وبلاگ

/

/

صفر تا صد نحوه تعیین وقت سفارت کانادا

صفر تا صد نحوه تعیین وقت سفارت کانادا

۱۹ دی ۱۴۰۰

کشور کانادا دومین کشور وسیع دنیا است و جزو کشورهای ثروتمند به حساب می‌آید. به دلیل امکانات پیشرفته و موقعیت‌های عالی تحصیلی و کاری و آب و هوای مناسب، متقاضیان زیادی این کشور را برای مهاجرت در نظر می‌گیرند. متقاضی دریافت ویزا از سفارت کانادا می‌تواند شخصا اقدام به دریافت نوبت از سایت کرده و یا از طریق دفترهای مربوطه اقدام به تعیین وقت کند. برای آشنا شدن با نحوه پردخت تعیین وقت سفارت کانادا و تمامی نکات مهم در مورد آن در این مطلب از وبلاگ کافه ارز با ما همراه باشید.

روش های تعیین وقت سفارت کانادا

برای تعیین وقت سفارت کانادا می‌توان به ۲ روش اقدام کرد که یکی تعیین وقت آنلاین سفارت کانادا و دیگری تعیین وقت حضوری سفارت کانادا است:

  • تعیین وقت سفارت کانادا به صورت آنلاین

برای تعیین وقت سفارت کانادا به صورت آنلاین لازم است که افراد متقاضی به پایگاه اینترنتی VFS Global مراجعه کنند و حساب کاربری ایجاد و در بخش رزرو در این کشور ثبت‌نام کنند. متقاضی در این قسمت لازم است که کلیه مدارک لازم را بارگزاری کند. این مدارک شامل اسناد مالکیت، گذرنامه، گواهی تمکن مالی، مدارک شناسایی، عکس پرسنلی، گواهی شغلی، لیست گردش حساب هستند.

بعد از این مرحله لازم است که فرم تقاضای ویزا را پر کرده و آن را سابمیت یا ثبت کنند و هزینه مورد نیاز برای صدور ویزا و انگشت‌نگاری را پرداخت کنند. برای انجام دادن این مراحل هر فرد تا یک ماه فرصت خواهد داشت که به یکی از کشورهای همسایه رجوع کند و انگشت‌نگاری را به صورت حضوری انجام دهد و مراحل کارگزاری را نیز با موفقیت طی کند. اگر در مدت زمان مشخص فرد متقاضی به دنبال کارهای کارگزاری نرود، صدور ویزا و کارهای او خود به خود لغو خواهند شد.

روش‌های تعیین وقت سفارت کانادا

همچنین لازم به ذکر است در این مرحله افراد بالای ۸۰ سال و افراد پایین‌تر از ۱۴ سال به انگشت‌نگاری نیاز ندارند و بدون آن می‌توانند کارهای بعدی را صورت دهند. همچنین لازم به ذکر است، افرادی که قصد دارند در کشور کانادا به صورت دائم اقامت (RPRF) بگیرند بهتر است به صورت آنلاین اقدام به این کار کنند چرا که انجام دادن مراحل صدور ویزا به صورت آنلاین و آپلود مدارک و عکس‌ها اطمینان بیشتری دارد و مطمئن‌ترین راه صورت دادن کارها به صورت آنلاین است.

  • تعیین وقت سفارت کانادا به صورت حضوری

برای تعیین وقت سفارت کانادا به صورت حضوری فرد متقاضی باید شخصا به مرکز فوق مراجعه کند و کلیه مدارک لازم را همراه خود به کارگزاری تحویل دهد. مدارک مورد نیاز شامل اسناد مالکیت، گواهی تمکن مالی، دو قطعه عکس پرسنلی، گذرنامه، لیست گردش حساب و مدارک شناسایی هستند.

بعد از تحویل دادن مدارک مورد نیاز، فرد باید هزینه ویزا و انگشت‌نگاری را پرداخت کند. بعد از انجام داد این مراحل کد پیگیری به شخص داده می‌شود که باید بقیه کارها را به وسیله این کد انجام دهد. افراد بالای ۸۰ سال و افراد زیر ۱۴ سال به انگشت‌نگاری و هزینه مربوط به آن احتیاجی ندارند. در نهایت فرد متقاضی باید بعد از انجام دادن این مراحل به کشور خود برگردد و منتظر جواب کارگزاری باشد که ممکن است با صدور ویزا موافقت یا مخالفت کنند و از طریق ایمیل معتبر به فرد متقاضی جواب داده می‌شود.

درخواست ویزا تحصیلی کانادا در سایت CIC

برای درخواست ویزا تحصیلی کانادا می‌بایستی وارد لینک www.cic.gc.ca/english شده و در این لینک پس از جواب دادن به سوالاتی که از شما پرسیده می‌شود یک کد به نام Personal reference code دریافت کنید تا بتوانید مابقی مراحل ثبت درخواست ویزا تحصیلی کانادا را انجام دهید. پس از وارد شده به سایت CIC روی گزینه Answer a few questions کلیک کرده تا وارد مرحله بعدی شوید.

درخواست ویزا تحصیلی کانادا در سایت CIC

مدت زمان لازم برای تعیین وقت سفارت کانادا

با توجه به اینکه کانادا در ایران سفارتی ندارد، بنابراین متقاضیان باید برای تعیین وقت سفارت کانادا به یکی از کشورهای همسایه که این امکان را فراهم می‌آورد، رجوع کنند. برای اخذ ویزا لازم است به یکی از شهرهای، ترکیه، دبی، استانبول، ابوظبی، ایروان مراجعه کنند. برای تعیین وقت سفارت کانادا لازم است که به میزان درخواست متقاضیان توجه کرد زیرا هر چه تعداد متقاضیان بیشتر باشند، مدت زمان بیشتری صرف می‌شود تا درخواست افراد را پیگیری کنند و آن را به سفارت ابلاغ نمایند. همانطور که ذکر شد وقت سفارت کانادا با توجه به میزان تقاضای افراد می‌تواند متغییر باشد؛ بنابراین برای این کار وقت مشخصی تخمین داده نمی‌شود.

آدرس و اطلاعات لازم برای سفارت خانه در ترکیه

  • آدرس: 34394 turkey/ levent 4 istanbul/ tefken tower/ 209 buyukdere caddesi/ Consulate General of Canada
  • شماره فکس: 90-212-375-1000
  • تلفن: +90 (312) 409 27 00
  • ساعت کاری: یکشنبه تا جمعه. ۸ صبح الی ۱۲ ظهر

هزینه لازم برای تعیین وقت سفارت کانادا

برای تعیین وقت سفارت کانادا متقاضیان باید هزینه‌هایی پرداخت کنند که ممکن است با توجه به نوع ویزا متفاوت باشد. به طور کلی مقدار هزینه‌ای که هر فرد باید برای تعیین وقت سفارت کانادا پرداخت کند به شرح زیر است:

  • برای ویزا و گرفتن وقت سفارت کانادا باید مبلغ ۱۰۰ دلار پرداخت کند.
  • افراد زیر ۱۴ سال و بالای ۸۰ سال می‌توانند تنها ۸۵ دلار برای انگشت نگاری پرداخت کنند. اما در غیر این‌صورت برای بقیه افراد متقاضی هزینه انگشت‌نگاری ۱۰۰ دلار است.
  • هزینه مربوط به ثبت‌نام آنلاین که با کارت‌های معتبر بین‌المللی صورت می‌گیرد.

افرادی که برای تعیین وقت سفارت کانادا نیاز به انگشت‌نگاری ندارند:

  • کسانی که سن آن‌ها بیشتر از ۸۰ سال و افراد کمتر از ۱۴ سال نیاز به انگشت‌نگاری ندارند.
  • همچنین افرادی که اقامت دائم در کشور کانادا را داشته باشند نیز نیازی به انگشت‌نگاری نخواهند داشت.
  • متقاضیانی که دارای ویزای مهاجرتی هستند، برای آن‌ها انگشت‌نگاری ضروری نیست.
  • افرادی که شغل دولتی دارند و کارمندها و همچنین دیپلمات‌ها مرحله انگشت‌نگاری را طی نخواهند کرد.

اعلام جواب ویزا برای سفارت کانادا

از آنجایی که کشور کانادا دارای کارشناسان خبره و وظیفه‌شناسی است که پیگیر درخواست متقاضیان هستند، ممکن است برای اعلام جواب ویزای سفارت کانادا به ۱ الی ۳ ماه وقت نیاز داشته باشند. با توجه به نوع ویزای مسافران ممکن است زمان جواب‌دهی نیز متغییر باشد. اما کشور کانادا جزو کشورهایی است که زمان جواب‌دهی به درخواست مهاجران را در مدت زمان کمتری اعلام می‌کند.

اعلام جواب ویزا برای سفارت کانادا

برای تعیین وقت سفارت کانادا چه زمانی باید برای انگشت نگاری اقدام کرد؟

بعد از ثبت نام به صورت حضوری یا آنلاین، برای وقت سفارت کانادا، لازم است تا مدت زمان ۱ ماه به یکی از کشور همسایه که می‌توانند مراحل انگشت نگاری را انجام دهند، مراجعه نمایند. اگر متقاضیان در عرض یک ماه برای انگشت نگاری به مراکز مربوطه مراجعه نکنند ممکن است اخذ ویزای آن‌ها با مشکل روبه‌رو شود و شاید کارهای انجام داده آن‌ها نیز لغو شود.

  • اصل شناسنامه و ترجمه صفحات اصلی
  • فرم تضمینی برای ویزای کانادا که تحت عنوان application form و family form به متقاضیان داده می‌شود
  • گذرنامه‌های قبلی (در صورتی که گذرنامه قبلی وجود داشته باشد) همراه با تصویر آن‌ها برای آپلود
  • گذرنامه جدید و تصویر آن برای آپلود (لازم به ذکر است که گذرنامه جدید باید دارای بیشتر از ۳ ماه اعتبار نسبت به ویزا باشد)
  • سند ملک، خانه، زمین، اتومبیل و یا هر سندی که به شخص متقاضی مربوط است
  • ۲ قطعه عکس پرسنلی سیاه و سفید و عکس رنگی با زمینه سفید
  • لیست گردش حساب مسافر در طول ۳ ماه اخیر
  • حکم‌های مربوط به شغل متقاضیان مانند حکم کارگزینی برای افرادی که در کارهای دولتی مشغول به کار هستند و فیش حقوقی برای کسانی که در مراکز خصوصی فعالیت دارند. جواز کسب و کار برای افرادی که دارای شغل آزاد هستند، کارت دانشجویی بین‌المللی، و برای صاحبان شرکت‌های خصوصی لازم است که روزنامه شرکت داشته باشند
  • رسید برای رزرو بلیط و همچنین بلیط برگشت ( برای افرادی که اقامت دائم ندارند رزرو بلیط برگشت الزامی است)
  • رزرو هتل در کانادا (کسانی که به وسیله دعوت‌نامه به کانادا دعوت شده‌اند نیازی به رزرو هتل ندارند)
  • برای کسانی که به وسیله دعوتنامه مهاجرت می‌کنند باید دعوت‌نامه و مدارک شخص دعوت‌کننده در اختیار باشد

ترجمه مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت کانادا

متقاضیان باید بعد از فراهم نمودن مدارک ذکر شده در دارالترجمه رسمی شروع به ترجمه مدارک کنند. ترجمه برای وقت سفارت کانادا باید به زبان انگلیسی باشد و مهر دارالترجمه نیز بر تک تک مدارک موجود باشد. خبر خوب این است که در حال حاضر برای ترجمه و تهیه مدارک برای سفارت کانادا نیازی به مهر دادگستری و وزارت امور خارجه نیست و تنها مهر دارالترجمه بر روی مدارک کافی است.

پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت کانادا

برای پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت کانادا و یا پرداخت هزینه اپلیکیشن فی ویزای کانادا (My CIC) به کارت‌های اعتباری همچون مستر کارت یا ویزا کارت نیاز خواهید داشت. در صورتی که کارت اعتباری بین المللی ندارید، می‌توانید پرداخت تعیین وقت سفارت کانادا را به کافه ارز بسپارید. کافه ارز با سال‌ها تجربه در زمینه پرداخت های بین المللی به شما در پرداخت هزینه سفارت ها کمک خواهد کرد. کافی است مراحل اخذ ویزای کانادا را تا مرحله پرداخت تکمیل کرده و پس از ثبت‌نام در کافه ارز، به قسمت پرداخت سفارت‌ها مراجعه کنید، اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و سفارش پرداخت سفارت کانادا خود را ثبت کنید. کارشناسان کافه ارز در کمترین زمان ممکن به سفارش شما رسیدگی خواهند کرد.

5/5 - (15 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *