وبلاگ

/

/

لاج استرالیا؛‌ هر آنچه باید درباره لاج (Lodge) استرالیا بدانید

لاج استرالیا؛‌ هر آنچه باید درباره لاج (Lodge) استرالیا بدانید

۲۳ خرداد ۱۴۰۱

لاج استرالیا

لاج استرالیا چیست؟ استرالیا یکی از کشورهای پرجمعیت جهان است که توجه زیادی از مهاجران را به خود جلب کرده است؛ زیرا این کشور از جمعیت، آب و هوا، موقعیت تحصیلی، زندگی و موقعیت اقتصادی خوبی برخوردار است. کسانی که قصد دارند به استرالیا مهاجرت کنند، باید ویزای این کشور را تهیه کنند. یکی از مراحل مهم برای اخذ ویزای استرالیا، لاج (Lodge) استرالیا است که نیاز به پرداخت ارزی دارد اما با استفاده از خدمات پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت ها در کافه ارز شما می‌توانید نسبت به پرداخت کلیه مواردی که در طول اقدام به مهاجرت خود نیاز داشته باشید، اقدام کنید. در ادامه این مطلب از کافه ارز به بررسی فرآیند لاج پرونده مهاجرتی استرالیا و اهمیت آن برای مهاجرت به استرالیا و همچنین انواع لاج ، هزینه لاج و مدارک لازم برای لاجمنت استرالیا می‌پردازیم.

لاج استرالیا (Lodge) چیست؟

متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق برنامه‌های مختلفی نیاز به اخذ ویزای استرالیا خواهند داشت. برای ویزای استرالیا لازم است که مهاجران، مدارک مورد نیاز را به اداره مهاجرت این کشور ارسال کنند؛ به فرآیند ارسال مدارک لازم برای ویزای استرالیا لاج (Lodge) یا لاجمنت Lodgment می‌گویند.

انواع لاج استرالیا

حال که دانستیم لاج ویزا چیست، بهتر است با انواع آن آشنا شویم. لاج (Lodge) استرالیا به دو روش انجام می‌شود که در ادامه مطلب به آن می‌پردازیم.

  • لاج آنلاین

مسافران باید در روش آنلاین برای خود اکانت کاربری ایجاد کنند و فرم‌هایی که در سایت قرار داده شده است را دانلود کرده و آن‌ها را تکمیل کند. مرحله بعدی، ارسال فرم‌های پر شده به سفارت استرالیا است. همچنین لازم است مدارک مورد نیاز در سایت، اول اسکن و سپس آپلود کنند.

بیشتر بخوانید: انواع ویزای کار و مهارت استرالیا

نحوه پرداخت هزینه لاج استرالیا

  • لاج آفلاین

در این روش لازم است که مهاجران، مانند شیوه قبلی حساب کاربری ایجاد کنند و سپس فرم‌های لازم در سایت را دانلود کرده و تکمیل کنند. فرم‌های تکمیلی را به اداره مهاجرت یا سفارت استرالیا پست می‌کنند. یکی از تفاوت‌های روش آنلاین با آفلاین در نحوه هزینه پرداختی است که در این روش هزینه لازم با تکمیل فرم‌ها پرداخت می‌شود و آن را با کلیه مدارک مورد نیاز پست می‌کنند. روش آفلاین برای همه ویزاهای استرالیا امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت ویزای دانشجویی استرالیا

تفاوت روش آنلاین با آفلاین لاج استرالیا

افراد متقاضی می‌توانند با توجه به توضیحات، مزیت روش آنلاین را بر روش آفلاین تشخیص دهند. در روش آنلاین، سرعت و دقت بیشتری وجود دارد. در روش آفلاین، افراد باید مدارک و فرم‌های پر شده را با پست ارسال کنند که ممکن است در نحوه پست، تاخیر و مشکلی پیش بیاید. همچنین هزینه پرداختی در روش آنلاین کمتر از آفلاین است.

مدارک لازم برای لاج (Lodge) استرالیا

همه مدارک باید بر طبق فرم‌هایی که در سایت قرار داده شده ارائه شوند. زیرا در صورتی که مدارک کامل نباشند، روند دریافت ویزا با مشکل روبه‌رو می‌شود.

ImmiAccount چیست؟

ImmiAccount یکی از سیستم‌های آنلاین است که به مهاجران این امکان را می‌دهد تا برای دریافت ویزای خود به صورت آنلاین اقدام کنند. با این روش می‌توان کلیه مراحل کار، اعم از پرداخت هزینه یا تکمیل فرم و تکمیل پرونده‌های لازم، بدون تاخیر و با امنیت بالا انجام داد. به وسیله ImmiAccount می‌توان به کلیه سرویس‌های آنلاین برای اخذ ویزا وصل شد که مهم‌ترین سرویس، ویزایاب است.

مهاجران برای ارسال تمام مستندات لازم، به ImmiAccount نیاز پیدا خواهند کرد. لازم است که حساب کاربری خود را ایجاد کنند و بعد به راحتی می‌توانند در هر ساعت و روزی به حساب شخصی خود وارد شوند و آن را مدیریت کنند. نکته مهم این است که اگر مهاجران ImmiAccount داشته باشند می‌توانند به راحتی کلیه فرم‌ها را بارگذاری و اسکن کنند.

هزینه لاج استرالیا به صورت آنلاین

ممکن است هر فردی برای هزینه لازم، دچار اشتباهاتی شود و هزینه‌های اضافی بپردازد، پیش از هرچیز بهتر است نسبت به کلیه هزینه‌های دریافت ویزای استرالیا اطلاعات کسب کنید. متقاضیان برای پرداخت هزینه لازم است موارد زیر را انجام دهند.

  • داشتن اکانت کاربری در ImmiAccount
  • پر کردن فرم به صورت آنلاین
  • پرداخت هزینه لازم لاج
  • دریافت نمودن کد TRN
  • آپلود کلیه مدارک

هزینه لاج سفارت استرالیا

هزینه لاج برای هر کدام از برنامه‌های مهاجرتی در این کشور متفاوت است و هزینه هر کدام نسبت به دیگری فرق دارد. به عنوان مثال هزینه لاج Skilled Migration Applications با وجود تمامی زیر مجموعه‌هایی که دارد که شامل ۱۸۹.۱۹۰ و ۴۸۹ هستند، هزینه‌ای معادل با ۳۶۰۰ دلار استرالیا را در برمی‌گیرد و هزینه لاج استرالیا با داشتن دو زیر مجموعه و دو برنامه ۱۷۶ و ۱۷۵، برابر با ۲۹۶۰ دلار استرالیا است.

بیشتر بخوانید: تحصیل در استرالیا

راهنمای ارسال مدارک به صورت آنلاین

لاج پرونده مهاجرتی استرالیا

لازم است که مدارک مورد نیاز بر طبق فرمت‌هایی که قابل قبول هستند ارسال شوند. مهاجران باید دقت کنند که فایل‌های DropBox، iCloud یا Google Drive به دلایل امنیتی باز نمی‌شوند. به علاوه نباید فایل‌های ZIP را به وسیله ایمیل ارسال کنند. نکته بعدی این است که تنها فرمت‌های قابل قبول PDF، JPEG، TIFF و BMP هستند. افراد باید در نظر بگیرند تمامی فایل‌ها و فرم‌های ارسالی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

حداکثر ۶۰ پیوند را می‌توان ارسال کرد اما هر پیوند می‌تواند شامل چند نوع فایل باشد و حجم هر پیوند بیشتر از ۵ مگابایت نباشد. همه اسناد ارائه شده باید اول بارگزاری و سپس در ImmiAccount قرار داده شوند. نباید هیچ کدام از مدارک لازم را از طریق پست ارسال کرد مگر این‌که از مهاجران چنین چیزی را خواسته باشند زیرا این کار موجب به تاخیر افتادن درخواست آنلاین می‌شود.

روش پرداخت آنلاین لاج استرالیا

مهاجران باید توجه داشته باشند که می‌توانند با دبیت کارت‌ها یا همان اصطلاح Pre-Paid Card‌ها همچون ویزا کارت و مستر کارت برای پرداخت هزینه های لاج ویزا استفاده کنند. همچنین ویزا کارت الکترون (VISA Electron) هم یکی دیگر از کارت‌های معتبر است.

فرق VISA Electron در این است که بیشتر تراکنش‌ها را می‌توان با روش اینترنی دوباره چک کرد و مهم‌ترین ویژگی آن‌ها پیش فرض بودن VbV یا Verified By Visa است. به این جهت می‌توان از Credit و Pre-Paid استفاده کرد. البته نوع کارت می‌تواند به شرایط دارنده حساب بستگی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: نکات مهاجرت تحصیلی به استرالیا

مدارک مورد نیاز برای لاج استرالیا به روش آنلاین

  • شناسنامه یا دیگر مدارک لازم برای تایید سن افراد
  • کپی صفحه گذرنامه که حاوی مشخصات شخصی مهاجران است
  • مدارک آزمون آیلتس و نمره قبولی آیلتس
  • در صورت وجود مدارک تحصیلی در خارج از کشور و ارائه آن‌ها
  • مدارک ارزیابی مهارت‌های مهاجران
  • مدارک برای تایید تجربه کاری ویژه
  • مدارک موجود برای تایید سابقه کاری افراد
  • فرم ۱۲۲۱-¦ و اطلاعات و مشخصات شخصی
  • اعتبار NAATI یا سایر مدارک تحصیلی
  • عکس پاسپورتی
  • فرم 160EH – و گزارش رادیولوژیست در مورد اشعه ایکس برای قفسه سینه
  • فرم ۲۶ EH – معاینه پزشکی برای ویزای لاج (Lodge) استرالیا
  • فرم ۴۷P – گواهی ترخیص کیفری برای خروج از کشور

نحوه پرداخت هزینه لاج استرالیا با کافه ارز

در صورتی که کارت اعتباری بین المللی ندارید، می‌توانید پرداخت لاج استرالیا را به کافه ارز بسپارید. کافه ارز با سال‌ها تجربه در زمینه پرداخت ارزی بین المللی به شما در پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت ها و پرداخت هزینه لاجمنت کمک خواهد کرد. کافی است مراحل اخذ ویزای استرالیا را تا مرحله پرداخت تکمیل کرده و پس از ثبت‌نام در کافه ارز، به قسمت پرداخت سفارت‌ها مراجعه کنید، اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و سفارش پرداخت Lodge استرالیا خود را ثبت کنید. کارشناسان کافه ارز در کمترین زمان ممکن به سفارش شما رسیدگی خواهند کرد.

4.7/5 - (35 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *