وبلاگ

/

/

بهترین دانشگاه‌های استرالیا در سال 2024 کدامند؟

بهترین دانشگاه‌های استرالیا در سال 2024 کدامند؟

۱۶ اسفند ۱۴۰۱

بیش از ۳۶ مورد از دانشگاه های استرالیا، در رتبه‌بندی کیو اس (QS) بهترین دانشگاه‌های جهان در سال 2024 قرار دارند و این یعنی مهاجرت تحصیلی به استرالیا ، فرصتی برای تکمیل تحصیلات و ساخت آینده‌ای روشن در بهترین دانشگاه‌های جهان است. استرالیا در حال حاضر از بهترین مقصدها برای تحصیل در خارج از کشور است که هر سال تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی می‌پذیرد. در این مطلب بهترین دانشگاه های خارجی برای تحصیل ، ده دانشگاه برتر استرالیا در سال 2024 برای علاقه مندان به تحصیلات بین‌المللی معرفی می‌شود.

اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های برتر استرالیا را دارید، برای پرداخت‌های ارزی نیاز دارید که از خدمات صرافی‌های انلاین استفاده کنید. زیرا به خاطر وجود محدودیت‌ها، شهروندان ایرانی برای تبادلات مالی بین المللی به کمک نیاز پیدا می‌کنند. کافه ارز مجموعه‌ای معتبر است که می‌توانید از خدمات آن برای پرداخت‌ هزینه‌هایی مثل پرداخت هزینه وقت سفارت استفاده کنید و چالش های موجود را کنار بزنید.

بهترین دانشگاه های استرالیا در سال 2024

رتبه‌بندی دانشگاهی «کیواس» (QS World University Ranking) سیستمی است که در آن بر اساس اعتبار دانشگاهی، سطح کیفی آموزش، دستاوردهای علمی و بسیاری موارد دیگر به دانشگاه‌های مختلف از سراسر جهان امتیاز داده شده و در نهایت برترین دانشگاه‌های جهان اعلام می‌شوند.

قرار گرفتن تعداد چشمگیری از دانشگاه های استرالیا در فهرست بهترین دانشگاه‌های جهان نشان دهنده سطح بالای کیفیت آموزشی، بهره‌مندی از دانش اساتید و متخصصان در هر رشته و ایجاد اتمسفری مناسب برای ادامه تحصیل دانشجویان بین‌المللی است. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که این کشور تبدیل به مدینه فاضله و مقصدی طلایی و پر تقاضا برای مهاجرت تحصیلی از سوی دانشجویان بین‌المللی باشد.

حال اگر شما هم قصد تحصیل در استرالیا و در بهترین دانشگاه های استرالیا را داشته و می‌خواهید آینده‌ای روشن داشته باشید، در این مطلب از وبلاگ کافه ارز با ما همراه باشید تا با ۱۰ مورد از بهترین دانشگاه‌ های استرالیا در سال 2024 آشنا شوید.

1. دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن استرالیا (University of Melbourne) یکی از سه دانشگاه برتر در استرالیا بوده که در رتبه سی و چهارم از بهترین دانشگاه‌های جهان نیز قرار دارد. این دانشگاه یکی از اعضای «گروه هشت» بوده و از لحاظ شهرت علمی و کیفیت آموزشی بهترین دانشگاه استرالیا است. همچنین دانشگاه ملبورن در این دو شاخه نیز در رتبه سی‌ام از برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد.

 

2. دانشگاه موناش استرالیا

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های استرالیا که امسال در رتبه دوم از بهترین دانشگاه های استرالیا و در رتبه چهل و چهارم از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد، دانشگاه موناش (Monash University) است.

پردیس اصلی دانشگاه «موناش» در شهر ملبورن واقع شده است، اما این دانشگاه دارای ۵ شعبه در ایالت ویکتوریا و دو شعبه بین‌ المللی هم در مالزی و آفریقای جنوبی دارد؛ به‌ همین دلیل میزان پذیرش دانشجویان بین‌‌المللی در این دانشگاه بسیار بالا است.

بهترین دانشگاه های استرالیا

3. دانشگاه کوئینزلند استرالیا (UQ)

این دانشگاه با چند پله سقوط در رتبه‌بندی سال 2024 کیو اس توانست در جایگاه پنجاه و سوم از بهترین دانشگاه‌های جهان و در رتبه سوم از بهترین دانشگاه های استرالیا قرار گیرد.

جالب است بدانید، تاکنون دانش آموختگان دانشگاه کوئینزلند استرالیا (UQ) توانسته‌اند در شاخه‌های علمی مختلف دستاوردهای چشمگیری داشته که از جمله آن باید به کسب دو «جایزه نوبل» توسط «پیتر سی دو گرتی» و «جان هرسانی» اشاره کرد. همچنین این دانشگاه برنده معتبرترین جایزه هنر، علوم و خدمات اجتماعی نیز بوده است. فهرست دستاوردهای این دانشگاه پایان ندارد اما به عنوان آخرین مورد باید به تحقیقات و نوآوری‌های این دانشگاه در اختراع واکسن ضد سرطان دهانه رحم نیز اشاره کرد.

 

4. دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی استرالیا (University of Sydney) چهارمین دانشگاه برتر در این کشور بوده که در رتبه پنجاه و چهارم از بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۵۰ تاسیس شده و اولین دانشگاهی در استرالیا بود که به عضویت «گروه هشت» درآمد.

 

5. دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا (ANU) که در جایگاه پنجم فهرست بهترین دانشگاه های استرالیا است، مانند سال‌های گذشته توانست در تمامی شاخص‌های ارزیابی کیو اس نمرات عالی کسب کرده و با رتبه ۶۲ در میان صد دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.

پردیس اصلی این دانشگاه در شهر«اکتون» از ایالت «کانبرا» واقع شده است اما شعبه‌های دیگری نیز در «نیو ساوت ولز» و «سرزمین‌های شمالی استرالیا» است.

محبوب ترین دانشگاه های استرالیا

6. دانشگاه نیو ساوت ولز

دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW) در رتبه چهل و چهارم از بهترین دانشگاه های جهان و در رتبه چهارم از برترین دانشگاه های استرالیا قرار دارد. هرچند که این دانشگاه با یک پله سقوط به این رتبه رسیده است اما باز هم سطح بالای کیفیت آموزش در این دانشگاه، نمره بالای شاخص کیفی دانشگاه و سایر موارد، باعث شده همچنان این دانشگاه در فهرست برترین‌ها باقی بماند. این دانشگاه توسط «گروه هشت» که هیئتی ائتلافی از ۸ دانشگاه برتر استرالیا بود، تاسیس شد.

 

7. دانشگاه آدلاید استرالیا

دانشگاه آدلاید استرالیا (University of Adelaide) در سال ۱۸۷۴ تاسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های استرالیا (سومین دانشگاه) است. این دانشگاه در رتبه‌بندی کیواس سال 2024 در رتبه ۸۸ از بهترین دانشگاه های جهان و در رتبه هفتم از بهترین دانشگاه های استرالیا قرار دارد.

 

این دانشگاه از لحاظ محبوبیت میان دانشجویان بین‌ المللی در رتبه چهل و چهارم بهترین‌ها قرار دارد. دانشگاه آدلاید یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا برای مهاجرت تحصیلی است؛ چرا که این دانشگاه سالانه پذیرای بیش از ۷ هزار دانشجوی بین‌المللی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان بوده که در دانشگاه‌های مختلف تحصیل کرده‌اند.

 دانشگاه های استرالیا

8. دانشگاه استرالیای غربی

دانشگاه استرالیای غربی (UWA) در شهر «پرت» واقع شده و یکی از اولین دانشگاه‌ های استرالیا است که در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه با کسب رتبه ۹۲، اولین دانشگاه از ۷ دانشگاه برتر استرالیا است که در این رتبه‌بندی توانسته‌اند به فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان راه پیدا کند.

 

این دانشگاه از لحاظ سطح کیفیت آموزش، برخورداری از هیئت علمی بین‌المللی، استخدام اساتید به‌نام و مشهور در شاخه‌های مختلف و بسیار موارد دیگر توانسته است به چنین رتبه چشمگیری برسد.

9. دانشگاه فناوری و تکنولوژی سیدنی (UTS)

دانشگاه فناوری و تکنولوژی سیدنی (University of Technology Sydney) با پیشرفت ۷ پله‌ای در فهرست سال ۲۰۲۱ کیو اس به‌ ترتیب از لحاظ کیفیت تدریس، استقبال از دانشجویان بین‌ المللی و شاخص‌های اعتبارسنجی دانشگاهی در رتبه‌های ۶۷‌، ۷۸‌ و ۸۵‌ از بهترین دانشگاه‌های جهان و در رتبه نهم از بهترین دانشگاه های استرالیا قرار دارد.

 

این دانشگاه در سال ۱۹۸۸ تاسیس شده و یکی از دانشگاه های برتر و به نسبت نوپا در استرالیا محسوب می‌شود. هدف اصلی این دانشگاه پیشبرد دانش از طریق الهام از آموزه‌های علمی و تحقیقاتی و طراحی تکنولوژی‌های کاربردی در صنعت، مشاغل و جامعه است.

10. دانشگاه ولونگونگ

دانشگاه ولونگونگ (University of Wollongong) یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا بوده که در جدیدترین فهرست کیو اس، توانسته است با پیشرفت چشمگیری ۱۶ پله جلو آمده و در رتبه دهم از بهترین دانشگاه های استرالیا و در رتبه نود و ششم از برترین دانشگاه های جهان قرار گیرد.

جالب است بدانید این دانشگاه از لحاظ عملکرد علمی و شاخص‌های آموزشی در رتبه هفتاد و پنجم از بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد که نشان دهنده سطح بالای کیفیت آموزش در این دانشگاه است.

دانشگاه ولونگونگ در سال ۱۹۷۵ و با کمک مردم محلی در شهر بندری «ولونگونگ» ساخته شد. از آن زمان تا کنون این دانشگاه با همکاری جوامع محلی به پیشرفت این شهر در زمینه‌های مختلف از ارتقا سطح بهداشت گرفته تا کمک به حفظ محیط‌ زیست کمک کرده است.

دانشگاه های برتر استرالیا

تحصیل در بهترین دانشگاه های استرالیا، فرصتی برای ساختن آینده

علاوه‌ بر سطح بالای کیفیت آموزش در استرالیا و فرصت تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان با مهاجرت تحصیلی به این کشور، جو چند ملیتی، طبیعت زیبای استرالیا و زندگی پر شور و شوق شهری و دانشجویی در این کشور باعث شده دانشجویان بین‌ المللی این روزها بیش از پیش استرالیا را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب کنند.

حال که با لیست دانشگاه های استرالیا که جزء برترین ها هستند آشنا شدید، نظرتان درباره آن‌ها چیست؟ آیا یکی از این دانشگاه‌ها انتخاب شما برای ادامه تحصیل خواهد بود؟ دانشجویان بین المللی که قصد پرداخت شهریه یا هزینه ثبت‌نام دانشگاه‌های خارج از کشور را دارند، می‌توانند از خدمات پرداخت‌های بین‌المللی کافه ارز با استفاده از خرید با پی پال و خرید با ویزا و مستر کارت استفاده کرده و بدون هیچ مشکل و تاخیری پرداخت‌های بین‌المللی خود را انجام دهند. همچنین با استفاده از کافه ارز می‌توانید پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی را به آسانی انجام دهید.

3/5 - (5 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *