وبلاگ

/

/

آزمون Nclex | معرفی آزمون | هزینه آزمون و نحوه پرداخت آن

آزمون Nclex | معرفی آزمون | هزینه آزمون و نحوه پرداخت آن

آزمون nclex برای پرستاران که قصد مهاجرت دارند علاوه بر آزمون زبان نیاز است که در این آزمون نیز با موفقیت نمره قبولی را به دست آورند. در واقع این آزمون برای مهاجرت به کانادا، آمریکا و استرالیا لازم است. پرداخت هزینه آزمون nclex نیاز به پرداخت ارزي بین المللی دارد که شما می‌توانید بدون داشتن کارت یا حساب بین‌المللیپرداخت هزینه ثبت نام آزمون بین المللی از خدمات ارزی مجموعه کافه ارز کمک به راحتی پرداخت کنید، تا به شکل آسان ضمن ثبت نام راحت‌تر هزینه‌های مربوط به آن را نیز بپردازید.

ثبت نام NCLEX

آزمون Nclex

تمام افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، برای ادامه تحصیل یا کار باید در برخی از آزمون های بین المللی شرکت کنند، تا با به دست آوردن گواهینامه‌های مربوطه امتیازات لازم برای پذیرفته شدن در دانشگاه‌ها یا شرکت‌های مختلف را به دست آورند. آزمون nclex یکی از آزمون‎های مهم برای دانشجویان پزشکی و پرستاری است که باید این آزمون را در کنار سایر آزمون‌های دیگر با موفقیت بگذرانند.

آزمون nclex در واقع مخفف عبارت National Council Licensure Examination است که به عنوان آزمون لیسانس شورای ملی بوده که با هدف تأیید پرستاران تازه کار برگزار می‌شود. این آزمون برخلاف سایر آزمون های دیگر به سطح دانش و علم افراد نمی‌پردازد، بلکه توانایی‌های آنها برای تحلیل‌های به موقع و استفاده از دانش را بررسی می‌کند.

پرستار شدن یکی از بهترین تصمیماتی است که افراد علاقه ‌مند به حوزه بهداشت و درمان می‌توانند آن را انتخاب کنند و با دادن این آزمون مجوز کمک به بیماران در سراسر جهان را به دست می‌آورند؛ چرا که یکی از راه‌های کسب درآمد بیشتر هم به شمار می‌رود.

ثبت نام آزمون NCLEX

به دلیل کمبود پرستاران در نقاط مختلف جهان افرادی که بتوانند توانمندی‌ های خود را اثبات کنند، مورد پذیرش قرار می‌گیرند. به همین جهت برای شرکت در آزمون باید از هیئت دولت پرستاری درخواست مجوز بدهید. اگر آنها به این باور برسند که شما توانایی ارائه خدمات پرستاری در ایالت متحده یا نقاط دیگر را دارید، درخواست شما برای شرکت در آزمون را تأیید می‌کنند.

چهار بخش آزمون

انواع آزمون های NCLEX

در هنگام ثبت نام برای آزمون nclex با دو گزینه مواجه می‌شوید که بنابر تمایلی که برای فعالیت در هر کدام از دسته‌های پرستاری، می‌توانید این آزمون‌ها را انتخاب کنید.

آزمون NCLEX-PN

این آزمون را از دانشجویان می‌گیرند که به دنبال دریافت مجوز به عنوان یک پرستار عملی یا حرفه‌ای هستند، افرادی که این آزمون را می‌دهند می‌توانند مدرک NCLEX-PN را دریافت نمایند.

آزمون NCLEX-RN

این آزمون برای دانشجویانی لازم است که به دنبال دریافت مجوز به عنوان یک پرستار ثبت شده هستند. افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند مدرک کاردانی پرستاری ADN مدرک لیسانس پرستاری BSN را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون پرومتریک

نحوه ارائه سوالات آزمون پرستاری

چهار بخش آزمون Nclex

فرقی نمی‌کند که کدام نوع آزمون nclex را انتخاب کرده‌اید، باید تمام چهار مرحله را به درستی سپری کنید. در ادامه به بررسی این چهار مورد می‌پردازیم:

امنیت محیط درمان

امنیت و محیط درمان به عنوان اولین بخش حدود ۱۷ تا ۲۳ درصد از سوالات را به خود اختصاص می‌دهند و برخی از اقداماتی مهم در این حوزه مورد سنجش قرار می‌گیرد که از مهمترین آنها دستورالعمل‌های پیشرفته مدیریت حقوق مشتری، مفاهیم مدیریت پیگیری درمان، مسئولیت‌های اخلاقی، رضایت آگاهانه، تعیین اولویت ها، کنترل عفونت و موارد مختلف دیگر را تشکیل می‌دهند.

ارتقا و تداوم سلامت

ارتقا و تداوم سلامت به عنوان دومین مهارت پرستاران سنجیده می‌شود که بین ۶ تا ۱۲ درصد کل آزمون به این بخش اختصاص پیدا می‌کند و شامل تمامی اقداماتی می‌شود که پرستار باید برای ارتقا و تداوم سلامت انجام بدهد. از مهمترین آنها می‌توان به مراقبت‌های قبل و بعد از عمل، پیشگیری از بیماری غربالگری سلامت، انتخاب سبک زندگی، بررسی رفتارهای پرخطر و خود مراقبتی اشاره کرد.

وضعیت روحی و روانی پرستاران

سومین بخش و مهمترین آنها وضعیت روحی و روانی پرستاران است، یک پرستار در مرحله اول باید یک انسان سالم از لحاظ جسمی و روحی باشد، تا بتواند به بیماران کمک کند. حدود ۶ تا ۱۲ درصد از سوالات آزمون به این بخش اختصاص پیدا می‌کند. عمده سوالات در مورد مکانیسم‌های مقابله با اندوه و از دست دادن و تاثیرات آن بر روی سلامتی، مدیریت استرس، ارتباطات درمانی، وابستگی و اعتیاد و مداخلات رفتاری را شامل می‌شود.

توانایی‌های فیزیکی

آخرین مرحله از سنجش شامل توانایی‌های فیزیکی پرستاران است که به طور کامل جامعیت فیزیولوژیک آنها سنجیده می‌شود و حدود ۴۳ تا ۶۷ درصد کل سوالات را این مرحله مهم، به خود اختصاص می‌دهد.

بیشتر بخوانید :آزمون آیمت مهم ترین آزمون پزشکی ایتالیا

هزینه آزمون و نحوه پرداخت آن

نحوه ارائه سوالات آزمون NCLEX

متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون nclex را دارند، بهتر است بدانند که برای آزمونNCLEX-PN حداکثر ۵ ساعت زمان در نظر می‌گیرند و برای آزمونNCLEX-RN حداکثر ۶ ساعت زمان در نظر می‌گیرند. مسئله مهم این است که سرعت مناسب برای پاسخگویی به این سوالات را به دست آورند تا بتوانند با آرامش کامل آزمون nclex خود را سپری کنند.

در گذشته این آزمون به طور صد در صد به شکل تستی برگزار می‌شد؛ اما در هر حال حاضر فرمت سوالات مقداری تغییر پیدا کرده؛ اما هنوز هم حدود ۹۰ درصد از سوالات با همان روش چند گزینه‌ای ارائه می‌شوند.

سوالات آزمون در سه سطح اطلاعات عمومی و کاملاً چند گزینه‌ای کاربردی و تحلیلی به صورت گزینه‌ای و تشریحی و سوالات سطح سوم که بر اساس حقایق فرآیندها و قوانین رشته پرستاری برگزار می‌شود و گاهی اوقات به صورت منبع باز نیز ارائه می‌گردد. نکته مهم اینکه حدود ۹۰ درصد سوالات را سطح دوم و سوم تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: دولینگو چیست؟

هزینه آزمون و نحوه پرداخت آن

 

مسئله مهم این است که هزینه آزمون برای اخذ مدرک آمریکا، کانادا و استرالیا متفاوت است و هر پرستار باید با مشخص کردن هدف خود از دادن آزمون اقدام به پرداخت آن کند.

اما برای پرداخت هزینه آزمون nclex دچار چالش و دغدغه نمی‌شویم؛ چرا که می‌توانید با کارشناسان مجموعه کافه ارز ارتباط گرفته و از روش‌های پرداخت مختلف توسط این مجموعه هزینه مربوط به آزمون را بپردازید.

اگر در آزمون پذیرفته نشدید ۴۵ روز بعد، پس از ثبت نام مجدد می‌توانید آزمون را تکرار کنید، تا با داشتن اطلاعات بیشتر و آمادگی کامل‌تر بتوانید مدرک مورد نیاز برای مهاجرت را بگیرید.

انواع آزمون های مهاجرت پرستاری

تعداد آیتم‌ها در آزمون‌های nclex

محتوای هر دو آزمون مشابه بوده و برای مدیریت، مراقبت و نظارت بر حال بیماران برگزار می‌شود. اما از لحاظ برخی از جزئیات نحوه برگزاری این دو آزمون تفاوت‌های کمی با یکدیگر دارند.

آزمون NCLEX-PN

آزمون کامپیوتری بوده که به صورت تطبیقی با طول متغیر می‌باشد و ممکن است یک فرد به ۸۵ سوال و فرد دیگر به ۲۵۶ سوال پاسخ دهد. چرا که هر سوال بنابر پاسخ سوال قبل مطرح می‌شود و به طور کامل ۲۵ سوال در امتیازدهی سوالات محاسبه نمی‌گردد.

آزمون NCLEX-RN

آزمون کامپیوتری است که با طول متغیر می‌باشد و هر فرد حدود ۷۵ سوال تا ۲۶۵ سوال را پاسخ می‌دهد، از تمام این سوالات حدود ۱۵ آیتم در امتیازدهی تاثیری ندارند.

 

 

نحوه پاسخگویی به سوالات

 

برای پاسخ دادن به سوالات در هر بخش هیچ محدودیت زمانی برای شما در نظر نمی‌گیرند و به طور کلی حدود ۶ ساعت زمان دارید که می‌توانید از زمان خود بهترین بهره را ببرید. زمان استراحت اجباری در هنگام برگزاری آزمون وجود ندارد؛ اما در صورت تمایل پس از گذشت دو ساعت از شروع امتحان می‌توانید تقاضای استراحت کوتاه داشته باشید. فقط کافیست که دست خود را بلند کنید، تا متصدی برگزاری آزمون خدمات مورد نیاز را به شما ارائه دهند.

سخن پایانی

آزمون nclex در حال حاضر یکی از آزمون‌های بسیار مهم برای ورود به حرفه پرستاری است که جهت ثبت نام اولیه برای دادن آزمون باید حدود ۲۰۰ دلار و بیشتر هزینه شود. برای پرداخت هزینه این آزمون بهتر است با کارشناسان مجموعه کافه ارز ارتباط برقرار کنید، تا در اسرع وقت هزینه مدنظر پرداخت گردد. کافیست هر گونه سوال یا دغدغه ایی که ذهن شما را در زمینه ثبت نام آزمون، برگزاری آن و یا نحوه پرداخت هزینه‌ها دارید با کارشناسان این مجموعه مطرح کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *