وبلاگ

/

/

معرفی بهترین کیف پول‌ های نرم افزاری ارز دیجیتال؛ مزایا و معایب آنها

معرفی بهترین کیف پول‌ های نرم افزاری ارز دیجیتال؛ مزایا و معایب آنها

۲ بهمن ۱۴۰۱

بهترین کیف پول های نرم افزاری ارز دیجیتال کدام است؟

کیف پول‌ های ارز دیجیتال: مقوله پرداخت ارزی بین المللی و خرید و فروش ارز دیجیتال یکی از موضوعات جذاب چند سال اخیر محسوب می‌شود که علاقه‌مندان بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. کیف پول‌ های نرم افزاری ارزهای دیجیتال نیز یکی از مهم‌ترین ابزارهای این بازار به شمار می‌رود که برای ذخیره و نگه‌داری رمزارزها مورد استفاده معامله‌گران قرار می‌گیرد. امروز در کافه ارز قصد داریم، بهترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال را معرفی کرده و مزایا و معایب هر کدام را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انواع کیف پول های نرم افزاری کریپتو کارنسی

اگر در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت دارید، انتخاب یک کیف پول امن از نان شب هم برای شما واجب‌تر است. در حقیقت، استفاده از یک کیف پول معتبر و امن برای ذخیره و نگه‌داری ارزهای دیجیتال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امر ضروری به حساب می‌آید. به همین دلیل ما نیز تصمیم گرفتیم مطلبی با عنوان بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای شما آماده کنیم و کیف پول های معتبر بازار را از دید تخصصی مورد بررسی قرار دهیم.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت

کیف پول نرم افزاری Trust Wallet

کیف پول نرم افزاری تراست ولت به عنوان بهترین کیف پول‌ های نرم افزاری برای موبایل شناخته می‌شود. از ویژگی‌های بارز آن می‌توان به رابط کاربری آسان، پشتیبانی از nftها و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز اشاره کرد. تراست ولت اپلیکیشن رسمی صرافی بایننس محسوب می‌شود اما به صورت غیرحضانتی کنترل می‌شود. به عبارت دیگر، این کیف پول کلیدهای خصوصی را در خود نگهداری نمی‌کند و اداره آنها بر عهده خود مشتری خواهد بود.

یکی دیگر از قابلیت‌های کیف پول تراست ولت، پشتیبانی آن از بیش از هزاران ارز دیجیتال است. علاوه بر این، تراست ولت برای علاقه‌مندان به nft و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز نیز یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود. این کیف پول نرم افزاری به فناوری web3 مجهز است و امکان دسترسی مستقیم به اپلیکیشن و بازی‌های غیرمتمرکز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این قابلیت، خرید nftها را آسان کرده است به گونه‌ای که معامله‌گران از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز موجود در نرم‌افزار تراست ولت می‌توانند بدون خارج شدن از برنامه، nftها مورد نظر را جستجو کرده و خرید خود را انجام دهند.

مزایای کیف پول تراست ولت

  • پشتیبانی از انواع رمزارزها
  • قابلیت سپرده‌گذاری (استیک کردن) و کسب درآمد
  • رابط کاربرپسند
  • تکنولوژی web3
  • ادغام با پلتفرم غیرمتمرکز صرافی بایننس (Binance DEX)
  • امکان خرید ارزهای دیجیتال از طریق کارت‌های اعتباری

معایب کیف پول نرم افزاری TrustWallet

  • مسدود بودن در برخی از مناطق به دلیل تعلق داشتن توسط صرافی بایننس
  • محدودیت در منابع آموزشی مربوط به کریپتو

کیف پول دیجیتالی اکسودوس

کیف پول نرم افزاری Exodus

کیف پول اکسودوس یک ولت نرم افزاری اندرویدی محسوب می‌شود که از بیش 100 رمز ارز پشتیبانی می‌کند. تیم توسعه‌دهنده اکسودوس از پروتکل‌های امنیتی مختلفی برای ارتقای امنیت این کیف پول استفاده کرده است. هر کلید خصوصی ایجاد شده بر روی سیستم کامپیوتری خود کاربر ذخیره می‌شود. این کلیدهای خصوصی به هیچ وجه بر روی فضای ابری ذخیره نخواهد شد و دسترسی به آنها از طریق گزینه Setting امکان‌پذیر است.

مزایای کیف پول اکسودوس

  • مبادله ارزهای دیجیتال با یک کلیک
  • پشتیبانی قدرتمند
  • رابط کاربرپسند
  • پشتیبانی از کیف پول سخت افزاری trezor

معایب کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال اکسودوس

  • کارمزد بالا
  • عدم پشتیبانی از تایید 2 مرحله‌ای
  • عدم امکان اضافه کردن امضا

کیف پول های نرم افزاری مخصوص بیت کوین

بیت کوین معتبرترین ارز دیجیتال جهان محسوب می‌شود که سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب کرده است. قیمت بالای BTC باعث شده است که رعایت نکات امنیتی و نگه‌داری از آن به مهم‌ترین دغدغه کاربران تبدیل شده است. کیف پول نرم افزاری معتبر بهترین روش برای ذخیره بیت کوین است. در ادامه 5 مورد از بهترین کیف پول نرم افزاری بیت کوین را با یکدیگر مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد.

  • کیف پول Unstoppable

کیف پول unstoppable بهترین گزینه برای ذخیره بیت کوین محسوب می‌شود. این کیف پول نرم افزاری کنترل کامل بیتکوین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حقیقت، هیچ شخص ثالثث نمی‌تواند موجودی شما را فریز کرده یا تحت اختیار خود درآورد. به طور کلی، برقراری امنیت و تهیه نسخه BackUp به عهده خود شما خواهد بود. علاوه بر این، این کیف پول برای نهایی کردن تراکنش‌ها از شبکه بیت کوین استفاده می‌کند بنابراین امنیت بسیار بالایی دارد؛ به خاطر داشته باشید که این کیف پول در هرصورت به اندازه یک نود کامل ایمن نیست.

  • کیف پول نرم افزاری Wasabi

واسابی (Wasabi) یکی از بهترین کیف پول های نرم افزاری ارز دیجیتال است که به صورت اختصاصی برای نگه‌داری بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کیف پول اوپن سورس (منبع باز) است که بتمرکز اصلی خود را بر روی حفظ حریم خصوصی کاربران گذاشته است. این کیف پول قابلیت استفاده بر روی سیستم‌های کامپیوتری را دارد. از ویژگی‌های قابل توجه این کیف پول می‌توان به ویژگی حذف کردن تاریخ تراکنش‌ها، عدم ارسال کلیدهای عمومی به سرورهای دیگر و امکان اتصال نود به این کیف پول اشاره کرد.

  • ولت سامورایی

کیف پول Samurai مختص نگه‌داری از بیت کوین طراحی شده است. از قابلیت‌های این کیف پول می‌توان به رابط کاربری آسان، استفاده از مکانیزم‌های امنیتی و سطح بالای حریم خصوصی اشاره کرد. این کیف پول همچنین از شبکه تور پشتیبانی می‌کند تا کاربران با اتصال به آن هویت خود را به طور کامل مخفی نگه‌دارند. ولت سامورایی همچنین از پروتکل Segwit پشتیبانی می‌کند که قابلیت اجرای شبکه لایتنینگ را برای کاربران به ارمغان می‌آورد تا هزینه تراکنش‌های مربوط به بیتکوین بسیار کاهش یابد.

  • کیف پول دیجیتالی Rahakott

ولت Rahakott عملکردی شبیه به کیف پول Unstoppable دارد. برای ایجاد کیف پول در این نرم‌افزار نیاز به وارد کردن هیچ اطلاعات هویتی ندارد و عملکردی شبیه به میکسر نیز در خود دارد تا تراکنش‌ها به هیچ وجه قابل ردیابی نباشند. این ویژگی با شکستن زنجیره آدرس ارسال کننده و گیرنده عملاً شناسایی را غیرممکن می‌سازد.

  • کیف پول نرم‌افزاری PINT

کیف پول نرم‌افزاری پینت یکی دیگر از ولت‌های قدرتمند برای نگهداری بیت کوین به شمار می‌رود که در زمان ایجاد آدرس هیچ اطلاعات شخصی از شما درخواست نمی‌کند. کیف PINT بر روی پلتفرم موبایل عرضه شده است و به صورت خود میزبانی (Self-Hosted) اداره می‌شود. به عبارت دیگر، شرکت سازنده این نرم‌افزار هیچ نقشی در کنترل اطلاعات شخصی کاربران ندارد و وظیفه مراقبت از حریم خصوصی بر عهده خود کاربران است.

 

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *