وبلاگ

/

/

تحصیل در کبک | مزایای تحصیل در زیباترین شهر کانادا

تحصیل در کبک | مزایای تحصیل در زیباترین شهر کانادا

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

تحصیل در کبک : در این مقاله از کافه ارز، به سراغ بررسی شرایط تحصیل در زیباترین شهر کانادا می‌رویم. کافه ارز مجموعه با سابقه‌ای است که پرداخت‌های ارزی خود را می‌توانید به آن بسپارید. یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل در کبک یکی از شهرهای بزرگ و مهم کانادا است که دارای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی معتبری مانند دانشگاه کبک، دانشگاه لافال، دانشگاه کبک در تروآ و دانشگاه شرق اونتاریو است. برای تحصیل در کبک، ابتدا باید رشته و دوره مورد علاقه خود را انتخاب کنید و سپس مدارس و دانشگاه‌های مورد نظرتان را بررسی کنید. برای ورود به دانشگاه‌های کانادا، باید ابتدا مدارک تحصیلی و دیگر مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید و سپس به دانشگاه مورد نظرتان در کبک مراجعه کنید. سایت دانشگاه‌های کبک نیز اطلاعات کاملی در این زمینه ارائه می‌دهند.

زندگی و تحصیل در کبک (Quebec)، در واقع زندگی در فرانسه‌ای خارج از اروپا است که همین امر آن را به یکی از مقصدهای پرطرفدار برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل کرده است. این استان کانادا به فرهنگ متنوع، میزبانی از مهاجران، جنب‌ و جوش و خونگرمی مردمش و همچنین واقع شدن برخی از بهترین دانشگاه های دنیا در این منطقه، شهرت دارد. پیش از آن که در این مطلب از معرفی بهترین مقصدهای تحصیل در خارج به سراغ بررسی مزایا و شرایط زندگی و تحصیل در کبک بپردازیم، کمی بیشتر با این استان و ویژگی‌های آن آشنا خواهیم شد.

تحصیل در کبک

زندگی و تحصیل در کبک

استان کبک واقع در کانادا بوده و مرکز آن شهر مونترال است. مساحت این استان که برخی از بهترین دانشگاه های کانادا در آن قرار داد، به تنهایی کمی بیشتر از کل مساحت کشور ایران بوده و جمعیتی حدود ۸ میلیون نفر دارد. در خصوص استان کبک، جالب است بدانید، زبان رسمی این استان «فرانسوی» بوده و ۸۳ درصد مردم ساکن این استان فرانسوی زبان هستند. استان کبک، تنها استانی در کانادا است که زبان رسمی و مستقل خود را داشته و سبک زندگی در آن از معماری خانه‌ها گرفته تا شیوه برخورد مردم شبیه به فرانسوی‌ها است. این استان بزرگ‌ترین اجتماع فرانسوی زبان‌های خارج از اروپا است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا

همچنین لازم است اشاره کنیم، کبک پهناورترین و بزرگ‌ترین استان کانادا نیز بوده و از لحاظ جمعیت در رتبه دوم این کشور قرار دارد. وسعت این استان به اندازه‌ای است که از شمال تا جنوب بخش آمریکای شمالی را شامل می‌شود. حال که کمی با این استان دوست‌ داشتنی و شهر محبوب آن یعنی مونترال آشنا شدیم، وقت آن رسیده به بررسی موضوع اصلی یعنی زندگی و تحصیل رایگان در کبک بپردازیم. اگر از بابت عدم تسلط بر زبان فرانسوی نگران هستید، می‌توانید پیش از هر گونه اقدامی ابتدا زبان خود را تقویت کرده و مدرک زبان فرانسوی دریافت کنید. این شرط اصلی دریافت اقامت تحصیل در کبک است. اما برای ادامه زندگی در کبک نیازی به نگرانی از بابت دائم فرانسوی صحبت کردن نداشته باشید. هرچند که زبان رسمی این استان فرانسوی است اما اکثر جمعیت ساکن کبک و به‌ خصوص مونترال به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند و برخی از کلاس‌های دانشگاه به این زبان تدریس می‌شود.

مزایای تحصیل در کبک

مزایای تحصیل در کبک

علاوه‌بر فرهنگ چند ملیتی، شیرینی زندگی در میان فرانسوی زبان‌ها، جنب و جوش شنیدن موسیقی فرانسوی در سراسر شهرها و فرصت آشنایی با افراد و مهاجرانی از سراسر دنیا و مهم‌تر از آن مقرون به صرفه بودن هزینه زندگی در این شهر نسبت به پاریس دلایل بسیار زیادی دیگری نیز وجود دارد که باعث شده این استان مقصد مهاجرت تحصیلی بسیاری از دانشجویان بین‌المللی باشد. موارد زیر از جمله دلایل محبوبیت تحصیل در کبک هستند:

  • سطح بالا و کیفیت عالی آموزش در کبک
  • واقع شدن برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان در این استان
  • شهریه مقرون به صرفه دانشگاه
  • هزینه مناسب زندگی در شهرهای کبک
  • ارائه برنامه‌های کوتاه مدت دانشجویی (PEQ)
  • امکان استفاده از برنامه کار در کنار تحصیل برای دانشجویان
  • ارائه بورسیه‌های تحصیلی جهت تحصیل رایگان به دانشجویان ممتاز
  • استقبال، استخدام و اعطای شهروندی به دانشجویان برتر پس از پایان دوره تحصیل
  • وجود گزینه‌های متنوع برای انتخاب محل زندگی دانشجو
بیشتر بخوانید: هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

البته این‌ها همه تنها مواردی هستند که دانشجویان کبک به‌ عنوان بهترین مزیت‌های زندگی و تحصیل در این استان به آن‌ها اشاره کرده‌اند. مطمئنا با حضور در جو زندگی در کبک، شروع تحصیل در دانشگاه و عادت کردن به زندگی جدید، با مزایای بیشتری آشنا خواهید شد.

"</p

هزینه تحصیل در کبک

هزینه تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی کبک برای دانشجویان بین‌المللی معمولاً بالاتر از هزینه تحصیل برای دانشجویان داخلی است. با این حال، برای دانشجویان بین‌المللی، دانشگاه‌های کبک ارزانتر از بسیاری از دانشگاه‌های دیگر در کانادا هستند. تحصیل در کبک برای دانشجویان بین‌المللی در رشته‌های کارشناسی از 15،000 دلار کانادایی به بالا در هر سال تحصیلی شروع می‌شود. برای تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا، هزینه‌ها بیشتر است. هزینه‌های دانشگاه‌های مختلف و برنامه‌های تحصیلی در کبک ممکن است متفاوت باشد، بنابراین قبل از ثبت‌نام در دانشگاه، بهتر است هزینه‌های مورد نیاز را با دانشگاه مورد نظرتان بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: ویزای کانادا و انواع آن برای ایرانیان

علاوه بر هزینه‌های تحصیل، باید هزینه‌های زندگی را نیز در نظر بگیرید. هزینه‌های زندگی در کبک برای دانشجویان بین‌المللی شامل هزینه‌های مسکن، غذا، حمل و نقل، کتاب‌ها و سایر هزینه‌های روزمره است. هزینه‌های زندگی در کبک به طور کلی بالاتر از بسیاری از شهرهای دیگر کانادا است. به علاوه، برای تحصیل در کانادا، باید بیمه سلامتی داشته باشید که نیز هزینه‌ای دارد.

تحصیل رایگان در کبک

چرا باید برای تحصیل در کبک اقدام کنید؟

تحصیل در کبک برای چندین دلیل جذاب است. این شهر و استان دارای فرهنگ و تاریخ غنی هستند و دارای سبک زندگی متفاوتی نسبت به دیگر شهرها و استان‌های کانادا و حتی دنیا هستند. به طور کلی، دلایل زیر می‌توانند شما را برای تحصیل در کبک متقاعد کنند:

1. دانشگاه‌های برتر: کبک دارای دانشگاه‌های بسیار برتری است که در رتبه‌بندی جهانی نیز موفق بوده‌اند. دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه مونترال و دانشگاه مک‌گیل در بین بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. همچنین دانشگاه‌هایی مانند HEC مونترال، دانشگاه کنکوردیا و دانشگاه پلی تکنیک اکول مونترال نیز از موسسات آموزشی برتر در این استان هستند.

2. زبان فرانسه: تحصیل در کبک به شما فرصتی می‌دهد تا زبان فرانسوی را به صورت عمیق تری یاد بگیرید. این مهارت می‌تواند به شما در آینده در ارتباط با بازار کار و فرصت‌های شغلی کمک کند.

3. زندگی شهری: کبک شهری است با سبک زندگی فرانسوی و کانادایی که با هم ترکیب شده‌اند. این شهر دارای فضاهای عمومی زیبا و خیابان‌هایی با معماری منحصر به فرد است. همچنین، جشن‌ها و فستیوال‌های فراوانی در این شهر برگزار می‌شود که می‌تواند جذابیت زندگی شهری در این منطقه را افزایش دهد.

4. قیمت مناسب: هزینه زندگی در کبک نسبت به شهرهای بزرگ دیگری مانند تورنتو و ونکوور کمتر است. همچنین قیمت تحصیل در دانشگاه‌های کبک نیز نسبتاً مناسب است.

5. زندگی دانشجویی: زندگی دانشجویی در کبک بسیار جذاب است و شما می‌توانید با دانشجویان بین‌المللی دیگر آشنا شوید و تجربیاتی را به اشتراک بگذارید. همچنین، دانشگاه‌های کبک برنامه‌های فوق‌برنامه‌ای برای دانشجویان خود دارند که می‌تواند به شما کمک کند تا به صورت کامل از تحصیلات خود بهره‌برداریکنید.

6. فرهنگ و تاریخ: کبک و استان آن دارای تاریخ و فرهنگ غنی هستند که می‌توانید با مطالعه و بررسی آنها آشنا شوید. این شهر دارای موزه‌ها، نمایشگاه‌ها و سایر فضاهای فرهنگی است که می‌تواند به شما کمک کند تا تجربه فرهنگی خود را بیشتر کنید.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد نحوه تعیین وقت سفارت کانادا

بنابراین، تحصیل در کبک می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد، اگر شما به دنبال دانشگاه‌های برتر، زندگی شهری جذاب، فرهنگ و تاریخ غنی، زبان فرانسه، طبیعت زیبا و امکانات عالی هستید.

زندگی دانشجویی در کبک

چطور برای اخذ ویزای تحصیل در کبک اقدام کنیم؟

روش اخذ ویزا در کبک، با روال پذیرش مهاجرین در سایر استان‌ها تفاوت دارد و شرط اولیه و اصلی آن «تسلط به زبان فرانسوی» و داشتن مدرک معتبر است. اما موارد دیگری نیز وجود دارد که فرد پیش از اقدام برای تحصیل در کبک به آن‌ها دقت کند.

  • اطمینان از پذیرش قطعی در یکی از موسسات معتبر آموزشی، کالج‌ها و دانشگاه‌های کبک (DLI). شرایط اخذ پذیرش در برخی از دانشگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است.
  • اخذ CAQ یا گواهی پذیرش شهروندی کبک که توسط وزارت مهاجرت کبک صادر می‌شود. این سند در واقع هویت شما را تایید کرده و نشان می‌دهد به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در کبک ساکن هستید.
  • ارائه مدارک مبنی بر امکان حمایت مالی در طول دوره تحصیل و زندگی در کبک، تهیه این مدرک بر اساس گردش حساب بانکی شما بوده و نشان دهنده آن است که بودجه کافی برای پرداخت شهریه و هزینه زندگی خود را دارید. دقت داشته باشید ابتدا باید برای اخذ گواهی پذیرش کبک (CAQ) اقدام کرده و بعد برای تحصیل در کبک اقدام کنید.
  • توجه به تهیه بیمه درمانی، کلیه دانشجویان موظف هستند در طول مدت اقامت و زندگی خود در کبک دارای بیمه درمانی باشند. هزینه این بیمه بسته به شرکت ارائه دهنده بیمه متفاوت است.

چطور برای اخذ ویزای تحصیل در کبک اقدام کنیم؟

زندگی دانشجویی در کبک

زندگی دانشجویی در کبک، تجربه‌ای فوق‌العاده برای دانشجویان بین‌المللی است. اما در عین حال، زندگی در خارج از کشور همواره چالش‌های خود را دارد. اقامت در کبک می‌تواند به دانشجویان بین‌المللی امکان دهد که زندگی خود را به‌صورت جدی‌تر و با تمرکز بر روی تحصیلات، تجربه کنند.خوابگاه‌های دانشجویی در کبک، یکی از بهترین گزینه‌های اقامتی برای دانشجویان بین‌المللی هستند. این خوابگاه‌ها علاوه بر اینکه محلی راحت و امن برای زندگی و تحصیل در کبک هستند، فرصتی عالی برای برقراری ارتباط با دانشجویان دیگر از سراسر جهان را فراهم می‌کنند. در این خوابگاه‌ها معمولاً امکاناتی مانند آشپزخانه، سالن هم‌افزایی، ورزشگاه و غیره وجود دارد که برای دانشجویان بسیار مفید هستند.

بیشتر بخوانید: آزمون سلپیپ چیست

اگر شما به دنبال زندگی شهری هستید، خارج از محوطه دانشگاه نیز می‌توانید انتخابات جذابی را برای اقامت داشته باشید. اجاره آپارتمان مستقل، پانسیون، خوابگاه مستقل، زندگی با یک دوست و موارد مشابه در این خصوص گزینه‌هایی هستند که می‌توانید در نظر بگیرید. در هر صورت، بهتر است خانه‌ای انتخاب کنید که نزدیک به محل دانشگاه باشد تا بتوانید در هزینه رفت و آمد خود صرفه‌جویی کنید.

جمع بندی

تصمیم به مهاجرت، زندگی و تحصیل در شهری دیگری، قطعا موردی است که تمام زمینه‌های زندگی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد، بنابراین در این خصوص باید آگاهی و اطلاعات خود را افزایش داده و بر اساس سلیقه و شرایط مدنظرتان بهترین مقصد برای مهاجرت تحصیلی یا غیره را انتخاب کنید. ممکن است پس از مهاجرت تحصیلی یک شهر آن‌قدر شما را جذب کند که برای همیشه تصمیم به زندگی در آن بگیرید، بنابراین مسیر زندگی‌تان عوض خواهد شد.

نظر شما درباره تحصیل در کبک چیست؟ دانشجویان بین المللی که قصد پرداخت شهریه یا هزینه ثبت‌نام دانشگاه‌های کانادا را دارند، می‌توانند از خدمات پرداخت‌های بین‌المللی کافه ارز با استفاده از خدمات خرید با پی پالوخرید با ویزا و مستر کارت استفاده کرده و بدون هیچ مشکل و تاخیری پرداخت‌های بین‌المللی خود را انجام دهند. همچنین برای ثبت نام آزمون های بین المللی می‌توانید از خدمات منحصر به فرد کافه ارز استفاده کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *