وبلاگ

/

/

آیا می دانستید که آدرس بیت کوین تغییر می کند؟

آیا می دانستید که آدرس بیت کوین تغییر می کند؟

۶ تیر ۱۴۰۲

تغییر آدرس بیت کوین: بیت کوین در حال حاضر به عنوان یکی از مهم‌ترین فناوری‌های دنیای پرداخت انلاین و ارزهای دیجیتالی در جهان شناخته می‌شود. با این حال، برای بسیاری از کاربران، یکی از مسائلی که با آن مواجه هستند، تغییر مکرر آدرس بیت کوین در هنگام انجام تراکنش هاست. به طور کلی، تغییر آدرس بیت کوین به دلایل امنیتی انجام می‌شود. با توجه به اینکه بیت کوین یک ارز دیجیتال است، امنیت بسیار مهمی در انجام تراکنش ها و جلوگیری از هرگونه سو استفاده وجود دارد. به همین دلیل، بیشتر صرافی های بیت کوین از سیستم تغییر آدرس برای افزایش امنیت و کاهش ریسک های مرتبط با تراکنش ها استفاده می‌کنند. در این مطلب، به دلیل تغییر مکرر آدرس بیت کوین در هنگام انجام تراکنش ها، به دلیل امنیت، دلایل و عوامل مرتبط با این مسئله را بررسی خواهیم کرد.

آدرس بیت کوین چیست

آدرس بیت کوین چیست ؟

از زمان ایجاد بیت‌کوین گذشته بیش از 10 سال است و در این مدت اتفاقات زیادی برای تکنولوژی بیت‌کوین و اکوسیستم ارزهای دیجیتال رخ داده است. هر ساله افراد جدیدی به این فضا وارد می‌شوند و سعی می‌کنند کار با بیت‌کوین را شروع کنند. اما برای بسیاری از کاربران، درک کامل بیت‌کوین و طرز کار آن سخت است. با این حال، شروع کار با بیت‌کوین به هیچ وجه پیچیده نیست. برای استفاده از بیت‌کوین، نیازی به درک کامل فناوری آن ندارید. فقط کافیست یک والت بیت‌کوین دانلود کرده و یک آدرس بیت‌کوین ایجاد کنید. بعد از آن، می‌توانید به راحتی با بیت‌کوین کار کنید، از جمله دریافت، ارسال، ذخیره و استفاده از آن. هر چند بیت‌کوین هنوز به پذیرش گسترده دست نیافته است، اما به تدریج به سمت آن حرکت می‌کند. هر ساله افراد جدیدی به این فضا وارد می‌شوند و به کار با بیت‌کوین علاقه‌مند می‌شوند. با استفاده از والت بیت‌کوین و آدرس بیت‌کوین، می‌توانید به راحتی با بیت‌کوین کار کنید و تجربه‌ی خود را ارتقا دهید.

بیشتر بخوانید: آیا باید نگران سقوط بیت کوین باشیم؟

آدرس‌های بیت‌کوین را می‌توان به سه دسته‌ی P2PKH، P2SH و Bech32 تقسیم کرد.

آدرس‌های P2PKH با عدد 1 شروع می‌شوند و مخفف Pay-to-Pub key Hash هستند. یک نمونه‌ی آدرس P2PKH به شکل زیر است:
125o9STtwEbefC9FZAcCn8fR1QMKGtwd2U

آدرس‌های P2SH با عدد 3 شروع می‌شوند و مخفف Pay to Scrypt Hash هستند. یک نمونه‌ی آدرس P2SH به شکل زیر است:
3GUHMnx47raxdKGyAvgQGHUYH8h1xhFA1P

همچنین فرمت دیگری به نام Bech32 وجود دارد که فرمت آدرس SegWit است و با bc1 شروع می‌شود. یک نمونه‌ی آدرس Bech32 به شکل زیر است:
bc1qar0srrr7xfkvy5l643lydnw9re59gtzzwf5mdq

خرید بیت کوین

چرا آدرس بیت کوین مدام تغییر می کند؟

کاربران بیت کوین برای انجام تراکنش‌ها از کیف‌پول‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند. یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که بسیاری از این کاربران با آن روبرو می‌شوند، عوض شدن مکرر آدرس کیف‌پول بیت کوین است. بسیاری از کاربران می‌خواهند بدانند که چرا آدرس بیت کوین آن‌ها مدام تغییر می‌کند و آیا با تغییر آدرس بیت کوین، امنیت کیف‌پول‌شان به خطر می‌افتد یا خیر؟ همچنین، اگر قبلاً آدرس بیت کوین خود را به کسی داده‌اند تا به آن‌ها بیت کوین ارسال کند، آیا آدرس‌های قبلیشان معتبر هستند و در صورت ارسال به آن‌ها، بیت کوین به دستشان خواهد رسید؟ یکی از دلایل تغییر آدرس بیت کوین کیف پول‌ها، استفاده از کیف پول‌های HD یا سلسله مراتبی قطعی است. این کیف پول‌ها بر اساس یک استاندارد مشخص ساخته شده‌اند و در بسیاری از کیف پول‌های دیجیتالی، از جمله کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند ترزور و الکتروم، پیاده‌سازی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت بیت کوین

تغییر آدرس بیت کوین

در کیف پول‌های معمولی، برای هر تراکنش از یک آدرس بیت کوین مشابه استفاده می‌شود. این کار در عمل، کار امنی نیست و می‌تواند حریم خصوصی مالی شما را به خطر بیندازد، به همین دلیل کیف پول‌های HD ایجاد شدند. با استفاده از این کیف پول‌ها، برای هر تراکنش، یک آدرس جدید برای شما ایجاد می‌شود. این کار از لحاظ امنیتی بسیار مؤثر است و می‌تواند ریسک‌های مرتبط با سو استفاده و دزدیده شدن بیت کوین‌ها را کاهش دهد. بنابراین، تغییر آدرس بیت کوین کیف پول‌ها، به دلیل استفاده از کیف پول‌های HD است که بر اساس یک استاندارد مشخص ساخته شده‌اند و این کار از لحاظ امنیتی بسیار مؤثر است.

بیشتر بخوانید: کسب درامد بیت کوین با بازی

آیا آدرس‌های قبلی همچنان معتبر هستند؟

یکی از ویژگی‌های مهم کیف پول‌های HD این است که تمامی آدرس‌های قبلی شما همچنان معتبر باقی می‌مانند. اگر کسی به یکی از آدرس‌های قبلی شما بیتکوین ارسال کند، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت و بیت کوین ارسال شده پس از تایید به دست شما خواهد رسید و در کیف پولتان نمایش داده می‌شود. با وجود تغییر آدرس بیت کوین، هیچ یک از آدرس‌های قبلی شما از کار نمی‌افتند و همچنان برای دریافت btc معتبر هستند. البته توجه داشته باشید که بهتر است همیشه از آدرس جدیدی که برای هر تراکنش ساخته می‌شود، استفاده کنید تا حفظ حریم خصوصی و امنیت مالی‌تان تضمین شود.

تغییر آدرس بیت کوین نگران کننده است؟

آیا این قضیه نگران کننده است؟

نه تنها نباید نگران باشید بلکه خیالتان هم باید راحت‌تر باشد. تغییر آدرس بیت کوین در کیف پول‌های HD فقط امنیت و حریم خصوصی بالاتری را برای شما ارائه می‌دهد و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. اگر تمام تراکنش‌هایی که با کیف پولتان انجام می‌دهید با یک آدرس باشد، تراکنش‌های شما قابل پیگیری خواهد بود. یعنی تمام کسانی که آدرس کیف پول شما را داشته باشند می‌توانند تمام تراکنش‌هایی که شما تاکنون با آن آدرس انجام داه‌اید را ببینند. اما اگر هر بار با یک آدرس جدید تراکنش خود را انجام دهید و در نتیجه تراکنش شما با یک آدرس جدید در بلاک چین ثبت شود، دیگر امکان دسترسی به تمام تراکنش‌های شما وجود نخواهد داشت. همانطور که گفتیم هدف اصلی در تغییر آدرس بیت کوین در کیف پول‌های اِچ دی این است که امنیت و حریم خصوصی شما را افزایش دهند، نه هیچ چیز دیگری. بنابراین جای هیچ نگرانی‌ای وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: درباره معاملات آتی بیت کوین

کلام آخر

اگر از کیف پول‌های اِچ دی (HD) مانند کوینومی، کیف پول بلاک‌چین و غیره برای نگهداری بیتکوین استفاده می‌کنید، باید بدانید که پس از هر تراکنش، آدرس بیت کوین شما تغییر می‌کند. این تغییر آدرس به دلیل این است که تمام تراکنش‌های کیف پول شما با یک آدرس در بلاک‌چین ثبت نشوند. این اقدام به شما امنیت بیشتری می‌دهد و از دسترسی کسانی که قصد دارند تاریخچه تراکنش‌های شما را ببینند، جلوگیری می‌کند.

هدف اصلی تغییر آدرس بیت کوین در کیف پول‌های اِچ دی، بالا بردن سطح امنیت و حریم خصوصی کاربران است. با این حال، باید توجه داشت که با وجود تغییر آدرس، تمام آدرس‌های قبلی کاربر همچنان فعال و معتبر باقی می‌مانند. بنابراین، اگر بیت کوینی به هر یک از آدرس‌های قبلی کیف پول شما ارسال شود، در کیف پول شما دریافت شده و نمایش داده می‌شود.

 

2.7/5 - (3 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاه ها(2)
  1. مجتبي گفت:

    من الان مشکل تغییر ادرس رو دارم تو کوینومی ادرس قبلی بیت فرستادم ولی هنوز تایید نشده بشینه تو کیف پول با bc1ارسال شده چكار بكنم

    1. تیم تحریریه کافه ارز گفت:

      آدرس‌های قبلی همچنان معتبر هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *