وبلاگ

/

/

دریافت بورسیه تحصیلی آلمان؛ شرایط و انواع آن

دریافت بورسیه تحصیلی آلمان؛ شرایط و انواع آن

۲۹ مهر ۱۴۰۰

بورسیه تحصیلی آلمان می تواند یکی از گزینه ها و راه های بسیار مناسب برای متقاضیان ورود به این کشور باشد. آلمان نه تنها یکی از ارزان‌ترین مقاصد تحصیلی در اروپا است، بلکه دارای شهرت بین‌المللی بی‌عیب و نقصی است؛که تعداد زیادی از برنامه‌های آموزش انگلیسی را به ویژه در سطح تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهد. اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید بهتر است در مورد بورسیه تحصیلی آلمان اطلاعات بیشتری کسب کنید .شما برای پذیرش در دانشگاه های آلمان و پرداخت های ارزی می توانید از خدمات کافه ارز با کمترین کارمزد و سریع ترین پشتیبابی استفاده بهره ببرید. صرافی کافه ارز از جمله صرافی‌هایی است که می‌تواند شما را درپرداخت هزینه تعیین وقت سفارت ها و از جمله پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت آلمان یاری کند‌. در ادامه مجموعه‌ای از بورسیه های این کشور ارائه شده است.

بورسیه تحصیلی آلمان

اگر به فکر اخذ بورسیه تحصیلی آلمان هستید و این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اید باید بدانید که کشور آلمان یکی از پرطرفدارترین مقصدهای تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می شود. دلایل زیادی وجود دارد که آلمان به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقصدهای تحصیلی از نظر دانشجویان بین‌المللی شناخته شود. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود دانشجویان خارجی بسیاری دانشگاه‌های کشور آلمان را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند،کمک هزینه‌های تحصیلی بسیار خوبی است که برای دانشجویان بین‌المللی خود در نظر گرفته است. بورس تحصیلی بخشی جدایی ناپذیر از آموزش عالی کشور آلمان می‌باشد، از این رو سالانه تعدادی بورسیه تحصیلی و کمک هزینه‌های تحصیلی در بعضی از دانشگاه‌های آلمان تحت شرایط خاصی به دانشجویان ارائه می‌شوند. حدودا ۹۰درصد دانشگاه‌های دولتی آلمان در بورس تحصیلی کشور آلمان شرکت دارند.

بورسیه تحصیلی آلمان

بیشتر بخوانید: تحصیل در دانشگاه هنر برلین

شرایط عمومی بورسیه تحصیلی آلمان

دانشگاه های زیادی در کشور آلمان وجود دارد که تحصیل در این دانشگاه ها به صورت رایگان یا با هزینه های اندک است؛ اما هزینه های یک دانشجو پس از مهاجرت تنها به شهریه دانشگاه محدود نمی شود. هزینه محل سکونت،خورد و خوراک و … همه هزینه هایی است که برای برخی از دانشجویان امکان پرداخت آن وجود ندارد. کشور آلمان با در نظر گرفتن بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویان با سطح علمی بالا و رزومه های قوی امکان تحصیل در این کشور را فراهم می کند.

لازم به ذکر است که تحصیل رایگان و شرایط اقتصادی خوب کشورالمان موجب شده است که بورسیه گرفتن به خصوص در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بسیار دشوار باشد. بورسیه تحصیلی در کشور آلمان می تواند کل هزینه ها یا قسمتی از آن را پوشش دهد. متقاضیان تحصیل در آلمان برای تحصیل در مقاطع مختلف می توانند از بورسیه تحصیلی آلمان کارشناسی ارشد و بورسیه تحصیلی رایگان آلمان بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: پر درآمدترین شغل های آلمان برای مهاجرت

مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی آلمان

اصلی ترین موضوع برای تحصیل در آلمان، دریافت ویزای دانشجویی است. دانشجویان پس از اخذ بورسیه تحصیلی آلمان، باید برای دریافت ویزا اقدام کنند. به منظور درخواست برای ویزای تحصیلی آلمان، ارائه مدارک زیر الزامی است:

    • مدارک درخواست ویزا
    • ارائه مدارک تمکن مالی یا مدارک بورسیه تحصیلی
    • ارائه مدارک دعوتنامه دانشگاه و تایید ثبت نام
    • بیمه درمانی آلمان
    • مدارک زبان انگلیسی یا آلمانی

شرایط عمومی بورسیه تحصیلی آلمان
بورسیه تحصیلی DAAD

خدمات دانشگاهی آلمان بورسیه‌های زیادی را برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در آلمان در سطوح مختلف ارائه می‌دهد که این بورسیه یکی از آن‌هاست که قصد دارد که با ایجاد یک ساختار نوین جهانی، امکان تحصیل دانشجویان خارجی را در این کشور فراهم کرده و زمینه ‌ساز ورود تخصص ‌های مختلف از کشورهای دیگر شود. بورسیه‌ تحصیلی DAAD مناسب آن‌دسته از دانشجویانی است که به ‌تحصیل در کشور آلمان علاقه دارند و زمینه مناسبی هم در یادگیری زبان آلمانی از خودشان نشان داده‌اند. این بورسیه شرایطی را فراهم می کند که فارغ التحصیلان آن فرصت های شغلی مناسبی برای آینده سازی خود داشته باشند.
مزایای بورسیه دااد DAAD آلمان به صورت زیر است:

    • پرداخت حقوق ماهیانه 861 یورو برای دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و 1200 یورو که به دانشجویان دوره های دکتری
    • هزینه های دانشجو برای شرکت در دوره های آموزش زبان آلمانی به مدت ۶ ماه و شرکت در آزمون زبان DaF و DSH پرداخت می شود.
    • اسکان رایگان در خوابگاه های دانشگاه برای دانشجویان فراهم خواهد شد.
    • دانشجویان دوره های دکتری و کارشناسی ارشد، تحت پوشش بیمه و خدمات درمانی قرار خواهند گرفت و کمک هزینه مسافرتی دریافت خواهند کرد.

بورسیه تحصیلی اراسموس آلمان (Erasmus Mundus)

اراسموس بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده بورسیه تحصیلی برای تحصیل در اتحادیه اروپا است؛ که توسط کمیسیون اروپا هدایت می‌شود و به دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در اروپا کمک مالی می‌کند و هزینه‌های زندگی را برای تحصیل آن‌ها فراهم می‌کند. بورسیه اراسموس موندوسErasmus Mundus در واقع یک برنامه مشترک همکاری و انتقال دانشجو در زمینه تحصیلات تکمیلی در اتحادیه اروپا است و عموماً به متقاضیان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می شود و برای مقطع کارشناسی خدمات بسیار محدودی ارائه می کند. این بورسیه بیش از 200 رشته در مقطع دکترا و بیش از 100 رشته در مقطع کارشناسی ارشد تحت پوشش قرار دارد.

متقاضیان این بورسیه به دو گروه دانشجویان با تابعیت اروپایی و دانشجویان غیر اروپایی که در 5 سال اخیر حداقل یک سال را مشغول به کار یا تحصیل در اروپا بوده اند تقسیم می شوند. دریافت کنندگان این بورسیه در طول تحصیل خود تحت پوشش این برنامه چنانچه از گروه یک باشند ماهانه 1000 یورو و متقاضیان گروه دو ماهانه 500 یورو دریافت خواهد کرد.

بورسیه تحصیلی اراسموس آلمان

بورسیه تحصیلی دانشگاه برمن آلمان (Universitat Berman)

دانشگاه برمن آلمان (Universitat Berman) در شمال کشور المان در شهر برمن واقع شده است. 23000 نفر در این دانشگاه به عنوان دانشجو، استاد، پژوهشگر، و کارمند فعالیت می کنند که از این تعداد 2000 نفر آنها دانشجویان بین المللی از 120 کشور جهان هستند. دانشگاه برمن برنامه های خاص بورس تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی به منظور کمک به دانشجویان با استعداد بالا، ارائه می کند.

  • بورس تحصیلی PROMOS : این کمک هزینه تحصیلی به مبلغ 300 یورو در ماه و یا حداکثر 500 یورو به دانشجویان تعلق می گیرد.
  • وام دانشجویی:به مقدار 4600 یورو در سال به دانشجویان، برای کمک هزینه های زندگی در آلمان و یا دانشجویانی که در خارج از این کشور مطالعه می کنند وام دانشجویی ارائه می گردد.
  • بورسیه DAAD : این کمک هزینه تحصیلی به مدت 4 ماه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در یکی از دانشگاه های ایالت متحده امریکا هستند تعلق می گیرد و مهلت آن از یکم ژانویه هر سال تا 31 دسامبر است. علاوه براین 4ماه،مبلغ 500 یورو یه عنوان کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان تعلق می گیرد.

بورسیه تحصیلی ملی آلمان DEUTSCHLANDSTIPENDIUM

یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی آلمان، بورسیه ملی آلمان (Deutschlandstipendium) است که از دانشجویان برجسته تحصیلی بدون در نظر گرفتن ملیت، درآمد شخصی یا درآمد والدین از دانشجویان در تمام دانشگاه‌های شرکت‌کننده در آلمان پشتیبانی می‌کند. بورسیه ملی، از طریق مشارکت عمومی و خصوصی امکان‌پذیر است که در آن مشاغل، بنیادها یا افراد با مبلغ ۱۵۰ یورو در ماه از دانشجویان حمایت می‌کنند، درحالی‌که دولت فدرال ۱۵۰ یورو دیگر به این مبلغ اضافه می‌کند. این بورسیه توسط دانشگاه‌ها اعطا می‌شود که به این معنی است که که متقاضیان ملزم به رعایت الزامات مؤسسات فردی هستند. بورسیه ملی برایدو ترم اعطا می‌شود. این بورسیه برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. مقدار این بورسیه ۳۰۰ یورو در ماه است.

بورسیه تحصیلی هاینریش بول آلمان(Heinrich Böll)

بورسیه هاینریش بل یکی از مشهور ترین و محبوب ترین بورسیه های جمهوری فدرال المان است. متقاضیان این بورسیه باید به زبان انگلیسی مسلط باشند. هزینه های این بورسیه توسط دو بنیاد DAAD و هاینریش بول آلمان تامین می گردد. این بورسیه تحصیلی 2 ساله که برای دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در همه رشته ها است، تا حدود زیادی هزینه ها را در کشور آلمان را تامین می کند. این بورسیه فول فاند است و شامل موارد زیر است:

  • معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه
  • پرداخت ماهانه مبلغ 1300 یورو به دانشجویان دکتری و 861 یورو به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • پرداخت بیمه درمانی
  • پرداخت ماهانه حدود ۱۲۰۰ یورو به دانشجویان کشورهای غیراتحادیه اروپا

بورسیه تحصیلی کنراد آدناور آلمان
بورسیه فریدریش ایبرت آلمان(Friedrich Ebert Stiftung)

بنیاد فریدریش ایبرت المان Friedrich Ebert Stiftung بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی در سال تحصیلی 2022-2023 ارایه می کند. این بورسیه همه ساله 40 نفر برای این بورسیه برگزیده خواهند شد. این بورسیه تحصیلی برای رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی توسط این بنیاد اعطا می شود و دانشجویان برگزیده بورسیه نیازی به بازپرداخت هزینه های بورسیه پس از تحصیل نخواهند داشت. این بنیاد به دنبال افراد متعهد به اهداف اجتماعی-سیاسی است. این بورسیه به صورت فول فاند می باشد و شامل موارد زیر می گردد:

  • پرداخت861 یورو به صورت ماهیانه
  • پوشش بیمه درمانی
  • پرداخت 276 یورو به دانشجوان دارای فرزند
  • پرداخت کمک هزینه خانواده

بورسیه تحصیلی کنراد آدناور آلمان Konrad-Adenauer-Stiftung (KAS)

بورسیه تحصیلی KONRAD-ADENAUER-STIFTUNG مختص دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است و شرایط اخذ این بورسیه دارا بودن رزومه عالی و قوی و انجام فعالیت های بشردوستانه است. این بورسیه دارای محدودیت سنی زیر ۳۰ سال است و دانشجویان باید مدرک مقطع کارشناسی را در کشورشان اخذ کرده باشند. مدت زمان اعطای بورسیه کنراد به دانشجویان در حدود 2 سال است و دانشجویان مقطع دکترا واجد شرایط باید دارای سوابق تحقیقی و پژوهشی و دارای ۲ سال فعالیت تحقیقی باشند.

  • میزان بورسیه کنراد برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ماهانه در حدود ۸۵۰ یورو می باشد.
  • مقدار این بورسیه تحصیلی به دانشجویان مقطع دکترا ماهانه در حدود ۱۱۰۰ یورو است که تا ۳ سال به دانشجویان داده می شود.

 

کیفیت بالای آموزش و بالا بودن رتبه های دانشگاه های آلمان و ورود به بازار کار بسیار مناسب پس از فارغ التحصیلی و بورسیه تحصیلی المان مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرارگرفته است. اگر شما دانشجوی یکی از دانشگاه‌های آلمان هستید یا تازه فرآیند درخواست پذیرش از موسسات آموزشی این کشور را شروع کرده‌اید، می‌توانند برای پرداخت شهریه یا هزینه‌های ثبت‌نام از خدمات پرداخت‌های بین‌المللی کافه ارز با استفاده از خرید با پی پال مستر کارت و پرداخت های ارزی استفاده کنید. شما می‌توانید با خدمات پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت ها در کافه ارز به آسانی پرداخت هزینه گرفتن وقت سفارت آلمان اقدام کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *