وبلاگ

/

/

ایردراپ چیست ؟ 🪂 | دریافت ارز دیجیتال رایگان در ایردراپ

ایردراپ چیست ؟ 🪂 | دریافت ارز دیجیتال رایگان در ایردراپ

۲۷ آذر ۱۴۰۱

ایردراپ (Airdrop)

ایردراپ:در گذشته، وقتی جنگ و قحطی وجود داشت، سازمان‌ها غذا و لوازم درمانی و ضروری را از طریق هواپیما یا هلیکوپتر با یک چتر به سمت مناطق آسیب دیده ارسال می‌کردند. به آن بسته که توسط چتر به سمت مردم انداخته می‌شد، ایردراپ (airdrop) می‌گفتند. مفهوم ایردراپ در ارزهای دیجیتال فرق دارد و به عنوان یکی از روش‌های بازاریابی برای افزایش محبوبیت یک ارز مورد استفاده موسسان یک پروژه رمز ارزی قرار می‌گیرد. شما با شرکت در ایردراپ های معتبر می‌توانید با جمع‌آوری رمزارز، انواع پرداخت های ارزی بین المللی نظیر خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهید.

ایردراپ ارزهای دیجیتال با هدف کسب سود یا جذب سرمایه انجام نمی‌شود و تنها برای افزایش محبوبیت و جلب توجه کاربران به سمت پروژه‌های جدید اجرا می‌شود. به طور کلی، ایر دراپ به معنی اهدای رایگان ارزهای دیجیتال به کاربران است. اگر پروژه در آینده موفق آمیز باشد، سود بسیار خوبی نصیب افرادی که در ایر دراپ شرکت کرده‌اند خواهد شد. امروز، قصد داریم مفهوم ایر دراپ را مورد بررسی قرار داده و نکات مهم برای شرکت در انواع ایر دراپ های معتبر را مرور خواهیم کرد، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ایردراپ چیست؟

بازار ارزهای دیجیتال، بازار ارزشمندی است اما آیا می‌دانید همین ارزهای دیجیتال را می‌توانید طی فرایندی به نام ایردراپ به صورت رایگان دریافت کنید. حتماً مشاهده کرده‌اید که برخی از فروشگاه‌های تازه تاسیس برای جذب نظر مشتریان، کالاهایی را به صورت رایگان به آنها اهدا می‌کنند. ایدراپ نیز دقیقاً مثل همین کار است و فقط با هدف جذب کاربران بیشتر به مرحله اجرایی می‌رسد. پروژه‌های بلاکچینی جدید بخشی از توکن‌های خود را در رخدادی به نام ایردراپ به کاربران اهدا می‌کنند. معمولاً کاربران در ازای انجام کارهای ساده مثل ریتوییت کردن، فالو کردن یا کامنت گذاشتن زیر حساب شبکه‌های اجتماعی صاحبان پروژه، ارزهای دیجیتال رایگان دریافت می‌کنند.

ایردراپ رایگان

ایردراپ رایگان برای هر دو طرف سود دارد. در حقیقت، کاربران از طریق آن ارزهای دیجیتال را به صورت رایگان دریافت می‌کنند و سازمان‌ها نیز با کمک آن می‌توانند افراد بیشتری را با پروژه خود آشنا کرده و از این طریق سرمایه‌گذاران مالی را به پروژه جذب کنند؛ البته باید به خاطر داشته باشید که برای سرمایه‌گذاری در یک پروژه رمز ارزی باید درباره اهداف و ویژگی‌های آن به طور کامل تحقیق کنید.

کاربران عموماً دنبال ایردراپ های معتبر و ایردراپ رایگان هستند. فراموش نکنید که برخی از ایردراپ‌ها با هدف کلاهبرداری انجام می‌شود و پس از جذب سرمایه به طور کامل ناپدید می‌شوند. برای سود بردن از ایردراپ جدید باید راجع به آن تحقیق کنید و بعد از مطمئن شدن از اهداف پروژه، در ایردراپ آن شرکت کنید. به طور کلی می‌توان گفت که ایردراپ نوعی کمپین تبلیغاتی است و معمولاً پس از آن که رمز ارز در یک صرافی معتبر فهرست می‌شود طی عرضه اولیه سکه انجام می‌پذیرد.

ایر دراپ ها معمولاً توسط وبسایت رسمی سازنده ارزهای دیجیتال یا انجمن‌های کریپتوکارنسی به اصلاع عموم کاربران می‌رسد. برای مثال، افراد واجد شرایط باید مقداری از آن توکن را در کیف پول خود داشته باشند و توکن‌های ایر دراپ فقط به کیف پول این افراد واریز خواهد شد. البته شرایط ایردراپ همیشه اینطور نیست. در مواردی دیگر، باید توکن‌های شرکت سازنده را در اختیار داشته باشید. برای مثال، برای این که توکن‌های رایگان ارزی که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است را دریافت کنید باید مقداری از توکن شبکه بلاکچین اتریوم (اتر) را در کیف پول خود داشته باشید. البته در برخی از موارد، اگر فقط کیف پول اتر را داشته باشید کافی است.

برخی از پروژه‌ها با سپردن برخی کارهای ساده به کاربران نظیر انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی یا فالو کردن اکانت‌های متعلق به پروژه، میزان مشخصی از توکن‌های بومی شبکه را به آنها اهدا می‌کنند. به خاطر داشته باشید که ایدراپ های معتبرهرگز به دنبال جذب سرمایه‌گذار یا کسب سود نیستند بلکه فقط با اهداف تبلیغاتی اقدام به اجرای ایردراپ رایگانمی‌کنند. فراموش نکنید که کلاهبردرای در ایر دراپ خیلی زیاد است. برخی از پروژه‌های کریپتوکارنسی مقدار بسیار کمی بیت کوین (مثلاً 1 ساتوشی) را به کیف پول کاربران واریز می‌کنند و به محض این‌ که کاربر آن را به فرد دیگری ارسال کرد اقدام به انجام حملات Dusting کرده و مشخصات کیف پولشان را شناسایی می‌کنند.

بهترین سایت ایردراپ

برای مثال، مطالبی تحت عنوان اموزش ایردراپ sui در اینترنت منتشر شد که نوع جدیدی از کلاهبرداری است. در واقع، شبکه sui با انتشار یک توییت به شایعات ایر دراپ و منتشر کردن توکن جدید به کاربران پایان داد.

البته، ارسال رایگان یک ارز جدید به کیف پول کاربران خیلی بین بازاریابان پروژه‌های کریپتویی مرسوم نیست. پلتفرم‌های نوپای ارزهای دیجیتال از استراتژی جدیدی به نام اسمارت دراپ (Smart Drop) استفاده می‌کنند. اسمارت دراپ به این شکل است که کاربران در ازای انجام کارهای کوچک، مقداری ارز دیجیتال دریافت می‌کنند. برای مثال، با فالو کردن حساب توییتر و ریتوییت کردن محتوای صفحات پروژه مقداری نوکن به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. علاوه بر این، زمانی که شبکه‌های متعلق به پروژه هنوز در مرحله آزمایش (Testnet) قرار دارند، کاربران با انجام فعالیت بر روی شبکه می‌توانند رمز ارز رایگان دریافت کنند. این روش برای شبکه بلاکچین سود زیادی دارد چون با هجوم کاربران به شبکه، باگ‌ها و مشکلات احتمالی آن به سرعت فاش می‌شوند.

بهترین ایردراپ های رایگان

شاید از خود بپرسید که چگونه ایردراپ بگیریم؟ برای این کار کافیست سایت‌ها و کانال‌های معرفی ایر دراپ را پیدا کنیم. بهترین ایردراپ های ارز دیجیتال به مواردی گفته می‌شود که ضمن معتبر بودن، هزینه‌ای برای کاربران نداشته باشند. تعداد پلتفرم‌های کریپتویی روز به روز بیشتر می‌شود و ارزهای دیجیتال جدید به صورت روزانه وارد بازار می‌شوند. بهترین سایت ایردراپ به وب‌سایتی گفته می‌شود که لیست ایردراپ های معتبر را به صورت روزانه در اختیار کاربارن قرار دهد. برای مثال، سایت AirdropAlert ایردراپ های معتبر را به صورت روزانه در وبسایت و شبکه‌های اجتماعی خود منتشر می‌کند. گروه ایردراپ تلگرام نیز یکی دیگر از روش‌های شناسایی airdrop های معتبر است که برای پیدا کردن آنها باید در تلگرام جستجو کنید.

ایردراپ قابل فروش

ایردراپ قابل فروش

معمولاً توکن‌هایی که در ایر دراپ به کاربران هدیه داده می‌شوند، قابلیت خرید و فروش ندارند. یعنی شما باید آن را در کیف پول خود نگه دارید و اگر پروژه موفقیت آمیز بود بتوانید آن را به فروش رسانید. البته برخی از توکن‌های ایر دراپ را می‌توان در صرافی‌های غیرمتمرکز نظیر پنکیک سواپ به فروش رساند. در حقیقت، این پروژه‌ها معمولاً ایردراپ قابل برداشت را تبلیغ می‌کنند و پس از دریافت می‌توانید آن را در پلتفرم‌های معاملاتی به فروش برسانید.

سخن پایانی

ارزهای دیجیتال دارایی‌های بسیار با ارزشی هستند، به همین دلیل اهدای رایگان آنها بسیار ترغیب‌کننده است. ایر دراپ دقیقاً همین معنی را می‌دهد و از طریق تحریک کاربران، سعی در اجرای استراتژی‌های تبلیغاتی دارد. شناسایی ایر دراپ معتبر و رایگان خیلی کار سختی نیست و شما می‌توانید در فروم‌های کریپتویی یا کانال‌های معرفی ایردراپ تلگرام به راحتی به هزاران ایردراپ دسترسی داشته باشید.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *