وبلاگ

/

/

درگاه پرداخت استرایپ (Stripe) و معرفی ویژگی‌های آن

درگاه پرداخت استرایپ (Stripe) و معرفی ویژگی‌های آن

درگاه پرداخت استرایپ: استرایپ (Stripe) در سال ۲۰۱۰ در شهر سن فرانسیسکو شروع به کار کرد. اعضای بنیان‌گذار این شرکت شامل Sequoia Capital، الان ماسک (Elon Musk)، مکس آر لووچین (Max R Levchin) و پیتر تیل (Peter Thiel) هستند. هدف اصلی استرایپ این بود که توسط توسعه‌دهندگان وب در سایت‌های اینترنتی مورد استفاده قرار گرفته و برای انجام پرداخت‌ ارزی از طریق دستگاه‌های همراه، به کار گرفته شود. هدف سازندگان آن باعث موفقیت سریع شرکت استرایپ گردید و به طور سریع در میان کسب و کارها به شهرت و محبوبیت بالایی دست یافت. امروز قصد داریم مقاله‌ای در ارتباط با درگاه پرداخت استرایپ صحبت کنیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پرداخت استرایپ چیست؟

استرایپ در اوایل دهه 210 با هدف تسهیل در پرداخت‌های آنلاین تأسیس شد. در آن زمان، استفاده از کارت‌های اعتباری به معنای همکاری با کارگزاری و واسطه‌ها بود. در واقع، این کارگزاری‌های دسترسی شما به پردازنده‌ها را فراهم می‌کردند. استرایپ این روند پیچیده و طولانی را آسان‌تر کرد. این شرکت خدماتی نظیر محافظت از دارایی کاربران در برابر کلاهبرداری، نرخ‌ کارمزد ثابت بدون توجه به نوع شبکه و رابط برنامه‌نویسی (API) را ارائه داد. خدمات استرایپ در اصل، این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌داد تا به راحتی پرداخت‌های کاربران را در سایت یا برنامه‌های خود پردازش کنند. مشابه این درگاه میتوان یه حساب وایزاشاره کرد. شما می‌توانید از این خدمات در کافه ارز استفاده کنید.

درگاه پرداخت استرایپ

داستان راه‌اندازی استرایپ stripe به دو کارآفرین ایرلندی، جان و پاتریک کالسون بر می‌گردد. آن‌ها با حمایت مالی از شتاب‌دهنده معروف استارتاپ Y Combinator، استرایپ را راه‌اندازی کردند. این شرکت در سپتامبر ۲۰۱۱ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و به سرعت به یکی از بهترین شرکت‌های فناوری در سیلیکون ولی تبدیل شد. در چند سال گذشته، آنها تقریباً ۸۰۰ میلیون دلار جذب سرمایه داشته‌اند و ارزش شرکت را به بیش از ۲۲ میلیارد دلار ارتقا دادند. در حال حاضر شرکت استرایپ، یکی از گران‌قیمت‌ترین شرکت‌های خصوصی جهان به شمار می‌رود که تراکنش‌های بیشماری را به صورت روزانه پردازش می‌کند.

درگاه پرداخت استرایپ به سرعت رشد کرد زیرا سرویس‌های آن از ابتدا به صورت دیجیتال و توسعه‌محور عرضه شدند. این پلتفرم به راحتی با هر برنامه یا نرم‌افزار دیجیتالی ادغام می‌شود و یکپارچه‌سازی ییکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به شمار می‌رفت. علاوه بر این، سرویس سلف سرویس (Self-Service) که پیچیدگی همکاری با شرکت‌های پردازشگر را به حداقل رسانده بود یکی دیگر از مزایای این درگاه به شمار می‌رفت. اگرچه این قابلیت‌ها در حال حاضر کمی عادی و معمولی به نظر می‌رسند اما در سال 2011 به عنوان یک انقلاب نوآورانه در صنعت پرداخت ارزی محسوب می‌شدند.

گزینه‌های پرداخت درگاه استرایپ

گزینه‌های درگاه پرداخت استرایپ

استرایپ در آغاز فقط در پرداخت‌های کارت اعتباری مربوط به ایالات متحده آمریکا کار می‌کرد. اما با گذشت زمان، پشتیبانی از پرداخت‌های ارزی بین‌المللی را نیز به سرویس‌های خود اضافه کردند. استرایپ گزینه‌های پرداختی متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برخی از اصلی‌ترین گزینه‌های پرداخت این شرکت شامل موارد زیر می‌شوند.

  • پرداخت خودکار
  • پرداخت‌های بین‌المللی
  • پرداخت با کارت اعتباری
  • پرداخت از طریق کیف پول دیجیتال

مزایایی که استرایپ برای ما به ارمغان می‌آورد؟

استرایپ جز اولین پردازنده‌های پرداخت دیجیتالی متمرکز در دنیا به می‌رود. این موضوع در دهه 2010 باعث شد که کاربران زیادی به این سیستم پرداخت علاقه‌مند شوند. اگرچه از آن زمان تا به امروز، رقبای زیادی وارد این صنعت شده‌اند، با این حال، استرایپ هنوز هم به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های پرداختی در دنیا شناخته می‌شود درگاه پرداختی های زیادی هستند مانند پی پال که در کافه ارز می‌توانید برای خدمات خود از آنها استفاده کنید. در واقع، مزایایی که استرایپ برای کاربران به ارمغان می‌آورد دلیل علاقه کاربران است. در ادامه بهترین قابلیت‌های استرایپ را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مزایای درگاه پرداخت بین المللی stripe

استفاده آسان از استرایپ

استرایپ هنوز هم به عنوان یکی از ساده‌ترین سیستم‌های پرداختی در دنیا به شمار می‌رود که کاربران از مبتدی تا حرفه‌ای گرفته به آسانی می‌توانند از تمام سرویس‌های آن استفاده کنند. رابط کاربری استرایپ اگرچه ممکن است در نگاه اول کمی پیچیده و مبهم به نظر برسد اما بر اساس تجربه کاربران، استفاده از این درگاه پرداخت بسیار ساده است.

به طور کلی، ثبت‌نام و ساخت حساب کاربری کمتر از 10 دقیقه زمان می‌برد و پس از آن می‌توانید از سرویس‌های آن استفاده کنید. کاربران استرایپ می‌توانند یک حساب اصلی معرفی کرده و البته، امکان استفاده از سرویس استرایپ برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست و کافه ارز در حال حاظر خدماتی در رابطه با درگاه پرداخت Stripe ارائه نمی‌دهد اما در آینده‌ای نه چندان دو سرویس‌های مربوط به استرایپ نیز به کافه ارز اضافه خواهد شد. شما میتوانید از درگاه وب مانی جایگزین این درگاه استفاده کنید.

ادغام شبکه‌های دیگر با استرایپ

امروزه خیلی از کسب‌ و کارها به سمت دیجیتالی‌شدن قدم برداشته‌اند. روش‌های زیادی برای این کار وجود دارد که هر کدام برنامه‌ها و نرم‌افزارهای متعددی و بخصوصی دارند. خوشبختانه، سیستم Stripe یک زیرساخت مجهز برای ادغام بسیاری از این روش‌ها ایجاد کرده است و این امکان را فراهم می‌کند که وصول پرداخت‌ها در هر کسب و کاری سریع و آسان انجام شود. این ویژگی به صاحبان کسب و کار این امکان را می‌دهد که درگاه Stripe را به نرم‌افزاری که پیش‌تر از آن استفاده می‌کرده‌اند، به سادگی متصل کنند. برای مثال، برنامه Jotform که ساخت و توزیع فرم‌های آنلاین را ارائه می‌دهد با استفاده از درگاه استرایپ از کاربران پول دریافت می‌کند.

سفارشی سازی درگاه استرایپ

سفارشی‌سازی آسان

برخی از صاحبان کسب و کار، دانش کافی در زمینه کدنویسی ندارند و یا این که زمان کافی برای انجام این کار را ندارند. این افراد با استرایپ هیچ چالشی نخواهند داشت. در واقع، درگاه پرداخت استرایپ قابلیت سفارشی‌سازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا فرم پرداخت و نحوه عملکرد آن را به راحتی تغییر دهند. این شرکت با هدف راحتی توسعه‌دهندگان، امکانات سفارشی‌سازی بسیار قابل توجهی را در اختیار آن‌ها قرار داده است. صاحبان کسب و کار که در حال ایجاد برنامه‌های خود یا محصولات پیچیده‌تر هستند می‌توانند از انعطاف پذیری Stripe بهره‌مند می‌شوند.

تنوع گزینه‌های پرداختی درگاه پرداخت استرایپ

درگاه پرداخت استرایپ گزینه‌های پرداخت بیشتری را از طریق یک رابط یکپارچه در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در مقایسه با درگاه‌های پرداختی سنتی یک شاهکار است. پردازنده‌های پرداخت سنتی معمولاً به شما این امکان را می‌دهند که تراکنش‌های مربوط به کارت‌های اعتباری و دبیت‌ کارت متعلق به کشور خود را پذیرفته و پردازش کنید.حتی میتوانید خدمات خرید از سایتهای خارجی خود را به راحتی با ان انجام بدید.

آن سمت ماجرا قضیه فرق می‌کند. سیستم Stripe به شما این امکان را می‌دهد که تقریباً از هر نقطه‌ای در جهان و با استفاده از هر نوع ابزار بانکی سنتی، پرداخت‌های ارزی خود را انجام دهید. علاوه بر این، صاحبان کسب و کار به لطف استرایپ می‌توانند با همکاری شرکت‌های محلی حساب‌های بانکی ایجاد کنند و از این طریق هزینه پرداخت‌های بین‌المللی را به طرز چشمگیری کاهش دهند. استرایپ همچنین با هر روش پرداختی که به صورت خاص در یک کشور فعالیت دارد، ادغام می‌شود. درگاه Stripe در زمینه پذیرش و پردازش تراکنش، انعطاف‌پذیری بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد و این موضوع در بلند مدت باعث کاهش چشمگیر هزینه‌ها خواهد شد.

هزینه پایین درگاه پرداخت استرایپ

سیستم Stripe برای هر نوع تراکنش یک درصد ثابت را به عنوان هزینه کارمزد کسر می‌کند. در واقع، هیچ هزینه ماهانه یا محدودیتی برای تعداد تراکنش‌های انجام‌شده از طریق درگاه Stripe وجود ندارد. اگر تعداد کافی تراکنش داشته باشید، به طور خودکار در هر تراکنش درصد کارمزد کمتری از شما کسر خواهد شد. ثابت بودن نرخ کارمزد استرایپ و کاهش آن در تراکنش‌های بالا باعث می‌شود که این درگاه برای کسب‌ و کارهای کوچک و بزرگ بسیار جذاب به نظر برسد. به طور کلی، شما فقط زمانی پول پرداخت می‌کنید که تراکنشی انجام شود و هیچ نوع هزینه اشتراک ماهانه یا سالیانه بر گردن شما نخواهد افتاد. در این مقاله به مقایسه پی پال و استرایپ پرداختیم برای اطلاعات بیشتر حتما مطالعه کنید.

stripe در مقابل رقبا

مزایای استرایپ در برابر رقبا

حالا که با قابلیت‌های درگاه پرداخت استرایپ آشنا شدید، بهتر است مزایای استفاده از آن در مقایسه با رقبا را نیز مورد بررسی قرار دهید. در ادامه دو مورد از زقبای سنتی این پس از ذکر مزایای استفاده از Stripe، به مقایسه این مزایا با رقبای خاص آن می‌پردازیم.یکی از مزیتی که در این درگاه دارد به راحتی می‌توانید خرید اشتراک از سایت های خارجی را انجام دهید.

مزایای استفاده از Stripe در برابر Square

سیستم Square یکی از شرکت‌های پرقدرت در زمینه پردازش پرداخت‌های بین‌المللی است. این سیستم امکانات فراوانی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که فراتر از انتظار است. با این حال، روش‌های پرداختی که Square می‌پذیرد محدود است و فقط از کارت‌های اعتباری و کیف پول موبایل پشتیبانی می‌کند. به عبارت دیگر، اسکوئر مانند استرایپ پذیرش جهانی ندارد و قابلیت سفارشی‌سازی و یکپارچه‌سازی با دیگر سرویس‌ها را نیز به کاربران ارائه نمی‌دهد.

مزایای استفاده از Stripe در برابر Braintree

سیستم پرداخت Braintree در واقع متعلق به شرکت بزرگ و معتبر پی‌پال (PayPal) است. بزرگترین مزایایی که Stripe نسبت به Braintree دارد، تعداد برنامه‌هایی که می‌توان با آن ادغام کرد و سرعت ارائه خدمات جدید است. استرایپ با این که نسبت به این سرویس قدیمی‌تر است اما همچنان خود را با فناوری‌های روز دنیا هماهنگ می‌کند.

شاید گفتن اینکه Stripe بهترین پردازنده پرداخت است یا اینکه برای همه مناسب است، کمی جالب است. آنها مطمئناً انعطاف‌پذیر و بسیار قدرتمند هستند و به بسیاری از مشاغل این امکان را می‌دهند که پرداخت‌ها را بسیار آسان‌تر و سریع‌تر از آنچه ممکن است بپذیرند. همچنین عادلانه است که بگوییم Stripe نسبت به رقبای خود دارای مزایای زیادی است: ادغام بیشتر، در دسترس بودن جهانی و تنظیم آسان‌تر.

نتیجه‌گیری

سیستم‌های مالی زیادی در دنیا وجود دارند که درگاه‌ پرداخت آنلاین خود را در اختیار کسب و کارها را قرار می‌دهند. گرفتن درگاه استرایپ Stripe یکی از سرویس‌های پرداخت ارزی در دنیا به شمار می‌رود که با هدف تسهیل نقل و انتقال وجه در سطح بین‌المللی در سال 2011 راه‌اندازی شده است. استرایپ از آن زمان تا به امروز کاربران زیادی را به خود جذب کرده است و مزایایی از قبیل پشتیبانی از دیگر شبکه‌های پرداختی و سفارشی‌سازی درگاه پرداخت را برای کسب و کاارها به ارمغان آورده است. این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و متاسفانه، امکان ایجاد حساب استرایپ برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست و کافه ارز نیز خدماتی در این رابطه به کاربران ارائه نخواهد داد. البته، در آینده‌ای نه چندان دور، سرویس‌های مربوط به Stripe به کافه ارز اضافه خواهد شد. در حال حاضر شما می‌توانید از شبکه‌های پرداختی دیگر نظیر پی‌پال و پرفکت‌مانی برای کسب و کار استفاده کنید. لازم به ذکر است که برای دریافت این خدمات می‌توانید از سرویس‌های کافه ارز استفاده کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *