وبلاگ

/

/

صفر تا صد کسب درآمد از فریلنسری دیجیتال مارکتینگ

صفر تا صد کسب درآمد از فریلنسری دیجیتال مارکتینگ

۱ اسفند ۱۴۰۲

فریلنسری دیجیتال مارکتینگ: تمام کسب‌وکارهای دنیا برای رقابت در بازار نیاز به ارتباط موثر با مشتری دارند. برقراری ارتباط به معنی تعیین استراتژی‌های بازاریابی است که در راستای اهداف کسب‌وکار تعیین می‌شود. حتی در زمانی که بیماری کرونا باعث تعطیلی بیشتر شرکت‌‌ها شده بود، افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ، بازار کاریشان داغ‌تر از قبل شد. پس از اتمام شرایط قرنطینه، خیلی از دیجیتال مارکترها به صورت فریلنسری به کار خود ادامه دادند و همین موضوع فرصت‌های شغلی خوبی برای آن‌ها پدید آورد. در این مقاله که مرتبط با کسب و کارهای آنلاین است، به طور کامل مفهوم فریلنسری دیجیتال مارکتینگ را توضیح داده و نحوه کسب درآمد از آن را نیز با یکدیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چطور به یک دیجیتال مارکتر فریلنسر تبدیل شویم

دیجیتال مارکتر فریلنسر کیست؟

دیجیتال مارکتر فریلنسر فردی است که با تکیه بر مهارت‌های بازاریابی در فضای اینترنت قادر است تعداد مشتریان یک کسب‌وکار را افزایش دهد. البته، دیجیتال مارکتر فریلنسر در محل شرکت حضور ندارد و از راه دور و به صورت آزادکاری ساعات کاری خود را پر‌ می‌کند. به طور کلی، شرح وظایف دیجیتال مارکتر فریلنسر تقاوت چندانی با دیجیتال مارکتر حضوری و On-Site ندارد. همچنین ما در وبلاگ کافه ارز به 10 شغل فریلنسری پردرآمد در ایران اشاره کرده‌ایم که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید. شرح وظایف دیجیتال مارکتر فریلنسر را در ادامه معرفی می‌کنیم.

  • تولید محتوای وبلاگ
  • افزایش رتبه صفحات وب‌سایت یا وبلاگ در موتورهای جستجو نظیر گوگل
  • اجرای کمپین‌های تبلیغاتی
  • مدیریت برند کسب‌وکار
  • اجرا و میزبانی وبینارها
  • افزایش رضایت مشتریان و تبدیل آن‌ها به مشتریان وفادار
  • تعیین استراتژی بازاریابی دیجیتال
  • توسعه شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکار و افزایش تعامل با مخاطبان در این کانال‌ها
  • تنظیم KPI (شاخص عملکرد کلیدی) و پیگیری منظم آن‌ها در تمام تیم‌ها

چطور به حوزه فریلنسری دیجیتال مارکتینگ وارد شویم؟

همان‌طور که مشاهده کردید، دیجیتال مارکتر فریلنسر خیلی با نوع حضوری آن تفاوت ندارد. البته، یکی از تفاوت‌های که در این میان وجود دارد، این است که فعالیت به صورت فریلنسری را می‌توان با تجربه کم هم شروع کرد. در حقیقت، بالابردن سطح دانش دیجیتال مارکتینگ هم راستا با فعالیت به صورت دورکاری بازدهی بسیار بالایی دارد. به طور کلی، برای ورود به حوزه فریلنسری دیجیتال مارکتینگ باید مواردی که در ادامه اشاره می‌کنیم را به دقت مورد بررسی قرار دهید. شما قبل از اینکه تصمیم بگیرید یک فریلنسر باشید پیشنهاد می شود به مقاله ۹ نکات قبل از شروع کار فریلنسری باید بدانید در وبلاگ کافه ارز مراجعه کنید.

کسب درآمد از فریلنسری دیجیتال مارکتینگ

انتخاب حوزه کاری و تخصصی خود

بازاریابی دیجیتال یک حوزه کاری گسترده است زیرا کانال‌های متنوعی در این زمینه وجود دارند. مارکترها معمولاً این کانال‌ها را به صورت جداگانه مطالعه کرده و تلاش می‌کنند در هرکدام از آنها به‌صورت موثرتری عمل کنند. به‌عنوان یک دیجیتال مارکتر فریلنسر، شما می‌توانید یک یا دو کانال را انتخاب کرده و به یادگیری و کسب تخصص در آن تمرکز کنید. به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که در زمینه ایمیل مارکتینگ یا شبکه‌های اجتماعی تخصص پیدا کنید. حتی در داخل برخی از کانال‌های گسترده، هنوز هم کانال‌های زیرمجموعه وجود دارند که می‌توانید آن را به فیلد تخصصی خود اضافه کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید در زمینه اجرای تبلیغات در یک پلتفرم خاص رسانه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک یا لینکدین تخصص پیدا کنید. اگر تخصص کافی در این زمینه‌ها داشته باشید، می‌توانید به صورت مستمر با کارفرمایان خود به صورت فریلنسری ادامه همکاری داشته باشید. اگر تصمیم دارید در این زمینه فعالیت کنید با سایت سایت Paddle می‌توانید کسب‌و‌کار‌های آنلاین خود را به‌راحتی مدیریت کنید.

یادگیری مهارت‌های مرتبط با فیلد تخصصی

مرحله بعدی، توسعه مهارت‌های بازاریابی شماست. خوشبختانه، هزاران منبع دیجیتال یادگیری تکنیک‌های بازاریابی آنلاین در دسترس شما قرار دارد. بسیاری از دیجیتال مارکترها به‌صورت مستقل و از طریق ویدئوهای آموزشی مهارت‌های خود را تقویت می‌کنند. شما همچنین می‌توانید به صورت حضوری یا آنلاین در کلاس‌هایی شرکت کنید که پس از اتمام دوره به شما یک گواهی‌نامه رسمی اعطا می‌کنند. گواهی‌نامه‌ها صلاحیت و مهارت بالای شما را به کارفرمایان نشان می‌دهند. البته، همه چیز به گذراندن دوره و دریافت مدارک نیست و شما باید تجربه خود در این زمینه را نیز افزایش دهید.

تجربه عملی و مرتبط؛ اولویت اول فریلنسری دیجیتال مارکتینگ

برای موفقیت در حرفه شغلی مبتنی بر مهارت مانند بازاریابی دیجیتال، مهم‌ترین چیزی که نیاز دارید تجربه شخصی و موثر است. این کار خیلی سخت نیست و شما می‌توانید به عنوان کارآموز در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ و زیر نظر مارکترهای باتجربه شروع به کار کنید. کار به عنوان کارآموز این امکان را در اختیار شما قرار می‌أهد تا از نزدیک فرآیندهای رشد یک کسب‌وکار را مشاهده کنید و از دانش مارکترهای حرفه‌ای‌تر استفاده کنید. علاوه بر این، بسیاری از برنامه‌های آموزشی دیجیتال مارکتینگ به صورت رایگان در اختیار کارآموزان قرار داده می‌شود که می‌توانید از طریق آن مهارت خود را ارتقا دهید. همچنین، دیگر فعالیتی که دیجیتال مارکتر باید در آن تخصص داشته باشد بازاریابی ایمیلی است. برای کسب اطلاعات بیشتر حتما مقاله ایمیل مارکتینگ را مطالعه کنید.

ساخت وب‌سایت شخصی

وب‌سایت شخصی نقش بسیار حیاتی در رشد و معروفیت شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر فریلنسر دارد. وب‌سایت در اصل این پروتفولیوی شماست که می‌توانید از آن برای نمایش کارها و دستاوردهای گذشته‌تان استفاده کنید. این وب‌سایت می‌تواند نقش یک صفحه فرود (Landing Page) را ایفا کند. بنابراین شما می‌توانید با پیاده‌سازی اصول سئو، ترافیک ورودی آن را بیشتر کرده و در نهایت پروژه‌های بیشتری را انجام دهید.

راه‌ندازی وبلاگ نیز گزینه مناسبی برای جذب ترافیک بیشتر به شمار می‌رود. شما می‌توانید محتوای مرتبط با دیجیتال مارکتینگ در این وبلاگ ایجاد کرده و از این طریق سرویس‌های خود را به کاربران پیشنهاد دهید. البته، فراموش نکنید که برای این که رتبه خوبی در موتورهای جستجو بدست آورید باید از تکنیک‌های سئو (seo) و تبلیغات آنلاین استفاده کنید.

مراحل تبدیل به بازاریاب دیجیتالی دورکاری

تعیین قیمت سرویس‌های خود

تعیین قیمت سرویس‌هایی که ارائه می‌دهید، فرآیند بسیار مهمی به شمار می‌رود چون تاثیر زیادی بر روی مشتریان احتمالی شما می‌گذارد. برای این کار باید عواملی نظیر سطح مهارت، حجم کار، میزان رقابت و نوع مشتریان را در نظر گرفت. انتخاب قیمت شما یک فرآیند حساس است زیرا می‌تواند بر روی مشتریان و سودآوری شما تأثیر بگذارد. هنگام تعیین قیمت، باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید، از جمله سطح مهارت خود، پیچیدگی کار، میزان رقابت موجود و نوع مشتریان شما. سعی کنید ابتدا با قیمت پایین‌تری کار خود را شروع کنید. حال به شما پیشنهاد می‌شود برای راحتی در این مسیر به مقاله 7 بهترین اپلیکیشن برای فریلنسرها در وبلاگ کافه ارز مراجعه کنید.

نتیجه‌گیری

امروزه کارکردن به صورت آزادکاری در تمام نقاط دنیا یه یک امر عادی تبدیل شده است. یکی از زمینه‌های کاری که در چند سال اخیر بیشتر به این روش روی آورده‌اند، فریلنسری دیجیتال مارکتینگ است. دیجیتال مارکترهای فریلنسر اگر مهارت‌ها کافی و زمینه‌ای برای دیده‌شدن داشته باشند، می‌توانند چند پروژه را به صورت همزمان مدیریت گنند. امروز در این مقاله توضیح دادیم که چه مواردی در این مسیر به شما کمک می‌کند تا یک دیجیتال مارکتر فریلنسر موفق شیویم. امیدواریم این مطلب پاسخ جامعی به سوالات و چالش‌‌های شما در این زمینه داده باشد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *