرم هایی مانند Kira Network، NFTX، Splinterlands و Only1 از این نوع پلتفرم ها هستند. همچنین، در بعضی از این پلتفرم ها، بخشی از پاداش به استیکرها در قالب توکن های حاکمیتی انجام می شود و کاربران می توانند با استفاده از استیک توکن ها در رای دهی به توسعه پروژه های مختلف شرکت کنند. به طور کلی، استفاده از استیک توکن های NFT، یکی از روش های جذاب و پرطرفدار برای کسب درآمد از NFT است.

آینده NFT ها

به نظر نمی‌رسد توکن‌های غیرقابل تعویض، یک روند زودگذر داشته باشد. با کاربردهای متعدد و منحصربه‌فردش، به نظر می‌رسد که تنها نکات مثبت این فناوری بررسی شده است. این واقعیت که در حال حاضر فقط تصاویر ساده محبوب هستند نشان می‌دهد که هیچ کس نمی‌تواند پتانسیل کامل این فناوری را تخمین بزند. همان‌طور که محبوبیت NFTها همچنان در حال افزایش است، ممکن است باعث ایجاد توکن‌های پیچیده‌تری شود که امکان انفجار بازار NFT را فراهم می‌کند. علاوه بر این، توسعه دهندگان NFT نیز به طور فزاینده‌ای نوآوری‌هایی را برای سایر بخش‌ها ارائه می‌کنند. صنایع مختلف مانند صنایع املاک، رسانه و سرگرمی نیز می‌توانند از NFT بهره ببرند.

نظر شما درباره کسب درآمد از NFT چیست؟ اگر قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید، می‌توانید قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال و همچنین نمودار و تغییرات ۲۴ ساعته ارزها را در کافه ارز مشاهده کنید. همچنین در صورت نیاز به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌توانید از خدمات منحصر به فرد کافه ارز استفاده کنید.

5/5 - (15 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *