وبلاگ

/

/

پیشرفته ترین کشور های دنیا از نظر فناوری کدامند؟

پیشرفته ترین کشور های دنیا از نظر فناوری کدامند؟

۳ اسفند ۱۴۰۱

پیشرفته ترین کشور جهان: پیشرفته‌ترین کشورهای ذنیا از لحاظ فناوری به کشورهایی توسعه‌یافته گفته می‌شوند که از لحاظ تکنولوژی حرف اول در دنیا را می‌زنند. معیار اصلی این کشورهای فوق پیشرفته وضعیت اقتصادی و صنعتی سطح بالای آن‌ها به شمار می‌رود. برای مثال، میزان درآمد سرانه یکی از مهم‌ترین معیارها برای تعیین پیشرفته ترین کشورهای جهان است. علاوه بر این، نرخ تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشورها همیشه در سطح بالایی قرار دارد بنابراین می‌توان گفت که هرچقدر GDP یک کشور بالاتر باشد، وضعیت اقتصادی و صنعتی آن کشور نیز بیشتر است. خیلی از شما تمایل دارید که برای تفریح یا تحصیل به چنین کشورهایی مهاجرت کنید اما شناخت کافی از این کشورها ندارید. عجله نکنید، امروز در کافه ارز تصمیم داریم 10 مورد از پیشرفته ترین کشورهای جهان را معرفی کرده و ویژگی‌های هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم، تا انتها ما را همراهی کنید.

10 مورد از پیشرفته ترین کشورهای جهان

همان‌طور که گفتیم پیشرفته ترین کشور جهان بر اساس معیارهای اقتصادی همچون میزان سرانه درآمد شناخته می‌شوند. اما پیشرفته ترین کشور جهان از نظر تکنولوژی کدام است؟ مدرن ترین کشور جهان کجاست؟ پیشرفته ترین کشور جهان از نظر علمی چطور؟ پیشرفته ترین کشورهای جهان از نظر تکنولوژی کدام است؟

1. ژاپن‌؛ پیشرفته ترین کشور دنیا از لحاظ فناوری

ژاپن رتبه اول پیشرفته ترین کشور دنیا را در اختیار دارد. کشور ژاپن به نسبت وسعتش از تراکم جمعیت بسیار بالایی برخوردار است. مساحت آن برابر است با ۰/۳ درصد کل مساحت دنیا که به صورت مجموعه‌ای از جزایر در جهت شمال شرقی جنوب غربی بین ۳۵ تا ۴۵ درجه عرض شمالی گسترده شده و به شکل یک کمان در میان اقیانوس آرام و دریای ژاپن محصور مانده‌ است. ژاپن از لحاظ پیشرفت در زمینه صنعت رباتیک و و خودروسازی حرف اول را در دنیا می‌زند. شرکت‌های بسیار بزرگی نظیر تویوتا، توشیبا، هوندا و سونی متعلق به کشور ژاپن هستند و هر کدام جایگاه بسیار خوبی در صنایع مختلف دنیا دارند.

ژاپن پیشرفته ترین کشور از لحاظ فناوری

2. ایالات متحده آمریکا؛ غول فناوری‌های جدید

آمریکا در برخی از زمینه‌های فناوری جزو پیشرفته ترین کشورهای جهان است. در حقیقت، اینترنتی که استفاده می‌کنیم توسط آمریکایی‌ها توسعه‌داده شده است. شهرهایی نظیر کالیفرنیا و نیویورک جزو سریع‌ترین شهرها از نظر سرعت اینترنت هستند. دفاتر مرکزی شرکت‌های بزرگی چون اینتل، گوگل، Dell، AMD و هزاران کمپانی دیگر در این کشور واقع شده است. آمریکا همچنین در زمینه علوم هوا فضا حرف اول را در دنیا می‌زند.

صنایع اصلی ایالات متحده آمریکا شامل فناوری‌های پیشرفته در حوزه نفت و گاز، فولاد، خودروسازی، اینترنت، مواد شیمیایی، الکترونیک، کشاورزی و مواد غذایی، کالاهای مصرفی، چوب، استخراج از معادن می‌شود. آمریکا از لحاظ پزشکی نیز جزو پیشرفته ترین کشور دنیا محسوب می‌شود و بیشتر نوآوری‌های پزشکی در این حوزه درمان این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر قصد سفر یا مهاجرت به آمریکا دارید، کافه ارز خدمات مختلف پرداخت از جمله پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا (پرداخت MRV Fee) را ارائه می‌دهد. در وبلاگ کافه ارز نیز می‌توانید مطالب کاربردی همچون لاتاری گرین کارت آمریکا ، یا راهنمای کامل ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا را مطالعه کنید.

ایالات متحده آمریکا

3. هند؛ پرجمعیت و پیشرفته

كشور سرسبز هندوستان این روزها مبدا و مقصد بسیاری از پیشگامان صنعت فناوری اطلاعات است. از زمانی که کشور هندوستان استقلال خود را بدست آورد، توسعه اقتصادی نیز در این کشور با قدرت بیشتری به مسیر خود ادامه داد. درآمد سرانه هندوستان پس از جدایی از استعمار بریتانیا افزایش محسوسی داشت. پس از اصلاحات اقتصادی عظیمی که در بین سال‌های 1991 تا 2000 در هند رخ دارد، سیستم اقتصادی کشور هند وارد فاز بازار آزاد شد.

هندوستان و پیشرفت تکنولوژی

هندوستان جز کشورهای برتر جهان در زمینه تحقیقات علمی به شمار می‌رود. این کشور در زمینه پزشکی و کشاورزی جزو پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود. حوزه فناوری اطلاعات هند نیز انقدر پیشرفته است که درآمد خالص آن از درآمد نفتی کشور ایران بیشتر است. بد نیست بدانید که اقتصاد هند رتبه چهارم را در جهان دارد. علاوه بر این، صنعت داروسازی هندوستان حرف اول را در دنیا می‌زند. صنعت خودروسازی هند نیز حرفی برای گفتن دارد و کمپانی‌های بسیار بزرگی نظیر مرسدس بنز و آئودی در این کشور به ساخت خودرو مشغول هستند. از آنجایی که هند یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است، سالانه تعداد زیادی دانشجو برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. اگر قضصد سفر به هند را دارید با خدمات پرداخت ارزی کافه ارز می‌توانید پرداخت هزینه ویزای الکترونیکی هند را انجام دهید.

4. کره جنوبی

کره جنوبی در رتبه یازدهم پیشرفته ترین کشور جهان از لحاظ اقتصادی و فناوری قرار دارد. این کشور همچنین در قاره آسیا در رتبه چهارم کشورهای با اقتصاد قدرتمند قرار گفته است. اقتصاد مختلط کره جنوبی در تسلط چند شرکت خوشه‌ای خانوادگی است که در زبان کره‌ای به آن‌ها چایبول می‌گویند؛ با این حال به نظر نمی‌رسد سلطه چایبول‌ها تداوم داشته باشد. در سال‌های اخیر کشور کره جنوبی از لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی نداشت. برای مثال در زمان‌های قدیم، کره‌ای‌ها برای پیدا کردن کار و درآمد بالا به ایران سفر می‌کردند اما در حال حاضر بیشتر کشورهای دنیا در حال سرمایه‌گذاری در کره جنوبی هستند.

کشور کره جنوبی و تکنولوژی

برخی این رشد اقتصادی را به یک معجزه تشبیه کرده‌اند و نام آن را «معجزه رود هان» گذاشته‌اند. این معجزه باعث شده کره جنوبی در میان کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و همچنین گروه ۲۰ قرار گیرد. این کشور پس از رکود بزرگ مالی همچنان یکی از سریع‌ترین نرخ‌های رشد را در میان کشورهای توسعه‌یافته در اختیار دارد. کره جنوبی با ساخت ربات، هواپیما، قطار، خودرو و تهویه کننده‌های هوا خود را در میان فهرست پیشرفته‌ترین کشورها قرار داده است. کره با وجود برندهایی مثل ال‌جی، سامسونگ، کیا و هیوندای به شدت ژاپن را تعقیب می‌کند و امکان دارد به زودی جایگاه این کشور را برای خود کند.

5. آلمان

آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا و جایگاه پنجم تولید ناخالص داخلی در جهان دارد . آلمان یکی از بنیانگذاران اتحادیه اروپا به شمار می‌رود که بعد از انقلاب صنعتی رشد اقتصاد انفجاری را تجربه کرد. حوزه فناوری در آلمان نوآورانه و پیشرو است. در حقیقت، سیستم اقتصادی آلمان به گونه‌ای است که کشورهای خارجی به سمت سرمایه‌گذاری در این کشور هجوم می‌آورند. آلمان پس از شکست ئدر جنگ جهانی دوم وضعیت اسفباری داشت و خیلی از کارشناسان معتقد بودند که امکان بازسازی اقتصادی این کشور به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست و سال‌ها سال طول می‌کشد تا آلمان مجددا بتواند بر روی پاهای خود بایستد.

اگر می‌خواهید مراکز فناوری این کشور را ببینید، به شهرهای برلین، مونیخ و فرانکفورت سر بزنید. مثال بارز دیگر از پیشرفته بودن این کشور، ورزشگاه المپیک واقع در برلین است. ۹۹٪ شرکت‌های آلمانی، شرکت‌های با اندازه کوچک و متوسط هستند که عمدتا به صورت خانوادگی اداره می‌شوند. در میان ۵۰۰ ابرشرکت بزرگ دنیا از لحاظ درآمد، دفتر مرکزی ۵۳ شرکت در آلمان قرار دارد که از میان آن‌ها می‌توان از فولکس‌واگن (Volkswagen)، آلیانتس، دایملر، بی‌ام‌و، زیمنس و مرسدس را نام برد.

هند؛ پرجمعیت و پیشرفته

6. چین

اقتصاد چین از اواخر دهه هفتاد قرن ۲۰ با سرعت باورنکردنی تغییر کرد. بر اساس برابری قدرت خرید، چین دارای دومین اقتصاد بزرگ جهان و یک بازیگر اصلی در اقتصاد جهانی است. حجم اقتصاد چین ($ ۱۲٬۳۸۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ در سال ۲۰۱۲) بلافاصله پس از اتحادیه اروپا و آمریکا یعنی در مقام سوم در جهان قرار گرفت اما در حال حاضر رتبه دوم را کسب کرده است.

چین به عنوان پیشرفته ترین کشور جهان تقریبا عامل شگفتی تمام کشورها شده، آن هم با پیشرفت بسیار زیادی که در زمینه فناوری از خود نشان داده است. این کشور قصد دارد به قدرت برتر بعدی دنیا تبدیل شود. هر کشوری تکنولوژی ویژه خود را دارد که در آن بهترین است؛ مثلا آلمان در زمینه خودروسازی، ژاپن در زمینه ساخت وسایل الکترونیکی و بازی، آمریکا در تولید اسلحه و چین هم در ساخت برخی از دستگاه‌های مهم مثل قطب‌نما و باروت که هنوز هم در بسیاری از زمینه‌های علمی استفاده می‌شود. البته نام چین یادآور کپی بی‌عیب و نقص از فناوری‌های روز دنیا نیز است.

کشور های پیشرفته

7. کانادا

براساس آخرین نظرسنجی کشور کانادا بیشترین رشد اقتصادی را نسبت به کشورهای توسعه یافته جهان کسب کرده. در صورتی که اقتصاد خیلی از کشورهای ابرقدرت جهان دچار افت شده، کانادا بیشترین رشد اقتصادی را درمیان آن‌ها کسب کرده است.

طبق آخرین گزارشی که در صندوق International Monetary Fund رسیده است، رشد اقتصادی کانادا در سال 2019 معادل 5/1 درصد و در سال ۲۰۲۲ معادل 9/1 درصد است. اقتصاد کانادا برخلاف تصورات در سال 2018 دچار افت بی‌سابقه ای در سال‌های اخیر شده بود که طبق این آمار رشد اقتصادی در سه ماه پایانی سال 2018 فقط معادل 4/0 درصد بوده است اما با شروع سال بعد ورق یک‌باره برگشته و شرایط اقتصاد کانادا بسیار تغییر کرد و رشد چشمگیری نسبت به کشورهای دیگر داشت.

کانادا یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرت برای ایرانیان است. اگر قصد تحصیل در کانادا دارید، به احتمال زیاد نیاز به تاییدیه WES خواهید داشت و با خدمات کافه ارز می‌توانید پرداخت هزینه ارزشیابی مدارک تحصیلی WES و همچنین پرداخت هزینه سفارت کانادا را انجام دهید.

کشور های به روز

8. انگلیس

کشور انگلستان یکی از کشورهای توسعه یافته اقتصادی در جهان و پیشرفته ترین کشور جهان است و از نخستین کشورهای صنعتی در قرن 19 به شمارمی‌آید. انگلستان با اجرای سیاست‌های تجاری مکتب لیبرالیسم تا اواخر قرن 19 میلادی توانست در راس کشورهای پیشرو صنعتی و تجاری دنیا قرار گیرد. انگلستان توانست با حمایت از صنایع و تولیدات داخلی بعد از انقلاب صنعتی، اقتصادش را در زمره بهترین اقتصاد دنیا و قدرت اول کشورهای صنعتی در جهان معرفی کند. با خدمات پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت ها در کافه ارز به آسانی می‌توانید نسبت به پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت انگلیس اقدام کنید.

کشور پیشرفته جهان

9. روسیه

اقتصاد روسیه یک اقتصاد ترکیبی پر درآمد است که برخی بخش‌های آن در مالکیت راهبردی دولت قرار دارد. روسیه یکی از آن کشورهایی است که در زمینه تولید ماشین‌های سنگین سریعا رو به رشد است. به همین دلیل هم آن‌ها را در این حوزه Big Daddy می‌نامند. روسیه دارای پیشرفته‌ترین سیستم دفاعی در دنیا است و به همین دلیل هم است که بیشتر کشورهای دنیا اسلحه‌های خود را از این کشور می‌خرند. غیر از مسائل دفاعی و جنگی، روسیه در زمینه هوا و فضا نیز بسیار فعال است. تمرکز اصلی روس‌ها را می‌توان بر روی ساختن بهترین اسلحه‌ها توسط بهترین مهندسان دانست.

کشور های پیشرفته جهان

10. سوییس:

سوییس به عنوان یکی از مرفه‌ترین کشورهای دنیا شناخته می‌شود. ثبات سیاسی و اقتصادی این کشور باعث شده است که سوییس به یکی از مکان‌های مورد علاقه برای سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل شود. علاوه بر این، سوییس جزو ثروتمند‌ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود و در رتبه پنجم را در بین کشورهای مرفه در اختیار دارد.

سوییس و پیشرفت تکنولوژی

سطح زندگی شهروندان سوییسی بسیار بالاست و تقریباً فردی که از مشکلات مالی داشته باشد در این کشور مشاهده نمی‌شود. علاوه بر این، این کشور از لحاظ فناوری نیز بسیار قدرتمند ظاهر شده است و در حوزه ساخت ساعت، داروسازی، ساحت ماشین‌الات کشاورزی، فناوری‌های بانکی و گردشگری حرف اول را در جهان می‌زند.

نتیجه‌گیری

نظر شما درباره پیشرفته ترین کشور جهان چیست؟ پیشرفته ترین کشورهای جهان از نظر شما کدامند؟ اگر قصد سفر به پیشرفته ترین کشور دنیا دارید، کافه ارز خدمات متعدد پرداخت ارزی از جمله پرداخت هزینه سفارت ها را ارائه می‌کند تا شما بتوانید به آسانی و تنها با چند گام ساده کلیده پرداخت های بین المللی خود را انجام دهید.

4.1/5 - (747 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاه ها(2)
  1. ای خدا اخه ایران با اینهمه ثروتش چرا فوق پیشرفته نیست! چرا جزه این کشور ها نیست! مگه اونا چیکار کردن که ما نمیتونیم انجامش بدیم.واقعا ماتم چی بگم … 😪😔

    1. مهران رباطی گفت:

      متاسفانه گاها استفاده نادرست از منابع باعث چنین چیزی شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *