وبلاگ

/

/

آزمون سلپیپ چیست ؟ CELPIP آزمون زبان مهاجرت به کانادا

آزمون سلپیپ چیست ؟ CELPIP آزمون زبان مهاجرت به کانادا

آزمون سلپیپ در ایران

آزمون سلپیپ چیست؟ CELPIP یک آزمون زبان انگلیسی با لهجه کانادایی است که توسط اداره مهاجرت پناهندگی و شهروندی کانادا برگزار می‌شود. با طراحی این آزمون سطح تسلط افراد به زبان انگلیسی در هر چهار مهارت شنیدن listening، خواندن reading، نوشتن writing و صحبت کردن speaking را مورد بررسی قرار می‌دهد. برای طی کردن مراحل ثبت نام در این آزمون نیاز به پرداخت هزینه به صورت ارزی دارید، با توجه به مشکلات پرداخت بین المللی که در ایران وجود دارد پرداخت هزینه را برای ما دشوار کرده ولی نگران نباشید ما در کافه ارز این امکان را برای شما فراهم کردیم تا به بهترین شکل مراحل ثبت نام شما طی شود.

آزمون سلپیپ چیست ؟

همه چیز درباره آزمون سلپیپ CELPIP

کشور کانادا به دلیل گسترش پذیرش مهاجران به شکل‌های مختلف یک شاخص مهارت زبان کانادایی طراحی کرده تا توسط این آزمون بتواند مهارت زبان انگلیسی افراد را بررسی کند. آزمون سلپیپ چیست؟ CELPIP این آزمون چگونه برگزار می‌شود؟ منابع آزمون سلپیپ کدامند؟ اینها تنها برخی از سوالاتی است که ممکن است افرادی که قصد مهاجرت یا پناهندگی در کانادا را دارند با آن مواجه شوند.

آزمون CELPIP اولین بار در سال ۲۰۱۲ به عنوان یک روش سنجش توانایی انگلیسی افراد که متقاضی مهاجرت به کانادا بودند برگزار شد. برای افرادی که قصد مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا را دارند در حال حاضر دو آزمون زبان انگلیسی سلپیپ جنرال CELPIP-General و آیلتس جنرال IELTS به رسمیت شناخته می‌شود.

آزمون سلپیپ بر مبنای زبان انگلیسی با لهجه کانادا تهیه و تنظیم شده؛ به همین جهت به شکل واضح بر روی توانایی‌های شرکت کنندگان در شرایط مختلف مانند مکالمات روزمره، ارتباط با همکاران و مدیران در محل کار، ارتباط با دوستان و روابط اجتماعی و درک برنامه‌ها و اخبار تلویزیون تمرکز کرده است.

بیشتر بخوانید: آزمون ACCA چیست؟ آزمون انجمن حسابداران خبره و رسمی

انواع آزمون سلپیپ چیست؟ (CELPIP)

آزمون سلپیپ در دو نوع برگزار می‌شوند و هر فرد باید آزمون متناسب با شرایط خود را انتخاب کند. در هنگام ثبت نام مطمئن شوید که نسخه مناسب آزمون را انتخاب کرده‌اید، تا نتیجه آن برای شما کاربردی باشد.

در این بخش به بررسی انواع آزمون سلپیپ می‌پردازیم:

آزمون سلپیپ در ایران جنرال (CELPIP GENERAL)

آزمون سلپیپ جنرال (CELPIP GENERAL)

آزمون سلپیپ جنرال بر روی هر چهار مهارت مهم دیداری، شنیداری، درک مطلب و نگارش و گفتار تمرکز می‌کند و برای هر بخش از این موارد سوالات کوتاه و متنوع و متناسب با موقعیت‌های روزمره زندگی تهیه و تنظیم کرده است. افراد با داشتن سطح دانش زبان متوسط به بالا می‌توانند از پس این آزمون برآیند. کل زمان آزمون سلپیپ جنرال (CELPIP GENERAL) حدود سه ساعت بوده که به شکل آنلاین برگزار می‌شود. تمام شرکت کنندگان فقط با داشتن یک کامپیوتر و صفحه کلید می‌توانند مراحل مختلف آزمون را انجام بدهند و برای برخی از مراحل آن یک میکروفون و هدست نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. معمولا آزمون‌های کامپیوتری قابل اعتماد شرکت کنندگان بوده و نتیجه آن هم به سرعت مشخص می‌شود.

بخش Listening جنرال

در این بخش باید به فایل‌های ارائه شده گوش داده و سپس پاسخ سوالات را بدهید؛ بین
۴۷ -۵۵ دقیقه زمان برای این بخش در نظر گرفته‌اند.

بخش Reading جنرال

در این قسمت باید متن‌های قرار گرفته بر روی صفحه کامپیوتر را خوانده و به سوالات آنها پاسخ بدهید بین ۵۵ -۶۰ دقیقه زمان برای آن مشخص می‌شود.

بخش Writing جنرال

در این بخش باید به هر سوال به صورت کتبی با کمک کیورد و موس موجود پاسخ بدهید، بین
۵۳-۶۰ دقیقه زمان برای پاسخ دهی دارید.

بخش Speaking جنرال

در این قسمت تمامی پیام‌ها و سوالات بر روی صفحه کامپیوتر قرار گرفته و شما با کمک میکروفون و هدست پاسخ شفاهی به آن می‌دهید؛ بین ۱۵-۲۰ دقیقه زمان برای این مرحله در نظر می‌گیرند.

نکته مهم: در این آزمون به برخی از سوالات به خصوص در قسمت‌های listening و reading شامل سوالات بدون نمره است. در واقع این سوالات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با سوال‌های نمره دار یکسان بوده و قابل تشخیص نیست. پس بهتر است به همه سوالات به بهترین شکل پاسخ دهید.

بیشتر بخوانید:آزمون آیمت مهم ترین آزمون پزشکی ایتالیا

آزمون سلپیپ چیست

سلپیپ جنرال ال (CELPIP GENERAL LS)

با این آزمون تنها مهارت‌های شنیداری و گفتاری فرد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و مدت زمان آزمون CELPIP-General LS حدود۱ ساعت و ۱۰ دقیقه است.

این آزمون به دو بخش تقسیم می‌شود.

بخش Listening جنرال ال

ابتدا در این بخش باید به متن‌ها گوش بدهید و به تمام این سوالات در مدت47-55 دقیقه پاسخ بدهید.

بخش Speaking جنرال ال

این بخش از آزمون باید به درخواست‌های روی صفحه کامپیوتر به صورت شفاهی در مدت زمان 15-20 دقیقه پاسخ بدهید.

قالب آزمون CELPIP جنرال ال

آزمون سلپیپ تنها آزمون معتبر کانادا است که به صورت کامپیوتری برگزار می‌شود و شامل ۴ قسمت شنیداری، خواندنی، نوشتاری و گفتاری است که در بخش شنیداری و خواندنی آزمون سوالاتی قرار می‌گیرند که شامل نمره نیست و داوطلبان متوجه این سوالات نمی‌شوند و فقط برای توسعه آزمون صورت می‌گیرد.

به هر بخش از آزمون CELPIP یک نمره سطح اختصاص پیدا می‌کند و میانگین نمرات بین ۴ تا ۱۲ است. افرادی که نمره زیر چهار دریافت کنند، در کارنامه آنها حرف m قرار می‌گیرد که به معنای نداشتن تسلط کافی برای ارزیابی است. اما افرادی که بالاتر از نمره ۴ دریافت کنند در سطوح مختلف دسته بندی می‌شوند که هر سطح معنی خاصی دارد.

در این بخش به بررسی سطح نمرات آزمون می‌پردازیم:

  • نمره ۱۱ و ۱۲ نشان دهنده تسلط کامل در محیط کار و اجتماع
  • نمره ۱۰ نشان دهنده تسلط خیلی بالا در محیط کار و اجتماع
  • نمره ۹ نشان دهنده تسلط بالا در محیط کار و اجتماع
  • نمره ۸ نشان دهنده تسلط خوب در محیط کار و اجتماع
  • نمره ۷ نشان دهنده تسلط کافی در محیط کار و اجتماع
  • نمره ۶ نشان دهنده در حال توسعه و تسلط در محیط کار و اجتماع
  • نمره ۵ نشان دهنده در حال کسب تسلط در محیط کار و اجتماع
  • نمره ۴ نشان دهنده تسلط کافی در فعالیت‌های روزمره
  • نمره ۳ نشان دهنده تسلط محدود در برخی شرایط
  • نمره صفر، یک و دو نشان دهنده حداقل تسلط و کافی نبودن اطلاعات برای سنجش

بیشتر بخوانید:دولینگو چیست؟

همه چیر درباره آزمون سیلیپ CELPIP 

چرا آزمون سیلیپ CELPIP

دلایل زیادی وجود دارد که افراد را قانع می‌کند به جای آزمون IELTS آزمونCELPIP را انتخاب نمایند. در این بخش به بررسی برخی از این دلایل که قانع کننده هستند می‌پردازیم:

اولین دلیل این است که آزمون کاملا کامپیوتری بوده و بسیاری از خطاهای انسانی که در تصحیح آزمون‌ها به وجود می‌آید در این آزمون حذف می‌شود. همچنین تمرکز کردن در این آزمون به دلیل استفاده شخصی از کیورد موس و میکروفون بیشتر می‌گردد. تنها آزمون مورد تأیید اداره مهاجرت پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) است که برای اقامت دائم می‌توانید از آن استفاده کنید.

این آزمون در یک جلسه ۳ ساعته برگزار می‌شود و جلسه مصاحبه و بخش گفتاری آن به زمانی دیگر موکول نمی‌گردد و به راحتی می‌توانید آزمون خود را در یک جلسه تکمیل کنید.

نتیجه آزمون در مدت زمانی بین ۳ تا ۸ روز کاری مشخص می‌شود و این سبب صرفه جویی در زمان و هزینه‌های مختلف می‌گردد.

فرمت آزمون به گونه ای طراحی شده که به مانند یک ابزار سنجش گذر زمان را یادآوری می‌کند و بهتر می‌توانید زمان خود را برای آزمون مدیریت کنید.

شرکت کنندگان تنها بر روی صحبت کردن خود تمرکز دارند و نگرانی از بابت چشم در چشم شدن با افراد غریبه هنگام مصاحبه ندارند و به دلیل کیفیت بالای میکروفون می‌توانید با تمرکز بیشتری در بخش شنیداری شرکت کنید.

در بخش نوشتن ویرایش خودکار داشته که می‌توانید اشتباهات تایپی را اصلاح کنید، این ویژگی باورنکردنی از نظر بسیاری از دانش آموزان مفید است.

لهجه کانادایی بسیار ساده و روان بوده که در بخش گفتاری افراد کمتر دچار مشکل می‌شوند.

هزینه آزمون CELPIP نسبت به سایر آزمون‌های زبان انگلیسی کمتر است.

بیشتر برای مهارت‌های روزانه و شهروندی طراحی شده و درجه سختی سوالات آن به نسبت سایر آزمون‌های دیگر کمتر است و افراد به راحتی می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و نمره قبولی را به دست آورند.

سازمان‌های تایید کننده آزمون CELPIP

سازمان‌های تایید کننده آزمون CELPIP

آزمون سلپیپ به طور رسمی توسط بسیاری از سازمان‌های حرفه‌ای و کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا مورد پذیرش قرار می‌گیرد. در واقع داشتن گواهینامه این آزمون برای پرونده مهاجرتی شما ارزشمند است. در حال حاضر چندین سازمان مهاجرتی خاص و مهم که این آزمون مورد تایید آنها بوده شامل موارد ذیل می‌گردد:

  • مشاوران مهاجرت شورای مقررات کانادا
  • کالج دندانپزشکان انتاریو
  • کمیسیون املاک ساسکاچوان
  • انجمن حسابداران حرفهای تجارت کانادا
  • سازمان برنامه کارگر ماهر فدرال
  • سازمان شهروندی و اقامت دائم
  • سازمان ویزای استارت آپ

بنابراین اگر قصد دارید که با یک آزمون راحت‌تر پرونده شما مورد پذیرش قرار بگیرد، حتماً برای شرکت در آزمون CELPIP اقدام کنید.

مراکز آزمون CELPIP

از آنجا که این آزمون فقط برای ارائه تابعیت کشور کانادا مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ایران برگزار نمی‌شود و داوطلبان ناچارند برای دادن این آزمون به نزدیکترین مراکز ارائه دهنده آزمون یعنی امارات متحده عربی سفر داشته باشند. علاوه بر امارات در کشورهای دیگری مانند آمریکا، سنگاپور، فیلیپین، هند و چین هم این آزمون برگزار می‌شود و هر فرد با توجه به شرایط و موقعیت خود می‌تواند هر کدام از این مراکز را انتخاب کند.

آمادگی آزمون و منابع مهم آن

آزمون CELPIP به نسبت سایر آزمون‌های دیگر جدید است و منابع مهم برای شرکت کنندگان در آزمون به صورت آنلاین ارائه می‌گردد، تا دستیابی به بهترین منابع برای همه میسر باشد. بهترین راه حل برای آمادگی آزمون CELPIP انجام آزمون‌های تمرینی تحت وب است. معمولاً این آزمون‌ها به صورت رایگان ارائه می‌گردد که با مدیریت زمان می‌توانید به بهترین شکل توانایی‌های خود را ارزیابی کنید، تا با اعتماد به نفس بیشتری در آزمون واقعی شرکت نمایید. برای داشتن یک نمره خوب حداکثر سه ماه مطالعه و تمرین منظم نیاز دارید و به هیچ عنوان مطالعه و ارزیابی را به یک یا دو هفته قبل از آزمون موکول نکنید.

مهمترین منابعی که برای این آزمون می‌توانید خود را آماده کنید، شامل آزمون‌های رایگان تحت وب و دریافت جلسات آموزشی از برخی مراکز است که به راحتی با تمرکز بر روی چهار مهارت اصلی می‌توانید از این آزمون نمره خوبی کسب کنید.

پرداخت هزینه آزمون سلپیپ

پرداخت هزینه آزمون سلپیپ چیست

ثبت نام آزمون CELPIP : هزینه آزمون CELPIP بر اساس دلار کانادا محاسبه می‌شود و نمی‌توانید با دلار بین المللی هزینه آن را مشخص کنید. برای به دست آوردن دقیق میزان هزینه می‌توانید از مراکز واسط مانند مجموعه کافه ارز کمک بگیرید که ضمن اطلاع از هزینه‎ها به راحتی آن را برای شما هم پرداخت می‌کند. نکته مهم این است که هزینه شرکت در آزمون باید به همراه مالیات آن پرداخت شود، تمام مراحل کار را کارشناسان مجموعه کافه ارز به بهترین شکل انجام می‌دهند.

جمع بندی

آزمون سلپیپ چیست؟ CELPIP یک آزمون برای سنجش مهارت زبان انگلیسی است که توسط کشور کانادا برگزار می‌شود. این آزمون در داخل ایران برگزار نشده و شرکت کنندگان باید پس از مشخص شدن زمان برگزاری با تهیه بلیط رفت و برگشت به کشور امارات که نزدیک ترین مکان به ایران است رفته و آزمون خود را بدهند. در چنین شرایطی برای پرداخت هزینه‌های ارزی ممکن است برخی از افراد دچار مشکل شوند که در این زمینه مجموعه کافه ارز بهترین خدمات را ارائه می‌دهد. کافیست با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید تا برای پرداخت هزینه‌ها در هر مرحله از ثبت نام آزمون تا تهیه بلیط و رزرو هتل به شما کمک کنند.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *