وبلاگ

/

/

بازی اکسی اینفینیتی؛ بهترین بازی NFT برای کسب درآمد

بازی اکسی اینفینیتی؛ بهترین بازی NFT برای کسب درآمد

۸ دی ۱۴۰۰

NFT

بازی­ های آنلاین ویدیویی بر پایه NFT چیست این بازی ها همچون بازی اکسی اینفینیتی چیز جدیدی نیستند. این بازی‌­ها از زمان راه‌اندازی بازی محبوب کریپتوکیتی (CryptoKitties) در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شدند و خیلی از آن‌ها به موفقیت هم دست یافتند. با این حال، بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) با دیگر بازی‌هایی که تا به حال وارد بازار و دنیای متاورس شد­ه‌­اند کاملا متفاوت است. به جرأت می‌توان گفت که اکسی اینفینیتی با سرمایه‌ای بیش از دو میلیارد دلار در بازار و با درآمد پیش‌بینی شده بالغ بر یک میلیارد دلار در سال جاری، بسیار موفق بوده است. در این مطلب از وبلاگ کافه ارز می­‌خواهیم ببینیم که چرا بازی اکسی اینفینیتی محبوب ترین بازی بلاک­چین در سال ۲۰۲۱ و احتمالا سال ۲۰۲۲ است.

بازی اکسی اینفینیتی چیست؟

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) یک بازی محبوب مبتنی بر بلاک­چین است که از سری بازی‌های موفق پوکمون الهام گرفته شده است. اکسی اینفینیتی یکی از بهترین بازی های NFT است که یک گیم پلی باز و بسیار منعطف دارد که در آن بازیکنان می‌­توانند حیوانات خانگی دیجیتالی مختلف به نام اکسی (Axies) را جمع‌آوری کرده، آن‌ها را پرورش داده و با آن‌ها در فضای اکس (AX) به معامله و کسب درآمد بپردازند.

از آگوست ۲۰۲۱ تا به حال، بازی Axie Infinity جایگاه اول بازی های مبتنی بر اتریوم را از نظر حجم هفتگی دارا بوده است. همچنین یکی از سه بازی محبوب بر اساس تعداد کاربران با بیش ۱۰۰ هزار کاربر در هفته است.

این پلتفرم، فضایی سرگرم کننده، در دسترس و آموزشی دارد که کاربران بتوانند به راحتی در بستر آن از قابلیت­‌های بلاکچین استفاده کنند. اکسی اینفینیتی برنامه بسیار موفقی بوده است و اکنون به عنوان یک مسیر ورودی به صنعت بلاکچین در کشورهای در حال توسعه به شمار می­‌رود.

بازی Axie Infinity

معرفی توکن ­های AXS و SLP

دو توکن اصلی در فضای اکسی اینفینیتی وجود دارد. یکی اکسی اینفینیتی شاردز یا AXS و دیگری توکن Smooth Love Potions یا SLP است. AXS یک توکن حاکمیتی است؛ به این معنی که دارندگان توکن AXS عضو تشکیلات غیرمتمرکز اکسی هستند و می‌توانند با تصمیم‌گیری در نحوه ورود و خروج و تخصیص سهام به توسعه این پلتفرم کمک کنند. از طرف دیگر، توکن SLP از طریق بازی کردن به دست می­‌آید و باید آن را برای خرید اکسی­ های جدید خرج کرد. به دلیل این‌که هر دو توکن AXS و SLP از توکن های ERC-۲۰ هستند،‌ می­‌توانید در بلاک­چین اتریوم آن‌ها را معامله کنید. بازی اکسی اینفینیتی آخرین مرحله از فروش توکن خود را در لانچ پد بایننس انجام داد و در مجموع سودی برابر با ۲٫۹۷ میلیون دلار به دست آورد. بازی Axie Infinity دراستودیوی بازی سازی اسکای ماویس (Sky Mavis) که توسط یک مهندس و کارآفرین به نام ترانگ نگوین، یک مدیرعامل اجرایی به نام الکساندر لارسن و یک مدیر ارشد فناوری به نام ویت آن هو اداره می‌شود، در حال توسعه است. ویت آن هو قبلا در گوگل و پی ­پال کار می­‌کرده است.

موارد استفاده از توکن AXS در بازی اکسی اینفینیتی

از آگوست ۲۰۲۱ به بعد توکن AXS معمولا برای خرید اکسی ­های جدید استفاده می­‌شود. اگر­چه توسعه‌­دهندگان برای اضافه کردن قابلیت‌­های بیشتر به این توکن برنامه‌هایی دارند. از جمله:

  • پاداش استیکینگ

دارندگان AXS به زودی می‌توانند برای به دست آوردن سود بیشتر توکن‌های خود را گرو بگذارند. این ویژگی برای سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است.

  • حاکمیت

اکسی اینفینیتی یک بازی بر پایه توکن­‌های حاکمیتی است که در آن دارندگان AXS در بعضی تصمیم‌­گیری­‌ها برای توسعه پلتفرم شرکت می‌­کنند. پیش‌بینی­‌ها نشان می‌دهند که استودیو اسکای ماویس تا اکتبر سال ۲۰۲۳ دیگر اکثریت آرا را در دست نداشته باشد. انتظار می‌رود که ویژگی حاکمیت تا سال ۲۰۲۱ به این پلتفرم اضافه شود. درحالی‌که تا اواخر سال ۲۰۲۳ اکسی اینفینیتی باید به یک سازمان کاملا غیرمتمرکز تبدیل شده باشد. بعضی از مواردی که سهامداران می‌توانند درباره آن­‌ها تصمیم­‌گیری کنند شامل نحوه مصرف سود سهام‌ها و اولویت‌بندی افزودن قابلیت به این پلتفرم است.

بیشتر بخوانید: روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال

بازی Axie Infinity

  • شایستگی خرید

شاید کاربران بخواهند توکن­‌های Axe، Land یا بعضی از آیتم‌­های خود را بفروشند. برای این کار آن‌ها باید توکن AXS خود را نگه دارند.

نحوه عملکرد بازی اکسی اینفینیتی

بازی اکسی اینفینیتی یک بازی مبارزه‌­ای است که در آن کاربران با اکسی­‌های خود به مبارزه می­‌روند. هر توکن اکس مانند یک مبارز منحصر­به‌­فرد در قالب توکن غیرقابل معاوضه ERC-۷۲۱ است.

هر اکسی چهار مشخصه مختلف دارد: سلامت، روحیه جنگندگی، مهارت و سرعت. هر یک از این عوامل براساس میزان مقاومت در برابر آسیب، نفر اول برای حمله و مقدار آسیب وارده به اکس رقیب، نقش حیاتی را در روند نبرد میان اکسی­‌ها ایفا می‌کنند.

اکسی­‌ها در یکی از شش کلاس عادی شامل آبزیان، جانوران، پرندگان، حشرات، گیاهان و خزندگان و یا یکی از سه کلاس مخفی شامل داون، داسک و مِک قرار می‌­گیرند. هر کدام از این کلاس‌ها نقاط قوت و ضعف خود را دارند که میزان تاثیر آن‌ها را در برابر کلاس‌های دیگر تعیین می‌کند. مثلا کلاس آبزیان در برابر جانوران، حشرات و مک‌ها قدرتمندتر و در برابر خزندگان، گیاهان و داسک‌ها ضعیف‌تر عمل می­‌کند. آن‌ها بر روی تعداد اکسی­‌ها هم تاثیر می‌گذارند.

هر اکسی از شش بخش کمر، گوش، چشم، شاخ، دهان و دم تشکیل شده است. به جز چشم و گوش، هر کدام از قسمت­‌ها قابلیت خاص خود را دارد و در نهایت بر توانایی­‌های اکسی در مبارزه تأثیر می­‌گذارند. اکسی­‌ها علاوه ­بر کسب توکن SLP از طریق شرکت در کوئست‌ها، آرناهای PVP و حالت ماجراجویی، در پرورش ترکیب‌های قدرتمند و منحربه‌فرد نیز مورد استفاده قرار می­‌گیرند.

برای محدود کردن جمعیت اکسی‌ها، هر اکسی حداکثر ۷ بار قابلیت پرورش دارد. برای ایجاد اکسی‌های جدید نیز باید چهار توکن AXS و تعدادی SLP مصرف شود. اولین چرخه زاد و ولد به ۱۵۰ توکن SLP نیاز دارد که در مرحله هفتم و آخر این تعداد به ۳۱۵۰ واحد خواهد رسید.

هر قسمت از بدن یک اکسی دارای سه ژن است: یک ژن غالب (D)، یک ژن مغلوب (R۱) و یک ژن مغلوب جزئی (R۲) است. ژن‌های غالب ۳۷٫۵ درصد شانس انتقال به فرزندان را دارند، در حالی که این احتمال برای ژن‌های مغلوب ۹٫۳۷۵ درصد و برای ژن‌های مغلوب جزئی ۳٫۱۲۵ درصد است. با استفاده از یک ماشین حساب معمولی می‌­توان ویژگی‌های خاص یک فرزند دو اکسی را محاسبه کرد.

بازی اکسی اینفینیتی

بعضی از نادرترین انواع اکسی­‌ها دارای اعضای مسیتیکی هستند. میستیک‌ها تنها در برخی از دسته‌های اصلی فروش اکسی‌ها در طول پیش‌فروش یافت می‌شوند. ۲۵ درصد از دسته اصلی متشکل از ۴۰۸۸ اکسی که به Origins معروف است، دارای اعضای میستیکی هستند که کلا از این تعداد، ۱۹ میستیک سه‌گانه و ۳ میستیک چهارگانه ساخته شده است. تا کنون هر سه مورد از گران‌ترین اکسی­ های فروخته شده دارای میستیک سه­‌گانه به نام­‌های ۲۷۶۱#، ۳۲۲۴# و ۱۰۴۶# بودند که به ترتیب به قیمت­‌های ۲۰۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ اتر به فروش رسیدند. آخرین میستیک چهارگانه به نام #۹۹۱ در آگوست ۲۰۲۱ به قیمت ۵۰۰۰ اتر برای فروش گذاشته شد. قابلیت میستیک به اکسی‌های دیگر قابل انتقال نیست.

انواع زیادی از منابع درون بازی به شکل توکنایز‌ شده در بازارهای P۲P قابل معامله هستند. این منابع شامل تکه‌های زمینی هستند که کاربران می‌­توانند با قابلیت­‌های مختلف آن­‌ها را شخصی‌سازی کنند.

در مجموع، دنیای Lunacia در بازی اکسی اینفینیتی دارای ۹۰۶۰۱ قطعه زمین است که در ۷ نوع ساوانا (Savannah)، فارست (Forest)، آرکتیک (Arctic)، میستیک (Mystic)، جنسیس (Genesis)، لوناس لندینگ(Lunas Landing) و مپ (Map) پراکنده شده است.

اکسی اینفینیتی در حال توسعه Lunacia از طریق یک SDK است که بازیکنان و توسعه‌­دهندگان این بازی می‌توانند با استفاده از آن از تجربیات جدید لذت ببرند.

بازی اکسی اینفینیتی از زمان راه‌اندازی خود در سال ۲۰۱۸ تا کنون، بسیار به‌­روز­رسانی شده است. بازی پرورش، بازی مبارزه و بازی مبارزه کارتی اکنون کاملا قابل استفاده هستند. اما گیم­پلی زمین هنوز در مرحله تست داخلی است. Land، آیتم­‌ها و اکسی­‌ها به یک زنجیره فرعی به نام رونین (Ronin) منتقل شده‌­اند.

این بازی در ابتدا بر روی بلاک­چین اتریوم فعالیت می‌کرد، اما تیم توسعه‌دهنده در حال ساخت یک راه‌حل ساید چین پرسرعت به نام رونین (Ronin) است. این زنجیره از طریق افزایش سرعت و حذف کارمزد گس در کنار حفظ امنیت بلاک­چین اتریوم، برای بهبود تجربه کاربر طراحی شده است.

نحوه کسب درآمد از بازی اکسی اینفینیتی

از آنجایی که در بازی Axie Infinity امکان کسب درآمد به شکل توکن‌های AXS ،SLP و آیتم‌های درون خود بازی وجود دارد، سبک جدیدی از بازی‌ها یعنی ایده «بازی کن، جایزه ببر» را به‌وجود آورده است. بازیکنان جدید برای شروع بازی به حداقل سه اکسی نیاز دارند که با خرید یا قرض گرفتن از دیگران، می­‌توانند آن­ را تهیه کنند.

هم‌اکنون ارزان‌ترین اکسی‌ها به قیمت تقریبا ۰٫۰۴ اتر معادل ۱۳۵ دلار در بازار اکسی اینفینیتی موجود هستند. تفاوت در اعضای بدن، توانایی یا مهارت اکسی‌ها باعث تغییر قیمت آن‌ها می‌شود. این امر می‌تواند مانع بزرگی برای ورود بازیکنان جدید به بازی باشد.

نحوه بازی اکسی اینفینیتی

تعریف اسکالرشیپ در بازی اکسی اینفینیتی

شاید بازی اکسی اینفینیتی کمی غیر­معمول به نظر برسد، چون این بازی به تنهایی یک اقتصاد رو به رشد است. هزاران بازیکن برای به‌­دست آوردن توکن­‌های AXS و SLP زحمت می­‌کشند، اکسی­‌ها را پرورش می‌­دهند و مبارزه می­‌کنند و اکسی، زمین و دیگر آیتم­‌ها را برای کسب درآمد خرید و فروش می­‌کنند.

ایده «بازی کن جایزه ببر (Earn To Play)» در بازی اکسی اینفینیتی، به تشکیل اقتصاد اسکالرشیپ در این بازی منجر شده است که به بازیکنان ثروتمند معروف به مدیران اجازه می‌دهد تا تیمی متشکل از ۳ اکسی را به کارگران معروف به اسکالرها قرض بدهند. سپس این اسکالرها از تیم اکسی‌ها برای کسب توکن SLP و دیگر آیتم‌های کمیاب استفاده می­‌کنند و دست­اورد­های خود را با مدیران تقسیم می‌کنند. مدیر هم شاید منابع آموزشی را برای اسکالرها فراهم کند و با مدیریت آن‌ها، باعث افزایش بازده روزانه‌ آن‌­ها شود.

باید به این نکته توجه کرد که داشتن چند حساب در اکسی اینفینیتی ممنوع است. به همین دلیل است که قرض‌دادن به اسکالرها راهی برای گسترش بیش از ۳ اکسی در یک زمان برای مدیران بدون بَن شدن است. اگر یک بازیکن چند حساب داشته باشد، از بازی بن شده و در بازار با توکن ممنوع شناخته خواهد شد. این اتفاق باعث محدودیت موقت برای شرکت در بازی می‌­شود.

در نتیجه، مدیران باید اطمینان حاصل کنند که اسکالرهای­شان قوانین را زیر پا نمی­‌گذارند. در غیر این صورت، خطر از دست دادن موقتی یا دائمی اکسی‌ها و بلاک شدن آن­‌ها در بازی وجود دارد.

خرید ارز اکسی اینفینیتی (AXS و SLP)

اگر قصد انجام بازی اکسی اینفینیتی دارید ، پیش از هر چیز به دو توکن و نیاز خواهید داشت. با استفاده از خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال کافه ارز شما می‌توانید نسبت به خرید ارز AXS و همچنین خرید ارز SLP به صورت اتوماتیک اقدام کنید.

خرید ارز اکسی اینفینیتی

خرید زمین مجازی در اکسی اینفینیتی

برای خرید زمین در اکسی اینفینیتی نیاز به داشتن کارت اعتباری یا حساب بین‌المللی دارید. اگر قصد خرید زمین Axie Infinity را دارید می‌توانید با استفاده از خدمات خرید زمین مجازی در متاورس سایت کافه ارز بدون داشتن کارت یا حساب بین‌المللی نسبت به خرید زمین در بازی اکسی اینفینیتی اقدام کنید.

جمع بندی

بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) مبتنی بر اتریوم، اخیرا با بالاترین رکورد تاریخ در حجم معاملات NFT و بالاترین قیمت تاریخ برای توکن مدیریتی AXS مورد توجه قرار گرفته بود و اکنون یک رکورد بزرگ دیگر ثبت کرده است: روزانه بیش از یک میلیون کاربران فعال.

نظر شما درباره بازی اکسی اینفینیتی چیست؟ تجربه خرید ارز اکسی اینیفینیتی یا خرید زمین مجازی در اکسی اینیفینیتی را داشته‌اید؟ بازی Axie Infinity را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (15 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *