وبلاگ

/

/

کسب درآمد از eBay با روش های کاملا کاربردی و اثبات شده

کسب درآمد از eBay با روش های کاملا کاربردی و اثبات شده

۴ مهر ۱۴۰۰

فرقی نمی‌کند که به دنبال راه‌اندازی کسب و کار آنلاین خود هستید یا فقط می‌خواهید کمی از وسایل قدیمی خود را بفروشید، فروش وسایل در eBay می‌تواند راه خوبی برای کسب درآمد باشد. اما قبل از شروع کار با این سایت بهتر است مطمئن شوید که همه ترفندها و نکات کار با این سایت را می‌دانید. هرچقدر اطلاعات شما بیشتر شود، کسب درآمد از eBay راحت‌تر و تضمین‌شده‌تر خواهد بود. در ادامه، دستورالعمل کسب درآمد از این سایت محبوب آورده شده است. درصورتی که از خدمات سایت ای بی استفاده می کنید و قصد پرداخت ارزی یا نقد كردن درامد ارزی دارید، صرافی آنلاین کافه ارز در این مسیر همراه شماست.

نکات مهم برای کسب درآمد از eBay

برای موفقیت هرچه بیشتر، هنگام فروش محصولات خود در ای بی (eBay) این نکات را در نظر بگیرید:

۱. مشخص کنید که چه چیزی می خواهید بفروشید

اولین مرحله از هر کسب درآمدی این است که محصول یا خدماتی که می‌خواهیم بفروشیم را مشخص کنیم. برای کسب درآمد از eBay مهم نیست کتاب‌های قدیمی بفروشید یا کلکسیون کارت‌های قدیمی بازی پوکمون، قبل از شروع باید مشخص کنید که محصول شما شرایط ایده‌ال را دارد یا خیر. اگر محصول خود را فروخته و افراد نظرات منفی برای آن درج کنند به سختی می‌توانید کسب و کار خود را ادامه داده و حتی کالاهای دیگری را در این سایت بفروشید. می‌توانید از ابزار Marketplace Research برای اطلاع از محبوب‌ترین، پربازدیدترین و پرفروش‌ترین کالاها استفاده کنید. این ابزار به شما ایده می‌دهد که چه محصولی بفروشید. فروش محصولات فصلی هم ایده هوشمندانه‌ای است. مثلا فروش عینک آفتابی در فصل تابستان برای پول بیشتری به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی سایت ای بی (eBay)

۲. خرید محصولات ارزان و فروش به قیمت بالاتر

فروش محصول در eBay

برای کسب درآمد از eBay علاوه بر فروش محصولاتی که دیگر استفاده نمی‌کنید، می‌توانید به دنبال محصولاتی با قیمت ارزان بگردید و آنها را با قیمت بالاتر بفروشید. به فروشگاه‌های خیریه نزدیک خود یا حراجی‌ها یا حتی خود eBay سر بزنید.

فروشگاه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها کالاهای ارزان خریداری کنید. اما قبل از این کار حتما تحقیق کنید که بدانید چه کالاهایی را خریداری کنید چون ریسک از دست دادن پول در این روش وجود دارد.

۳. پروفایل eBay خود را بهبود ببخشید

بهترین راه برای تبدیل شدن به یک فروشنده و شروع کسب درآمد از eBay این است که ابتدا یک خریدار خوب باشید. با این روش بقیه کاربران می‌بینند شما سابقه خوبی در سایت دارید و فرد قابل اعتمادی هستید. حتی اگر چند قلم کالای کوچک را با قیمت خیلی ارزان خریده باشید و برای هر محصول در صورت امکان نظر مثبت داده باشید.

این کار حضور شما در eBay را بهبود بخشیده و امتیاز خوبی دریافت خواهید کرد. قدم مهم دیگری که باید بردارید انتخاب نام کاربری است. فراموش نکنید که هر نامی که انتخاب کنید، نام کسب و کار کوچک شما خواهید بود بنابراین نامی انتخاب کنید که اعتماد خریدار را جلب کند که می‌تواند مشتقی از نام خود یا محصولی که می‌فروشید باشد.

بیشتر بخوانید: خرید از سایت eBay

۴. در مورد هزینه های فروشندگی در eBay تحقیق کنید

فروشندگی در eBay

قبل از شروع کسب درآمد از eBay باید ابتدا در مورد قیمت واقعی آن کالا و هزینه‌ نهایی فروش آن تحقیق کنید. بدیهی است که شما می‌خواهید سود کنید اما در طی فرایند فروش در eBay هزینه‌های دیگری هم بر کالا اعمال می‌شود که باید از آن آگاه باشید. Ecal یک ابزار کارآمد است که بر اساس اطلاعاتی که شما به آن می‌دهد به شما نشان می‌دهد بابت هر فروش باید چقدر پرداخت کنید. حتما از این ابزار استفاده کرده تا میزان سود خود را محاسبه کنید.

بیشتر بخوانید: فروش در سایت ebay

۵. به دنبال تخفیفات و اشانتیون مخصوص فروشندگان باشید

گاهی eBay آفرهای مخصوص برای فروشندگان خود قرار داده و لینک آن را به صورت ایمیل برای آن‌ها ارسال می‌کند. در این آفرها شما می‌توانید کارمزد کمتری به eBay پرداخت کرده در نتیجه قیمت کالاهای خود را پایین آورده و آنها را راحت‌تر به فروش برسانید.

۶. انتخاب بهترین قیمت برای کالای خود

وقتی تصمیم به کسب درآمد از eBay گرفتید و می‌خواهید محصولی را در این سایت بفروشید، از ابزار eBay advanced search استفاده کنید تا ببینید اخیرا چه اقلامی نزدیک به کالای شما فروش رفته‌اند. برای کالاهایی مانند CD و DVD می‌توانید با استفاده از نظرات سایت‌های واسطه مانند Music Magpie به ارزش آنها پی ببرید. اگر بتوانید بارکد محصول خود را اسکن کنید اطلاعات کاملی از ارزش آن به دست خواهید آورد و سپس کمی به آن اضافه کرده و به فروش برسانید.

۷. عکس‌ های زیبا از محصول خود بیاندازید

عکاسی از محصول

تصاویر زیبا از محصولی که می‌خواهید بفروشید شما را چند قدم به کسب درآمد از eBay نزدیک‌تر می‌کند و اگر همین حالا هم در حال فروش محصول خود هستید، می‌توانید فروش خود را به حداکثر برسانید. اگر محصول شما اکسسوری یا متعلقات اضافه‌ای هم دارد حتما آنها را هم در عکس‌ها بیاورید که شامل دفترچه راهنما، جعبه، باتری و هرچیزی که در توضیحات ذکر کرده‌اید می‌شود. برای عکاسی نیازی به دوربین حرفه‌ای ندارید فقط کافی است از نور روز و حالت کلوزاپ استفاده کنید.

۸. گزینه پرداخت با پی پال را فعال کنید

گرچه پی پال بابت هر فروش از شما مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند اما امن‌ترین روش پرداخت است و بیشتر افراد در eBay از این سیستم برای خریدهای خود استفاده می‌کنند. این روش به امنیت حساب شما اضافه کرده و افراد نمی‌توانند در محصولات شما کلاهبرداری کنند.

۹. ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنید

وقتی پروسه فروش انجام شد حتما ایمیل تایید برای مشتری خود ارسال کنید و فاکتور کامل آن شامل هزینه پست را برای آنها ایمیل کنید. ایمیل بعدی را وقتی مشتری پرداخت خود را انجام داد ارسال کرده و از مشتری تشکر کنید. حتما امکان لغو اشتراک از ارسال ایمیل‌ها را برای مشتری قرار دهید تا اگر تمایلی به دریافت ایمیل نداشتند، بتوانند از دریافت آنها انصراف دهند.

سخن آخر :

4.3/5 - (7 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *