وبلاگ

/

/

معرفی بهترین کیف پول‌های سخت افزاری ارزهای دیجیتال؛ مزایا و معایب آنها

معرفی بهترین کیف پول‌های سخت افزاری ارزهای دیجیتال؛ مزایا و معایب آنها

۱۹ فروردین ۱۴۰۲

بهترین کیف پول سخت افزاری ارزهای دیجیتال کدام است؟

کیف پول‌های سخت افزاری: مقوله پرداخت های ارزی اینترنتی به خصوص ارز دیجیتال این روزها از اهمیت بسیار زیادی بین علاقه‌مندان بازارهای مالی برخوردار است. یکی از دغدغه‌های همیشگی معامله‌گران ارزهای دیجیتال، پیدا کردن کیف پول سخت افزاری امن و قابل اطمینان است. از زمان پیدایش اولین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین، همواره افرادی زیادی به خاطر نگهداری نامطمئن دارایی‌های خود، محتمل ضررهای مالی زیاد شده‌اند. بنابراین، استفاده از روشی‌هایی که هم امنیت بالایی داشته باشد و هم رابط کاربری ساده‌ای داشته باشد، خیلی برای معامله‌گران حائز اهمیت است.

یکی از امن‌ترین روش‌های ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال به خصوص بیت‌کوین استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری است. استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری برای افرادی که سرمایه‌ زیادی دارند یا این که می‌خواهند دارایی خود را به مدت طولانی ذخیره کنند، بهترین گزینه محسوب می‌شود. امروز در کافه ارز قصد داریم بهترین کیف پول‌های سخت افزاری ارز دیجیتال را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی بهترین کیف پول های سخت افزاری ارزهای دیجیتال

اول از همه، فراموش نکنید که کیف پول شما باید مانند یک مسواک شخصی باشد و آن را از دسترس دیگران دور نگه دارید. علاوه بر این، سعی کنید هنگام خرید کیف پول سخت افزاری، از نو و آکبند بودن آن مطمئن شوید. علاوه بر این، از واگذاری کیف پول خود به دیگران اکیداً خودداری کنید. معمولاً افرادی که به دنبال خرید چنین کیف پول‌هایی هستند، ویژگی‌هایی نظیر امنیت، شرکت سازنده، بروزرسانی‌های منظم و تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده را به عنوان قابلیت‌های اساسی در نظر می‌گیرند. در ادامه چند مورد از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری ارز دیجیتال را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس یکی از قدیمی‌ترین ولت‌های موجود در بازار است. البته، لجر نانو اس با وجود تکنولوژی قدیمی هنوز هم از پرفروش‌ترین محصولات بازار به شمار می‌آید. این محصول در سال 2016 به بازار عرضه شد و با پیشرفت مدل‌های جدیدش، قیمت محصولات قبلی آن کاهش یافته است. به طور کلی، لجر نانو اس امتحان خود را پس داده و با قیمت مقرون‌ به‌صرفه در دسترس کاربران قرار دارد. ظاهر کیف پول لجر نانو اس شباهت بسیاری با فلش مموری دارد. این شباهت بی دلیل نیست و فلسفه پشتش این است که دیگران با مشاهده ظاهرش متوجه ماهیت اصلی آن نشوند.

کیف پول لجر نانو اس کوچک و جمع و جور است و توسط یک محافظ فولادی محافظت می‌شود. این محافظ در اصل صفحه نمایش کیف پول را پوشانده و به همین دلیل کسی متوجه تفاوت آن با فلش مموری نخواهد شد. علاوه بر این، صفحه نمایش و بدنه کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس را در برابر ضربه و آسیب‌دیدگی محافظت می‌کند. جنس بدنه لجر نانو است نیز از استیل ضد زنگ است و در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد.

لجر نانو ایکس

لجر نانو ایکس نسل دوم کیف پول‌های لجر است که به عنوان یکی از قدرتمندترین کیف پول‌های موجود در بازار شناخته می‌شود. این کیف امکان کنترل کامل ارزهای دیجیتال را در اختیار شما قرار می‌دهد. لجر Nano X در حقیقت، دارایی شما را در فضایی امن و به دور از اینترنت نگه‌داری می‌کند. لجر نانو ایکس نسبت به نسل قبلی خود تغییرات بسیاری داشته است. از ویژگی‌های قابل توجه این کیف پول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ولت ledger nano x

  • پشتیبانی از هزاران رمزارز و توکن‌های اتریومی
  • نصب و اجرای 100 اپلیکیشن به صورت همزمان
  • پروتکل امنیت سطح بالا
  • صفحه نمایش بزرگ
  • بدون نیاز به کابل و اتصال از طریق بلوتوث
  • باتری قدرتمند 100 میلی آمپری

شکل ظاهری لجر نانو ایکس نیز به نسبت نسل قبلی دچار تغییراتی شده است. جنس این کیف پول از استیل ضد زنگ است که با وزن 34 گرم به راحتی قابلیت جابجایی دارد. نانو ایکس ار اندروید بالای 7 و ios بالای 13 پشتیبانی می‌کند؛ لجر نانو ایکس همچنین قابلیت اتصال با نسخه 64 بیتی ویندوز را دارد. شرکت فرانسوی لجر در سال 2022 یک اپدیت کلی برای مدل Ledger Nano X منتشر کرد. این آپدیت شامل تغییرات طاهری بود و لوگوی جدید این شرکت بر روی کیف پول طراحی شد. علاوه بر این، سیستم سخت افزاری و معماری پردازنده این کیف پول نیز دستخوش تغییرات مثبت شد و آن را به یکی از قدرتمندترین کیف پول‌های بازار تبدیل کرد.

کیف پول سخت افزاری سیف پال

سیف پال یک کیف پول مبتنی بر اکوسیستم صرافی بایننس است که از نسخه اپلیکیشن موبایل نیز برخوردار است. به همین دلیل، کیف پول SafePal یکی از امن‌ترین گزینه‌ها برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. سیف پل از تعداد زیادی ارز دیجیتال و پلتفرم معاملاتی پشتیبانی می‌کند. طبق آمار سازمان، کیف پول سیف پل بیش از 2 میلیون کاربر از 146 کشور جهان دارد که بیش از 10 هزار نوع رمز ارز را در آن نگه‌داری می‌کنند.

کیف پول safepal

شبکه‌های بلاکچینی معتبری که در این کیف پول پشتیبانی می‌شوند می‌توان به بیت کوین، اتریوم، سولانا، ترون، دوج کوین و بایننس اسمارت چین اشاره کرد. از ویژگی‌های دیگر سیف پال می‌توان به غیرحضانتی بودن (Non-Custodial) آن اشاره کرد. به عبارت دیگر، کنترل کلیدهای خصوصی در اختیار کاربر است و کیف پول هیچ نوع نظارت یا کنترلی بر روی دارایی کاربرانش ندارد.

کیف پول‌های سخت افزاری معمولاً قابلیت اتصال به اینترنت را ندارد و زمانی که بخواهیم یک تراکنش جدید انجام دهیم باید آن را به یک دستگاه واسط متصل کنیم. کیف پول‌های سخت افزاری معمولاً از طریق یک کابل usb یا بلوتوث به دستگاه واسطه وصل می شوند تا اطلاعات تراکنش را به شبکه ارسال کنند. در سیف پال قضیه کمی فرق دارد و کیف پول، تراکنش را به صورت رمزنگاری شده به شبکه ارسال خواهد کرد. بنابراین، کیف پول سیف پل در زمان ارسال تراکنش نیز به صورت آفلاین باقی خواهد ماند.

کیف پول سخت افزاری ترزور وان

کیف پول Trezor One یکی از اولین ولت ‌های بیت کوین بود که امنیت یک کیف پول سخت افزاری و راحتی یک کیف پول نرم‌افزاری را در اختیار کاربران قرار می‌داد. ممکن است در اولین برخورد با ترزور وان، متوجه شوید که این کیف پول به اندازه محبوب‌ترین کیف پول سخت افزاری دنیا لجر نانو ایکس خوش دست و کوچک نباشد اما قیمت پایین Trezor One همه نقص‌های آن را پوشش می‌دهد.

ولت ترزور وان

از لحاظ تعداد رمزارزهای پشتیبانی شده نیز، ترزور وان به گرد پای محصولات لجر نمی‌رسد. از دیگر ویژگی‌های Trezor One می توان به امنیت بالای آن اشاره کرد به گونه‌ای که هکرها به هیچ عنوان فرصتی برای سرقت از ترزو وان پیدا نمی‌کنند.

کیف پول سخت افزاری آرموری

آرموری (Armory) یک ولت منبع باز به شمار می‌رود که قابلیت کنترل دارایی‌ها و کلیدهای رمزنگاری‌شده را به طور کامل در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این کیف پول به شکلی توسعه یافته است که با ادغام پروتکل‌های امنیتی سطح بالا و رابط کاربری با کیفیت، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به نحو احسن از بیت کوین‌های خود نگه‌داری می‌کنند. این کیف پول از تکنولوژی «ذخیره‌سازی سرد» پشتیبانی می‌کند به این معنی که می‌توانید به صورت آفلاین بیت کوین‌های خود را مدیریت کنید. علاوه بر این، کیف پول آرموری قابلیت «چند امضایی» را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و بهترین گزینه برای کسانی که اولویتشان امنیت است، محسوب می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که آرموری از احراز هویت دو مرحله‌ای پشتیبانی نمی‌کند اما از لحاظ امنیتی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

کلام آخر

اولین دغدغه تریدرها و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال، داشتن یک کیف پول سخت افزاری با امنیت بالا و رابط کاربری آسان است. کیف‌پول‌های سخت‌ افزاری بهترین گزینه برای این دسته افراد به شمار می‌روند زیرا هم از لحاظ امنیتی و هم از نظر رابط کاربری در اولویت قرار دارند. از جمله بهترین ولت های سخت افزاری می‌توان به لجر نانو اس، لجر نانو ایکس، سیف پال و ترزور وان اشاره کرد. برای خرید کیف پول‌های سخت افزاری باید با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید و اگر میزان دارایی شما کم‌تر از حد انتظار است، بهتر است از کیف پول‌های نرم‌افزاری استفاده کنید.

5/5 - (4 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *