وبلاگ

/

/

کیف پول NFT چیست؟ معرفی بهترین کیف پول های ان اف تی

کیف پول NFT چیست؟ معرفی بهترین کیف پول های ان اف تی

۱۸ تیر ۱۴۰۲

NFT

کیف پول NFT: در دنیای پرداخت ارزی بین المللی و افزایش محبوبیت ارز دیجیتال در میان مردم، خرید ارز دیجیتال و همچنین NFT ها نیز روز به روز بیشتر می‌شود. اگر علاقمند به جمع‌آوری و یا سرمایه‌گذاری توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) در بازار رمز ارزها هستید، قبل از هرچیزی به یک کیف پول برای NFT نیاز دارید. کیف پول NFT یک کیف پول رمزنگاری است که از پروتکل بلاکچینی که NFTها بر روی آن ساخته شده‌اند پشتیبانی می‌کند. همچنین این کیف‌پول باید از ارزی که NFT را با آن می‌خرید، مانند اتریوم (ETH) پشتیبانی کند. در این مقاله بررسی می‌کنیم که کیف پول NFT چیست و همچنین خلاصه‌ای از بهترین کیف پول های NFT و مواردی که هنگام انتخاب هر یک از آن‌ها باید مورد توجه قرار دهید، آورده شده است؛ بنابراین تا انتهای این مقاله با ما باشید تا هر آن چه که باید در رابطه با کیف پول برای NFT بدانید به شما بگوییم.

کیف پول NFT چیست

کیف پول NFT چیست؟

کیف پول NFT به عنوان یک دارایی دیجیتال، اشیاء و محتوای دنیای واقعی را در زمینه‌های مختلفی نظیر هنر، موسیقی، بازی و ویدئوها نمایش می‌دهد. این دارایی‌ها به صورت آنلاین خرید و فروش می‌شوند و معمولاً با استفاده از ارزهای دیجیتال کدگذاری می‌شوند.

اگرچه کیف پول NFT از سال ۲۰۱۴ وجود دارد، اما اخیراً به دلیل تبدیل شدن به روش محبوبی برای خرید و فروش آثار هنری دیجیتال، شهرت زیادی به دست آورده است. در بازه‌ی زمانی نوامبر ۲۰۱۷ تا کنون، مجموعاً ۱۷۴ میلیون دلار برای NFTها هزینه شده است.

بسیاری از NFTها، خلاقیت‌های دیجیتالی هستند که در حال حاضر به صورت مختلف در جاهای دیگر نیز وجود دارند. به عنوان مثال، کلیپ‌های ویدئویی نمادین از بازی‌های NBA یا نسخه‌های امنیتی شده از هنر دیجیتال که در حال حاضر کل اینستاگرام را فراگرفته‌اند، از جمله این نمونه‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: معرفی امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

اگرچه هر کسی می‌تواند تصاویر و کلاژ‌های تصویری را به صورت آنلاین و رایگان مشاهده کند، اما مردم برای خریدن چیزی که به راحتی می‌توانند از آن اسکرین‌شات گرفته و دانلود کنند، میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند؟

علت این امر این است که یک کیف پول NFT به خریدار اجازه می‌دهد تا کالای اصلی را خریداری کند. همچنین NFT شامل یک صفت احراز هویت داخلی است که به عنوان برگه مالکیت عمل می‌کند. برای کلکسیونرها، این “حقوق دیجیتال” ارزش بسیار بیشتری نسبت به خود کالا دارد. به این ترتیب، خریداران NFT به دنبال این هستند که این حقوق دیجیتال را به دست آورده و به عنوان یک نوع سرمایه گذاری از آن بهره‌برداری کنند.

کیف پول NFT چگونه کار می‌کند؟

کیف پول NFT، روی یک blockchain بلاکچین قرار دارد که یک دفتر عمومی توزیع شده است و تراکنش‌ها را ثبت می‌کند. این NFTها به صورت معمول روی بلاکچین اتریوم نگهداری می‌شوند، اگرچه بلاکچین‌های دیگر نیز از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند.

یک کیف پول NFT برای اشیا دیجیتالی ایجاد می‌شود که هم موارد محسوس و هم ناملموس را نشان می‌دهند، از جمله:

– هنر
– فایل‌های GIF
– فیلم‌ها
– کلکسیون‌ها
– آواتارهای مجازی
– پوسته‌های بازی‌های ویدئویی
– موسیقی

حتی توییت‌ها نیز می‌توانند در این دسته‌بندی قرار بگیرند. به عنوان مثال، جک دورسی، یکی از بنیان‌گذاران توییتر، اولین توییت خود را به عنوان NFT به قیمت بیش از ۲.۹ میلیون دلار فروخت. در واقع، کیف پول NFT مانند خرید و فروش اقلام فیزیکی عمل می‌کند، با این تفاوت که در NFT تمامی اقلام به صورت دیجیتال هستند؛ بنابراین واضح است که به جای آویزان کردن یک نقاشی رنگ روغن واقعی روی دیوار، یک فایل دیجیتال دریافت خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی کیف پول بلو ولت

همچنین خریداران در پروسه خرید دیجیتالی از حقوق مالکیت انحصاری برخوردار می‌شوند. NFTها می‌توانند در هر زمان فقط یک مالک داشته باشند. داده‌های منحصربه‌فرد کیف‌پول NFT تأیید مالکیت آن‌ها و انتقال توکن‌ها را بین مالکان آسان می‌کند. مالک یا خالق نیز می‌تواند اطلاعات خاصی را در داخل کیف پول NFT خود ذخیره کند.

ولت ان اف تی

ولت ان اف تی برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

فناوری بلاکچین و NFT، فرصتی منحصربه‌فرد برای هنرمندان و سازندگان محتوا فراهم می‌کند تا از کالاهای خود درآمد کسب کنند. به‌عنوان مثال، هنرمندان دیگر نیازی به اعتماد به گالری‌ها یا واسطه‌ها برای فروش آثار خود ندارند. در عوض، هنرمند می‌تواند آثار خود را به‌صورت مستقیم به مصرف‌کننده به‌صورت NFT بفروشد، که به او اجازه می‌دهد سود بیشتری کسب کند. علاوه بر این، هنرمندان می‌توانند حق امتیازی را در کیف پول NFT خود قرار دهند تا هر زمان که آثارشان به صاحب جدیدی فروخته شد، درصدی از مبلغ فروش را دریافت کنند. این ویژگی NFT بسیار جذاب است، زیرا هنرمندان معمولا پس از اولین فروش آثار هنری خود، درآمدهای آتی را دریافت نمی‌کنند. در ادامه، بهترین کیف پول‌های NFT را معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی کیف پول چند امضایی

۶ مورد از بهترین کیف پول های NFT

در سال 2020، فروش یک کیف پول NFT توسط یک هنرمند دیجیتال با قیمت 69 میلیون دلار، شروع به جذب توجه کرد. این واقعه همراه با رویدادهای دیگر باعث شد فروش کیف پول NFT در نیمه اول سال 2021 به 2.5 میلیارد دلار برسد، در مقابل 13.7 میلیون دلار در نیمه اول سال 2020.

بسیاری افراد در حال حاضر با خرید و فروش کیف پول NFT، به میلیونری دست پیدا می‌کنند. اگر شما هم به دنبال خرید و فروش NFTهای ارزشمند هستید، نخستین قدم برای شروع این کار، تهیه یک کیف پول NFT مناسب است.

کیف پول NFT، یک کیف پول رمزگذاری شده است که به شما کمک می‌کند ارز دیجیتال و NFT خود را در یک مکان ذخیره کنید و به پروتکل‌های بلاکچین پشتیبانی می‌کند. انتخاب یک کیف پول مناسب، ممکن است به نظر آسان برسد، اما در واقع یک کار دشوار است. کیف پول NFT، دروازه اصلی شما برای تمام سرمایه‌گذاری‌هایتان خواهد بود. در ابتدا، برای انتخاب یک کیف پول مناسب، باید بررسی کنید آیا این کیف پول از زنجیره بلاکی که می‌خواهید با آن تجارت کنید، پشتیبانی می‌کند یا نه.

علاوه بر این، باید مطمئن شوید که NFT انتخاب شده، از بلاکچین شما پشتیبانی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا به یک بازار دسترسی داشته باشید. برای کمک به شما در انتخاب گزینه مناسب، بهترین کیف پول‌های NFT را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین توکن های NFT کدامند؟

کیف پول زخهدذشسث

 

1. کیف پول کوین بیس

کیف پول کوین بیس در بین توسعه دهندگان و تازه‌کارها به‌عنوان کیف پول برتر برای تراکنش‌های آن‌ها، محبوبیت پیدا کرده است. تعدادی از عوامل وجود دارند که کیف پول کوین بیس را به کیف پول برتر در این لیست تبدیل می‌کند. کیف پول کوین بیس به شما این امکان را می‌دهد که کنترل کامل NFTهای خود را داشته باشید و آن‌ها را در صرافی نگه ندارید؛ این امر اجازه می‌دهد تا توکن‌های شما نسبتا ایمن باشند. کیف پول کوین بیس به دلیل رابط کاربری بسیار ساده آن می‌تواند یک کیف پول برتر برای مبتدیان باشد. جدای از سهولت استفاده، سهولت انتقال توکن‌ها نیز این کیف پول را متفاوت و منحصر به فرد می‌کند. به‌جای آدرس کیف پول عمومی، توکن‌ها از یک نام کاربری به نام کاربری دیگر منتقل می‌شوند. این امر باعث می‌شود تا تراکنش‌ها انسانی‌تر و شخصی‌تر به نظر برسند و ازاین‌رو احتمال خطا را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: کیف پول تراست ولت

درحالی‌که کاربران می‌توانند از طریق DApps به کیف پول‌ها دسترسی داشته باشند، کوین بیس افزونه مرورگر وب را نیز در سال 2021 منتشر کرد. کیف پول کوین بیس همچنین به شما یک نسخه پشتیبان ابری ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد کلیدهای خصوصی خود را در فضای ابری شخصی خود ذخیره کنید.

2. آلفا

درصورتی‌که به دنبال سرمایه‌گذاری در توکن‌های دارای پشتوانه اتریوم هستید، کیف پول آلفا ممکن است بهترین کیف پول NFT برای شما باشد. این گزینه به شما امکان می‌دهد تا NFTها را جمع‌آوری کنید. این کیف پول تعداد زیادی از بازارها و بازی‌های NFT مانند ChainZ Arena، OpenSea، CryptoKitties و غیره را پشتیبانی می‌کند. به نظر می‌رسد UX این کیف پول بسیار کاربرپسند است.

درحالی‌که رابط کاربری آسان، ممکن است آن را به یک کیف پول محبوب در میان مبتدیان تبدیل کند، اما دردسترس‌بودن آن فقط برای موبایل باعث آزار برخی از کاربران می‌شود. بااین‌حال، چیزی که این نقصان را جبران می‌کند این واقعیت است که وب‌سایت AlphaWallet فهرستی از ابزارهای منبع‌باز را برای مجموعه بزرگی از افراداز جمله مشاغل، توسعه دهندگان و سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. می‌توان مستقیماً از مرورگر Web3 ساخته شده به dApp به بازارها، بازی‌ها و هر چیز دیگری دسترسی داشت. به‌منظور افزایش تجربه کاربر و تأمین امنیت، کیف پول آلفا یک پشتیبان‌گیری، مدیریت و بازیابی کلید ایمن ۱۲ کلمه‌ای ارائه می‌دهد. کیف پول آلفا از Secure Enclave برای ایمن نگه‌داشتن تراکنش‌ها استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: سوشال فای (SocialFi) چیست؟

کیف پول nft متامسک

3. کیف پول متامسک

کیف پول متامسک به دلیل عوامل متعددی توانسته جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین کیف پول NFT در سال‌های اخیر تثبیت کند. این کیف پول توسط سازمان ConsenSys تحت حمایت بنیاد اتریوم نگهداری و اداره می شود. کیف پول متامسک می تواند به کاربران در ایجاد کیف پول اتریوم کمک کند و به طور مستقیم با تمام پلتفرم های پشتیبانی شده توسط اتریوم ارتباط برقرار کند. رابط کاربری ساده کیف پول متامسک به کاربران کمک می‌کند تا هنگام تعامل با سایر برنامه‌های غیرمتمرکز، توکن‌ها را جمع‌آوری کنند. کیف پول متامسک برنامه تلفن همراه خود را در سال 2020 راه‌اندازی کرد. برنامه تلفن همراه به شما امکان می‌دهد تمام دارایی‌های خود را به طور یکپارچه همگام کنید. همچنین می‌توانید از طریق مرورگر داخلی برنامه به dApp و سایر بازارهای NFT دسترسی داشته باشید. جالب‌ترین ویژگی کیف پول متامسک، قابلیت تعویض داخلی آن است که به شما امکان می‌دهد ارزهای خود را برای خرید NFT مبادله کنید.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری

4. کیف پول تراست

کیف پول تراست یا nft در تراست ولت، یک کیف پول محبوب فقط برای کاربران تلفن همراه و متعلق به بایننس و یکی از بهترین کیف پول NFT است. این کیف‌پول با بیش از 5 میلیون کاربر، قطعا یکی از محبوب‌ترین کیف پول های NFT موجود است.درحالی‌که کیف پول تراست، ممکن است گزینه خوبی برای ذخیره و مدیریت توکن‌های شما باشد، اما خوب است بدانید که نمی‌توانید از طریق این کیف پول تراکنش انجام دهید. کیف پول تراست ممکن است گزینه خوبی برای کسانی که به دنبال مبادله یا انتقال دارایی‌های خود هستند، نباشد.مانند چند کیف‌پول رمزنگاری برتر دیگر برای NFT که در بالا ذکر شد، این کیف‌پول نیز یک مرورگر dApp را ارائه می‌دهد که دسترسی آسان‌تر به برنامه‌های NFT را با چند کلیک فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با کیف پول اکسودوس

کیف پول enjin

5. انجین

اگر فردی هستید که به بازی‌های مبتنی بر NFT علاقه دارید، والت انجین بهترین گزینه برای شما به شمار می‌رود. جدا از اینکه انجین یک کیف پول است، توکن مخصوص به خود و به نام $ENJ را نیز دارد.

کیف پول انجین به شما امکان می‌دهد NFTهای درون بازی و سایر کلکسیون‌ها را به‌راحتی جمع‌آوری کنید. علاوه بر این، این کیف پول NFT دارای یک بازار در اکوسیستم خود است که در آن می‌توانید دارایی‌های دیجیتال را از طریق توکن خود انجین، یعنی ENJ، مبادله کنید.

رابط کاربری کیف پول انجین به دلیل یکپارچگی و سهولت استفاده، آن را به کیف پولی محبوب تبدیل کرده است. همچنین والت انجین دارای ویژگی اسکن اثر انگشت است که امنیت بیشتری را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

ویژگی‌هایی مانند ارز محلی، رابط کاربری چندزبانه، تبلیغات و ردیاب‌ها، واقعاً به لیست طولانی ویژگی‌های کیف پول انجین ارزش چند برابری را اضافه می‌کنند. این ویژگی‌ها انجین را به کیف پولی مناسب برای مبتدیان و همچنین متخصصان تبدیل می‌کند. ماشین‌حساب موجود در برنامه به شما امکان می‌دهد هزینه‌های خود را محاسبه کرده و محدودیت‌هایی برای آن تعیین کنید.

بیشتر بخوانید: اوراکل در ارز دیجیتال چیست

6.کیف پول مث

کیف پول مث (Math Wallet) توسط آزمایشگاه‌های Binance و Alameda Research پشتیبانی می‌شود که حتی ممکن است به‌زودی آن را به یکی از بهترین کیف پول‌های NFT در بازار تبدیل کند.

این کیف پول از نزدیک‌ترین جایگزین‌های متامسک در نظر گرفته می‌شود. کیف پول مث لیستی از بیش از 65 بلاکچین عمومی را پشتیبانی می‌کند. چیزی که والت Math را به یک رقیب قوی برای بهترین کیف پول های NFT تبدیل می‌کند، دسترسی آسان این کیف‌پول، به همراه سایر ویژگی‌های آن است. برنامه‌های موبایل، برنامه‌های افزودنی مرورگر وب و همچنین کیف پول وب آن از همه‌جا قابل‌دسترسی هستند.

جدا از نسخه‌های مختلف، کیف پول مث گزینه‌هایی را برای ادغام با چندین کیف پول فیزیکی نیز دارد. همچنین این کیف پول گزینه‌ای برای ایجاد چندین آدرس و افزودن به لیست ویژگی‌های خود را دارا است.

مرورگر داخلی dApp کاربران را قادر می‌سازد تا بازارهای NFT را مشاهده کنند و همچنین ویژگی‌هایی را برای دارندگان ارزهای دیجیتال مانند سهام، مبادله و غیره فراهم می‌کند. کیف پول مث توکن کاربردی خاص خود را دارد.

سخن پایانی

کیف پول NFT به عنوان یک تکنولوژی جدید، می‌تواند در آینده تبدیل به یک نوآوری شگفت‌انگیز شود. با افزایش تعداد کیف پول‌های فعال در سال اخیر، فرصت کاوش در اکوسیستم NFT جالب‌تر و روشن‌تر می‌شود. با ورود افراد بیشتر به جریان اصلی، تقاضا برای NFT افزایش می‌یابد. قبل از سرمایه‌گذاری در توکن‌ها، باید بهترین نگاه را به این دامنه جدید داشته باشید. برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، جهت پیگیری قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال، کافه ارز را دنبال کنید. در صورت نیاز به خرید و فروش ارز دیجیتال، می‌توانید از خدمات منحصر به فرد کافه ارز استفاده کنید.

3.5/5 - (42 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *