وبلاگ

/

/

آزمون DSH چیست؟ | پرداخت هزینه آزمون DSH

آزمون DSH چیست؟ | پرداخت هزینه آزمون DSH

آزمون DSH چیست؟ آزمون DSH یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه‌های آلمان است. DSH مخفف Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang (آزمون زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه) است. هدف اصلی آزمون DSH سنجش سطح زبان آلمانی داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌های آلمان است. برای شرکت در این آزمون، داوطلبان باید حداقل سطح B1 زبان آلمانی را داشته باشند. آزمون DSH از چهار بخش شامل شنیداری، خواندن، نوشتاری و مکالمه تشکیل شده است و سطح داوطلب را در هر یک از این بخش‌ها سنجیده می‌کند. نتایج آزمون DSH در سه سطح آموزشی Hochschulreife (سطح دانشگاهی)، Mittelstufe (سطح متوسط) و Oberstufe (سطح پیشرفته) اعلام می‌شود و برای ورود به دانشگاه‌های آلمان مورد قبول است. برای ثبت نام در آزمون و طی کردن سایر روال اداری آن نیاز به پرداخت ارزی دارید که در این زمینه مجموعه کافه ارز می‌‌تواند به شما کمک کند. با کافه ارز می‌توانید پرداخت هزینهثبت نام آزمون های بین المللی را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید.

آزمون DSH چیست؟

آزمون DSH چیست ؟

در صورتی که قصد تحصیل در کشورهای آلمانی زبان مانند آلمان، سوئیس یا اتریش را دارید حتماً نام آزمون DSH Prüfung را شنیده‌اید. آزمون شناخته شده DSH برای زبان‌های آلمانی برگزار می‌شود تا مهارت‌های دانش آموزان و دانشجویان برای تحصیل به زبان آلمانی سنجیده شود. معمولاً این آزمون‎ها برای ورود به دانشگاه ها برگزار می‌شود و نحوه برگزاری آن با سایر آزمون‌های دیگر متفاوت است.

به همین جهت نحوه برگزاری این آزمون متفاوت بوده و باید افراد درک درستی از سخنرانی‌های شنیده شده یا اینفوگرافیک‌های ارائه شده به دست آورند، تا بتوانند به خوبی در محیط دانشگاه آموزش‌ها را فرا بگیرند.

معمولاً برای ورود به هر دانشگاه این آزمون متفاوت است به طور کلی ساختار آزمون یکسان بوده اما برخی از دانشگاه‌ها سختگیری بیشتری دارند. پس بهتر است قبل از اقدام حتماً با دانشگاه تماس گرفته و در مورد سطح آزمون زبانی اطلاعات خود را کامل کنید.

همه چیز درباره آزمون DSH آلمان

بیشتر بخوانید:تافل یا آیلتس؛ کدام آزمون برای شما مناسب است؟

ساختار آزمون DSH چیست

آزمون DSH مانند آزمون‌های آیلتس و تافل یک فرمت مشخص ندارد و از یک موسسه به موسسه دیگر تغییر می‌‌کند؛ اما به طور کلی ساختار آن یکی بوده و معمولاً در چهار بخش برگزار می‌شود که سه بخش اول که شامل نوشتاری، شنیداری، درک مطلب می‌شود، به صورت آزمون کتبی برگزار شده و بخش آخر یعنی مهارت گفتاری به صورت شفاهی است. چنانچه در سه آزمون ابتدایی نمره حد نصاب را بدست آورید، می‌توانید برای آزمون شفاهی هم شرکت کنید.

در این بخش به بررسی دقیق تر ساختار آزمون DSH می‌پردازیم:

آزمون کتبی شنیداری (Listening)

مهارت شنیداری اولین بخش از آزمون است که حدود ۸۰ دقیقه زمان دارد، در این بخش یک سخنرانی کوتاه ده دقیقه ای را گوش می‌دهید و باید به ۸ سوال مربوط به محتوای سخنرانی پاسخ بدهید. دو بار متن برای شما پخش می‌‌شود و بین هر بار ۵ دقیقه فاصله زمانی است و پس از آن ۵۰ دقیقه به شما زمان می‌دهند تا پاسخ سوالات را بدهید.

آزمون کتبی درک مطلب (Reading)

آزمون درک مطلب که دومین قسمت امتحان است شامل درک مطلب دستور زبان می‌شود، برای این بخش از آزمون ۹۰ دقیقه فرصت دارید. معمولاً با گرامر شروع می‌‌شود که حدود ۳۰ دقیقه برای گرامر و ۶۰ دقیقه برای خواندن متن در نظر می‌گیرند. در بخش درک مطلب باید به ۸ سوال قرار گرفته در زیر متن پاسخ دهید و تمام ۸ پاسخ باید بدون تغییر معنای جمله در ساختارهای خاص بازنویسی شود.

آزمون کتبی نوشتاری (Writing)

آزمون نوشتاری برای بررسی مهارت نوشتن شما برگزار می‌‌شود که باید بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ کلمه را در ۷۰ دقیقه بنویسید. در واقع این کلمات در توصیف یک تصویر یا متن کوتاه است و تمام موارد ذکر شده را باید با دلیل توضیح بدهید.

آزمون شفاهی گفتاری (Speaking)

آزمون شفاهی را حدود ۷ روز پس از آزمون کتبی برگزار می‌کنند و اگر در آزمون قبلی نمره قبولی را کسب کرده و واجد شرایط آزمون اسپیکینگ شوید می‌توانید، از سه موضوع پیشنهاد شده یکی را برای سخنرانی کوتاه انتخاب کنید. به شما ۲۰ دقیقه زمان می‌دهند تا متناسب با موضوع انتخابی آزمون خود را آماده نمایید و بلافاصله پس از آن باید آزمون را بدهید و پس از پایان آزمون نتیجه آن به شما اعلام می‌گردد. مسئله مهم این است که بخش شفاهی آزمون حدود ۳۰ درصد از کل آزمون DSH را تشکیل می‌دهد و مدت زمان برگزاری آن حدود ۲۰ دقیقه است.

نتایج آزمون DSH

نتایج آزمون DSH

آزمون DSH چیست : عملکرد دانشجو در بخش‌های مختلف آزمون کتبی و شفاهی به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته و در نتیجه یک نمره برای آن در نظر می‌گیرند که نمره کسب شده نشان دهنده عبور از این آزمون یا پاس نشدن آن است در ادامه به بررسی نتایج آزمون دش می‌پردازیم:

  • DSH 1 با کسب 57% معادل B2 آلمانی
  • DSH 2 با کسب 67% معادل C1 آلمانی
  • DSH 3 با کسب 82% معادل C2 آلمانی

اغلب دانشگاه‌های آلمانی زبان نمره DSH 2 را قبول دارند و به راحتی می‌توانید برای رشته‌‌های مهندسی با این سطح پذیرش بگیرید. هر چقدر که نمره شما بالاتر باشد، نگرانی از بابت پذیرش در دانشگاه‌های خوب کمتر است.

در صورتی که نمره کتبی آزمون شما کامل باشد، دیگر نیازی به دادن آزمون شفاهی ندارید و نمره کامل آزمون را برای شما در نظر می‌گیرند.

اما برخی از دانشگاه‌ها این نمره را قبول ندارند و می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط هر دانشگاه از وب سایت‎های معتبر کمک بگیرید. مسئله مهمتر این است که با یک بار کسب نمره قبو لی در آزمون DSH بدون تاریخ انقضا می‌‌توانید برای همیشه از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید :آزمون آیلتس (IELTS)

روند ثبت‌نام در ازمون DSH

مسلماً برای تحصیل در یک کشور خارجی داشتن تسلط به زبان آن کشور ضرورت دارد و برای تأیید تسلط بر زبان‌های خارجه آزمون‌های مختلفی برگزار می‎‎‌شود که آزمون DSH یکی از راه‌های ارزیابی تسلط دانشجویان بر زبان آلمانی است.

برای ثبت نام در این آزمون دو راه حل دارید که می‌توانید با توجه به توانایی‌های خود هر کدام را انتخاب کنید. راه حل اول اینکه به طور شخصی اقدام به پر کردن فرم‎های آنلاین آزمون و تکمیل ثبت نام نمایید. روش دوم سپردن ثبت‌ نام به یک شرکت معتبر مانند کافه ارز است که به دلیل داشتن تجربه بالای کارشناسان آن با سرعت و دقت بالایی مراحل ثبت نام طی شده و شرایط پرداخت ارزی آن به راحتی میسر می‌گردد.

پس از تکمیل و ارسال فرم ثبت نام یک هفته بعد باید هزینه آزمون را بپردازید و این ثبت نام در صورتی اعتبار دارد که فرم و هزینه آزمون به طور کامل توسط برگزار کننده دریافت شود. پس برای تکمیل پروسه ثبت نام خود به هر کدام از دو روش نیاز به دریافت خدمات کافه ارز دارید. توجه داشته باشید که ظرفیت و مکان‌های برگزاری آزمون محدود است و باید در هنگام شروع ثبت نام سریع اقدام به ثبت نام و پرداخت هزینه کنید.

پرداخت هزینه شرکت در DSH 

پرداخت هزینه شرکت در DSH

هزینه آزمون DSH توسط هر دانشگاه به صورت اختصاصی مشخص می‌گردد، از این رو یک هزینه ثابت وجود ندارد و با توجه به تعرفه دانشگاه‌ها تغییر پیدا می‌کند. برای به دست آوردن اطلاعات دقیق تر و بیشتر از هزینه‌ها و نحوه پرداخت بهتر است مقررات هر دانشگاه را به طور مجزا بررسی کنید. معمولاً هزینه آزمون از ۱۰۰ تا ۱۷۰ یورو تغییر پیدا می‌‌کند که تبدیل کردن آن به ریال بر اساس شرایط و نوسانات بازار ارز و اوضاع اقتصادی و سیاسی کشور متغیر است. در این مرحله از پرداخت، مجموعه کافه از خدمات بی نظیری را به دانشجویان ارائه می‌دهد، تا بدون دغدغه و نگرانی بتوانند در این آزمون ثبت نام کنند.

نکات آمادگی برای آزمون DSH چیست

در بخش‌های قبل معیارهای قبولی در ازمون DSH را ذکر کرده‌ایم پس برای صحبت کردن به زبان آلمانی باید تسلط قوی بر تمام بخش‌های این زبان داشته باشید، تا بتوانید واجد شرایط آزمون قرار بگیرید. در این بخش به چند نکته مهم برای آمادگی بهتر جهت شرکت در آزمون می‌پردازیم:

  • شرکت کردن در کلاس‌های آمادگی آزمون
  • دسترسی به دانش زبان به درستی
  • داشتن برنامه مطالعاتی منحصر به فرد و شخصی
  • انجام تست‌های تمرینی متعدد و شرکت در تست‌ها
  • صحبت کردن مداوم به زبان آلمانی
  • تمرین کردن به طور مداوم

آیا آزمون DSH سخت است؟

آیا ازمون DSH سخت است؟

تمامی آزمون‌هایی که با زبان‌های دیگر برگزار می‌شود نسبتا دشوار هستند، چرا که باید یک مهارت جدید را به چالش بکشید. اما آزمون دش به نسبت سایر آزمون‌های دیگر نسبتاً دشوارتر است. حداقل باید دانش پذیران دوره های آلمانی را گذرانده باشند، تا بتوانند توانایی خود را در این آزمون به چالش بکشند. البته مسئله مهم تمرین کردن مداوم در مورد موضوعات مختلف است که دانشجویان می‌توانند با شرکت در کلاس‌های گوناگون و برنامه ریزی دقیق به زبان آلمانی مسلط شوند که این مورد فقط با تمرین و غرق شدن در کتاب‌ها و منابع آزمون فراهم می‌گردد.

جمع بندی

آزمون DSH چیست : ازمون DSH جزء آزمون‌های مهم برای رفتن به دانشگاه‌های آلمانی زبان است که باید مهارت‌های مختلف را برای قبولی در این آزمون یاد داشته باشید. برای طی کردن مراحل ثبت نام به شکل آسان و قبل از پر شدن ظرفیت می‌توانید از مجموعه کافه ارز کمک بگیرید. چرا که کارشناسان این مجموعه تسلط کافی بر تمام مراحل ثبت نام دارند و به راحتی می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند.

 

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”آیا امکان ثبت نام برای چند بار متوالی در این آزمون وجود دارد؟” answer-0=”در صورت قبول نشدن در آزمون DSH بدون مانع می‌توانید هر چند وقت یکبار آزمون را تکرار کنید” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”گرفتن نمره در مهارت‌های مختلف چگونه است؟” answer-1=” برای قبول شدن در آزمون DSH باید در هر چهار مهارت نمره بالاتر از ۵۷ بگیرید” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”DSH مدت اعتبار گواهی چقدر است؟” answer-2=”پس از دریافت گواهینامه دو سال فرصت دارید که در دانشگاه مورد نظر ثبت نام کنید” image-2=”” headline-3=”h2″ question-3=” آیا در پایان آزمون امکان بررسی برگه‌های امتحانی وجود دارد؟ ” answer-3=”خیر؛ اما می‌توانید مجددا درخواست بررسی برگه‌های خود را بدهید” image-3=”” headline-4=”h2″ question-4=”شرکت در آزمون محدودیت سنی دارد؟” answer-4=”شرکت در این آزمون محدودیت سنی نداشته؛ اما در درجه اول برای دانشجویان جهت تحصیلات عالی برگزار می‌شود” image-4=”” headline-5=”h2″ question-5=” بهترین زمان برای ثبت نام در این آزمون چه زمانی است؟” answer-5=”این آزمون مختص دانشگاه‌ها بوده و تعیین زمان‌بندی آن در حوزه اختیارات دانشگاه است. پس باید از هر دانشگاه زمان‌بندی دقیق آزمون را جویا شد” image-5=”” headline-6=”h2″ question-6=”” answer-6=”” image-6=”” count=”7″ html=”true” css_class=””]

5/5 - (2 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *