وبلاگ

/

/

تافل یا آیلتس؛ کدام آزمون برای شما مناسب است؟

تافل یا آیلتس؛ کدام آزمون برای شما مناسب است؟

تافل یا آیلتس: امروزه یادگیری زبان انگلیسی به یک ضرورت تبدیل شده است که هر کسی می‌تواند برای یاد گرفتن این زبان اقدام کند. برای اینکه تسلط شما به زبان انگلیسی در سطح جهانی اثبات شود، باید حتما یک مدرک معتبر زبان داشته باشید. در حال حاضر شما با گذراندن آزمون‌های تافل یا آیلتس می‌توانید مدارک معتبری را دریافت کنید. با توجه به شرایط خاصی که در این قسمت وجود دارد، شما می‌توانید با تلاش خود این آزمون‌ها را پشت سر بگذارید. بسیاری از افراد می‌خواهند بین آزمون TOEFL یا IELTS یکی را انتخاب کنند؛ به همین جهت در این مطلب از سایت کافه ارز بیشتر درباره ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها صحبت خواهیم کرد. برای شرکت کردن در آزمون بین‌المللی باید حتما هزینه آن را نیز به‌صورت پرداخت ارزیانجام دهید. با خدمات پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللیدر کافه ارز شما می‌توانید به آسانی پرداخت هزینه آزمون تافل و یا پرداخت هزینه آزمون آیلتس را انجام دهید.

تفاوت آیلتس و تافل

برای اینکه شما بتوانید آیلتس یا تافل را برای آزمون دادن انتخاب کنید، در ابتدا باید با تفاوت‌هایی که بین این دو مورد وجود دارد به خوبی آشنایی پیدا کنید. یکی از تفاوت‌های مهم آیلتس با تافل در نوع سوالات آن‌ها است. در TOEFL سوالات به‌ شکل گزینه‌ای هستند که شما می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب لازم را انجام دهید؛ این در حالی است که در آزمون آیلتس برخی از سوالات شکل جواب کوتاه دارند. این بدان معنا است که شما باید جواب این موارد را به‌صورت مستقیم و بدون هیچ گزینه‌ای بدهید. چنانچه می‌خواهید آزمون تافل یا آیلتس را پشت سر بگذارید، حتما به این تفاوت مهم و اساسی دقت کنید.

مورد دیگری که باید بدانید این است که هر کدام از این مدارک در موسسات و دانشگاه‌های خاصی پذیرفته می‌شوند. به همین جهت شما قبل از گرفتن هر کدام از این مدارک باید از اعتبار آن در موسسه مربوطه اطمینان حاصل کنید. هر کدام از این آزمون‌ها دارای مزایا و معایب خود هستند که به همین جهت شما باید در ابتدا تفاوت آزمون تافل و آیلتس را به‌صورت کامل بررسی کنید و سپس به سراغ آزمون مورد نظر خود بروید.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب آزمون تافل

آیلتس یا تافل

فرق تافل و آیلتس

داشتن مدرک معتبر تافل یا آیلتس بدون شک یک امتیاز ویژه برای شما محسوب می‌شود. این نکته را از یاد نبرید که این دو مورد دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند که باید مورد بررسی قرار بگیرند. یکی از تفاوت‌های مهمی که بین این دو آزمون وجود دارد در نحوه برگزاری آن‌ها است. برگزاری آزمون آیلتس به دو شکل کامپیوتری و کاغذی صورت می‌گیرد؛ بنابراین شما می‌توانید به این دو شکل در این آزمون شرکت کنید. این در حالی است که آزمون TOEFL فقط به شکل کامپیوتری انجام می‌شود و به‌صورت کاغذی امکان‌پذیر نیست؛ با این توضیحات در IELTS یا تافل آزمون کامپیوتری وجود دارد که شما با استفاده از سیستم خود آن را پشت سر بگذارید. اگر بنا به هر دلیلی بخواهید آزمون خود را به‌ شکل کاغذی بدهید، باید حتما به سراغ آیلتس بروید. از آنجایی که هر کدام از این آزمون‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند، شما حتما شاخصه‌های مختلف را زیر نظر بگیرید و سپس برای آزمون مورد نظر خود آمادگی لازم را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ووچر تافل

تافل بهتر است یا آیلتس؟

یکی از سوالات مهمی که بسیاری از علاقه‌مندان به زبان انگلیسی می‌پرسند این است که آیلتس بهتر است یاتافل؟ واقعیت امر این است که هر کدام از این آزمون‌ها دارای شرایط ویژه‌ای هستند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. به همین جهت اگر می‌خواهید آزمون تافل یا آیلتس بدهید باید شرایط هر کدام از آن‌ها را به‌صورت مجزا مورد بررسی قرار دهید. میزان اعتبار IELTS یا تافل نزد کشورها و سازمان‌های مختلف، متفاوت است؛ از این رو باید در ابتدا تحقیقات لازم را در خصوص آن‌ها انجام دهید.

به‌طور مثال اگر شما در مهارت ریدینگ دارای ضعف هستید، بهتر است که به سراغ آزمون آیلتس بروید. در آزمون تافل متن‌های انتخاب شده برای قسمت ریدینگ علمی هستند که به همین جهت باید دایره لغات شما گسترده باشد. این در حالی است که در آیلتس مطالب عادی‌تر مانند برش‌هایی از یک روزنامه نیز قرار می‌گیرد. با این شرایط از بین آیلتس یا تافل از نظر راحت بودن ریدینگ، IELTS انتخاب می‌شود. با این حال نمی‌توان به‌صورت مطلق یکی از این آزمون‌ها را خوب یا بد دانست زیرا هر کدام از آن‌ها دارای مشخصات خاص خود هستند که شما باید به این موارد نیز دقت داشته باشید. شما هم می‌توانید که با بررسی شاخصه‌های مختلف، یک آزمون مناسب را برای خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: تبدیل نمره تافل به آیلتس

تفاوت آیلتس و تافل

مدرک تافل بهتره یا آیلتس؟

انتخاب تافل یا آیلتس به موارد زیادی مربوط می‌شود که هر کدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. به همین جهت شما باید در بین آیلتس یا تافل، گزینه بهتر را برای خود پیدا کنید. بر همین اساس به شما توصیه می‌کنیم که به سراغ موارد مختلفی که در این قسمت وجود دارد بروید. هر دو مدرک تافل و آیلتس از نظر اعتبار در درجه بالایی قرار می‌گیرند که شما می‌توانید با توجه به شرایط خود، یکی از آن‌ها را در نظر بگیرید. یکی از تفاوت‌های IELTS و تافل در بخش اسپیکینگ آن‌ها نهفته است. چنانچه شما می‌خواهید مدرک تافل بگیرید، مهارت اسپیکینگ شما ضبط شده و در کامپیوتر ارسال خواهد شد.

این در حالی است که در آزمون آیلتس شما اسپیکینگ را با یک انسان انجام می‌دهید. در صورتی که از برخورد و صحبت با یک انسان دیگر هراسی ندارید، بدون شک آیلتس گزینه جذابی برای شما خواهد بود. حال اگر شما نمی‌توانید که استرس خود را در چنین شرایطی کنترل کنید، بهترین راه ممکن این است که به سراغ مدرک تافل بروید. از آنجایی که هر کدام از این مدارک دارای اعتبار خاص خود هستند،‌ شما باید با توجه به شرایط خاصی که دارید انتخاب خود را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: پرداخت هزینه آزمون تافل

تافل سخت‌تره یا آیلتس؟

به‌طور قطع شما دوست دارید که یک آزمون راحت‌ را پیش رو داشته باشید تا بتوانید مدرک خود را نیز سریع‌تر و بدون دغدغه خاصی دریافت نمایید. به همین جهت امروزه شاهد آن هستیم که هر کدام از کارشناسان نظر خاص خود را در مورد سختی آزمون تافل یا آیلتس می‌دهند. حقیقت امر این است که IELTS یا تافل دارای قسمت‌های آسان و سخت در آزمون خود هستند. به‌طور مثال قسمت رایتینگ آیلتس از آزمون TOEFL آسان‌تر است. به همین جهت کسانی که در مهارت رایتینگ دارای ضعف هستند باید حتما این گزینه ویژه را به نفع خود انتخاب کنند. آزمون اسپیکینگ IELTS کمی سخت‌تر از تافل است.

همچنین اگر شما در مهارت ریدینگ ضعف دارید، بهتر است که به سراغ آیلتس بروید. تجربه این مورد را ثابت کرده است که آیلتس از نظر ریدینگ آسان‌تر از TOEFL است. همان‌طور که می‌بینید هر کدام از این آزمون‌ها دارای سختی‌های به خصوصی هستند که شما باید به آن‌ها دقت کافی را داشته باشید. در واقع شما باید در ابتدا مهارت‌های شخصی خود را بسنجید و بعد از آن برای انتخاب آزمون آسان‌تر دست به کار شوید.

بیشتر بخوانید: آزمون تافل چیست

فرق تافل و آیلتس

تافل و آیلتس از مهم‌ترین مدارک زبان انگلیسی هستند که اعتبار بین‌المللی دارند. به همین جهت شما با دریافت این مدارک می‌توانید برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان یا پذیرش در دانشگاه‌ها اقدام نمایید. برای شرکت در این آزمون‌ها شما باید هزینه آن را به‌صورت ارزی پرداخت نمایید. با توجه به وجود تحریم‌ها بر علیه ایران، انجام این کار سخت شده است. می‌توانید در این مقاله با آزمون ماک آیلتس رایگان آشنا شوید .خوشبختانه سایت کافه ارز در این زمینه وارد عمل شده است که شما می‌توانید به‌راحتی پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی همچون پرداخت هزینه آزمون تافل و یا پرداخت هزینه آزمون آیلتس را از این طریق انجام دهید. همچنین سایر خدمات مالی نیز به‌طور گسترده توسط تیم حرفه‌ای کافه ارز ارائه می‌شود پس از این فرصت به سود خود استفاده کنید.

4.7/5 - (19 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *