وبلاگ

/

/

هولد کردن ارز دیجیتال یا هودل HODL کردن چیست ؟

هولد کردن ارز دیجیتال یا هودل HODL کردن چیست ؟

۱۸ تیر ۱۴۰۲

هولد کردن ارز دیجیتال : هولد کردن (HODL)، یکی از اصطلاحات بسیار معروف در حوزه پرداخت ارزی و بازار خرید و فروش ارز دیجیتال است که هر تازه واردی در این حوزه باید با آن آشنا باشد. این اصطلاح در واقع مخفف عبارت “Hold on for dear life” است که به معنای “به رسمیت شناختن ارزش دارایی و نگهداشتن آن به هر قیمتی” است. با این اصطلاح، سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند تا از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال بهره‌مند شوند و از افت و خیز بازار سود بیشتری کسب کنند.

اگرچه در ابتدا این اصطلاح ممکن بود یک غلط املایی تلقی شود چون واژه hold به صورت HODL نوشته می‌شود اما امروزه به عنوان یک مفهوم ارزشمند در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. هولد کردن به عنوان نقطه مقابل معاملات روزانه و روش‌های اسکالپینگ در بازار ارزهای دیجیتال، به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تا برای مدت طولانی به دارایی‌هایشان اعتماد کنند و از نوسانات قیمتی بهره‌مند شوند.

هودل کردن کریپتو

هولد کردن ارز دیجیتال (HODL) چیست ؟

یک تریدر یا معامله‌گر تازه‌وارد در بازار ارزهای دیجیتال، احتمالاً اصطلاح هولد کردن (HODL) آشنایی دارد. این اصطلاح همواره در کنار اصطلاحات دیگری مانند Sats، Moon، FUD و غیره در کانال‌های فارسی یا انگلیسی مختلف به کار می‌رود. در این مطلب، به بررسی داستان جذاب به وجود آمدن این اصطلاح و مفهوم آن می‌پردازیم.

تاریخچه هولد کردن به سال ۲۰۱۳ بازمی‌گردد؛ زمانی که قیمت بیت کوین به شدت نوسان داشت. در آن زمان، یک کاربر در انجمن بیت کوین به اشتباه به جای کلمه Hold، کلمه HODL را تایپ کرد. این خطای تایپی به سرعت توسط دیگر کاربران این انجمن پذیرفته شد و همچنین بر روی ترند‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار شد.

هم اکنون، این اصطلاح به معنای نگهداشتن دارایی‌های دیجیتال به هر قیمتی به کار می‌رود. با استفاده از این استراتژی، سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند تا از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال بهره‌مند شوند و به سود بیشتری دست یابند. این رویکرد مقابله با روش‌های معاملات روزانه و اسکالپینگ است و به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که برای مدت طولانی به دارایی‌هایشان اعتماد کنند.

قضیه غلط دیکته ای HODL چیست ؟

در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۳، یک کاربر با نام GameKyuubi در یکی از انجمن‌های تخصصی معاملات بیت کوین، جمله‌ای را با عنوان “I AM HODLING” پست کرد. این جمله پر از اشتباهات املایی بود و به نظر می‌رسید که در حالت نیمه‌خواب یا نیمه‌هشیار نوشته شده بود.

GameKyuubi بعدها با رسانه‌های مختلف به اشتراک گذاشت که او آن جمله را دو بار تایپ کرده بود. در اولین برخورد با آن جمله، متوجه شد که واژه “Hold” دچار اشتباه املایی شده است. اما او نمی‌دانست که چرا باز هم آن جمله را مجدداً اشتباه تایپ کرده بود. با این حال، او در نهایت به خوبی می‌دانست که هولد کردن ارز دیجیتال به یکی از استراتژی‌های معاملات کریپتوکارنسی تبدیل شده است.

هودل کردن ارز دیجیتال

GameKyuubi می‌خواست استراتژی خود را برای مقدار بیت کوینی که داشت، با دیگر کاربران به اشتراک بگذارد. او یک معامله‌گر ناشی بود و می‌خواست سرمایه بیت کوین خود را برای مدتی نگه دارد. او از معامله‌گران خبره الهام گرفته بود و می‌دانست که چطور باید با استفاده از استراتژی‌های مناسب، نقاط اوج و فرود و تحرکات قیمتی یک ارز دیجیتال را بسنجد و سپس وارد سرمایه‌گذاری شود. به همین دلیل، او تصمیم گرفت که سرمایه بیت کوین خود را برای مدتی نگه دارد و به استراتژی هولد کردن، یا نگهداشتن، روی آورد.

یک ساعت پس از اینکه GameKyuubi جمله “I AM HODLING” را پست کرد، تمامی کاربران دنیای مجازی آغاز به تولید محتوای طنز در این مورد کردند. با استفاده از واژه “HODL” که حالا به یک ابزار شوخی یا میم (meme) تبدیل شده بود، بسیاری از کاربران تصاویری را منتشر کردند و بسیار دیگر نیز در مورد آن، مطلب می‌نوشتند.

از آن زمان به بعد، هولد کردن ارز دیجیتال به یک استراتژی مناسب برای افرادی تبدیل شده است که مهارت انجام معاملات کوتاه‌مدت را ندارند. در حالی که تریدهای روزانه مانند استراتژی اسکالپینگ، معاملات بازار فیوچرز، معامله اسپات و کپی تریدینگ ارز دیجیتال به مهارت‌های تخصصی و استفاده از تحلیل‌ فاندامنتال (بنیادی) نیاز دارند، هولد کردن ارز دیجیتال تنها به نگهداری دارایی دیجیتال برای مدت طولانی ختم می‌شود.

GameKyuubi به عنوان یک معامله‌گر ناشی، در مورد استراتژی خود صحبت کرده بود. او می‌دانست که برای انجام معاملات با موفقیت، نیاز است که بتوان نقاط اوج و فرود و تحرکات قیمتی یک ارز دیجیتال را بسنجید و استراتژی‌های مناسب را اعمال کرد. با این حال، او تصمیم گرفت که به استراتژی هولد کردن، یعنی نگهداری دارایی دیجیتال برای مدت طولانی، روی آورد. این استراتژی برای افرادی که مهارت‌های تخصصی لازم برای انجام معاملات روزانه را ندارند، به خوبی مناسب است.

هولد کردن ارز دیجیتال دقیقا به چه معنی است ؟

برای درک بهتری از مفهوم هولد کردن یا هودل، بهتر است که کمی بیشتر در مورد آن توضیح داده شود. فرض کنید شما به عنوان یک معامله‌گر تازه‌وارد قصد دارید که سبد سرمایه‌گذاری یا پرتفوی خود را با چند ارز دیجیتال مختلف پر کنید. اما تا زمانی که مهارت لازم برای معاملات و یا خرید و فروش ارز دیجیتال را ندارید، شاید بهتر باشد دارایی دیجیتال خود را برای مدت‌زمان طولانی در کیف پول خود نگهدارید و به آن دست نزنید؛ به این استراتژی، هولد کردن یا نگهداشتن دارایی‌های دیجیتال گفته می‌شود.

هولد کردن ارز دیجیتال به معنی نگهداری دارایی دیجیتال به صورت بلندمدت است و این به این معنی است که شما تا زمانی که نیاز به فروش دارایی‌های خود ندارید، آن‌ها را در کیف پول خود نگه می‌دارید. این استراتژی مناسب برای افرادی است که مهارت لازم برای انجام معاملات روزانه را ندارند و می‌خواهند دارایی‌های خود را با مدت‌زمان طولانی نگهداری کنند.

در کل، هولد کردن ارز دیجیتال یکی از استراتژی‌های معاملات کریپتوکارنسی است که توسط بسیاری از معامله‌گران استفاده می‌شود. این استراتژی به دلیل سادگی و کارآمدی آن، برای افرادی که مهارت‌های تخصصی لازم برای انجام معاملات روزانه را ندارند، خیلی مناسب است. همچنین اگر علاقه‌مند هستید درباره مسدود شدن ارز دیجیتال بیشتر بدانید پیشنهاد می‌شود به مقاله آن در وبلاگ کافه ارز مراجعه کنید

مفهوم عمیق HODL

مفهوم هودل کردن باعث به وجود آمدن اصطلاحات دیگری شد و به نوعی به عنوان یک منبع الهام‌بخش برای سایر واژه‌ها محسوب می‌شود. به عنوان مثال، اصطلاح BUILD در فناوری بلاکچین برای اشاره به انواع برنامه‌های کاربردی به کار گرفته می‌شود. اگر به جمله‌ای که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، نگاهی داشته باشیم، می‌توانیم به ابعاد عمیق‌تری از این اصطلاح دست پیدا کنیم. به عقیده بسیاری از معامله‌گران دنیای کریپتوکارنسی، زمانی که قرار است قیمت یک ارز دیجیتال (مانند بیت کوین) افزایش یابد، بهتر است از استراتژی هولد کردن ارز دیجیتال استفاده شود تا معامله‌گر دچار ضرر نشود.

عبارت HODL نیز به معنای نگهداشتن دارایی دیجیتال به صورت بلندمدت است و به این معنی است که شما به جای فروش دارایی دیجیتال خود در زمان فعلی، آن‌ها را برای مدت طولانی نگه دارید. این استراتژی برای معامله‌گرانی که مهارت‌های تخصصی لازم برای انجام معاملات روزانه را ندارند، بسیار مناسب است.

بسیاری از معامله‌گران دنیای کریپتوکارنسی، به استراتژی هولد کردن ارز دیجیتال متمایل هستند زیرا این استراتژی به آن‌ها اجازه می‌دهد که برای مدت طولانی به قیمت ارز دیجیتال بیشتری دست پیدا کنند. همچنین، این استراتژی به معامله‌گران اجازه می‌دهد که از نوسانات قیمتی ارز دیجیتال بهره‌مند شوند و در نتیجه، باعث کاهش ریسک خود شوند. به این ترتیب، عبارت HODL به عنوان یک منبع الهام‌بخش برای اصطلاحات دیگری مانند BUILD در دنیای کریپتوکارنسی شناخته می‌شود.

استراتژی هولد کردن در بازار ارزهای دیجیتال، به معنای نگهداشتن ارزها به صورت بلندمدت است تا از نوسانات قیمتی بهره‌مند شوید. با این استراتژی، معامله‌گر می‌تواند چشم‌انداز طولانی مدتی را برای گذر از نوسانات قیمتی در نظر بگیرد. به عبارت ساده‌تر، با هولد کردن ارز دیجیتال، می‌توانید پس از گذشت مدتی، ارزهای خود را با قیمتی چندبرابر گران‌تر فروش دهید.

استراتژی هولد کردن دو نوع کوتاه‌مدت و بلندمدت دارد. در استراتژی هولد کوتاه مدت، معامله‌گر می‌تواند سرمایه‌اش را برای ۳ یا ۶ ماه نگه دارد و به آن دست نزند. اما برخی دیگر از معامله‌گران با استفاده از استراتژی هولد، برای یک سال یا بیشتر، به فاز طولانی‌مدت وارد می‌شوند. بنابراین، این استراتژی برای تریدرهای روزانه که از بازار فیوچرز استفاده می‌کنند، مناسب نیست.

فلسفه هودل کردن

استراتژی هودل کردن در حوزه ارزهای دیجیتال، به عنوان یک رویکرد بلندمدت در سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی شناخته می‌شود و به نوعی به عنوان یک ناجی برای معامله‌گران تلقی می‌شود. استفاده از این رویکرد، نشان‌دهنده تمایل به نگهداری دارایی‌های دیجیتال برای مدت طولانی بدون دست‌زدن به آنها است.

در دنیای ارزهای دیجیتال، افرادی که از استراتژی هودل کردن استفاده می‌کنند، به عنوان HODLer یا هولدر شناخته می‌شوند. این استراتژی در ابتدا توسط GameKyuubi مورد استفاده قرار گرفت و به دلیل اینکه برای معامله‌گران تازه‌کار نیز قابل فهم است، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. از این رو، پرسش اساسی این است که آیا هودل کردن ارز دیجیتال فقط مختص معامله‌گران تازه‌کار است یا هر کاربری می‌تواند از این استراتژی استفاده کند؟

فلسفه HOLD کردن

استراتژی هولد کردن ارز دیجیتال بر چه اساسی انتخاب می شود؟

هولد کردن ارز دیجیتال یکی از رویکردهای معمول در بازار کریپتوکارنسی است. با این حال، این استراتژی نباید به عنوان یک راه حل آسان برای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی در نظر گرفته شود. در واقع، هولد کردن ارز دیجیتال برای مدت طولانی ممکن است با مخاطراتی همراه باشد که باید به آنها توجه شود.

یکی از مخاطرات مربوط به هولد کردن ارز دیجیتال، نوسانات قیمتی بسیار بالا است. قیمت ارزهای دیجیتال به شدت دچار تغییرات قیمتی هستند و ممکن است سرمایه‌گذاران با فراز و نشیب‌های مختلفی در طول هولد کردن روبرو شوند. این مسئله به معنای آن است که تمامی معامله‌گرانی که از هولد کردن استفاده می‌کنند، باید ریسک مالی بیشتری را نسبت به سایرین در نظر داشته باشند. همچنین، اگر قیمت ارز دیجیتال به طور ناگهانی کاهش یابد، سرمایه‌گذاران ممکن است با خسارتی بزرگ مواجه شوند.

مخاطرات دیگری همچون عدم نظارت یک مقام قانونی یا وجود قوانین خاصی در مورد دنیای کریپتوکارنسی، می‌تواند برای سرمایه‌گذاران مشکلاتی ایجاد کند. ارزهای دیجیتال ممکن است برای فعالیت‌های کلاهبرداری مثل معاملات غیر قانونی و پول‌شویی هم به کار گرفته شوند. در این موارد، سرمایه‌گذاران با خسارت‌های بسیار بزرگی مواجه می‌شوند.

در نهایت، برخی از معامله‌گران از هولد کردن ارز دیجیتال به عنوان یک استراتژی کوتاه‌مدت استفاده می‌کنند. برای مثال، آنها ممکن است از این روش برای کسب سود از تغییرات قیمتی در مدت کوتاهی استفاده کنند. با این حال، هولد کردن ارز دیجیتال به عنوان یک رویکرد بلندمدت باید با مدیریت ریسک مناسب همراه باشد و سرمایه‌گذاران باید به دقت مطالعه و تحلیل روند بازار و شرایط موجود در آن پرداخته و تصمیمات خود را بر اساس اطلاعاتدقیق و قابل اطمینان بگیرند.

به طور کلی، هولد کردن ارز دیجیتال می‌تواند یکی از راه‌های موفقیت در بازار کریپتوکارنسی باشد، اما باید به دقت مطالعه و تحلیل شرایط بازار، مدیریت ریسک، و اطمینان از قابلیت تحمل خسارت‌ها پرداخته شود. علاوه بر این، همیشه باید به یاد داشت که هیچ استراتژی‌ای به تنهایی نمی‌تواند به صورت مطلق و کامل برای سرمایه‌گذاران موفقیت را به ارمغان آورد. در نهایت، تصمیم نهایی برای هر سرمایه‌گذار باید بر اساس شرایط و موقعیت فردی وی گرفته شود.

نتیجه گیری

هولد کردن ارز دیجیتال می‌تواند یکی از رویکردهای موفق در بازار کریپتوکارنسی باشد، اما باید با مخاطرات و ریسک‌های مرتبط با آن آشنا بود. همچنین، هیچ استراتژی‌ای به تنهایی نمی‌تواند به صورت مطلق و کامل برای سرمایه‌گذاران موفقیت را به ارمغان آورد و تصمیم نهایی برای هر سرمایه‌گذار باید بر اساس شرایط و موقعیت فردی وی گرفته شود. به طور خلاصه، برای هولد کردن ارز دیجیتال باید به دقت مطالعه و تحلیل شرایط بازار، مدیریت ریسک، و اطمینان از قابلیت تحمل خسارت‌ها پرداخته شود.

 

5/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *